Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius75

    aktív tag

    válasz baboss #117546 üzenetére

    lámpa nem szabályos, tartók tudomásom szerint nem tiltott, támogatás meg igenis jár.....

  • duni84

    aktív tag

    válasz baboss #117546 üzenetére

    röviden:
    - a nem gyári menetfény a magyar köhém rendelettel sehogy sem lesz kompatibilis. cserébe ha nem vakít el, rendőri igazoltatásnál max ránéznek és azt mondják, hogy örülünk, hogy vigyáz magára.
    - a bukócsövön nem lehet semmi sem, amiben elakadhat a ruhád/lábad (kamera tartó, sorja, ügyetlenül sufniban összehegesztett csonk, utólagos "ködlámpa", stb)

    hosszabban aköhém rendelet emberi nyelvre lefordítva így néz ki:
    a jármű menetirány szerinti elején:
    - csak fehér, borostyán sárga vagy ezek közti árnyalatú világítás lehet
    - ha van bármilyen világítótest fel van szerelve, annak képesnek kell lennie világítani (azaz nem csinálhatod, hogy simán kikötöd és azt mondod, hogy az nem ég)
    - ha világítani képes, akkor homologizációval rendelkeznie kell (e jel, esetleg certificate mellé, ha szőrös szíve van a vizsgáztatónak. nkh-nál hivatalból szőrből van a szíve)
    - 2 kerekű motorkerékpáron elöl pontosan 1 db tompítottnak szabad égnie
    - 2 kerekű kerékpáron kötelezően égnie kell a tompítottnak
    - menetfény akkor éghet, ha a tompított nem ég ---> az utóbbi 3 pontból ered, hogy NEM lehet menetfény. mindegy hova teszed, gyakorlatilag tilos. KIVÉVE a gyári megoldások, amiket valahogy a gyártó áttolt a megfeleltetésen, de arról kapsz papírt, amit viszel magaddal a vizsgára
    - ha szigorú a vizsgáztató, akkor amiatt is megbuktathat, ha neked e jeles, cert-tel rendelkező ledes indexeid vannak, de az adott típus gyári kiegészítő listáján nem szerepelt soha sem a ledes index. köhém rendelet szerint ilyenkor a hajadra kenhetsz mindent, nkh-val kell engedélyeztetned az adott típusra az adott ledes indexet, majd ha nekilátsz a kérelmeknek és a papírmunkának, akkor rájössz, hogy vagy visszateszed a gyárit a vizsga idejére vagy keresel egy "bármit áttolunk" vizsgaállomást. esetleg délután 3 utáni időpontot kérsz, mert akkor nincs központi ellenőrzés és engedékenyebbek.

    - bukócsőre szerelt kamera tartóról meg nem emlékszem a pontos megfogalmazásokra, de a lényeg, hogy a cső NEM lóghat túl a motor legszélesebb pontján (kormány)
    - NEM lehet olyan formájú, amibe esésnél beleakadhat/beleszorulhat végtagod
    - NEM lehet rajta semmi, amiben esésnél elakadhat a ruhád/végtagod (kamera tartó).

    még hosszabban a köhém rendeletben fel-le követve az egymásra és egymás ellen hivatkozó paragrafusokat végig tudod túrni pár óra alatt, de csak felidegesíted magad azon, hogy a lane splitting-et leszámítva valahol a 80-as évek végén járunk :D

    nekem sohasem szóltak a kamera tartókért, a tüv certes ledes indexért igen, egyszer a típus specifikus givi monokey oldaldoboz konzolért, ledes (direkt meleg fehér) helyzetjelzőért dettó, dupla tompítottnál simán széthúzom azt az 1 vezetéket vizsga előtt, mert ilyenért is szóltak már (habár nem buktattak)

    #metszéspontok

Új hozzászólás Aktív témák