Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • d3rad

    tag

    2001-ben GeForce FX-n sokkal jobban futott a doom3engine, mint Radeonokon, hiszen eredeti tervek szerint a doom Directx8-as game lett volna, csak később kerültek bele DX9-es feature-ök. Azt tudhatod, hogy DX8-as játékok esetén az FX-ek felveszik a versenyt
    a Radeonokkal, viszont ugye a DX9a és DX9b esetében az FX--ek komoly sebességcsökkenést szenvednek el a Radeonokkal szemben, mert a DX9 (kivéve a c) 24 bitet ir elő.
    ,,Tehát, az FX-ek szincsatornaként háromféle bitmélységben támogatta a shadereket: 12bit(egész szám), 16 bit(lebegő pontos), 32bit(lebegő pontos), igy lett 128bit, viszont az Ati chipjei mindig 24 bitet használtak, és ezt kerekitik fel 32bitre, az FX-ek viszont 32 biten müködnek, viszont igy dx9-es game-ek esetén az FX-ek GPU-jából kifogyott a szusz, amit az Nvidia olyan megoldással próbált orvosolni, hohy egyszerüen átváltott 16bitre (!), igy pedig jelentős képminőség romlás következett be, de ugye amint irtam a DX9 (kivéve a c-t) szabvány előirja a 24bitet, ezért tehát a DX9-es game-ekben komoly hátrányba kerülnek az FX-ek''(A szakszerü megfogalmazást köszönöm Sz@by-nak).
    De mikor 2003-ban belekerültek a DX9-es cuccok az engine-be, akkor már nem engedhette meg magának még az Nvidia sem, hogy teljesen ujra tervezi az architekturát, viszont azért az NV40 vmilyen szinten az FX utódja (még ha jelentős javitások is történtek) és a 6800-as széria meg is veri az x800-akat a Doom 3-ban, továbbá a DX9c már 32 bitet ir elő, tehát az NV40 nem szenved hátrányt a Radeonokkal szemben (bár a X800XT azért összeségében erősebb, gyorsabb, mint a 6800Ultra).
    Utólag megjegyzem hogy bár az id az Nvidiával van ,,nagy barátságban'', azért a doom3engine-ek fejlesztésekor használtak 9700-eket is.

Új hozzászólás Aktív témák