- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
ma Folytatódik a Vivo és az UEFA együttműködése, a készülékválasztás megkérdőjelezhető.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Befellegzett az Alone in the Dark rebootját fejlesztő csapatnak
gp A játék vegyes értékeléseket kapott, de nem gondoltuk azt, hogy ez lesz a sztori vége.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
balazs1011
aktív tag
kcsa
Én mikor vettem a motort Kecskeméten , mindjárt vittem az utánfutót is.
Alapból a motorról ,típusról semmit sem tudtam aztán menet közben szembesültem a dolgokkal
ami menet közben javítva lett.
Nekem a formája és a nagy kerék és a "töklámpa" ami megtetszett a motoron.
Én viszont sokkal kevesebbet használom mint itt a fórum hozzászólók nagy többsége.
Esőben és rosszabb,hűvösebb időben én már nem ülök fel rá, arra ott van az autó.
Anno még télen is azt vártam hogy az út legyen egy kicsit szárazabb ,aztán gyerünk.
Nem számított hogy mínusz fokok vannak, és akkor még nem robogóztam,
hanem nagy motorral közlekedtem. De ez mára sajnos már megváltozott.[ Szerkesztve ]
---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
kcsa
veterán
válasz Brogyi #11599 üzenetére
A Piaggio Master 400-as blokk egyébként mentes a régebbi 500-as olajhígulási-melegedési paráitól?
Ez a Geopolis egész elfogadható vétel lehet, ha motorikusan jó. Volt már Peugeot, végülis szerettem azt is
Kezdem elfogadni magamban hogy ez kell munkába járáshoz, nem több, nem kevesebb - mármint fizikai méretre gondolok: nagy kerék, aránylag keskeny felépítés.
-
Golota
aktív tag
Egy időben én is nézegettem, de az Xciting után nehéz olyan robogót találni, ami igazi előrelépésnek számít minden szempontból. Az Xcitingben pont az a nagyszerű, hogy szinte mindent 'jól csinál": masszív felépítmény, stabil, jó futóművel. A kerekek talán a legjobb méretűek: nagyok, de elég szélesek, nem a "szekérkerék-virsligumi" kombó, mint sajnos a nagykerekes robogóknál olyan gyakran látni. Jó fékek, jó szélvédelem, jó világítás, kényelmes ülés, nyújtott lábbal is lehet rajta ülni, mert annyira nem nagyok a kerekek és egy tisztességes méretű csomagtartó is került alá. Sajnos a legtöbb esetben a görkori-kerék/nagy csomagtartó, vagy a szekérkerék-virslivel/nincs csomagtartó játszik- Utóbbiaknál még a lábadat sem tudod kinyújtani. Hihetetlen, de a választék egyáltalán nem nagy. Nálam az Xciting után a Burgman 400 jöhetne szóba, esetleg a T-max, de annak sem az ára, sem a fenntartási költsége nem egy kategória már ezekkel.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Golota #11603 üzenetére
Egyébként igen, alapvetően egyetértek. A gondom tényleg annyi, hogy Xcitingból (ből?) csak a gyenge 250-es van, és ugyanebből a 270-es alig erősebben, meg a benzintemető 500-as. Kár szépíteni ez a helyzet
Burgman is csábító, de nem lennék előrébb vele - legfeljebb fogyasztásban.
Egyelőre úgyis csak nézelődök, álmodozok
-
Hauptmann
addikt
Írok pár sort az X-Max-ről így lassan 2000 km megtétele után.
Tehát ez egy 2007 év végi 125-ös példány, a jól bevált Minarelli blokk befecskendezős változata. A 2005-2006-os változatok még karburátorosak. A kinézet mindenkinek szubjektív, ezt nem is részletezem. Amolyan középméretű, ezzel még el lehet férni az autósorok között, igaz kicsit óvatosabban, mint mondjuk egy ET4-el. A motor kényelmes, egyenes háttal lehet vezetni, az ülésen a fenéktámasz pont jó helyen van, legalábbis az én 180 centimnek, az ergonómia tehát jó, nem fájdult meg a derekam 150 km után sem a városban. Egy hibát tudok felróni, hogy a lábat nem lehet előre nyújtani, mint a Bálnánál, vagy a Burgman-nál, nagyjából olyan a taposó kiképzése, mint a Scarának. A futómű szerintem nagyon jó, faszán lehet dönteni a gépet, az úthibákat kellemesen elnyeli (elől 15-ösek a kerekek, hátul 14-esek), viszont azt hozzá kell tennem, hogy a hátsó rugóstagok most a leglágyabb állásban vannak (négy pozícióban lehet állítani amúgy), majd ha lesz kulcsom, akkor eljátszok vele, megnézem az egyel keményebb állást. A fékeket a tesztekben sokat szídták, hát nem tudom, szerintem jól adagolható, és nem is kell nagyon meghúzni, hogy jelentkezzen valami félhatás, igaz, vészfékeznem még nem kellett. Elől kétdugattyús a nyereg, a bal fékkar a hátsó féket, és az egyik első dugattyút működteti, a jobb a másik első dugattyút. Az ülés alatt egy jó nagy csomagtartó van, az ülés eleje felé lejt is. A japánok azzal verték anno a mellüket, hogy ebbe belefér akár két teljes sisak is. Hát, nem tudom, milyen teljes sisakra gondoltak, de a HJC FS-MAX nagyon nem fér bele, sem előre, sem hátra. De ennek ellenére tényleg nagy a hely, szerintem egy kisebb bevásárlás cuccait simán elnyeli. Ellenben az én gépemen vagy nem volt, vagy hiányzik az ülés kitámasztó teleszkóp, így a vállammal kell megtartanom az a dög nagy ülést. Ami tetszik még, hogy a fékkarok elé egy kis kilógó részt raktak a japánok, ami faszán leveszi a menetszél egy részét, ez okos dolog volt. A 125-ös blokk a legszűkebb keresztmetszet. 15 Le, ami papíron több, mint mondjuk egy ET4 11 Le-je, de üresen is 162 kiló az X-Max, szóval nagyon nagy menetteljesítményekre nem kell számítani. Megindulni megindul, tart is az ereje úgy 70-80 km/h-ig, 80-90 felett már azért lustább, 90 után viszont már nagyon lassan gyorsul. Lehet, hogy ebbe belejátszik a magas túraplexi is, nem tudom. Városba tökéletes, országútra csak mértékkel. Úgyhogy túrázni, utassal nem igazán ezzel a blokkal a jó választás. Ellenben a fogyasztás úgy néz ki, hogy nagyon jó, én 2,7-3 liter/100 km körüli értékeket mértem. A tank 12 literes, az utolsó 2 Liter a tartalék. Nagyjából 10,5 literrel elmegyek 370 km-t. Amivel még nem vagyok kibékülve, az a műszerfal. Nem bonyolították túl a japánok, van egy sebességmérő, benzinszint mérő tartalék jelzővel, hűtővíz hőmérő, check engine lámpa, távolsági fény kijelző, inden jobbra és index balra visszajelző. Az LCD kijelző sem tud túl sokat, külső hőmérséklet, óra, összesen megtett km, trip 1, trip 2, valamint ha kigyullad a tartalék jelző sárga lámpa, onnantól lesz egy trip 3 is (automatikusan oda is lép a kijelző), valamint olajcserére figyelmeztető kijelzés. Szerintem ez egy 'prémium' robogótól (mert az új ára igencsak prémium) kevés. Erre rájöttek a Yamahánál is, mert a 2009-es modelfrissítéskor fordulatszámmérős, rendes műszerfalat kapott. A kezelőszervek majdnem teljesek, van távolsági fény, fénykürt, vészvillogó (jobb oldalra tették, ahol régen a fényszóró bekapcsolója volt). Vészleállító nincs, lehet élni nélküle, de azért bele kellett volna férnie szerintem. Ja, fényszórók, nagy pozitívum, nagyon jók. Két fényszóró van, mind a kettő teljes értékű, tehát két tompított és két reflektor, nagyon szépen bevilágítja az utat. Mga az összeszerelés minősége is jónak tűnik, nem nyiszog a motor sehol, elég masszívak rajta a felhasznált anyagok. A fékkarok fekete szinterezése már kopik, de hát nem új motorról beszélünk.
Hát kb. ennyi. Meg vagyok vele elégedve, szerintem jó gép, de inkább a 250-es blokkal ajánlanám, ha valaki utassal megy, illetve országúton, autópályán is használná (igaz, az meg elég sokat fogyasztó 250-es hírében áll, 4 litert simán benyel). A megbízhatóság még kérdéses, de remélem, nem tettem vele rossz lóra.
-
üszök
őstag
Nem tudja valaki,hogy a Bálna hűtő vizét hol lehet légteleníteni?
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Golota
aktív tag
Nem a Downtown 300 blokkját kapták meg az új Xcitingek? Azt gondoltam, de nem vagyok képben. Arról a blokkról sok jó olvastam már.
Egyébként nem tudom mit keresel, de én ha egy városi-elővárosi, filigrán rakétát keresnék, akkor egy 250-es Derby GP1-et komolyan megfontolnék. Volt szerencsém menni egy 50 cm-es változattal és nyugodt szívvel állítom, hogy valószínűleg a "legmotorszerűbb" robogó a piacon (T-max még nem volt a praxisomban). A futóműve mentes a "motorizált-hokedli" feelingtől, ami szinte minden robogó sajátja. Nagyon rendben van a váz, gondolom ez erősen hozzátesz. Úgy viselkedik, úgy kanyarodik, mint egy rendes nagymotor.
Egy időben úgy volt, hogy olyan helyre költözünk, ahol nagy dugóban is sokat kell mennem és időre. Ez volt a befutó, de aztán az élet közbeszólt. Kicsi, stabil, könnyű, gondolom a 250-es blokkal vadállat módon megy az a kis kasztni. Nem a legkényelmesebb, de a forgalmat széthasítani és közben valamennyi motorozás-élményt lapni, ideális lehet.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #11616 üzenetére
Előrelépésnek biztos az lenne. De arra nincs, vagy alig van szükségem. 99%-ban ingázok, az autóval járhatatlan környékünkön.
Tömegközlekedés szintén halott ügy részemről (hazaút 15km-en másfél óra, a nem túl jól összehangolt és nem épp ideális időpontban indított járatok miatt), úgyhogy ha jó idő van, robogok.
Az elmúlt két év az Xcitinggal arra volt jó, hogy rájöttem hogy tetszik az erős gép, kényelmes is, de nem optimális az én felhasználásomra, arra meg sajnos nincs pénzem hogy egy ingázós és egy élmény-gépet is fenntartsak.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #11616 üzenetére
A probléma az, hogy kcsa-nak nem ajánlanám... Nem, nem miatta, hanem a városi felhasználás miatt. A múltkor 40km-t mentem egy CBF600-zal Budapesten belül. Vadállat volt, 50-ről 150-re ugrott 3 autó megelőzése alatt, utassal. Nem ezzel van a baj, de amikor 800m-t kellett 1-0 között gurulgatni, k.vára fárasztó volt. Kényelmes a gép, meg is lehet szokni, de akkor is nehéz. Alig vártam a végén, hogy visszaüljek Majára. Maja keskenyebb, alacsonyabb súlyponttal, sokkal kényelmesebb a kocsisorok közt, és amikor nem fér el...
Tudom "csak" robogó... Túrán már a CBF-et választanám. Mentünk már együtt túrázni, amellett, hogy Maja ereje nem akkora (15 vs 78 paci), a kanyarokban is (rossz úton) néha küzdöttem, míg CBF-fel Gábornak fél kéz is elég lett volna kb...
Szóval mindent oda ajánlanék, ahova tervezték.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #11618 üzenetére
Ennyi év után nekem is ez a konklúzióm: mindenhova olyan járművet, amilyet oda terveztek. Az SH300 amúgy rohadtul bejött, két dologban lehetne így hirtelen jobb: nagyobb lábtér (46-os lábam alig fér fel), és egy kicsit nagyobb erő. De nem sokkal, csak 5-10 LE maximum.
Ja és +1-ként egy ABS sem lenne rossz, meglepően harapós a fék, Kymco ehhez képest szar, kár szépíteni
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Nagyon szívesen. A 8 centi tényleg nem tűnik elméletben olyan soknak, de azért biztos érezhető. Annyit mondhatok, hogy ezzel el lehet férni rendesen, csak két busz között nem férek el felénk, annyira nem.széles az út.
Első körben lehet könnyebb görgőkkel próbálkozni, de akkor minden gyorsabban kopik, valszeg nem lesz olyan tartós. Erősebb motorról biztos kellemetlen, de ha kicsit elvonatkoztatsz ettől és ingázásra használod, akkor nem lesz nagy a hiányérzet.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #11621 üzenetére
Nem tudom, a 180-as multivarral kényelmes városban, de 1-2Le pluszért még nem panaszkodnék, néha... Jó, én szeretek tempósan menni, tény, és (óra) 100-ról nem ugrik akkorát.
Tegyük hozzá, hogy kcsa és köztem van vagy 15 centi és néhány kg különbség. (kcsa javára). Most ha hozzáadom, hogy egy 40-50 kilós csajjal mögöttem már előzgetni meggondolandó... Én sem biztos, hogy 125-ösnél maradnék.
Nem azt mondom, hogy nem megfelelő arra, de én inkább kifizetném a felárát (fogyasztás, alkatrész, vételár), ha megtehetem és vennék egy 250-300ccm-es gépet.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Nincs itt valaki Szolnokról?
-
huszi.gyb
senior tag
Na ma megint sikeresen lecsúszott az akkuról a saru.
Eddig tartott a kézzel "megtépés". Szerencsére volt nálam most fogó, csavarhúzó, meghúztam amennyire tudtam. Amint járok csavarbolt közelében venni fogok pár rugós alátétet.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Hátha jól jön valakinek... Szíjtáblázat.
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
Ma felfedeztem, hogy mégsem olyan buta az X-Max LCD kijelzője. A Trip1/Trip2-höz külön-külön mozgásban eltöltött időmérő és átlagsebesség is tartozik.
-
üszök
őstag
Elkészült a bálna töltés felújítása. Bontott tekercs,és egy ilyen fesz szabályzó lett rátéve. nem tudom fogja e bírni a fesz szab,de jelenleg 13,7 a töltés,lámpával 13,6 atom stabilan. A gyári szabályzóval 13,4 volt lámpa nélkül. És most nincs feszkó a generátor kivezetései és a test között,tehát rossz volt a töltő tekercs. Most már tudtam végre menni egy kisebb kört vele,Miután rá jöttem miért szivat,hogy nem akar menni,csak rángat. Ha ki gyúl az üzemanyag lámpa elkezd rángatózni benzin hiány miatt, alapjáraton hibátlan,de menni alig lehet vele.Valszeg nem ér be rendesen a cső a tank aljára. egyenlőre tetszik.
A dzsipók is cumikázhattak vele akikkel bizniszeltem,lehet azért is voltak oly alku képesek,de már át is van íratva,így nagy gond nem lehet."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Brogyi
senior tag
Kicsit keveslem a feszültséget. A szabályozó modern, és jó nevű cég terméke. 14,4V-ot várnék el. Ott még valami hiba van. Yamaha szabályozó tipikusan. Ha nincs szellőzése megsülhet. Mivel shönt szabályozó így kis terhelésnél melegebb (ezt várnám el tőle). Néha azért tapogasd meg milyen meleg. Ha van hőmérőd (lézeres, kinai gagyi) mérd meg mikor leállsz.
A feszültséget pedig közvetlenül a szabályozón ( annak lábán) mérd! A motorod műszere félrevezet![ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Hazafelé felültem Majára, és nagyon instabilnak éreztem. Felfestésen ha féloldalasan mentem rá (és vastagabb) akkor "nyeklett" egyet. Az egyik kanyarban is furcsán mozgott... Az első benzinkútnál mértem guminyomást. Elől 1,9 hátul 2,1. Felfújtam 2.0 és 2.2-re, most hibátlan. Meg szoktam érezni, ha lapos a gumi, de 0,1bar ennyit jelenthet? Utána sokkal keményebb lett az úttartása, jól tapadt.
Kb havonta szoktam bele 0,1 bart fújni, 1000km-ként kívánja... Gondolom ez normális érték
www.dongosofor.hu
-
lehella
senior tag
válasz huszi.gyb #11638 üzenetére
Normális ez az eresztés, de a tuti akkor ha egyáltalán nem kell bele levegő. Nekem még sosem kellett levegőt fújni a Peoplebe, bár ezer km az bőven az elmegy kategória, kár bolygatni egy új szelep miatt akár. A kis csöves jogomnál ott sokat számított 0,2 bar is, ilyenkor lement a végsebesség 60-ról 55-re kb
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
Hány olyant látok , mikor a gumi teljes felülete felfekszik az aszfaltra, nem is értem, hogy a túróba tud közlekedni. Mikor a körforgalomba megy, a gumi teljesen felfekszik. A gumi pereme hajlik el, a felni belső élét látom lelki szemeim előtt, hogy éppen nem vág bele a gumi belsejébe , Már annyiszor meg akartam kérdezni, nem kellene pumpálni bele? De mindig ráhagyom , tuti felesleges.
Legutóbb, benzin kút, beállok pumpálni, mellettem 4hektárnyi hely, előttem autó. Pumpálok, csavarom fel a sapkát. Előre nem tudtam menni, csak hátrafele, hogy elhagyjam a pumpáló helyet. Megáll mögöttem egy SM keresztbe. Leveszem középállványról. Próbálkozok kicsavarni a vasat, hogy mennyek dolgomra. Néz rám a birka. Mondom neki, told már hátrébb a motorod, mert akkor garantáltan nem tudok kimenni. Miért nem mellém álltál, kérdezem? Válasz, azt hittem előre mégy el. Ahha mondom mégis hogyan? Itt áll előttem az autó. Gratulálok a helyzet felismerésedhez. , a sisak plexit ne felejtsd el megtakarítani.
B.me... -
Hauptmann
addikt
Eni I-Ride olajból a Moto-i, vagy a Scooter-t érdemesebb venni? Esetleg tökmindegy?
-
üszök
őstag
válasz Brogyi #11637 üzenetére
Az aksin volt mérve úgy,hogy egy új 4mm-es vezetékkel volt rákötve a fesz szab az aksira. A + és a - is. Akkor is 13,8 volt emlékeim szerint. Beépítve 13,7, 14 felett sosem volt. Hátul van a rendszám felett,a rendszám világítás mögött,most még hozzá férni,de ha felrakok minden műanyagot nem lehet majd odaférni. A motor műszere jellemzően kevesebbet mutat jóval,mint a multiméter.
Hauptmann
(őstag)Kemény vagyok. Lekérdeztem előtte a tulajdon lapját. Állításuk szerint egy 5 Millás BMW-be számították be,amit én a kinézetük alapján nem hiszek el. Nem használták ők,csak állt náluk. látszik rajta,hogy jó pár hónapja ott állhatott.
kcsa
(PH! kedvence)
Egy Peugeot Jetforce 50-ből lett kivéve,de elég sok nagy motorhoz is hozza azinternet.
Ha elfüstöl így jártam 5k egy bontott ilyen,nem tizen ezer mint a gyári bontott. A gyári új meg ugye 20k felett."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
csongi
Topikgazda
Refivel ne essen be 13,5 V alá akkor nem lesz gond. A 14V környéki fesz kell, városban elég szívatós ha nincs meg, lemerül.
A feszültség vissza jelzőhöz pedig a csokikat kell széthúzni kontaktolni, végig a vezeték kötegen a műszarig. Az egyik sarkalatos pont a biztosíték környéke. -
tigipuf
senior tag
-
Hauptmann
addikt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!