Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • letoltobeze

    aktív tag

    válasz chrisnagy13 #99799 üzenetére

    Bár ez a hasonlat baromira sántít, de ha már: szerintem sok szempontból jobb a zsiguli: pl. fenntartási költség: a Ferrárikba -ismerős mondta, ha ő hazudott akkor én is - 1000 km-enként kell olajcsere. A szervíz egy vagyon, és hozzá se nyúlhatsz. Míg a ladát sokan a kertben/garázsban megjavítják. Aztán ha letértél az autópályáról, és mondjuk egy erdőgazdasági útra kellene menned, akkor a Ferrárit szépen otthagyod és séta, a zsigulival meg vígan mész tovább.

    De akkor is mérhetetlen béna hasonlat. Legyen inkább az egyik oldalon egy BMW vagy Mercédesz (német mind), amik szipi-szupik, nagyon modernek, és gigantikus tőke áll mögöttük, és óriási marketing. Mégis, mikor lementünk Olaszba pár ezer kilómétert, akkor az autópálya és az utak mellett na találd ki milyen autók álltak sokszor felnyitott motorháztetővel?
    Barátom öccse itt autómentőzik, csak BMW-hez megy ki, olyan a szerződése. Nem győzi a munkát, annyi van :))

    A másik oldalon, meg álljon egy olyan autó, amit egy kis manufaktúrában készítenek olyan emberek, akiknek a hobbijuk az autó, az autózás, akiknek 30-40 éves tapasztalatuk van, de kb. zéró marketingjük, tőkéjük. Bár az autóiparban dolgoznak, de nem ez a fő bevételi forrásuk. Ezt csak szenvedélyből, kreativitásuk élvezetéből csinálják, és persze van belőle nekik egy kis mellékes, de nem abból élnek. Korlátozottak a lehetőségeik, de nem kell kitermelniük több százezer ember fizetését, csilliárdnyi marketingköltséget. A piacon elérhető legjobb és legdrágább anyagokat használják, egyedi és a gyakorlatban jól működő ötleteik, megoldásaik vannak. És mindezt baráti áron adják a mercihez, bömöshöz képest.
    És bár egészséges mértékben törekszenek felfelé, a koncepció, a filozófia sosem lesz (remélem) pénzközpontú, hanem mindig autó- és emberközpontú marad...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák