Hirdetés
Hirdetés
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
gp A bejelentéssel együtt egy rövid előzetest is kaptunk a játékhoz.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #30164 üzenetére
Van az a kategoria, amit elso motornak azert nem ajanlanek. Habar azok a motorok azok, amik ertelmes embernek nem jutnak eszebe elso motornak. Hayabusa, gs adventure, goldwing, k1600, satobbi.
De a 125, 250 lepcsoket szerintem is at lehet lepni, ha valaki esszel all a temahoz, de meg a nyugodtabb ezresek is bevallalhatoak. Nagy bandit, cbf1000, ilyesmikre gondolok, es nem a gixxerre. Mert persze van az a fajta, aki csak az ezres gixxert, vagy a busat hajlando a segge ala tenni, aztan nyelgaz, egykerek, es elobbutobb felcsavarodik egy villanyoszlopra...185 centi, 100 kg? DL-650 :-)
Perzse van, aki nagyon jol elvan kisebb gepeken is, de en ezen kezdtem kb 10 eve, es nalam ez a meret az etalon. Mondjuk nem mondanam, hogy a tanulomotor (FZ6) kenyelmetlen lett volna, de azzal nem is kozlekedtem annyit, hogy arrol komolyabb velemenyt tudnek mondani, de egy sportmotorra valahogy nem birnam magam rahajtogatni :-)[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Warpig #30277 üzenetére
Korabban irtam, nalunk a tanfolyamon az volt a tanulo motor. Egy 2004-es gyartasu, szazlovas fz6. Eloszor, amikor raneztem a fordulatszammerore, kicsit erdekesnek tunt, hogy 14-tol piros :-)
Elotte csak Simsonon ultem, abbol is csak N-esen :-)
De pont azert, mert csak 8000 kornyeken vadul meg, hasznalhato volt tanulomotornak. Esszel hasznalva nem rossz az. A mostani vstromom alul sokkal nyomatekosabb, viazont termeszetesen felul gyengebb.
A honda cbf600 viszont mas. Az is sornegy, de csak kb 80 lo, es annal tobb tesztben olvastam, hogy alul nyomatekszegeny, ezert forgatni kell, hogy menjen. Hat, nem tudom, nem ultem rajta. Az biztos, hogy cbf-et nem az vesz, aki allatkodni akar. Amugy minden viszonylagos. Annakidejen az oseink huszonlovas pannoniaval korbejartak a vilagot, nekunk szaz lo alatt csak bicikli, hogyisvanez? :-)[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #30483 üzenetére
DL is V2 :-)
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #30548 üzenetére
Azzal a tempóval az enyém is 4 körül fogyaszt, pedig a DL-ben kicsit pörgősebb blokk van. (100-110 körül forog 5 ezret, az F650-nek meg majdnem ennyi a maximum .
De az autóm is elvan valamival 6 alatt 90-100 körüli tempónál, pedig az 1300kg, és 1400 cm3.Gondolom a fogyasztásokban sokat jelent a karbi helyett egy elektronikusan vezérelt injektor.
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #31405 üzenetére
Valamikor a national geographicon volt szo valami kaszkadoroknek kifejlesztett csodaprotektorokrol, ami azt tudta, hogy nagyon vekony, hajlekony, a ruha ala felveve eszre sem lehet venni, tehat nem egy michelin baba verekszik a mozivasznon :-) de hatalmasat tud csillapitani az is.
Nem tudom, mi volt az az anyag, de ez az utolso is valami ilyesmi trukknek nez ki, alapvetoen rugalmas, ujjal ossze lehet nyomni, de utes hatasara rovid idore megkemenyedik. -
vlevi
nagyúr
válasz csongi #31490 üzenetére
A motorosrendőrök azt mondanák, tökéletesen csinálta.
Ők ugyanis úgy tanítják a vészfékezést, kikerülést, hogy első a kuplung, aztán hátsófékkel megülteted a motort, majd az elsőfék. Ezeket nagyjából egyszerre, de mégis ebben a sorrendben. Aztán, ha nem sikerült megállni,akkor fékek fel, kulung továbbra is behúzva, kikerülés.
És, hogy miért? A behúzott kuplung vészvékezésnél azért kell, hogy ne kelljen fékezéskor még a motorfékkel is, és még emiatt a helyes gázadással is foglalkozni. A hátsóféket amúgyis blokkoláshatárig fogod használni, sőt, előfordulhat, hogy leblokkol a hátsó kerék, attól pedig kulung nélkül lefullad a motor, satöbbi.
A hátsófék pedig azért, hogy leüljön a hátulja, ettől, igaz, csak nagyon minimálisan, de mégis nő a tengelytáv, stabilabb lesz a motor, és az erős elsőfékre kevésbé lesz hajlamos első kerékre állni. -
vlevi
nagyúr
Motornal raadasul annak az eselye is sokkal nagyobb, hogy a kocsi A oszlopanak holttereben vagy. Azthiszem ez nem ujdonsag, mindannyian tudjuk, hogy a nehany meterre levo motort egy ujjal ki tudjuk takarni a kepbol. Persze ezt meg az autosnak kellene tudnia, hogy egy harminccal kozeledo robesz is lehet a holtterben :-(
-
vlevi
nagyúr
válasz Daywalker #31555 üzenetére
"Mivel az SV szerintem nem ad fokozatjelet semminek"
2004- utáni SV már ad. Pontosabban fogalmazok, nekem K4-es DL650-em van, azon már van ilyen jel, váltófokozatonként eltérő feszültségeket ad ki ezen a csatlakozón. Hogy hol van, és hogyan működik, ne kérdezd, anyit tudok róla, hogy egyszer valaki csinált rá egy "házi" fokozat kijelzőt, ami ezt a jelet használja. -
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #31714 üzenetére
"Hó végén"
En majd akkor, ha mar eltunt :-) -
vlevi
nagyúr
válasz csongi #32360 üzenetére
"A másik kép már elég durva"
Van, ahol csak ilyenek vannak
Pl. a Stelvio (asszem ez a kép is arról készült).De szerintem már az ötödik hajtű után a hócipőm tele lenne vele, ezt a videót pl. nézni is rossz : [link] (Azért, mert este van, hideg van, esik az eső, amúgy pedig a stelvio marhamessze van tőlem )
-
vlevi
nagyúr
válasz Djuree #32561 üzenetére
Givi, Kappa tulajdonképpen ugyanaz. Ha Givi Monokey konzolt csináltatsz, akkor elég sokféle dobozt fel tudsz rá tenni. Arra figyelk, hogy van Givi monokey és monolock is, a kettőnek nem ugyanaz a felfogatása.
Amúgy Krauser, meg egyéb ilyen dobozok se rosszak, csak drágák egy Givihez képest, igaz, ott más egyéb dolgok is vannak, ami miatt olyan drágán. -
vlevi
nagyúr
válasz Dexar007 #32678 üzenetére
Szerintem az a beépített hangrendszer
Amúgy erről jut eszembe, a Discoveryn az autókereskedők vettek valami lengyel rettenetet, kábé a régi wartburg, vagy még annál is rosszabb. Ők jártak úgy, hogy a dinamó nem bírt annyit tölteni még nyélgázon se, hogy a gyújtás és a világítás együtt tudjon működni Ami csak azért gáz, mert majdnem egész európában világítással kell közlekedni
Aztán átvezetékezték az egészet és raktak bele egy rendes generátort a dinamó helyett.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Laraxior #32695 üzenetére
Hatareset.
Mert igaz, hogy ezzel lehet menni marhagyorsan is, vadbarom modjara visitva egykereken a belvarosi szuk utcakon, amire mondjuk egy 250-es chopper nem kepes, de akinek van esze az kozuton nem hasznalja ki a sportgepek tudasat, es akkor nincs baj. De ahhoz, ahogy polimorf is irja, esznel kell lenni, hogy ne akard huzni neki.
Masik oldalrol viszont a 600-as sportgepek karakterisztikaja olyan, hogy kis fordulaton eleg gyengek, es csak nagy fordulaton van erejuk. Es ha ez valakinek nem tetszik, akkor sajnos huzni fogja neki, az pedigmnem jo.
Nekem 2004-ben az tanfolyamon a tanulomotor egy yamaha fz6 volt. Szaz lo, 14000 fordulat. De 8000-es fordulatszam alatt az is tanulomotornak mondhato :-)[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Ugyan az egesz kerdest csak a kobcentik vonalan beszelgettuk, de termeszetesen ez sem tokelets megkozelites, mert egy 1200-es bandit kozel sem olyan veszelyes, mint egy 600-as gixxer. Vagy egy 1500-as chopper, 60-70 loerovel. Viszont valahol megiscsak igen, mert egy harley ketszer olyan nehez, es igaz, hogy vegsebessegben meg sem kozeliti a speedgepeket, de pont a nagy sulya miatt az sem ajanlott kezdomotor, mert ha 400 kilo egyszer elindul, azt meg is kell tudni allitani.
Motoron sajnos sokkal inkabb elojon a kezdoknek a kezelesbeni hianyossaga, de meg a sok eve motorozo embereknel is. Veszhelyzetben autonal egy dolgot kell csinalni, satufek, es ha van idod feleszmelni, akkor menekulesi utvonal. Motoron ezt nagysagrenddel nehezebb kivitelezni. Mar eleve a motorok elenyeszo reszen van csak abs, ezert lehet rengetegszer azt olvasni, hogy "nem tudtam volna megallni, ezert inkabb elfektettem a motort" fele magyarazatokat. Egy fenet. Bepanikoltal, berantottad a satufeket, kicsuszott az eleje, azrt borult fel.
Sokszor megtargyaltuk mar, hogy az elobb emlitett safety hungary, vagy barmelyik masik vezetestechnikai kepzest nagyon fontos lenne vegigcsinalnia minden motorosnak. Mert van olyan is, aki evek ota motorozik, de sok dolgot csak a sajat megszokasai alapjan tanult meg valahogy, es egy ilyen kepzesen megmutatjak neki, miert erdemes mashogy csinalnia.
Tudom, nincs ingyen egy ilyen kepzes, de hogy demagog dolgot is irjak, olcsobb, mint a toloszek, vagy a temetes. -
vlevi
nagyúr
válasz Szakbarbár #32734 üzenetére
Persze, errol van szo. Ameddig lehet, addig fekezni kell, kozben keresni a megfleleo kikerulesi uvonalat, ha van. De az, aki hirtelen megrantja az elso feket, annak szint biztosan megcsuzik az elso kerek, bebicsaklik a karomany, es karcolja az aszfaltot. Ugy, hogy berantod a feket, ne, lehet nagyot lassulni. Csak akkor, ha progressziven, egyre erosebben huzod, mert igy osszelapul kicist a gumi, nagyonb lesz a tapadasi felulet. Igy mar lehet akkorat fekezni, hogy elso kerekre alljon a motor. De azt sem akarjuk :-)
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #33081 üzenetére
Itt most kimondottan az SV1000-ről volt szó. Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy annak a blokkja valamikor a TL1000-es speedgép blokkja volt, senkit nem érdekelt az alacsony fordulaton való kezelhetőség. Ezzel szemben az SV650 blokkja egyfelől jóval újabb konstrukció, ráadásul a későbbiek karbi helyett elektronikus vezérlésű, injektoros szerkezetek, sokkal finomabban jár.
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #33189 üzenetére
Nyiregyhazan egy ilyen telezoldes keresztezodes van, de rendszeresek ott a balesetek. Sajnos sokan vannak, aki egyszeruen nem ismeri a telezold fogalmat. Raadasul az emlitett nyiregyhazi keresztezodes duplan szar, mert van rendes kanyarodo sav, burkolatjellel, kotelezo haladasi irannyal, meg minden, csak a lamoa mutat telezoldet. Aki nem ismeros arrafele, az konnyen benézi, mert nem szamit ra, hogy kanyarodo savban telezold lesz.
-
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #33202 üzenetére
Nem, az elso fek nem fogja megfogni visszagurulast. Legalabbis nem tul hatekony, pont annyira nem, mint ugyaltalaban a hatsofek eloremenetben. De egy emelkedon a hatsofek csodakat muvel.
Masik, tipp, amit terepezeskor olvastam. Ha terepen egy emelkedon lefullad a motor, akkor lehet, jobban jarsz, ha visszarakod egyesbe, leallitott motorral szepen, lassan a kuplunggal jatszva visszagurulgatsz az emelkedo aljara, es ujra nekiindulsz az emelekdonek. Persze egy vizsgan ez nem a tuti receptVezsfekezesrol, visszavaltaskor pedig az a helyzet, hogy a veszhelyzeteket a vezetestechnikai treningeken mindig ugy tanitjak, hogy az elso az, hogy kuplungot behuzni. Mindezt azert, mert boven eleg kinlodni azzal, hogy a veszhelyzetete megoldd, ne kavarjob be meg az is, hogy esetleg egy leblokkolt hatso kerek miatt lefullad meg a motor is, mert akkor tuti aszfaltkaristolas lesz belole. De ha vegig be van huzva a kuplung, akkor legalabb innen nem erhet kellemetlen meglepetes. Ha viszont elore tevrezett a dolog, akkor ugyis ra tudsz keszulni, mikor fekezel, es valtasz vissza. De megallaskor ugyis kuplunngal allsz meg. Ahogy autoval is, meg akkor is, mert nagyon ritka az, hogy megallas elott hosszasan gurulnal uresben.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz AMD Power #33325 üzenetére
Természetesen nincs olyan, hogy robogó, vagy nem robogó. Csak olyan van, hogy SMK (segédmotors kerékpár). Ide tartozik a Verhovina, a Riga, Simson is, pedig azok rendes váltós motorok.
Ami nagyobb, mint 50cm3, vagy sajat erejebol kepes 45km/h sebesseg eleresere, az nem segedmotoros kerekpar, tehát műszaki, forgalmi, rendszám, súlyadó,... -
vlevi
nagyúr
Ez se csunya. Az uj Triump cruiserek
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz gyáliSanyi #33674 üzenetére
"Korlátlan kategóriát valahogy elvből nem szeretnék tenni, meg ekkora motort már nagynak tartok."
Azthiszem, ez örök vita lesz. Kisebb motoron is meg lehet halni, és a nagy sem jelent feltétlenül száguldozást. Pl. a Suzuki GS500, Kawa ER5, Honda Deauville, Transalp, Suzuki SV, DL, Bandit, ... mindegyik csak korlátlan A-val vezethető, ezeket a típusokat viszont csak elvétve találod meg a rendőrségi hírekben. -
vlevi
nagyúr
válasz gyáliSanyi #33697 üzenetére
De azért nem megcsinálni az A korlátlan jogsit, mert nekem olyan nem kell, az szerintem rossz döntés.
-
vlevi
nagyúr
válasz DigitXT #33957 üzenetére
"A végén te lennél beperelve, hogy megsértetted a téged veszélyeztető (!) személyiségi jogait."
Erről mindíg eszembe jut, hogy a Youtube tele van orosz belsőkamerás videókkal. Mert ott meg olyan a közlekedési morál, hogy (legalábbis ezt olvastam valahol), hogy a biztosítók majdhogynem megkövetelik a kamerát az autóba. -
vlevi
nagyúr
válasz Kolondrum #34124 üzenetére
Nem lehet ilyen feketén-fehéren kijelenteni, hogy márpedig mégse. Mert milyen az az idom sérülés? Mekkora, és milyen drága idomokról van szó? Mert, ha, ahogy a cikkben is írják, úgy kell összelegózni a néhány négyzetcentiméteres darabokból az idomot, akkor azt már azért tényleg mégse. Viszont, nekem a kocsim első lökhárítója totál műanyag, és csak annyi baja volt, hogy a sok magas padka közül egyszerkétszer az egyik magasabb volt, mint kellett volna, és az hosszában kettéhasadt. Anyag nem is hiányzott belőle, csak normáisan össze kellett ragasztani a darabokat.
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #34334 üzenetére
Én a tavalyi évet úgy fejeztem be, hogy október végén mentem egy Nyíreghyáza-Miskolc-Dédestapolcsány-Eger-Nyíregyháza karikát. Dédestapolcsánynál megálltam pár percre, és akkor sikerül úgy leszállni a motorról, hogy megrándult a derekam. És onnan még haza kellett jönni, majd 200km. Igazából a megállások, le-felszállás volt a legszarabb, főleg a vége felé. Itthon a benzinkúton már igencsak szenvedtem, és otthon a ház előtt már majdnem azon gondolkodtam, otthagyom a picsába, én nem bírok mégegyszer felmászni rá, hogy guruljak a garázsig 15 métert...
-
vlevi
nagyúr
válasz Dexar007 #34673 üzenetére
Figyu, nekem volt fenn 5-6 eves metzeler tourance a motoromon, amit annakidejen ujonnan raktam fel, csak sajnos ugy alakult, hogy nem sikerult 1-2 szezon alatt elhasznalni. Amikor csereltem, ugyanarra a tipusra, akkor olyan volt, mintha vadonatuj motorot kaptam volna. Ennyi. Tudom, rohadtsokpenz az uj gumi, de tenyleg eg is fold a kulonbseg egy uj es egy 4-5 eves alighasznalt kozott. De abban is van igazsag, hogy motorhiz kell venni a gumit, egy negyvenlovas jarganyhoz nem kell feltetlenul a pilotroad3, de a masikveglet, a kirepedezett heidenau se jo megoldas.
Haaaaaat, nem sokat tudok nemetul, de ha az van odaairva, hogy profilizebizbasz 2-3mm, akkor az is elegge felejtos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen