- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Call of Duty: Black Ops 6 - Nyugalom, nem lesz 300GB-os a játék
gp Az Activision némileg tisztázta a felbukkant félreértést az idei epizód méretével kapcsolatban.
-
Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
it A Meta közölte: az AI tréningezéséhez ezentúl az európai közösségi médiás bejegyzéseket is felhasználják.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #37847 üzenetére
Igen!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #37849 üzenetére
Első sárvédők alja, 4 éve amikor vettem, már akkor látszott, hogy ott javítva volt, mostanra megadta magát, vettem bontott jó állapotú sárvédőket, azokat csak fényezni kell. Küszöbök végei kb 10cm az lakatolva lesz és az egész küszöb fényezve kisebb sérülések miatt.
-
#42667776
törölt tag
válasz hotibi #38103 üzenetére
Üdv!
Vizes csiszolás géppel 80-as koronggal, 500-as csiszolóval, vizes csiszolás kézzel 1200/1500/2000.
Csiszolásnál mindenképp az egész felületnek egységesnek kell lennie, minden fázisnál, különben foltos lesz a végén.
Polírozás két lépcsőben, kemény szivacs, durva paszta, közepes, vagy finom szivacs, finom paszta.
Valamilyen wax az UV védelemre, Én nano kemény viaszt használokHa nincs gép akkor lehet kézzel is a csiszolást csinálni, csak a felső matt, sárgult, karcos részt lassabb, nehezebb lecsiszolni. Ha még nincs elegendő gyakorlat akkor érdemesebb 1000-el kezdeni, mert az 500-al lehet jó mély karcokat csinálni, amit aztán el kell tüntetni.
-
#42667776
törölt tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék elektromos ügyben, Laguna I 2.0 benya. Karosszériásnál volt és a géptető is le volt véve, letakarták a motort fóliával, de nem az egész motorteret és biztos beázott valahol, mert az egyik hűtőventim elindult magától és folyamatosan megy. Pontosabban már nem, mert széthúztuk a csatlakozót, tudtok elektromos szerelőt, aki viszonylag hamar fogadni tudna ez ügyben, vagy esetleg, tippek, mit hol nézzek meg? -
#42667776
törölt tag
válasz rob210 #38159 üzenetére
Hőgomba csatit széthúztam, továbbra is fennáll a jelenség. Érdeklődtem lagus ismerősnél, van a hűtő mellett egy dobozka, amiben a relék vannak, azt javasolták ott kutakodjak. Holnap úgy is leugrik az eleje, mert rakom fel a sárvédőket, jelenleg még a csomagtartóban pihen, de ma be kellett jönnöm melóba a szétkaszabolt autóval.
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #38171 üzenetére
Az alja el volt rohadva, előző tulajnál is volt javítgatva és a küszöb eleje is lett most lakatolva az lett kivágva, a sárvédőket pedig mondtam, hogy majd felrakom Én, elég ha le lesz fényezve. Ha összeraktam, majd rakok fel képeket ellőtte, utána állapotról.
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #38174 üzenetére
Az egész sárvédő lesz cserélve, a darabot csak a küszöbjavítás miatt vágta ki.
-
#42667776
törölt tag
Én is rendbe tetettem az öreget!
[link] -
#42667776
törölt tag
válasz HoaryFox #38262 üzenetére
Hali!
Gondolom Laguna I-ről van szó ebben az ársávban. Ahogy Rob is írta, minden elektromos dolgot ki kell próbálni. Szerintem 1.6 1.8 felejtős 2.0 ami jó választás akár 8v, akár 16v. Ha nagyon ül a segge akkor torziók kukák, javítása drága, (az autó értékéhez képest) többnyire bontott híd a megoldás, ha kopog valami hátul az vagy lengéscsillapító, vagy híd szillent. Első rugóknál az alsó tányérhoz be kell nyúlni, ha nem ér végig a rugó a számára kiképzett részig, akkor le van törve belőle (típus hiba) megáll a víz a tányérba és egy idő után kikezdi a színterezést, majd törik. Kipufogó felől ha zörgés hallatszik, lehet katalizátor. Ha digit klímás, fűtőmotort mindenképp ki kell próbálni, többnyire csatlakozó beégés szokott lenni, de ha meghalt, drága a csere és nem igazán javítható, ezt többnyire a ki nem cserélt, elkoszolódott pollenszűrő okozza, mert erőlködik a motor. Még az is jobb, ha nincs benne szűrő, mint ha a koszos benne van, kívülről a szélvédő előtt jobb oldalon a kivehető műanyag takaró alatt találod. -
#42667776
törölt tag
válasz HoaryFox #38277 üzenetére
Ha nincs elhanyagolva, nagyon hálás jószág! Találkoztam már sok lestrapált példánnyal, korábban egy ismerősnél bontottam néhányat, kintről hozták neki, amikor jöttek alkatrészekért, voltak csodák a legdurvább amikor jöttek lengőkarért és ami az autóban volt, abban a szilentnek nem volt meg a gumija, csak fém a fémnek ütődött és használták.....
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #39346 üzenetére
A leírásod alapján ott a km nem stimmel ez a motor az I-es laguban a legjobb, szerintem el volt hanyagolva a szervizelés. Az egyik barátomnak van ilyen 260e km és a motorhoz még nem kellett nyúlni egyáltalán nem lomha, sőt jobban megy mint a 2.0 benyás, nem kormól, igaz Ő rendben is tartja. A kormány a ph 2-ben elég rossz minőség 120-150 között már rongyolódik, de nem kellene cafatokban lennie. Ha jó árban van és hajlandó vagy költeni rá, hogy rendbe tedd utána egy megbízható kis fogyasztású jószág lesz.
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39366 üzenetére
Szia! Wolf Nano Glaze ezt ajánlanám ami gép nélkül is használható, 1997 ft, 150ml de nagyon kevés kell belőle egyszerre, viszont sajnos csak postázni tudom.
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39373 üzenetére
Finom polírszivacsra kb két borsónyi mennyiséget nyomsz egy helyre, azt körkörös mozdulattal elkezded bedolgozni egy ponton, (ne a szélén kezd az elemnek) majd innen kiindulva elkezdet teríteni az anyagot amíg látod, hogy még szépen kenődik, kb 30x30 rész (ez menet közben kialakul), aztán ezt a részt addig csinálod amíg kialakul egy megfelelően fényes felület, Ha soknak tűnik az anyag, lehet még tovább teríteni. Teljesen nem tudod eldolgozni, mindig marad egy kicsi a felületen. Amikor úgy látod, hogy tetszik az eredmény a maradékot egy mikrószálas kendővel letörlöd és visszamarad egy szép fényes, sima felület.
"Polírozó szett" Ha jól emlékszem 1000ft
Kézi polírozáshoz használható puha és kemény polírozó szivacs. A puha szivacssal (szürke) viaszok és finom polírozó szerek vihetők fel, waxoláshoz és befejező polírozásnál használható. Pl. Kemény viasz felvitele.
A narancssárga szivacs erősebb polírozási munkáknál, karceltávolító polírozásnál használható. Pl. lakktisztító polír, viasz polír extra felvitele.80x50x110 mm-s nútolt szivacs (a megfogáshoz kialakított)
Elfelejtettem! A szivacsot és a mikrószálast használat után meleg vízzel ki kell mosni.
[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39403 üzenetére
Postát megnézem holnap, levélként szerintem a szivacs mérete miatt nem igazán megy, van itt egy pik-pakk pont a közelben, azt hiszem GLS, megkérdezem őket is, de igazából 6-800ft ról beszélünk egy olyan rendelésnél, amivel kb két évre elegendő, jó minőségű anyagot kapsz, nagyon nem egy kategória a TW-al
Elrontani nem tudsz vele semmit, nincs benne csiszolóanyag, egy alapos mosás, szárazra törlés elég neki.
Ha van géped, vagy tudsz kérni akkor csak gyorsabban megvan a dolog, kárt akkor sem teszel vele a fényezésben. Igaz ezt políroztam is mert matt és karcos volt, de ez az anyag volt a befejező fényesítés + ezen van egy kemény viasz is. -
#42667776
törölt tag
Köszönöm!
FerNandor
Szintén Wolf termék, csak azt használok. Azért nem ajánlottam mert nem tudom mennyire karcos az autód.
Nekem ez már karcos, de ez kb egy átlag autón normál.
A Glaze ezeket feltölti valamennyire, de a kemény viaszt személy szerint minimum egy finom polír és glaze után javasolnám, mert a síma felületen tapad meg jól és akkor érvényesül igazán. Nem akarok senkivel kidobatni feleslegesen pénzt, Én teszteltem nem polírozott felületen és sajnos viszonylag hamar lekopik a felület "egyenetlensége" miatt és ilyenkor a vevő úgy érzi, nem azt kapta amit szeretett volna, vagy azt mondja a termékre, hogy ez nem jó.
Nano kemény viasz 2188ft[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
válasz kalmanchris #39446 üzenetére
Szia!
Én elfogult vagyok a Lagunával kapcsolatban és nem ismerem a Xarát, de komfortban szerintem jobb, tágasabb, írod, hogy magas vagy, ebben biztos kényelmesen elférsz, a kormány tengely irányban állítható ez is egy kis plusz lehet. Ha benzinesben gondolkodsz akkor inkább a 2.0, mint az 1.6, az szerintem kevés ehhez a kasznihoz 1.8 16v nem igen van I-es ben nálunk. Első rugó törve szokott lenni ha még nem cserélték és gyári, sokszor észre sem venni, az alján törik le egy pár cm-es darab, de ezt könnyű ellenőrizni, ha benyúlsz a kerék fölött az alsó rugótányérhoz a rugónak végig kell érnie a számára kiképzett ütközőig, ill. érezni, ha végig ér de már le van törve egy darab, vagy ha a szinter már repedezett rajta. Elöl, még a stabpálcák amik kopoghatnak, de nem nagy összeg a csere és házilag is megoldható. Ha a hátulja nagyon ül akkor a torzió már gyenge ezt már húzósabb javíttatni, ha kopog a hátulja, akkor többnyire a hídszilent kopott, ehhez az alkatrész nem drága, de le kell szedni a hidat a cseréhez. Beltér csendes nincsenek nyöszörgések, kopogások, persze ez használat függő is, ajtókárpitok felső része szokott leválni az ablak melletti részen, szinte nem is látszik ha nem figyeled és csak egy takarításnál veszed észre. Ha dikitklímás akkor mindenképp ki kell próbálni a fűtőmotort, mert az is húzós árban van és bontottat sem könnyű találni, javítani nem nagyon lehet, tudomásom szerint. Nekem a Volvo motoros 2.0 van N7Q a motorkód ez hangosabb egy kicsit mint a Renault motoros fogyasztás 8,5-10,5 között, persze láb függő is, ezt a motorral szereltet arról is felismerni, hogy 5 csavaros a felnije és hátul is tárcsafékes gyárilag, a másik 4 csavaros felnis és dobfék hátul. -
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #39484 üzenetére
Ha el tudom érni a havert, (külföldön van) akkor megkérdezem, neki hogy van befűzve és, hogy a hosszbordás, vagy a vezérműszíj hajtja-e a vízpumpát.
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #39715 üzenetére
Ne akard megemelni a hátulját a mostani rugóval, mert el fog törni. Próbálkoztak már ilyennel, de ideig óráig tart csak, főleg, ha terheled is a hátulját, arról nem is beszélve, hogy ugyan úgy le kell szerelni a hidat a művelethez. mivel a helyén nem lehet kihúzni a rugót és összerakáskor a megadott előfeszítéssel kell összerakni.Én cseréltem a sajátomon a szilenteket de nem egyszerű sem a szétszedés, sem az összerakás, ha tudsz inkább vegyél egy felújított hidat.
-
#42667776
törölt tag
Üdv!
Korábban olvastam, hogy többen is cseréltettétek 1.5 dci-ben a hk csapágyat, ebben kérnék segítséget, egy ismerősöm autójáról, scenic-ről lenne szó és olyan szerelő kellene, aki hozzáértő és számlaképes, no meg elfogadható áron csinálná. Ha tudtok nagyságrendben árat az is segítene.Előre is köszi a segítséget.
-
#42667776
törölt tag
Most cseréltem aksit a lagunába, az előző 2,5 éves volt. A jelenség nálam is hasonló volt, nehézkes forgatás, de nem csak reggel, hanem volt amikor meleg motornál is, illetve ha 2-3 napig nem mentem vele, volt, hogy nem indított, teljesen lemerült, de ezt sem mindig produkálta. Elvittem 2 elektromos szerelőhöz is, mert arra gyanakodtam, hogy valami leszívja állás közben, bármi lehet, mégis csak 19 éves.... mindketten azt mondták, nincs baja az autónak, az aksi a kuka. Akkumulátorosnál vettem az új aksit, ott helyben be is raktam és megkértem mérjen rá a régire, a 480-as indítóáram helyett 275 volt benne úgy, hogy előtte töltöttem fel.
-
#42667776
törölt tag
Náluk vettem a 160.-ba is akku bolt van, mellette a sarkon az egy kicsit drágább, de ezzel beszéltem előbb így ide mentem.
-
#42667776
törölt tag
Sziasztok!
Ma elmentem megnézni ezt a Lagunát gondoltam, hátha alternatíva lenne a kedvezőbb fogyasztás miatt, de még is maradnék a típusnál, mivel mondhatni a motoron kívül az összes porcikáját ismerem, hát nem jött be a dolog....! Ezt csak azért írom le, mert egy újabb bizonyíték arra, hogy kipróbálás nélkül nem igazán lehet, képek alapján véleményezni egy autót. A hirdetés és a képek alapján úgy gondoltam, hogy nem túl nagy ráfordítással, egy jól használható autót lehet belőle csinálni. Sajnos az egész egy csalódás volt, a kasztnin a géptető, tető, csomagtértető volt gyári, mindkét lökhárító színe elütött, ezüst helyett, kékes árnyalata volt ezzel még meg is békéltem volna, de mindkét oldal telibe volt fényezve a küszöbök kivételével, a bal oldali lámpa gyári, a jobb oldali cserélt "depo"-s jobb oldalon a hátsó "háromszög" ablak nem túl pontosan volt illesztve, tehát cserés volt, a jobb hátsó ajtó, nem úgy csukódott mint a többi és a sárvédő, ajtó találkozásánál a festékleverődés nem volt kijavítva, valószínű innen volt törve. A beltér egész tűrhető állapotba volt, viszont minden nehézkesen működött, a géptető nyitóját, már alig mertem húzni, féltem, hogy elszakad a bovden, úgy be volt állva, a klímapanelon a nyomógombokat nagy erővel kellett nyomni, hogy váltsanak, az ablakemelők jól működtek. A motortér csucsogott a szilikontól, persze jobban benézve a váltó olajos volt, a tágulásiba alig volt folyadék, a motor hidegen kicsit hangosan járt, de pöcre indult, nem füstölt (nem tudták, hogy megyek, reggel volt). Kevés járatás után, próbakör, iszonyatosan gyenge teljesítmény nehézkes, (lassú) de rángatás nélküli váltás, gázpedállal nem tudtam játszani, mint a benzinesnél, hogy rásegítsek a váltásra, vízhőfok rendesen felment, de a teljesítmény nem érkezett meg, nagyon kellemetlenül hangos utastér a motorzajtól és a rezgésektől (ilyennel még nem találkoztam I-es Lagunába) feltételezhetően motortartó bakok cserések. Utólag azon gondolkodtam, mintha nem is lett volna benne turbo....? Gázelvételre, enyhe fékezésre a kormány rázott, fék, futómű sem tökéletes. Összességében az egész autó a jelenlegi állapotában használhatatlan és a kis anyagi ráfordítás, nem is lenne kicsi és akkor nem tudni, mi jön még elő.... így megmarad az öreg a háznál! -
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #41008 üzenetére
Szerintem nem normális, legalább is amit én hallottam. Több ismerősöm ilyen autójában utaztam, vezettem, de azok csak egy kicsit voltak hangosabbak, javarészt gyorsításkor erősebb búgó hang. Egy dologra jó volt ez a próba, ismét megerősített abban, hogy nincs is olyan rossz járgányom és, hogy a fiatalabb nem mindig jobb....
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #41049 üzenetére
Igen, már jelezte a hangjával, de gondoltam vizsgáig kihúzza, hát nem.... a közép dob jobb oldali részét ledobta magáról, a belseje teljesen kuka, lehetne tákolni arra a pár hónapra, de inkább nem.
-
#42667776
törölt tag
válasz rob210 #41053 üzenetére
Igen, a középsőt tegnap délelőtt hozta a futár kovács autótól 19500 két bilinccsel, a hátsó bárditól ismerős kedvezményével 13000.
-
#42667776
törölt tag
B.U.É.K. Mindenkinek!
-
#42667776
törölt tag
válasz gooool #41154 üzenetére
Összességében szerintem ezzel nem nagyon tudsz mellé nyúlni, szép állapotban van. Az első rugóhoz a kerék felett érdemes benyúlni és az alsó végét kitapintani, a rugótányérnál, nem törött-e, a rugónak végig kell érnie a kiképzett helyéig a gumiban. Nem túl vészes a csere és a töröttel is elmegy sokáig, de alku tárgyát képezheti. Ha jól tudom ez már "okos kerekes" alapjáraton ne kopogjon a motor, gyújtás ráadásnál világítson középen a "szerv", és a "stop" lámpa is, majd indítás után aludjanak ki. Minden elektromos berendezést járass meg, próbálj ki, klímapanelon is az összes funkciót és ellenőrizd, hogy oda fújja-e a levegőt ahova állítva van. Fogyasztás inkább 8, mint 7 lityi, persze ez láb függő is, van súlya az autónak és 100km/h nál már 3000 körül forog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen