Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kp78

    addikt

    válasz liszi70 #17839 üzenetére

    Én egy 600D + 18-135 STM vásárlását terveztem, szintén fotó + videózásra. De amiket írtatok az uttóbbi pár sorban, akkor az is felejtős videózásra.
    Pedig Youtube-os videók alapján nem rossz, bár vhol olvastam, hogy amiket ott látni, olyat nagyon nehéz csinálni.

  • k1csi

    senior tag

    válasz liszi70 #17839 üzenetére

    http://consumer.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/standard_display/daf_compatible

    A kontraszt AF a működési elvéből következően mindig egy kicsit túl megy, majd visszamegy azaz keresgél. Ez persze meglátszik a felvételen. Az változó, hogy kinek mi az elfogadható. A Canon minden évben javított ezen. A hibrid AF első körben a pixel közzé tett fázis pontokat használja, majd a keresgélős kontraszttal pontosít. Azaz kevesebb a keresgélés (kb. mint a Pana GH2-m amit 2010-ben jelentettek be).
    Most megcsinálták a 70D-vel a teljes szenzor fázis AF-et. Azaz ha eltalálja nincs keresgélés. Jelenleg csak ebben a vázban van, de várható, hogy kb. jövőre minden belépő/tükör nélküli új Canonban ez lesz.

    Viszont mindig ott van, hogy a gép nem fogja tudni, hogy pl. a sok gyerek közzül kire kell fókuszálni, nem fog tudni szándékosan átélezni máshova stb.

    Ha zajos az obi akkor meg a beépített mikrofonnal meg nagyon jól hallatszik is a keresgélés. Az STM obi előnye többek között, hogy nem zajos. A fázis AF megint kevésbé zajos, annyira mint amikor fotónál egyből ráfókuszál.

    Ami még fontos, hogy videó alatt nincs kereső a felcsapott tükör miatt. Azaz vagy előretartott vázzal + obival kell videózni (ami még stabis obival sem biztos, hogy menni fog) ill. ha sok fény van nem fogod látni a kijelzőt. Másik opcó, hogy veszel egy az LCD-re feltehető cuccot (LCDVF) amibe kell nézni a videó alatt.
    Ergonómiában persze még mindig gyenge a dolog. Jöhet a válltámasz stb. Ha nincs stabis obid akkor ennek ellenére még mindig remeghet az egész.

    Nem tudom kezded-e már érezni, hogy ez nem eseményvideózásra lett kitalálva még kiegészítőkkel sem, persze kérdés neked mennyi pénzért mi elfogadható.

    A Canon pixel binning (összevonás) helyett sorokat dob el videónál. Kevés fényben fényerőtlen obival iszonyat színzajos lehet az egész + rengetek nem kívánt mellékhatása van akárcsak a CMOS lassú szenzorkiolvasásának. Persze megint változó kinek mi az elfogadható. Profik, fényerős obikkal/kiegészítőkkel esetleg több kameraállást használva ill. jól megvágva nagyon jó eredményt tudnak kihozni.

    Egyébként netről leszedtem néhány 70D RAW fájlt. Canon DPP 3.13.20.0-al ami szintén letölthető meg lehet nézni a képeket. Mintha kevesebb színzaj lenne az elődökhöz képest, de olyan mosott az egész mintha RAW színzajszűrés lenne ráhúzva.
    Raw fájlok pl.:
    http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-70d/10
    DPP:
    http://consumer.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/slr_cameras/eos_70d

    Egyébként nemcsak a Canon csinálta meg a fázis AF-et, hanem az Olympus is:
    http://mlzphoto.blog.hu/2013/08/18/maris_megtekintheto_egy_bemutato_video_az_olympus_om-d_e-m1-rol
    Azaz kb. jövőre ez lesz a sláger.

    Viszont mint többször is írtam azt nem tudhatjuk neked mi elfogadható és mennyiért. Meg kell nézni, ki kell próbálni.
    Én spéci az EVF-es (kiv. sportfotózás), szenzorstabis (kiv. nagytele) fázis AF-es (kiv. profi "filmezés") cuccokban látom a jövőt. Vsz. néhány év és minden adott lesz hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák