- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yaye
őstag
Elkényeztet az, csak nem szabad kihagyni az ''L'' betűt a ''velo'' szóból :
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Ez szerintem nem retromániás, hanem eredeti korabeli design, ráadásul elég ritkaság lehet, legalábbis idehaza, én még soha nem láttam ilyet. Általában nekem sincs retromániám, sőt. Nincs egyetlen Tisza cipőm, se csíkos mackófelsőm De a robogónak van egy eredeti, klasszikus formája (Vespa), ami szerintem jól is néz ki, praktikus, és olyan ''robogószerű''. Nincs nekem kifogásom a moder dizájn ellen, van ott is ami tetszik, de számomra nem az ''a'' robogóstílus. Nagymotoroknál is a klasszik stíl pucér motorok jönnek be, nem a műanyagrakéták. Autóknál is jobban megdobogtat egy szép klasszikus sportautó, mint a legújabb Lamborghini. Ízlések és pofonok.
-
Yaye
őstag
válasz #16741888 #589 üzenetére
A 1,5 liter legfeljebb injelktoros robiknál reális, de ott csendes haladás esetén szerintem elérhető. Én a bejáratás alatt 50-ig húztam (karbis), általában 40-50 között közlekedtem, és így evett 2,9 litert (mérve, nem pedig az óra szerint). Másfél litert szerintem senki nem merne mondani egy porlasztós robogóra.
vgyuri: úgy lopják el hogy visznek magukkal egy bazinagy, méteres nyelű, áttételes csapszegvágót, azzal bármilyen vastag mezei láncot simán átnyisszantanak. Csak a spéci anyagú, bazivastag motorosláncot nem lehet (talán) elvágni velük, ezeket asszem fűrészelni is elég nehéz.
A golyósláncokat (ezek tulajdonképpen acélsodronyok, amikre kívülről ráhúzzák az ''ízeit'' alkotó acélcsövecskéket) pedig úgy hogy ha nagyon erősen meggörbítik őket, akkor az ízek között előbukkan a sodrony, ami ekkor már támadható (ezt egymástól függetlenül két motorosboltban is mondta nekem az eladó). Az enyémet is egy ilyen golyóslánc levágásával vitték el.
Aztán persze van maga a zár (lakat), az is kinyitható végülis, kérdés hogy ez az egyszerűbb, vagy a lánc vágása. A Kensington zárának klotyópapírral való nyitása mindenesetre elgondolkodtató...
Ja, és ha nincs odaláncolva valami elmozdíthatatlan oszlophoz, akkor persze csak simán fölkapják, és már viszik is.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #702 üzenetére
Nem GPRS, hanem GPS, műholdas helyzetmeghatározó kézikütyü, amivel mellesleg sebességet is lehet mérni (hogy mennyire pontosan, azt nem tudom).
-
Yaye
őstag
-
Yaye
őstag
válasz ReDPiTTY #1286 üzenetére
... ami azért lesz vidám dolog mert akkor gondolom majd vizsgáztatni is kell, meg adásvételkor átiratni, és mindezért ''természetesen'' sok-sok vidáman csilingelő magyar forintok kell guruljanak állambácsi feneketlen zsebébe Az egyetlen hozadéka maximum az lesz hogy szállíthat az ember utast (ha egyáltalán).
-
Yaye
őstag
Bár csak őszintén tudnám hinni, hogy egyedül a rend iránti olthatatlan vágy vezérli a döntéshozók kezét... Amúgy meg legyünk igazságosak: nem épp a csekély számú robogós teszi pokollá a budapesti közlekedést, hogy pont rájuk kéne terelődjék a figyelem. Csak ők még nem fizetik ki a gatyájukat is a járművükre, és ez -a költségvetés jelenlegi helyzetében minden apró rókabőrre égető szükség van- ugyebár tarthatatlan.
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #1301 üzenetére
Regadón kívül? Átírási díjat, forgalmi vizsga díjat (és bár ha jól tudom motorra jelenleg nincs, de ha valakinek kipattan a fejéből akkor akár lehet még környzetvédelmi vizsga díjat). Továbbá egyszeri alakalommal le lehet akasztani pár ezrest magáért a rendszámtábláért is. Sok kicsi sokra megy. És hát jól meg lehet bírságolni minden robogóst aki őrült ámokfutó módjára átlépi a 40 km/h álomhatárt (vagyis mindig mindet, egytől egyig) Persze ez csak demagógia... Kívánom hogy nektek legyen igazatok, és csak annyi legyen az egész hogy egy táblát kell biggyesztenünk a seggünkre...
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #1328 üzenetére
Khmm. Akkor ilyen esetben megnő az okmányirodában dolgozók fizetése? És egy nagyköbcentis autó átírása bonyolultabb, és drágább dokumentum kell hozzá mint egy motoréhoz? És valóban két heti folyamatos munkája van egy közalkalmazottnak egy forgalomból ideiglenesen kivont autó újbóli forgalomba helyezésével, hogy 60-70 ezer forintba kell kerüljön? (konkrétan pont nemrég ennyit kellett kicsengetnie a bátyámnak az autó ilyen-olyan díjaira és illetékeire) Azért naívak se legyünk már... Az ország nem ettől van kettészakadva, hidd el, és azt is hogy nem vagyok befűtve. Rég hozzászoktam, hogy állambácsi a leghülyébb kifogásokkal szed egyre újabb és újabb adókat, illetékeket és díjakat, a millió lyukon ide-oda elfolyó pénzek pótlása gyanánt. Ötszáz év után újra nyugodtan be lehetne vezetni akár a kapuadót és a füstpénzt is (lásd vagyonadó), amely díjak aztán ''az azt intéző emberek fizetését, illetve a szükséges dokumentumok elkészítésének díját fedeznék''.
De ne offoljunk tovább, azt meg végképp nem akarom hogy flémbe menjünk át... Ha te örömmel és az állam iránti töretlen bizalommal telve perkálsz mindenért, mint a katonatiszt, az a te dolgod, nekem meg hadd legyen jogom legalább anyázni egy kicsit a pénzemért, ha már cserébe nem kapok semmit. Písz.