Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz Topiccsendőr #131338 üzenetére

    Nem a router a lényeg, az csak egy példa volt ahogy körbenéztem a szobában. A lényeg, hogy csomó gép az életünk része, és gyakorlatilag nem igényelnek karbantartást, elvárjuk hogy ne is kelljen hozzájuk nyúlni. Mondhattam volna a hűtőszekrényt is, ami elketyeg 0-24 évtizedeken át. Meg eszembe jutott még most, hogy a mosogatógépbe is utálom töltögetni a sót :D Nem egy nagy művelet, csak felesleges macera az is, szar helyen van a betöltő.

    Az autóknál rá lettünk szocializálva, hogy bütykölni, matatni, nyitogatni a géptetőt, szervizbe járni, ötpercenként cserélni valamit az jó.

    Igen, bonyolultabb egy autó, mint egy háztartási gép, de mi tette azzá? Az euro normák, és a gyártók.
    Ezelőtt 20 éve már olyan műsorok mentek a NatGeon, hogy elektromos autó prototípusokat gyártanak le, és az lesz a jövő.

    Fékfolyadékot a legtöbb autós ma sem cserél, nem is tudnak róla. Apósom amikor szervizben dolgozott 8-12 éves folyadékokat engedtek le. Fékbetét egy elektromosnál 4-5x kevésbé kopik, gumit látod a szezonális cserénél.
    Még a G Astrámnál a közeli egyébként jó hírű szervizben erősködtem 2x is hogy cseréljenek fékfolyadékot. Mindkétszer úgy kaptam vissza a kocsit, hogy a fékfolyadékot nem cserélték különféle indokok miatt. Végül lecseréltük házilag. Mondjuk ennek semmi köze az elektromos autózáshoz, ez a szervizesek faszsága, csak eszembe jutott :D

    "Az uj jarmuveknel gariban van minden csinalva, es szakszerviz, neked arrol semmit nem kell tudnod"
    Átlagember mint én nem szeret szervizbe járni, mert időpontot kell rá találni, hozzá kell szervezni a munkát, ha esetleg ott kell hagyni az autót akkor megszervezni a haza- majd visszajutást, stb. Általában a szervizesek természetesnek veszik hogy bárki bármikor meg tud ott jelenni és akár napokra is otthagyni, de ez nem így megy.
    A 30 ezres olajcsereperiódus is tulajdonképpen erre a felhasználói igényre egy válasz.

    Összességében a mondandóm lényege az volt, hogy sokkal kevesebb az elektromosnak a karbantartás igénye, és a laikus, vagy fakezű felhasználók sem tudnak olyan károkat tenni benne, mint egy belsőégésűnél. Beülsz, mész, és a töltöttségen kívül kvázi semmire nem kell figyelni.

    "A te igenyeidre egy elektromos auto carsharing rendszerben a megoldas"
    Abszolút várom, hogy ez kellően kiterjedt legyen, és ne csak a belvárosban működjenek. Szerintem ha elterjed a teljes önvezetés, akkor működni fog, mert akkor már az ingázók sem tudják felborítani az autók eloszlását városszerte.

    #131337 bacus ok, és ez az érv az elektromos autók elterjedése ellen, hogy még a kezdetén járunk? :D Majd lesz nagyobb hatótáv, majd lesznek jobb akksik. Csak az elmúlt 5 évben óriási fejlődés ment végbe. A Teslákra - a régiekre is - szoftverfrissítésben érkeznek olyan javítások, hogy alacsony töltöttségnél és/vagy hideg időben jobban gyorsít, hatékonyabban használja az akkut, és nagyobb hatótávot tud emiatt. Hagyományos autóra mikor érkezik ilyen? Soha. Ja de, faceliftként vagy új modellként megveheted a komplett autót :)

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák