Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zeki

    nagyúr

    válasz Zeki #9527 üzenetére

    Légkondícionálókat (klímákat) már csak a Nemzeti Klímavédelmi Hatóságnál beregisztrált szerelők szerelhetnek.
    A szabályozás annyira szigorú, hogy a legális importú klímát is be kell regisztrálnia a nagykernek, aki továbbadja a kiskernek, aki csak olyan vevőnek adhat klímát, aki az engedélyes szerelőjétől hoz igazolást. Annyira szigorú a rendszer, hogy a hatóságnál le kell jelenteni, hogy a vevőnél milyen sorozatszámú klíma került felszerelésre.
    Tehát a split klíma életútja így végigkísért onnantól ahogy az országba került, odáig, hogy felkerült a falra, és üzemkész.

    A legegyszerűbb és legtökéletesebb megoldás, ha a klímát ugyanattól a cégtől vesszük, aki fel is szereli.
    Ekkor ugyebár nem kell külön rohangálni, ha meghibásodás van akkor a klímát felszerelő cég nem mutogat a boltra ahonnan a klíma van (és a bolt sem a cégre), hanem ő állja a teljes garanciát, a kiszállást, a csere alkatrészt.
    A klímás cégek meghibásodás esetén is azt az ügyfelet veszik előre, aki nem csak velük szereltetett, hanem tőlük is vette a készüléket. Ugyanis hiába garanciális egy készülék, azt hogy a szerelő vagy szerelők kiszállnak javítani, senki sem állja. Csak a hibás alkatrészt kapják ingyen a forgalmazótól.
    Ezért is van az, hogy komolyabb klímás cégek csak megbízható klímákat árulnak és szerelnek, mert az csak ráfizetés, ha a készülék elromlik (garanciában ingyen kell kiszállni és javítani), és a vevő anyázása sem egy hálás dolog. Az éveken át elégedett vevő a jó vevő, mert másnak is ajánlja a céget meg a berendezést.
    Jobb cégek külön szervizcsapatot üzemeltetnek, hogy a klímákat telepítő csapat a nyári kánikulában kitudja elégíteni a vevők igényeit.
    És itt térjünk ki a kánikulára...
    -régen rossz, ha valaki ekkor akar klímát. Márpedig a többség ilyen. Ugyanis addigra már nagyon le vannak kötve a kapacitások. Simán lehet hónapos várakozási idő. Vagy több is.
    Ennek az is oka, hogy a sok józskapista klímás (akik villanypóznákat ragasztgattak teli hirdetéseikkel) már nem telepíthetnek klímákat. Tehát nem lehet csak úgy gyorsan leakasztani valami Mekk Eleket, hogy dobja fel okosba meg gyorsan. A Mekk Elek sem kaphat már klímát sehonnan, mert ő nem jogosult. Már legálisan.
    Igen, biztos van olyan Mekk Elek aki valamelyik környező országból tud feketén klímát, csak erre semmiféle garancia nem lesz!! Az is előfordulhat, hogy Mekk Elek eltűnik, számot cserél, és ha elromlik a készülék, senki de senki sem fogja még pénzért sem megjavítani a szezonban. Mert erre nem lesz kapacitása.
    Nem légből kapott dologról beszélek, a szemben lakó szomszédom 1 éves Panasonic klímája halt meg a 2015-ös nagy kánikula előtt. Okosba szereltette. A szerelő nem vállalta a javítást, akit maga helyett ajánlott, az sem. Így egy rossz géppel, 2 kisgyerekkel szenvedték végig az 5 hőhullámot. Ugyanis akkor konkrétan senki - még fizetősen sem- ért rá javítani. Mindenki klímát telepített, vagy garanciális klímát javított.
    A garancia feltétele a teljes számlaadás az egész folyamatban.

    - és szintén a tavalyi évből okulva, azért is érdemes hamarabb belevágni a klíma vásárlás és telepítés dologba, mert van még klíma. Tavaly a Daikin egyszerűen elfogyott az Unióból. Ugyanis nem csak nálunk volt dögmeleg.

    Akkor hogy is kell jó klímás céget választani?
    - legyen beregisztrálva a Nemzeti Klímavédelmi hatóságnál (ez ott le is ellenőrizhető)
    - legyen sok-sok éves múltja, egy kazalnyi ellenőrizhető referenciával
    - nem jó jel, ha egy cég állandóan telephelyet cserél, esetleg a cégvezető úgy váltja a cégneveket mint más a gatyáját.
    - jó dolog, ha van bemutatóterme is, ahol személyesen meg lehet nézni a klímákat, akár működés közben.
    - jó dolog, ha nem csak a klíma készülék rendelkezik garanciával, de a telepítő cég a telepítésre is ad akár 5 év garanciát.
    - jó dolog, ha a helyszíni felmérést végző cég embere nem kínai vagy koreai klímákat kezd ajánlgatni, hanem japán készülékeket.
    - rossz dolog, ha a helyszíni felmérést végző cég embere elkezdi leszólni valamelyik japán klímát egy kínaival szemben.
    - rossz dolog, ha a felmérést végző ember kis helységbe nagy klímát ajánl (5kW), mert valószínűleg rád akarja sózni ami a nyakán maradt.
    - jó dolog, ha több céget is ki tudsz hívni helyszíni felmérésre, és máris van összehasonlítási alapod.
    - jó dolog, ha van szerviz csapata külön, mert akkor garanciális meghibásodás esetén a legnagyobb hőségben is ki tud szállni javítani 24-48 órán belül.

    Melyek azok a japán klímák?
    Daikin, Mitsubishi, Fujitsu, Panasonic, Toshiba
    A tavalyi évtől a Daikin a belépő kategóriás klímáit a cseh Daikin gyárban készíti el.
    Ez az FTXB sorozat, ami már kifogyott (a legális forrásokból). De jön majd egy újabb széria.

    Mi van akkor, ha nincs pénzed japán klímára?
    Megkérded a helyszíni felmérést végző klímást, tud-e olcsóbb de még tűrhető klímát ajánlani.
    Igen, nem a neten vadászgatsz a legolcsóbb árra, mert akkor könnyen lehet a végén garanciális problémád, vagy nem olyan halk, nem olyan hatásfokú, ahogy te szeretnéd.
    Egy helyszínen lévő árajánlatot adó klímás úgyis azon lesz, hogy neked klímád legyen. Na nyilván nem bármi áron, de van mozgástere, vannak készülékei, amiből tud ajánlani.

    Érdemes tudni, hogy lehet az a klíma bármilyen jó hatásfokú, megbízható inverteres klíma, de az egész agyoncsapható egy rossz telepítéssel. Ez lehet véletlen, vagy nem tudásból/akarásból.
    Ezért is jó, ha van a telepítésre is garancia, és a cég is elérhető éveken át.

    Én először 11 éve azért választottam Windy cégét a Pannonklímát, mert már akkor jókat olvastam róla egy másik fórumon. Azóta sincs panasz rájuk. Sőt! Állambiztonsági átvilágítás, mert olyan helyeken is szereltek, áruházak, belföld, külföld, kazalnyi referencia nem csak a lakossági, de közületi szinten is.
    Kánikula esetén őt kérdezik a kereskedelmi tv-k, ha a klímákról kell valamit mondani.
    És mindezek ellenére Windy ugyanolyan normális ember, mint 11 éve.

    De szívesen olvasok más cégekről is hasonló hosszabb távú jó/rossz tapasztalatot.

    A topik azért van, hogy egymást segítsük saját tapasztalatainkkal, szerelők tanácsaival.

Új hozzászólás Aktív témák