- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
role_of_72
tag
Sziasztok!
Kérdezném, akinek van tapasztalata: a Canon aps-c vázak magas érzékenységen mennyit fejlődtek az utóbbi évek folyamán?
Gondolok itt arra, hogy most van egy 450D-m (2008. január), ami max ISO 1600-ig megy fel (ahol olyan a képminősége amilyen, nekem tegyük fel elmegy..), egy 650D/60D pl. milyen érzékenységen tudja nyújtani ugyanezt a képminőséget (raw-ban)?
Ugyanis gondolkodom a cserén egy újabb vázra (650D vagy 60D). Azt tudom, hogy ezek már sokkal feljebb tolhatók érzékenységben, de ha ebből max 1FÉ a plusz változás, akkor - az új funkciókat nem nézve - nem sokat nyernék max a váltáson (lévén hogy a dinamika nem nőtt semmit..)
Köszönöm előre is!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz role_of_72 #25384 üzenetére
.DLL, Monya78: köszönöm a válaszokat!
Ezek szerint akkor nem sok előnyöm származna a váltásból.. Bár a kihajtható kijelző a régi Canon A80 óta hiányzik, a 18mp-ből nem hiszem hogy sok hasznom származna, 1-2 obim rajzolná csak ki szépen.
A magas iso csak pár képnél jött elő hogy jó lenne, egyébként nem létfontosságú (bár a 6D-vel minket egymásnak teremtettek ez tény ).
Érdekességképp egy példa ismerősök nyári esküvőjéről: egy max érzékenységen (1600) lőtt kép +3FÉ utólag még felhúzva (tehát ekv. ISO12800), zaj rommászűrve. Na hát ez vérzik Nyilván emlékkép kategória. Az exif látszik ha érdekel valakit mit bír a 2007 végi technológia túl a határain.(Magas érzékenység és FF témájában annyi, hogy mint nagylátó-függő azért bizakodom egy jó aps-c Canon milc + Samyang 12mm F2 + Canon 22mm F2 kombóban majd. )
Köszönöm mégegyszer, akkor még egyelőre élvezem a kis 450D-met.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #25395 üzenetére
Ebben egyetértünk, nem húznám föl 3FÉ-el a gépet, de ebben az esetben max iso + obi nyitva + reciprokszabály megvolt, szóval nem volt jobb ötletem
Kültérben HTP be volt kapcsolva végig (esküvőre ez ugye különösen hasznos funkció), de bevallom többször jönne jól a sötét részek +2 fényértéknyi tartaléka mint ez. Bár csak ezért nem állnék át a "sötét oldalra"A linket pedig köszi! Nem találkoztam még az úriember munkáival, de igen jók!
A fenti diskurzushoz: én mindenképp kevés expósat vennék vagy újat. Maguknak a vázaknak van előnyük és hátrányuk is egymáshoz képest:
- 650D kihajtható kijelző, lehet markolatot csatlakoztatni, fókuszrendszer talán jobb
- 100D kisebb, könnyebb, nagyobb keresőHa kisebb obikat tervezel használni (fixek, 10-18, 18-55), én a 100D-re mennék rá. Viszont ha nagyobb lencsék (17-70, 18-135), külső vaku vagy állványos használat van kilátásban, akkor 650D.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Sziasztok!
Akinek van összehasonlítási alapja: érdemes lehet lecserélni egy 450D vázat egy 600D-re? Kb. 35k lenne a váltás, cserébe új 600D vs. 28k expós 450D (viszont zsír állapotú, vigyáztam rá).
Videó és jpeg képminőség nem számít - és nagyon szeretem a 450D képeit.
Ami számít: ha meghúzomkicsitaz árnyékos részeket, melyiknél kisebb a banding? (Szerintem 450D jobb ebben, de javítsatok ki ha nem)Szoktam nagy méretben képeket előhívni (40x60cm), de kérdés hogy lenne egyáltalán látható hozadéka az egésznek? Ami obijaim vannak: 18-55STM, 55-250IS, Sigma 10-20, Samyang8, 50f1.8.. ezek ki tudnák rajzolni a pixeltöbbletet?
Köszönöm a segítséget!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #26044 üzenetére
Köszi a gyors választ!
Mondjuk főként 400-as iso alatt szoktam használni a gépet, szóval kérdéses, hogy profitálnék-e valamit is a váltásból...
A nagy méretű hívásoknál (közelről nézve) már érezni hogy izzad a gép, de még idáig mindig megoldottam valahogy - panaszt pedig nem hallottam még senkitől hogy pixeles lenne a kép
Nehéz ügy, mert egyrészt nagyon hozzám nőtt a gép (és nem érzem a 600D-t, hogy bármi - számomra - fontosban sokkal jobb lenne tőle). Másrészről igen jó ajánlat ez most, egy sokkal újabb gépre..http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #26046 üzenetére
Igen, tudom.. végülis nincs is jobb, mint plusz zajt tárolni raw-ban
A gép még csak-csak bírná, úgy néztem (AMD Llano Black Edition + 8GB + SSD), a kérdés tényleg az, hogy megéri-e.
A kihajtható kijelzőnek örülnék, mert sokszor fényképezek állványról és az sem egy utolsó szempont, hogy egy ~2008-as gép helyett lenne egy ~2013(?)-as gyártású model..
Na még meg hányom-vetem a dolgot. Köszönöm szépen a segítséget!http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz marcyman #26443 üzenetére
Nekem 450D-m van, ez volt az egyik első LV-s Canon váz, és igen, tudja. Exp. Sim. (gondolom exposure simulation) a feature neve és egész jól teszi a dolgát. Nem hiszem hogy rosszabb lenne az újabb modellekben.. de ha mégis, majd kijavít akinek valami kurrensebb váza van.
Annyi, hogy ha már túl hosszú záridőt állítasz pl. be, nem biztos hogy le tudja követni a változást, ekkor villog az Exp Sim ikon.
A másik dolog, hogy ha rekeszt állítasz, akkor az élőkép világosságában leköveti a változást, de a rekeszt valójában nem ugrasztja be magától. A rekesz beugrasztó gomb viszont ekkor is működik, szóval a DOF preview is megoldható
Nikonokkal kapcsolatban én is olvastam, hogy talán nem tudnak ilyet (D750 topik valami külföldi oldalon), de azt írták, hogy ott is bekapcsolható.. De Nikont végképp nem tudom. Azért gáz lenne ha ezt nem tudná..
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz marcyman #26447 üzenetére
Tudja igen, és (nekem) hatalmas segítség a kezdetek óta.
Még ami beugrott, hogy pl. a 8mm-es Samyang halszemmel nagyon nem jól méri a fényt nálam valamiért.. de ugye azzal az obival semmi elektromos kontakt nincs, talán ennek is betudható (vagy a nagy látószögnek). A többi obival nincs gond, még az m42-es csodákkal is pontos
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #26449 üzenetére
*Ropi*, kiskornel:
Igen, chipes minden m42-es obim (illetve van 2db chipes adapterem és azokat cserélgetem).
Ezek 50mm F1.4 obinak látják az épp feltekert üveget, de nem okoz gondot egyiknél sem (Pentacon 29mm F2.8, Zeiss 50mm F1.8, plusz 3 Helios). Ami vicc, hogy kicsit frontfókuszosan jeleznek vissza a keresőben
Sorozatot nem nagyon lövök velük, a 450D amúgy sem egy speed demonVettem a Samyang-hoz is egy programozható chip-et, hogy legyen rendes exif. Be van állítva 8mm F3.5 obinak, plusz be tudok állítani más rekeszt is, el is menti az exif-be (na mondjuk itt fókuszt nem jelez vissza, de halszemnél talán kibírom )
A Samyang esetében van valóban az említett "tejfehér kép" / "fölé mérés" , de nem foglalkozom vele, lövök egy próbaképet F8 1/250-en és harmadikra úgyis eltalálom Való igaz, így az élőkép elég érdekes ezzel az obival. Minden esetre majd kipróbálom Exp. Sim. nélkül (csak most még melegszik a gép a táskában), köszi a tanácsot!UWA téren persze elég gyenge a felhozatal m42-ben, de arra van a Sigma 10-20 meg a halszem.
Illetve a Pentacon a Zeniten egész nagylátós, azért is vettem anno.http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Audison #26556 üzenetére
18-55 IS vs 18-55 STM témához:
Én 18-55 IS klasszikról váltottam 18-55 STM-re (ill. megtartottam a régit is, szóval nem feltétlen váltás ).
Tényleg sokkal gyorsabb+halkabb a fókusza és végre nem forog az eleje, így CPL szűrőt is lehet rajta rendesen használni.Az IS klasszik valóban szebben rajzol valamivel (az STM-et pl. 18mm-en a sarkokban nagyon nem csípem, még F8-on sem szép), plusz ezt az obit főképp éjszakai képekre használom, mert a nem lekerekített rekesz lamellák miatt szebb csillagokat csinál (az STM-et F14-16-ig le kell rekeszelni, hogy "csillagzzon" és a 14 ágú fények nekem annyira nem tetszenek).
Makróra viszont az STM jobb: közelpontban is, valamint a háttérmosás is jobb. A focus-by-wire pedig szvsz tök jól van megoldva, mivel ha hirtelen fordítod a fúkuszgyűrűt többet állít a fókuszon, viszont ha lassan fordítod, finomabban állítja az élességet.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz bbkmachine #26746 üzenetére
Én azért remélem 750D-nek fogják hívni
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Monya78 #26752 üzenetére
Épp ez az, hogy szerintem épp ideje, hogy szintet ugorjon a xxxD sorozat - a feltörekvő MILCek ellen főleg kell valami..
Az utóbbi kiadások számomra alig hoztak érdemi fejlődést (ok videó, kihajtható kijelző, kis fókusz, blabla.. - de egyikről sem a "meggyőző" kifejezés jut eszembe). Plusz a 4 iránygombon a 3+ digites szériákon vannak így a funkciók elhelyezve.
6D nem lesz, mert egy másik képen EF-S 18-135 obi van a gépen..
Na de meglátjuk!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz pinnacle #26767 üzenetére
Egy polár szűrő ~2 fényértéket levesz a fényerőből, ami az amúgy is "gyors" kitobinak annyira nem jó (leszámítva szabad téren, ott még OK lehet).
Plusz a CPL szűrőt tekergetni is kell a várt hatás érdekében, IS(II) obival az meg több mint körülményes a fókuszáláskor forgó frontlencse (és lehetséges AF motor nyekkentés miatt)(Én nem tennék rá szűrőt, +1 a napellenzőre ha védeni akarod )
De a legfontosabb, hogy leld örömed a kitben!
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Ezért is szereztem be én is az STM változatot
Bár állványos éjszakai városképekre még mindig a "sima" IS-t preferálom a nem kerekített lamellák miatt.pinnacle: a sós pára valid lehet, viszont az a gépet is tönkrevágja, jobb vigyázni!
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz csacsi77 #28027 üzenetére
Hi!
Nincs még, pedig én is azt várnám.. Viszont szerintem ne kergessünk hiú ábrándokat: a szenzorról én úgy tudom csak megjelenés előtt pletykálták hogy Sony gyártmány, az első hírek szerint amiket láttam made by Canon, bár ne legyen így!Valahogy áprilisban jelennek meg az új gépek - szóval tesztek is kb. akkortól várhatók szerintem -, de biztosra veszem hogy mindenki elsőként az árnyékos/sötét részeket kezdi el majd felfelé cibálni, úgyhogy hamarosan megtudjuk amit szeretnénk.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Pityu. #28257 üzenetére
Nekem van ilyen Jupiterem, szintén chipes adapterrel használom. Amit írsz nem csak ezzel az obival fordul elő, hanem elég sok másikkal is.
Az alap probléma (szerintem), hogy az ilyen felchipezett manuál vasakkal leginkább M módban butaságokat gondol a fénymérés és az általad beállított záridőhöz képest totál más fényerőt mutat élőképnél. Kapcsold át Av módba és minden jó lesz vaku nélkül isEgyébként itt arra tudok gondolni, hogy ha felnyomod a vakut, akkor az élőkép fényességét a gép gondolatban a vakuszinkron időhöz mutatja.. de ez csak egy tipp. A lényeg hogy tekerj Av módba és királyság van!
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Pityu. #28261 üzenetére
Ezt így első blikkre nem tudom.. programozható chipeknél lehet számít az ha a maximális rekeszértéktől (amit szintén be lehet állítani ugye) kisebbet adsz meg neki, hogy épp azon van a blende. De ez is csak az élőképen látszik, ezt leszámítva csak egy betáplált exif infó lesz, amit a gépen beállítasz - szerintem.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz _seth_ #28392 üzenetére
Nem akarom védeni az arcot, de kicsit szerintem túl szigorúak vagytok vele.
Nyilván nem évi 400 esküvő, de még csak nem is évi 50 a teljes (fél )mondat alapján, miszerint:
"Since 2005, I’ve photographed over 400 weddings, elopements and engagements" - tehát jegyesfotó és szöktetés (ezt miért számolják külön?) is beleszámít a dologba.Más részről lehet hogy nem ő képviseli a csúcsot esküvői fotóban, de pl. guglival rákeresve az "esküvői fotó" kifejezésre.. nos ehhez a felhozatalhoz viszonyítva erős középmezőny - sajnos..
Valamint igen, tudom ezzel most elvesztem minden "hitelességem" de: ízlések és pofonok, szerintem annyira nem rossz (nem egy Jasmine Star, de biztosan árban sem). Na jöhetnek a kövek!!
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz fr3ntzen #28402 üzenetére
Szia!
Nekem van ebay-ről UGY akksim a géphez, eddig még (350D, 450D esetén) nem volt vele problémám.
A linkelt rendszert én személy szerint nem venném, bár attól függ mire kell.. hobbi célra szerintem overkill.
"Övtáska szerű cucc" úgy olvastam létezik, a tudás valahol itt lakozik ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Hát az elég nagy eltérés. Valamelyik számban mindenképp hiba van szerintem. A fájlszámozás mondjuk a 4 digit miatt tízezer képenként újraindul, de még ez is csak 10.000 képnyi eltérést magyarázna.
(Úgy vettem észre egyébként - de javítsatok ki ha nem így van -, hogy a kártyán ilyenkor a '100CANON' nevű könyvtár számozása ugrik egyet '101CANON'-ra, és oda kerülnek a további képek - szóval innen talán látszik ha átfordult a számláló.)
Egyébiránt itt talán te is kiolvashatod az expószámot. Van még EOSinfo, de ott 1200D-t nem ír a támogatott típusok között, szóval nem tuti.
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Szisztok!
Van egy Canon 430EX II vakum, amit elég ritkán használok, így messze nem készség szinten kezelem.. tehát a problémám leírása is profi lesz
Régebben (úgy emlékszem) ha nem volt gépen a vaku és megnyomtam rajta a Pilot gombot, akkor villant egyet. Most viszont valamiért egy kb. 1mp erejéig sűrűn strobizik.. Hol tudom én azt visszaállítani, hogy egy rövidet villanjon? A kívánatos az lenne, hogy be tudjam állítani a teljesítményt is manuálisan.
Próbáltam a módokat nyomogatni (M/ETTL, High speed sync és barátai) de mindig ugyanúgy hosszan villog most. C.Fn sincs elállítva úgy néztem..
Bocs ha amatőr a leírás, tényleg nem értek a vakuzáshoz.Köszi szépen előre is!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #29637 üzenetére
Köszi szépen a választ! Igen, a modellfényre gyanakodtam, csak annyira érthető az adott menüpont...
@ radi8tor1: Sry, nem gondoltam hogy van olyan topik is.. legközelebb oda megyek!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz bbkmachine #30518 üzenetére
Nekem volt mindkettő, sőt: 18-55 II -> 18-55 IS -> 18-55 STM -> 18-135 STM.
Szín: a kettő között színben szerintem nincs különbség, színi hibában talán rosszabb a 18-135. Színbeli különbség a 18-55 II és az utána lévő obik után volt nekem észrevehető. Előbbi kicsit barnásabb/vörösesebb volt talán.. színhűség passz, ahhoz nem értek, nekem jó volt mind
Felbontásban szerintem ua. a szint. Teljesen nyitva is jó már az élesség, de kicsit hókák olyan F6.3-ig (nekem).
Torzítás: a 18-135... huh.. életemben először vettem észre keresőn keresztül, hogy egy obi torzít.. illetve először csináltam olyat, hogy Lr-ban nem mertem úgy ránézni egy képre, hogy előre nem adtam rá az obi korrekciós profilját. Éles marad minden, de korrekció nélkül fura tud lenni.
Bokeh: (már amennyi lehet velük ugye): jó mindkettő, a 18-55 talán jobb, de a legjobb a 18-55 STM.
Makró: szintén a 18-55 STM volt a legjobb, de a többi is ok.
A végére hagytam egy számomra fontosabb dolgot: becsillanás és csillagok: egyértelműen jobb a 18-135 STM. A 18-55 IS elég csúnya volt ebben (a 18-55 STM pedig még béna is mellé ). Szerintem a linkelt képek magukért beszélnek, nem részletezném.
Stabi jó mindkettőben. Nekem ami még feltűnt (képi minőségtől függetlenül), hogy egyrészt a 18-135 nekem nagyon eltalált tartomány + gyakrabban is használom így az obit, ami mondjuk a bizalomgerjesztőbb építés miatt is lehet. A zoom lock viszont kell bele, mert pl. 18-ról nem, de 85-ről már ki tud csúszni a tubus (bár lock csak 18mm-en van, szóval lehetne kényelmesebb..)
Kérdezzetek nyugodtan, olcsó obikban tudok segíteni
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz bbkmachine #30536 üzenetére
Nincs mit!
450D-t (12mp) használok, így nagyobb felbontású vázakról sajnos nem tudok nyilatkozni.. nekem ennyit kirajzolnak, az biztos. Előhívni 40x60cm-en szoktam, bőven jó.
Egyébként exif van a képekben, ott minden infót megtalálsz!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Sziasztok!
Ki tudna esetleg valaki segíteni egy magyar nyelvű Canon 350D pdf használati utasítással?
Mert csodás, hogy a létező összes főbb európai nyelven van a gép mellé, csak épp magyarul nincs.. (pedig hazai beszerzés)Köszi a segítséget előre is!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz nkmedve #31994 üzenetére
Pár hónapja botlottam egy hasonló témájú (angol nyelvű) cikkbe valahol, de persze most nem találom...
Astro volt és ott is a kép alsó szélén volt sötétebb a kép, viszont jóval egyenletesebben.A legközelebbi amit találtam az ez (le kell görgetni a "TEST #3 — Mirror Box Shadowing" részig, ott nem is a kép, hanem a leírás ami közelíthet ehhez - a képek alján mondjuk egy nagyon kis takarás van ott is).
Szóval lehetséges hogy takarás, az meg hogy annyira nem egyenletes, talán egy kis illesztési/visszacsavarozási hiba lehet? De tényleg csak tippelek én is.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Táskában hordásra gondoltam én is. Ez ugyanakkor tényleg egyéni: én biciklizéskor nem veszek fel hátizsákot (elég melegem van anélkül is). Csomagtartóra szoktam tenni a táskát, erre a megoldásra gondoltam. Csomagtartón viszont ami rázkódást kap az nem hiszem hogy a tükör mechanikájának pl. használ.
A másik hogy kerékpártúrán én általában úgy kivagyok, hogy végképp semmi kedvem a nagy lihegés közepette még a gépet is kiszedegetni, olyankor max. egy kisebb (öv)táska ami működhet nálam... de kinek mi ugye.
Mondjuk ha arról van szó kirándulós képek alatt, hogy A-ból B városba elviszed a gépet és B városban előveszed és huzamosabb ideig használod az más, úgy egyetértünk.http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Van valakinek esetleg tapasztalata Canon 100D-vel és 650/700D-vel? Lassan érik a csere nálam, mert szükségem lenne videó funkcióra (amit a 450D nem tud) és ez a két kiszemelt.
A különbségeket tudom, fogtam mindkettőt MM-ban kézben, mégis ha menne a döntés nem írnék ide.
Táj, város, éjszakai állványos képek főleg a téma, de a makróba is bele-belekezdenék néha úgy érzem. Évente párszor szoktam markolat+vaku kombóval is használni a gépet. Jó lenne a kihajtható kijelző, de már a 700D is érezhetően nehezebb lett a 450-től, nem tudom akarom-e még cipelni...
Samyang halszem, Sigma 10-20 classic, 18-135stm, 55-250stm, nifty, m42-es csodák amik vannak + a 430-as vaku. Nagyobb üveget nem is tervezek, majd egy 24-es palacsintát még talán, de az törpe,
Ami nálam nyom a latban:
Építésre a 100D jobb anyagokból összerakottnak tűnik, kicsit nagyobb kereső (detto mint a 450D, a fókuszrendszer is ua lehet??), jobb LV AF, viszont a kártya és az akksi egy fedő alatt, nem fogad markolatot, nincs flip screen, kicsit talán kevesebb funkciógomb, ohne wireless vakuvezérlés, a fogása meglepően OK, de azért határ...
A 700D kisebb kereső (én látom a különbséget ), gagyibb anyag, flip screen (ami épp nem hajlik ki 180 fokot oldalra... ez csak engem idegesít? ), 9 cross point, wireless vakuvezérlés (bár villantós, nem rádiós).AFMA egyikben sincs, azt tudom, de nagyobbat-drágábbat nem akarok.
Van valami killer argument egyik vagy másik modell mellett? Mondjuk sötétben melyik talál jobban fókuszt, kijelzők betekintési szöge, bármi...?
Használtban gondolkodom, árban annyira nem világos a diffi köztük, de ha van köztük 20e az nem vág földhöz szerencsére.Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Fotonhámozó #32946 üzenetére
Nekem, mint 350D-n és 450D-n szocializálódott ember, az éjszakai képek az állvány és iso100 szinonímái.
Végül beszereztem egy 100D-t, az edigitalnál most olcsóbb, viszont frontfókuszos (a kapott kitobival is és az én Canon obijaimmal is) így vihettem vissza.
A bolt hozzáállását viszont csak nyomdafestéket nem tűrően tudnám értékelni!Épp két nagypofájú, ámde nulla műszaki hozzáértéssel - és jószándékkal - rendelkező egyén "intézte" az ügyem: sima cashback vagy csere helyett 3 napos Camera kft-s bevizsgálás(!), holott nem hogy három napon hanem 24 órán belül visszavittem nekik...
Most várok. De ha nem sikerül zöld ágra vergődni velük, valószínű az utolsó tükrösöm. A közelmúltban 2db 24-es palacsintát kellett visszavigyek backfókusszal...
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz bbkmachine #32960 üzenetére
Igen, az AFMA-t én is hiányolom ezekből a vázakból. Az ár még csak egy dolog, azt még talán kifizetném egy magasabb kategóriájú gépért, viszont méretben és súlyban kb. a 450D-nél húztam meg a vonalat, annál nagyobbat nem szeretnék. Tudom, így minden egyes obi vagy váz beszerzése szívás, mert jól meg kell nézni őket.
Szóval most a kínlódás része megy a dolognak. Remélem sikerül megoldani, de ha nem akkor max. milc. Csak jönne már a Canon is valami értelmes ajánlattal...http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
A szalagkábel szokott bennük elfáradni és eltörni... ebay-ről párszáz forintos tétel. Én eladtam az enyémet 5e Ft-ért HA-n (ezen kívül pöpec volt), kedves fórumtárs (nem említem a nevét, max pü) megvette tőlem és utána közölte az arcomba hogy párszáz forintért javítható... hát kössz, korrekt vagy...
Szóval szerintem keresgess ilyen témában (persze némi műszaki tudás nem árt a javításához).
Nem mondom 100-ra hogy ez a baja, de ez a típushibája ezeknek az obiknak (18-55 IS).[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Szerintem egyéni preferencia kérdése, itt írtam egy kis szubjektív kitobi-összehasonlítást. A 18-55 STM utolsó linkje már nem él, de ez volt a (negatív ) példa.
Még annyi, hogy építésben 18-55 IS < 18-55 STM < 18-135 STM. Bemész egy MediaMarkt-ba, ott általában szokott kitéve lenni mindhárom.
A Tamront nem ismerem, még nem volt Tamron obim úgy egyáltalán. Tesztek viszont vannak róla bőven, össze tudod hasonlítani a Canonokkal.http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz DrojDtroll #34070 üzenetére
Nekem a 450D-é (tehát a hímzett fajta) bírta a 40 fokos mosást. (Azért ne a fehérekkel mosd együtt! )
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Lassan elkerülhetetlen lesz hogy lepucoltassam a gépem érzékelőjét (bár lehet az egészre ráférne ), a fújkálás már kevés. Mik a tapasztalatok? Vigyem csak simán a Camera kft-hez, vagy van jobb/olcsóbb hely? Egyáltalán milyen árban mennek manapság ezek a dolgok?
Az expó gomb is ragad kicsit, de azzal még elvagyok (meg ha jól emlékszem egyébként is csak egy kis alkohol kell neki...).
Köszi!http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #34117 üzenetére
Köszi! Igen, persze tudom hogy nem a szenzort tisztítom, hanem előtte még van előtte pár elem, stb, stb. Elméletben tudom a processzt, csak túlságosan hozzám nőtt már a gép és nem szeretném elrontani (itt már csak eszmei értékről beszélünk ).
Akkor csinálok előtte-utána képeket (szűk rekesz, sarkokból szembefény, stb.) hogy legyen bizonyíték ha valamit elrontanának... (reméljük nem)
Köszi mégegyszer!http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Ezzel a teszttel/ábrával igazából az a baj, hogy csak annyit látsz, hogy éles/nem éles a kép. Hogy ez most azért van, mert pontatlan a fókusz (inkább - ami vagy a váz vagy az obi sara), vagy azért mert optikailag nincs valami rendben az üvegekkel (kevésbé tartom valószínűnek, főleg ha 2-3 obira is ez a panaszod). Ez az ábra hamarabb alkalmas arra, hogy lásd decenteres-e az objektív. Elé-mögé fókuszálásra léteznek jobb tesztábrák.
Hogy a fókuszt ellenőrizni tudd, azt is kell látnod ha a célpont elé/mögé fókuszál a cucc. Én még régebben találtam ezt az ábrát, nekem ez bevált. Van egy focus target a közepén, azt körbevágod sniccerrel - az asztalt nem szétkarcolva -, felhajtod és merőlegesen lősz rá. Állványról, kikapcsolt stabival, tükörfelcsapással, 2mp késleltetéssel persze. Fontos hogy minden esetben adj jó sok fényt az ábrának, nehogy a kevés fény befolyásolja a fókuszrendszer pontosságát.
Nem mondom hogy a felhajtható kis "Focus" feliratú biszbasz szöge feltétlen pontos, azzal nem is szoktam foglalkozni: lövök egy képet élőképes kontraszt AF-el, eltekerem az élességet valamerre, hogy újra élességet kelljen állítania a cumónak, majd lövök ugyanerre a célra a fázisos AF-el (tehát keresőből).Mivel a kontrasztos AF-nek pontosnak kell lennie, ezért ha a két kép eltér egymástól, az azt jelenti, hogy a fázisos AF téveszt. Hogy merre? Látni fogod, hogy a skálán hová esik az élesség.
Szerk.: látom friss hsz-re sikerült válaszolnom Suldigung. Azért bent hagyom, hátha hasznos valakinek.
[ Szerkesztve ]
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Van valamelyikőtöknek tapasztalata régebbi modellekhez, jóval később rendelt akkumulátorokkal?
Azért kérdezem, mert a 450D-m egyik (u.gy.) akkuja felpúposodott és vennék helyette egyet. Ebay-ről venném, az előzőt is onnan vettem ~6 éve, eddig bírta, baj nem volt vele, szóval megfelel... viszont mennyire állhat fent annak a veszélye, hogy valami többéves készletből fogok ki egy "álló helyében tönkrement" darabot?
Ahogy nézem, a 450D, 500D és az 1000D használja ezt a (z LP-E5) típust. Igen, mind igen kurrens modell.
Meddig gyárthatják még vajon ezeket, ill. mikortól árulhatnak már csak meglévő, beragadt készletről?
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
Sziasztok,
LP-E17 akksikra lenne szükségem. Szintén elolvastam az összefoglalót, de a fene se gondolta hogy ekkora macera van az újabb Canon akkukkal. Idáig csak régi gépeim voltak és megszoktam hogy bármilyen ebay-es gagyit megesznek...
Van már esetleg ebből a típusból olyan, ami tölthető a Canon töltővel és a váz sem szól érte?
Ha nincs, akkor egy ilyennel ellehetek, igaz?Köszi!
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz Donki Hóte #35762 üzenetére
Köszi, berendeltem egy ilyet (az AC-s verzióból).
Néztem az USB-set is, de úgy voltam vele hogy annyira sok helyet nem spórolok meg vele (csomagárban 2 akksival) csak 2-3€-val lett volna olcsóbb. Ez kicsit vastagabb + kell AC egy kábel, míg a másik ugyan vékonyabb, de +1 töltőfejet és USB kellene vinnem és lassabban is töltene mint az AC-s (5V 1A-es töltőfejeim vannak elfekvőben csak és nap végén úgyis kell tölteni a telefont is...).
Szóval nagyjából ugyanannyi helyet fog a két megoldás... de ebay-ről 1GBP egy ilyen töltő, szóval max. ha megkívánom akkor beszerzek egyet.Remélem egyébként, hogy megbízhatók ezek a cuccok... nem tudom hogy vagytok vele, én az első pár töltést mindig végig felügyelem, a kici óccó ördög nem alszik.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz copass #35772 üzenetére
A példa szerintem sem a legjobb, de hogy magasabb iso-n használni a HTP-t...?
Szóval magasabb iso-val alulexponálni és abból húzni 1EV-t? (mert hogy ezt fogja magától elvégezni a gép, és ezt a sötét részek nagyon megsínylik alap ISO-n is, nem hogy felette...) Ha csak .jpg-et akarsz használni, akkor még OK lehet, de ha raw-ban fényképezel és még utána utómunkázni is szeretnél, sok rosszabb ötletet így hirtelen el sem tudnék képzelni.
Alapvetően szerintem ez nem csodaszer, "csupán" egy választási lehetőség, hogy raw-ban hol hagysz több tartalékot. Én időnként szoktam használni, de 4oo fölé nem mennék vele mert pont hogy zajosítja a sötét részeket - cserébe az 1EV raw headroom-ért persze. Emiatt jó lehet esküvőn, szabad térben használni, mert ott nem sok mindenkit érdekel, hogy mi mennyire zajos, de ha kiégeted fehérbe a menyasszonyi ruhát azt nehezebben bocsátják meg.
Jpg-nél viszont tényleg lehet nettó haszna, ha a HTP és az ALO is egyszerre be van kapcsolva.
Szerintem.http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz copass #35779 üzenetére
Nem tudom a táblázat mit akar mondani (biteket számolni meg kettővel szorozni én is tudok), de amíg nem a Canon saját whitepaper-éből van, addig nem tartom relevánsnak HTP témakörben.
A lényeg hogy a HTP alexpózik (nem te, hanem a gép csinálja meg helyetted), hogy ne (vagy legalábbis csak később) csorduljon túl a világos részeken a szenzor (full well capacity-re gondolok).
Alexpózik, majd egy olyan görbét alkalmaz a képen, ami a sötét és közép részeket fentebb húzza "normál expó" világosságra. A third party raw szoftverek is felismerik ezt, és eként kezelik (ott a HTP flag a fájlban pont erre).Ez az alexpó -1EV, még a Canon is írja hogy 1 fényértékkel kibővíti a csúcsfény dinamikatartományt (nem nehéz kitalálni, hogy ezért lesz az alap "ISO2oo" az ISO100 helyett: ISO100 a szükséges záridő felével lőve = "ISO2oo").
Nem varázslat, nem ad plusz dinamikát a szenzornak - csak választási lehetőséget, hogy a tónusok "melyik végére kéred" azt a kis plusz tartalékot. Ha nettó plusz dinamikát adna ez a funkció, akkor alapból így működne minden gép, nem lenne egy kapcsolható mód.Abban igazad lehet, hogy a régebbi, nem on-chip ADC-s szenzoroknál a magasabb read noise miatt alacsony ISO-n kevesebbet hozhat mint 1FÉ, de szerencsére a modernebb szenzoroknál (1DX2, 5D4, 80D, M5/6/100, stb.) ez már talán a múlté.
@NGA: Ne.
http://thebudapestproject.wordpress.com
-
role_of_72
tag
válasz *Ropi* #35784 üzenetére
Igen, valahogy kb. én is így használom, pl. tájképnél kicsit hagyom jobban kiégni az eget mert még visszahúzható (csak tudja pontosan belőni az ember ).
Egyébként lehet (és most tényleg csak beugrott egy tipp) hogy a raw konverterek működése miatt jön elő több részlet, pl. ahogy a LR/ACR csúszkái működnek és ahogyan értelmezik a raw fájlt. Emlékszem amikor pár éve (~5-6?) megváltozott ACR-ban (meg gondolom LR-ban is) a Shadows csúszka működése: addig elég volt egy kicsit húzni rajta és már világosított is minden sötét részt, mintha nem lenne holnap. Aztán amikor a Sony kiadta a nagy dinamikájú szenzorát (a 16MP-es APS-C-nél kezdődött talán) és divat/kötelező lett felfelé cibálni az árnyékos részeket, változtatott az Adobe és ma már közel sem olyan vehemensen világosít a Shadows slider... de a HTP lehet csavar még egyet ezen a dolgon.
@copass: Tudom, olvastam az eredeti cikket még amikor kijött. Nagyon szépen elmondja hogy és mint tárol a raw, a témához viszont szintén kevésbé kapcsolódik. Max. annyiban, hogy a HTP ezt a skálát (legyen az logaritmikus vagy lineáris) tolja el 1EV-vel úgy ahogy van, az aktuális fényviszonyokhoz mérten.
De én szerintem kiszállok, nem érzem produktívnak az eszmecserét.http://thebudapestproject.wordpress.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel