Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz Piftuka #41831 üzenetére

    Bocsanat, hogy 3 hónappal ezelőttire válaszolok megahosszan, de most futottam bele, és nagy mellénnyel teljesen rosszat ír, a téma Hitachi 5 év gari:

    "de megfogott az 5 év gari, akkor azt mondta, hogy az sem úgy van ahogy gondolná az ember, mert a szervizelő cég ki sem jön, a felhasználónak kell gondoskodnia a szervizbe történő eljuttatásról."

    Ha esetleg még úgy alakul, hogy találkozol ezzel az eladóval, akkor én üzenem neki (és az áruház üzemeltetőjének is), hogy nagyon téved!

    Már önmagában bosszantó, hogy ilyen téves információt adnak neked, de ha a gyakorlatban is így állnak hozzá, az már komoly probléma!

    Ebben a hozzászólásban leírtam, hogy miért.

    Álljatok ki magatokért, olvassatok utána a fogyasztói jogaitoknak, és legyetek tudatos fogyasztók!

    A jelenleg érvényes jogszabály 10e Ft. feletti televíizióra 1, azaz EGY év kötelező jótállást ír elő, ekkor vonatkozik rá az, hogy a 10 kilónál nehezebb készüléket (a kérdéses TV 11,4 kiló) a helyszínen kell javítani, vagy ha ott nem lehet, akkor a jótállásra kötelezett, vagy teljesítési segédje (magyarul: a bolt vagy a szerviz) gondoskodik az oda- és visszaszállításról. Az ezt az egy évet követő, ÖNKÉNT, a jogszabálytól a vevő részére pozitívan eltérően adott további 4 év önkéntes jótállás feltétele minden további nélkül lehet az, hogy nincs helyszíni javítás, nincs furikázás, hanem tessék szépen bevinni a szervizbe. Ruppótlannak ruppótlan, de teljesen jogszerű. Hűtőknél is adnak 5 meg 10 év kompresszorgaranciás készüléket, aztán a kisbetűben ott van, hogy egyetlen dolog van ingyen, a kompresszor. Sem ia kiszállás, semi a munkadíj, sem a hűtőközeg nem tartozik ebbe bele (tehát úgy 25 ezerről indul kb. a történet).
    Fentiekhez az is hozzátartozik, hogy amennyiben az első év jótállás feltételei (melynek feltételeit jogszabály írja elő), és a további önként adott évek jótállási feltételei (melyet jogszabály nem szabályoz, így azok lesznek a feltételek, melyet a papírra vésnek), tehát ha ezek a feltételek eltérnek, akkor természetesen semmi esetben nem lenne szabad ezt a készüléket 5 év jótállásosnak feltüntetni és hirdetni, hanem minimum 1+4 év korlátozott, de inkább 1 év jogszabály szerinti + 4 év korlátozott jótállásosnak, és termésuetesen a korlátos jótállás korlátjait ismertetni is kellene.
    Ugyanakkor -hogy ellentmondjak magamnak-, ha egy bolt akkora barom, hogy egy olyan terméket, melynek gyártói jótállási jegyén 1+4 év van, a webshopjában 5 év garisnak reklámoz (que az összes notebook-reklám, amik 3 év garisnak hazudnak a valóságban 1+2 év garis termékeket), az természetesen fogyasztó megtévesztése, és GVH pozitív történet (a szomorú része a dolgonak viszont az, hogy ha utólag a vevő nem tudja bizonyítani, hogy 5 évet ígértek, akkor nem a reklám, hanem a papírok lesznek az alapjai a számonkérhetőségnek, ergo ha van egy számla, amin NEM szerepel az 5 év, és emellé a gyártói jótállási 1+4-et r, akkor ez lesz a megkötött szerződes része, és nem lehet kisajtolni a boltból, hogy helló, te öt évet ígértél, ha emellé volt olyan hülye a bolt, hogy a számlára is ráírta, hogy 5 év jótállás, akkor viszont a tanácsnak megfelelően a vásárlás helyén bátran verhetjük az asztalt, hogy elromlott, tessék szépen elvinni (de a tanács abból a szempontból még mindig hibás, hogy jogszabályokat idéz olyan esetre, időpontra, amit jogszabály már NEM szabályoz)
    Lehet még az az eset is, hogy a Hitachi 5 év teljeskörű jótállást biztosít és a boltban mondtak totál hülyeséget, ebben az esetben feleslegesen koptattam a billentyűzetet és tekintve, hogy a forgalmazói reklámképeken a TV-kre rakott 5 év garancia logó mellett nincs kiscsillag, erre egész nagy esély van.

Új hozzászólás Aktív témák