- iPhone topik
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Netfone
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
engem autoval ketszer allitottak meg sok ev alatt, motorral ket ev alatt vagy haromszor
de mindig normalisak, korrektek voltak, pedig egyszer akkor vettem eszre hogy le van kapcsolva a vilagitas, mikor az igazoltatas utan tovabbindultam
a muszaki vizsga dija meg kozpontilag szabalyozott, ugyanannyi mindenhol[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
na igen, az a vad nem erhet hogy normalis vagyok, figyelek az image-re
egyebkent nem en voltam az egyetlen, mogottem ult a Zasszony. en mondtam neki hogy baromi hosszu lesz, de jonni akart egyebkent meglepoen jol birta, nem nyafogott (igaz, hogy nem egy kis GSX-R stilusu kinzooszlop van hatul, a VFR-nek az utasulese is nagyon kenyelmes)
reggel fel nyolckor indultunk, este fel kilencre ertunk celba, ebbol legalabb 3 ora az pihenes volt (ugy mellesleg: a blogomban is olvashato horvatorszagi ut kicsivel tovabb tartott, ott kb. 14 ora volt mire odaertunk, igaz, az nem autopalyan, hanem osszevissza szerpentinezve, nezelodve)hideg egyaltalan nem volt, az elejen meg Becs elott jott egy kis jegeso, de par perc alatt atmentunk rajta
utana inkabb az volt a baj hogy melegunk volt, csak nem volt hova tenni a plusz ruhat, szoval muszaj volt gyorsan menni hogy hutson a menetszel (amit a nemet autopalya nem is gatolt erosen, ott azert lehetett tolni neki...)a mutato atforditasahoz kicsit melozni kene. jelenleg kb. 80200 km van a mociban, viszont hatszamjegyu az ora, oszinten szolva nem hiszem hogy meg 920ezret bele tudnek hajtani
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz vendingo #19455 üzenetére
lancfeszitohoz nem tudok hozzaszolni (VFR, fogaskerekes vezerles, ugye )
felevente fekfolyadek csere? teged nagyon durvan le akarnak huzni, keress masik szerelot
ha jol emlekszem, ketevente szoktak ajanlani, de szerintem a legtobb motoros soha, vagy csak sok ev utan cserelteti... (nekem benne lesz a kovetkezo 'nagyszervizben', ha vegre el tudok jutni a szerelohoz, filleres tetel)
az iridiumos gyertya jo dolog, en is azt vettem a mociba. az hogy 'kell' szerintem hulyeseg, bar lehet hogy a szaGertok majd megcafolnak, de mivel ketszer annyi ideig birja mint a sima, ezert feleolyan gyakran kell szetszedni a motort a gyertyacserehez, szoval mar csak a munkadijon is megsporolom az arkulonbseget
amugy meg egy sima gyertya is elmegy vagy huszezret, az iridiumos meg mondjuk a duplajat, szoval ezen szerintem felesleges azt az 1-2 ezrest sporolni (4db NGK CR9EHIX-et (iridiumos) vettem osszesen kb. 12ezerert postazassal egyutt, raadasul ha jol emlekszem neked csak ketto gyertya kell ) -
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #19467 üzenetére
ez nem injektoros, hanem karbis, ha ez szamit
amugy igen, Kozmax (szinten VFR tulaj, profi szerelo) valoban magyarazott valami 720 fokos gyujtastMOD: latom Tuzi megelozott
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
tavaly nyaron vettunk havernak uj sisakot
vagy egy oran at probalgatta oket az uzletben mire talaltunk egy olyat ami vegre ugy-ahogy passzolt az 'ortoped' fejere
aztan mikor vittem motoron haza nem sokkal kesobb, csereltunk egy kis idore hogy kiprobaljam
maga a sisak jo volt, viszont 120-130 korul nekiallt jobbra-balra utemesen rangatni a fejemet a menetszel
mondtam is neki mikor visszaadtam o meg csak vigyorgott hogy akarta is kerdezni hogy miert rangatom a fejem
pedig ez nem egy nagyon gagyi sisak volt, hanem egy egesz normalis Nitro (aztan magamnak is ilyen markat, bar mas tipust vettem, ami szerencsere nem csinal ilyesmit, ora szerint 210-ig tesztelve ) -
doc
nagyúr
válasz Daywalker #19856 üzenetére
valamikor tavaly lattam olyan kepet, ahol csavokam donti a kanyarban a motort, a hatso kereken meg savokban kilatszik a vaszon
mondjuk lehet hogy csak en aggodom tul, de a kozepen 2-3 mm-es mintamelysegu Z6-nal nagyon gondolkodtam hogy lecserelem a kb. 3000 km-es nemet tura elott
aztan nem maradt ra ido, de ahogy nezem, felesleges is lett volna igy 1500 km utan meg mindig siman megvan 2 mm, szoval hazaig mar kibirjaegyebkent ez is elegge kockas, elkepzelheto hogy valakit erdekel majd egy sporttura gumi palyara?
vagy ultessek bele viragot? -
doc
nagyúr
ez igy khm... nagy butasag
en pl. egy nagyon puha gumit siman lezabaltam volna a mostani nemetorszagi ut alatt
a Z6-on meg alig latszik valami 1500 km utanel kene felejteni azt a hulye tevkepzetet, hogy a 'nem a legpuhabb' gumi az fabol van. az is tapad remekul, meg ha nem is arra valo hogy az ember folyamatosan karcoljon vele (az orszaguton amugy is eletveszely)
van a VFR klubban olyan srac, aki versenypalyan kemenyen nyomja a sporttura Z6-tal, olyanokat kanyarodva hogy nezni is durva.en inkabb azt mondom, mindenki a sajat stilusanak megfelelo gumit valassza.
aki neha-neha eloveszi a mocit 100-200km-t gurulni, annak nyilvan jo valasztas egy puha, gyorsan melegedo, jol tapado keverek
de pl. nekem, aki evi 10000 folott megyek, orultseg lenne parezer km-t biro gumikat felrakni, aztan evente 2-3 alkalommal cserelni (teljesen feleslegesen), ahelyett hogy 2 evig jarnek egy szettel (toredek aron, ugyanakkora elmenyfaktorral) -
doc
nagyúr
akkor szamoljunk kicsit (es tekintsunk el attol, hogy a vagott slick utcara illegalis, es attol is, hogy mennyibe kerul ha elkap a rendor es megbuntet vele)
vegyuk a legjobb esetet: 10ezerert veszel 3000 km-re jo gumit
hasonlitsuk ezt ossze egy utcara tervezett gumival, mondjuk a Metzeler Z6-tal (bocs hogy folyton ezt emlegetem, de ezzel van sokezer kilometeres tapasztalatom). ebbol egy vadonat uj 35000 hatra, egy elso/hatso szett 60ezer (de az elso jo esellyel ket hatsot is kiszolgal, szoval egy szett ara inkabb olyan 48000 korul van realisan)en a Z6-tal mar tobb mint 20ezret mentem, es meg mindig boven jo. de vegyunk csak 15000 km-t
ahhoz hogy te 15ezret menj a vagott slickkel, 5-szor kell venned, vagyis 50.000 forintot koltesz a gumira
ugyanennyi tavra a Z6 48000, tehat mar olcsobbes akkor meg add hozza a gumicsere koltseget (hacsak nem otthon csereled es centrirozod, de ez szerintem baromi kevesekre jellemzo), es kijon hogy mar anyagilag is dragabb az illegalis vagott slick mint egy normalis orszaguti gumi.
es akkor meg nem beszeltunk a gumishoz szaladgalasrol, arrol hogy mi van ha megbuntetnek erte, stbraadasul mig az orszaguti gumi orszagutra van tervezve, igy idealis korulmenyek kozott hasznalod, addig a slick versenypalyara van kitalalva, es te teljesen mas modon hasznalod, mint amire kitalaltak, ami mar onmagaban sem jo szerintem
-
doc
nagyúr
Próbálj meg egy utcai sport gumit megvágni,
isten orizz, annal azert tobbre tartom az eletemetBorzalmas vékony a hús az utcai sport gumikon, pont azért, hogy minél többször cseréld.
nem, nem azertNekem az elmúlt 3 évben a hátsó vágott slickem 5e ment el, mert 2x lehetett vágni, olyan vastag volt a húsa.
nekem meg az elmult 2 evben a hatso nem vagott orszaguti gumim 20ezret, es nem kellett vagdosni -
doc
nagyúr
válasz boogie84 #19901 üzenetére
en is kerdezgettem itt tavaly egy furra, a fekezessel osszefuggo koppanasrol: fekezesnel, meg ha lassan is ment a motor, egy koppanast hallottam kozvetlenul a fekkar behuzasa utan
aztan talan Persu mondta hogy lehet hogy a fekbetet csusszan elore a helyen, es valoszinuleg tenyleg az lehetett
azota sokezer km-t lemotoroztam, a koppanas meg megvan, de minden mukodik tokeletesen
lehet hogy nalad is ilyesmirol van szo? -
doc
nagyúr
en mentem mar autopalyan Z6-tal 150-nel durvan szakado esoben, es nem volt gond
remeljuk nem is lesz akkor is becsuszott majdnem a sport szelet a gatyaba, mikor feher aszfalton gyorsitottam egy erosebbet, aztan megcsovalta a farkat mondjuk olyat csinal fekezesnel is (hatso feket megtaposva), szoval kezdem megszokni, jo kis trening ha figyel az ember[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz vendingo #19932 üzenetére
egyebkent a "hivatalos" megoldas veszfekezesre:
eros hatso fek, majd annak lassu felengedese mellett progressziv elso fek huzas (persze mindez joval rovidebb ido alatt zajlik le, mint ezt a mondatot elolvasni)
idealis esetben a hatso fek vegig pont a csuszashatar alatt van, persze egy hirtelen veszhelyzetben, plane olyan aszfalton amit nem ismer az ember igazan, ez nehezen tarthato. de mivel a hatso kerek megcsuszasa eleg konnyen kezelheto, meg mindig jobb ha a fekezes kozepen megcsuszik a hatulja, mintha hatso fek nelkul joval hosszabb lenne a fektav[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz canniball #19954 üzenetére
igen, olvastam, koszi
mondjuk a vegen az update-re nem emlekeztem, azt csak most lattamamugy pont ez a ket tipus az, amin nagyon gondolkodom (illetve harmadikkent ott van meg egy kovetkezo adag Z6, az raadasul nagyon olcso is)
majd meglatjuk kb. egy honap mulva...
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
'reggelt
nem indul a moci
olyan mintha le lenne merulve az akksi, de autoakksirol bikazva is ugyanazt csinalja (egyet fordit az inditomotoron, aztan kesz). ramertem az akksira, terheles nelkul 12.2-12.3 volt, ha raadom a gyujtast akkor mar csak 10-11 voltot merek rajta
az akksim doglott meg, vagy valami mas lehet?
most felraktam toltore, hatha... -
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #23979 üzenetére
"termeszetesen" az elso verzioval probalkoztam, es ugye tenyleg nem indult be amugy az miert nem mukodik?
autonal annak idejen igy csinaltuk tobbszor is es jo volt, ennyire mas a motornal?
de ha a toltes nem segit, akkor megprobalkozom a masodikkal is, koszi
vagyis probaljam inditani mintha minden OK lenne, majd a benyomott inditogomb mellett csiptessem a kabelt az autoakksira?[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Djuree #23981 üzenetére
az meg mindig a jobbik eset
most feltoltom, raprobalok, aztan remelem hogy utana nem lesz vele gond amig masikat nem rakok bele
kb. 3 hetig allt, mennyire normalis hogy az alatt igy lemerul? eddig sosem volt gond, ekkora allas utan sem, kuka az akksi, vagy ez csak egy jelzes volt hogy lassan ideje cserelni? -
doc
nagyúr
koszi, fel ora toltes utan tokeletes, jottem vele 170 km-et, kozben tankolassal, gond nelkul indult
lehet csak megsertodott a 3 hetes allas miatt pedig nem szokott ilyet
mondjuk az egyik akkusaru kicsit saletromos volt, remeltem hogy csak az a baj, de a pucolas nem segitettmindenesetre ideje lesz uj akksi utan nezni tudtok ajanlani valami olcso helyet ahonnan jofajta akkukat lehet venni?
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #23997 üzenetére
na hat ha nekem kene tologatni a 230 kg-s Viffert, es beroffenteni a V4-est, szerintem elobb sz@rnam ossze magam
kozben keresgelek, a nagyvas.hu-n csak szaraz akksi van, azt irjak nekem kell savval feltolteni, ilyet meg nem is lattam lehet hozza kulon venni savat, vagy ez hogyan mukodik?
mondjuk en inkabb valami normal, gondozasmentes akksit keresnek, nem szeretem ennyire tulbonyolitani -
doc
nagyúr
válasz Daywalker #24002 üzenetére
ah, ertem, igy azert nem hangzik veszesnek
ez akkor ilyen lehet, ugye? azert rakerdezek naluk, biztos ami biztos, de ezek szerint ezt siman meg tudom oldani a ceges garazsban, aztan haza mar az uj akksival gurulok
ezt a Yuasa-t egyebkent jonak tartjak? vagy inkabb keressek masikat? -
-
doc
nagyúr
válasz Daywalker #24014 üzenetére
az ytx12-bs nem vaktaban, ezt mondjak az okosok a VFR klubban
de majd delutan lesetalok a garazsba es megnezem, de az harom szinttel alattam van, meg akkor le kell szedni a riasztot, meg az ulest, meg mar eleve ugy keltem hogy lusta diszno vagyok, szoval naaz akkumaxnal egyebkent tenyleg nagyon jo aron vannak az akksik, es a szallitasi koltseg is korrekt, szoval valoszinuleg toluk rendelem, mar csak azt kell eldontenem hogy Varta, Yuasa vagy valami "noname" legyen (erdekes modon sokan ajanljak sajat tapasztalatbol az utobbit ki kene nyomoznom hogy a mostani Yuasa mennyit birt, az tuti hogy en 2 eve majusban mar ezzel vettem )
-
doc
nagyúr
válasz sketchifun #24019 üzenetére
ha tenyleg olyan mint amilyennek leirod (nem eppen ovatos csuklo, friss jogsi) akkor a 600-assal eleg jo esellyel fogja kinyirni magat huz egy koverebb gazt es pillanatok alatt 150-200-nal van, rutin nelkul az meg siman eletveszelyes az elso kanyarban, mar ha eljut odaig...
persze kerdes az is hogy milyen stilusu motort keres, egy 600-as chopper kimondottan kicsi es nyugis
gumit, lancot, lanckereket felesleges automatikusan cserelni ha egyebkent jo allapotban vannak, nyugodtan eljarhat veluk amig tenyleg csereerettek nem lesznek.
arakat illetoen meg nezz korul a hasznaltauto.hu-n, 6-700-ert mar lehet eselye kifogni valami hasznalhatot, de ha tenyleg jot akar, akkor az valoszinuleg tobbe fog fajni. Aztan persze azt meg at kell iratni, ami kozel sem kicsi osszeg.
Mindenekelott meg kell rendes motoros ruhazat: nadrag, kabat, satobbi, ha meg nincs (mivel a vizsgahoz nem kotelezo a rendes motoros csizma es nadrag, igy gondolom az meg hianyzik neki) -
doc
nagyúr
válasz sketchifun #24022 üzenetére
na igy azert, hogy van mar rutinja kisebb motoron, valamivel jobban nez ki a szitu
normalis motoros nadragban/kabatban mar benne vannak a szukseges protektorok (terd, konyok, vall, stb), azon nem szabad sporolni, mert lehet hogy belekerul egy hasznalhato ruhazat tobb mint 100ezer forintba, de egy romma tort boka helyett egy hasznalhatot nem fog tudni venni sem annyiert, sem sokkal tobbert...
Markabol eleg sok van, erdemes bemenni egy normalisabb boltba ahol nem soznak ra valami gagyi raktaron maradt cuccot. Ha nem a legolcsobb kategoriabol valaszt, akkor olyan nagy baj mar csak nem toHrtenhet. Az viszont fontos, hogy olyan cuccot vegyen ami meretileg megfelel, ez nem biztos hogy elsore trivialis, itt peldaul nagyon sokat szamit a hozzaerto elado!
Az altalad emlitett negy tipus mindegyike nagyon jo, ha normalisan karban tartott, jo allapotu darabot talal akkor barmelyik jo valasztas. Hogy a negy kozul melyik, az meg mar tenyleg izles dolga. Az R6 peldaul nagyon porgos, ha tiltasig szereti huzni es nem akarja hogy ott elgyenguljon, akkor az egy eselyes jelolt. De mondom, mindegyiknek mas a karaktere, a kulseje, a viselkedese, ki kell probalni oket aztan kiderul hogy melyik jon be neki. -
doc
nagyúr
válasz sketchifun #24027 üzenetére
pesti boltokat inkabb ajanljanak a pestiek
de en peldaul beneznek a Shoxba (nagy valasztek, amennyire tudom ok maguk is szeretnek motorozni, ertenek hozza) -
doc
nagyúr
koszi, de akitol a motort vettem, gyuloli a Bannert, a csaladjukban kb. 4 ment tonkre par honap alatt (motorban es autoban is), aztan lecsereltek noname kinaira ami evekig mukodott
lehet hogy csak ok nyultak nagyon bele, mert tudom hogy mas dicseri a Bannert, de igy mar nem nagyon merek nekiallni
rendeltem egy Yuasat, az legalabb viszonylag tuti -
doc
nagyúr
válasz sketchifun #24083 üzenetére
A Superzone-nal nekem annyi a bajom hogy hulyenek nezik az embert, az egyebkent elfogadhato kozepes minosegu "MugenRace" fedonevu cuccaikat folyamatosan "akcioban" aruljak, olyan athuzott arat irva fole, amiert soha sehol nem lehetett kapni...
Raadasul nekem nagyon rossz tapasztalatom van a MR kabatokkal, parome es az enyem is hasznalhatatlan zipzarral erkezett, de masoknak bevalt -
doc
nagyúr
válasz sketchifun #24094 üzenetére
Maga a marka nem rossz, mondom, nekunk a zipzarral volt gondunk (amit nalam egy masik kocsi felrakasa megoldott).
A tobbiek altal emlitett markak (Berik, Arlen Ness) is jok a kozepkategoriabol, azokkal olyan nagyon nem fog mellenyulni, csak tenyleg legyen aki figyeli hogy jo legyen a meret.
Amit meg erdemes eldonteni hogy bort vagy textilt (jo esetben Cordura, olcsobbaknal valami jobb-rosszabb utanzat) szeretne, mindkettonek van elonye es hatranya.
Bar ha tenyleg a kulsosegek a legfontosabbak ahogy irtad, akkor gondolom ugyis borruhat akar. -
doc
nagyúr
nem akarunk a temaval ide atmenni?
-
doc
nagyúr
válasz Bogyó bá' #24111 üzenetére
az elso par napban nekem is nyomta a fejemet a tavaly vasarolt sisak, a fulem kornyeken mar kimondottan fajt kb. 1 ora utan
mostanra, igy kb. 15000 km utan mar egyaltalan nem szorit, csak ha fulhallgatot rakok valamelyik fulembe (navigaciohoz), de olyankor eleg fajdalmas levenni (viszont marha jo erzes mikor vegre sikerul ) -
doc
nagyúr
-
doc
nagyúr
megjott az uj Yuasa akksim
ezzel kapcsolatban ket kerdesem is lenne:
az utmutato azt irja, hogy a sav beleontese utan _kotelezo_ tolteni 100%-ig, akkor ezt ugye vehetem komolyan, es ne tegyem be a motorba enelkul?
a masik: ha mar igy alakult, erdemesebb lenne itt Budapesten toltenem, berakni a motorba es azzal hazagurulni, mint hatizsakban vinni, viszont ehhez kellene egy akksitolto, a moto.hu-nal van most olcso, akciosan, ez vallalhato, megveheto? -
doc
nagyúr
Az orosz (kivulrol) nem allithato, de a rajta levo mutatos muszer alapjan picivel 1A alatti arammal tolti az akksit.
Osz vegen kivettem a motorbol, bevittem a lakasba, tavasszal ratoltottem vele kicsit aztan vissza a motorba, ket telet mar megoldottam igyTommyGun: azt irjak hogy a max. toltes elerese utan csokkenti az aramot, gondolom ez valami olyasmit akar jelenteni. Bar nekem a fenti megoldas is tokeletes
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
tegnap volt egy kisebb szopasom (nagy szerencse hogy nem lett nagyobb belole)
reggel ugye korankeles, 1 ora seta meloba, 6 ora munka, aztan le a motorhoz, ami gond nelkul indult ketszer egymas utan. Lemotorztam a Honda Safety-hez, 4 oranyi kanyargas a 40 fokban rendesen beoltozve, utana vissza a varoson keresztul Budara.
Na a cel elott kb. 5 perccel tortent hogy a Margit korut kozepen a piros lampanal leallt a moci, es beindulni nem volt hajlando, csak panaszosan bugott az oninditora
gyorsan felrollereztem a jardara (biztos marha jo latvanyt nyujtottam), aztan nekialltam tolni (par probalkozas utan). Felkuzdottem egy budai domb kozepeig, aztan lefele gurulva masodikra vegre beroffent
A maradek par percben meg a piros lampanal is porgettem a mocit, nehogy lealljon mert agyverzest kapok
ha mindez a tok lapos pesti oldalon tortenik, nem tudom mit csinaltam volna (a motor mellett futva tuti nem ugrok fel ra, nem akarom osszezuzni egy esessel, akkor mar inkabb toltam volna...)
(ezutan meg egy bo 1 oras setam volt hazafele, csak hogy konnyen aludjak utana )A slusszpoen az, hogy az uj Yuasa akksi mar itt volt a garazsban, csak meg toltom nem volt hozza, azt csak ma delelott tudtam venni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen