- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
d3rad
tag
2001-ben GeForce FX-n sokkal jobban futott a doom3engine, mint Radeonokon, hiszen eredeti tervek szerint a doom Directx8-as game lett volna, csak később kerültek bele DX9-es feature-ök. Azt tudhatod, hogy DX8-as játékok esetén az FX-ek felveszik a versenyt
a Radeonokkal, viszont ugye a DX9a és DX9b esetében az FX--ek komoly sebességcsökkenést szenvednek el a Radeonokkal szemben, mert a DX9 (kivéve a c) 24 bitet ir elő.
,,Tehát, az FX-ek szincsatornaként háromféle bitmélységben támogatta a shadereket: 12bit(egész szám), 16 bit(lebegő pontos), 32bit(lebegő pontos), igy lett 128bit, viszont az Ati chipjei mindig 24 bitet használtak, és ezt kerekitik fel 32bitre, az FX-ek viszont 32 biten müködnek, viszont igy dx9-es game-ek esetén az FX-ek GPU-jából kifogyott a szusz, amit az Nvidia olyan megoldással próbált orvosolni, hohy egyszerüen átváltott 16bitre (!), igy pedig jelentős képminőség romlás következett be, de ugye amint irtam a DX9 (kivéve a c-t) szabvány előirja a 24bitet, ezért tehát a DX9-es game-ekben komoly hátrányba kerülnek az FX-ek''(A szakszerü megfogalmazást köszönöm Sz@by-nak).
De mikor 2003-ban belekerültek a DX9-es cuccok az engine-be, akkor már nem engedhette meg magának még az Nvidia sem, hogy teljesen ujra tervezi az architekturát, viszont azért az NV40 vmilyen szinten az FX utódja (még ha jelentős javitások is történtek) és a 6800-as széria meg is veri az x800-akat a Doom 3-ban, továbbá a DX9c már 32 bitet ir elő, tehát az NV40 nem szenved hátrányt a Radeonokkal szemben (bár a X800XT azért összeségében erősebb, gyorsabb, mint a 6800Ultra).
Utólag megjegyzem hogy bár az id az Nvidiával van ,,nagy barátságban'', azért a doom3engine-ek fejlesztésekor használtak 9700-eket is.