Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • A Zéé

    addikt

    válasz Oppenheimer #138661 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet.
    Ha ésszel mész is lehet olyan úthiba a megszokott útvonaladon, ami előtte nap nem volt ott. Ha ésszel mész, akkor is lehet olyan kanyar vagy egyenes is az ismeretlen útszakaszon, ami becsapós, és zűrös helyzetbe hozhat. Tudok neked olyan egyenes szakaszt mutatni, amin ha 80-al mész, nem dobál, de 100 felett meg úgy viselkedik, mint egy kis ugrató, pedig nem látszik rajta, és 100-al menni az egyenesben, normális aszfalton nagyon nem az ész nélküli kategória.
    És amúgy egy megfontolt, ésszel közlekedő embert is el tud ragadni a hév. Én sem vagyok egy eszetlen sofőr, annak ellenére, hogy autóval sem tartom be mindig a sebességhatárokat. De amikor úgy nagyon elkapott az érzés tök váratlanul, mert úgy éreztem, hogy végre olyan könnyedén suhanok át az ismert szakaszon, mint a "nagyok" akkor én is be tudtam sokallni kicsit.
    Vagy amikor társaságban mész, és tempó mentés van, pláne az első pár alkalommal nem akarsz lemaradni, vagy előbb utóbb elkap az érzés, hogy "ha neki megy ezzel a sebességgel, akkor nekem is tudni kellene" aztán el kezded erőltetni...

    Persze ha valaki mindig minden szabályt be fog tartani az úton, az nem fogja saját maga miatt zűrbe keveredni, de valljuk meg őszintén, motort a móka miatt veszünk, az meg nem a KRESZ keretein belül van. Illetve ha csak ez a cél, akkor meg minden 125 cm3-nál nagyobb motor felesleges.

    Just a simple Lineman...

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Oppenheimer #138661 üzenetére

    Ismeretlen, befele szukulo kanyaroknal mehet esszel az ember, ha nem meri lejjebb donteni, at fog menni a szembesavba. 99% -a motorosoknak nem elcsuszik, hanem nem meri lejjebb donteni a motort. Ennek annyira nincs koze a motor hengerurmeretehez, de egy konnyebb/kisebb motorral ugyanaz a sebesseg kenyelmetlenebb, mert nagyon porog, erolkodik, stb. Egy nagyobb motorral meg kenyelmesen mesz azzal a tempoval, ami sok lesz oda, es nem direkt vagy hulye.

    Ami pedig a "kozephalado" hibakat illeti, egy "eros" motorral, ha nem vagy eleg kepzett, es nem tudod mi mitol tortenik, abbol is tudnak bajok lenni. Peldaul kisse uthibas reszen megelozol egy autot. Lenyelezed a motort. az elso kereked elkonnyul ekkor, megdobja egy uthullam, ternel vissza a savodba, erre elkezd csapkodni a kormanyod. Kb 100 loerotol felfele ez mar siman tortenik. Es nem direkt okoztal panikot magadnak.
    Aztan rosszul ulsz a motoron, kapaszkodsz a kormanyba gyorsitasnal, ami alap hiba, mert attol is instabil lesz a motor, es attol is csapkodni tud. Ehhez mondjuk mar kell loero, de a motorosok nagy tobbsege ezert szarja ossze magat egy ezrestol.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák