Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rmihaly

    tag

    válasz Tamás9x #55303 üzenetére

    Szia!
    Klíma teljesítményét nem csak a munkaközeg mennyisége határozza meg.
    Amit gyárilag betöltenek, annak van a klímában hely (szárítóban, kompresszorban, elpárologtatóban, kondenzátorban). Ezért az alap csőhosszig (pl 5 vagy 10m-ig) elegendő a töltet.
    Nem ajánlatos túltölteni, mert akkor a halmazállapotváltozások nem úgy mennek végbe ahogyan annak kell.
    Ha nem tud folyékony halmazállapotból légneműbe alakulni a munkaközeg, akkor folyadék kerülhet a kompresszorba, ami - lévén a folyadék nem összenyomható - előbb/utóbb tönkremegy.
    Másik probléma hogy olyan munkaponton fog végbemenni elpárolgás, ami nem optimális, így akár 2x többet is fogyaszthat a klíma.
    Itt is a mérték a fontos - mint oly sok mindenben. :R

    [ Szerkesztve ]

  • DithenS

    senior tag

    válasz Tamás9x #55303 üzenetére

    Ha egy autóba 20 liter helyett 50 litert tankolsz, nem lesz erősebb az autó…
    Amit gyárilag betöltenek, az 10m-ig elég, azért, mert ennyinek van hely. Tölthetnének 3 méterre is gyárilag, csak akkor meg szívás lenne, mivel sok esetben a 3 métert meghaladja a táv. Továbbá egy minimális szivárgást is bele kalkulálnak a gyártók.
    Szóval, ha töltesz rá és 10m alatt vagy, nem hogy erősebb lenne, hanem a kompresszor folyadékütést kapna, és kb annyi is lenne neki. Nyílván ha 20 méteres a táv, akkor kell rá tölteni, de akkor a csőben lesz elegendő hely a többlet hűtőközegnek.

  • kisbalazs83

    aktív tag

    válasz Tamás9x #55303 üzenetére

    Ezeket láttam, de nem írja, hogy 1 vagy 2 tengelyes-e a bakk :) Ami már csak a kézhezvételkor derül ki.
    -Ugyanilyet vettem. Két külön csavar van belevulkanizálva a gumiba. (szóval 2 tengelyes bakk ;) )

    Miért menne tönkre a kompresszor?
    -Azért menne tönkre, mert úgy tervezték meg nálunk okosabb mérnökök, hogy ennyivel működjön. Túltöltheted autónál is az olajat a nívó fölé 2cm-el, de csak kárt okozol vele, nem lesz jobb kenése a motornak a több olajtól.

    Akkor eddig az összes telepített, és töltött gépjárműnek halottnak kellene lennie.
    - Miért kellene halottnak lennie? Ott is a gyári előírás szerinti gáz mennyiséggel töltik fel... :W

    1 méteren is 0,55kg, meg 10 méteren is 0,55kg érdekes lehet, megnézném a hatásfokot.
    -Igen, ezek a hülye japánok a Daikinnál, valami érdekes módon azt mondják, hogy a gyári töltet elég 1,5m és 10m csőhossz között az optimális működéshez. A hatásfok persze változik, de nem a hűtőközeg mennyisége miatt, hanem a távolság miatt. Maximum 20m lehet a gyártói előírás szerint, de szerintem ez nem a működés határa, hanem a hatásfok eddig nem változik drasztikusan.

    Akkor 10 méreten már inkább 0,75kg miért gyéríteném a közeget, mi okom lenne rá?
    -Nem gyérítesz semmit. Pont annyi van benne amennyi kell 10méterig. Szerintem ott vagy belekeveredve, hogy azt hiszed, csak a csőben van gáz, vagy abban van a nagy része. A gáz nagy része a tartályban várakozik, a kompresszorban, kültéri és beltéri hőcserélőben van működés közben és egy adagoló szabályozza a mennyiségét. Ez abból is egyértelműen látszik, hogy "csak" 20g plusz gáz kell 10m felett méterenként.

    Ha 1 méterre köti, sem szívja le és tölt bele kevesebbet. :U
    -1méterre nem köti, mert garanciavesztéssel jár! A Daikinnál a minimum csőhossz 1,5m, de 3m-et szoktak javasolni. Persze, hogy nem szív le semmit, mert akkor nem lenne elég gáz a működéséhez. Csökkenne a hatásfok, vagy kiállna hibára, esetleg deresedne, lefagyna a hőcserélő (kevés gáz jele). Felmerül benned a kérdés, hogy mit csinálnak, ha közelebb van a beltéri és kültéri? Szendvicsbe rakják, azaz feltekerik a kültéri mögött a maradék csövet, hogy meglegyen a minimális csőhossz.

    [ Szerkesztve ]

    65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

Új hozzászólás Aktív témák