Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PROTRON

    addikt

    válasz Tamás9x #66752 üzenetére

    Nono fentebb a vita arról indult ki hogy ha nincs számla megfelelő végzettségű szakembertől karbantartási számla, akkor a gyártó megpróbál kibújni a szavatossági felelősség alól és vitatja a szakszerű üzemeltetést, amire hivatkozva megtagadja bármilyen a takarítástól független alkatrész garanciális ingyenes utánpótlását. Tehát 1 kis darab kábel csere(ami a géptesten belül van tehát semmi köze a takarításhoz) esetén is ki kell belőlük perelni a jogkövető magatartást, mert különben 100-ezrekre húznak le még egy kis darabka speckó adatkábelért is a géptesten belül.
    Ezt a kérdést a PTK szabályozza amivel a fenti gyártói viselkedés szembe megy, a forumozó kollega kérte hogy aki támogatja hogy a gyártók szembe akarnak menni a PTK-val, az hozzon bizonyítékot, mert addig a PTK szabályoz amíg nincs erről bizonyítékod.
    Tehát Nem rajta van a teher a PTK szerinti követelés bizonyítására, hanem rajtatok a gyártók álláspontjának támogatásához.

    Aztán a forumozó kollega hozott számlát, ami mellett leírta, hogy egyébként a gép rendszeresen, szakszerű minőségben kerül takarításra, tehát ha jön egy hiba és a gyártó kinyitja a gépet, azt fogja látni hogy rendesen karban volt tartva.
    Most bele kötöttetek, hogy dehát az összeg nem stimmel...

    A forumozo kollega teljesen jogosan kérdezi, hogy az árról szóló egyedi megállapodáshoz milyen törtvényi beleszólása van a szereplőktől teljesen független gyártónak?
    Egyáltalán én abban sem vagyok biztos hogy a karbantartás összegét meg kell-e mutatnia a gyártónak, simán lehet üzleti titok, azaz a scannelt számlán lazán kitakarhatom a karbantartás összege mezőket.

    Sőt az hogy PJEN leírta mekkora kedvezményt kap, ez már üzleti titok szinten problémás, szerencsére nem írta le melyik cég az legalább is nem ugyanabban a hsz-ében.
    Mert most ha nekem is van ugyanannyi gépem ugyanazzal a karbantartó céggel, de drágábban csinálják, akkor simán beszólhatok nekik.
    Kérhetik hogy támasszam alá a követelésem, aztán PJEN-t beperlik üzlet rontásért...

    Ennyi a történet, nem kell butaságokat belemagyarázni. Azért ne felejtsük el a megemelkedett árak mellett nem mind1 a karbantartás összege.
    Nem mind1 hogy ha egyébként a karbantartás árából x év alatt kijönne egy gépcsere ára, akkor felmerül a kérdés hogy van-e értelme a garanciának. Vagy inkább megtanulod tűpontosan hogy hogyan, milyen eszközökkel kell elvégezni és megcsinálod magadnak.
    És persze felmerül hogy egyébként mihez van joga a gyártónak és mihez nincs, mert ha emellett a magyar jog szerint nincs joga számon kérni az alap törvényi szavatosságért a karbantartást, akkor az első x évben történő meghibásodás esetében tényleg csak kidobott pénz a karbantartás ha mellette Te magad szakszerűen el tudod végezni.

    Tehát maga az alap diskurzus igen is a forumba tartozik,
    Szóval ovónéniért sírni mert leérveltek, az nem túl korrekt, de hát láttunk már karón varjút.

    UI:: még az előtt kezdtem írni a szövegem, hogy lefrissült az oldal benne a moderátori hsz-el.

    [ Szerkesztve ]

    Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.

Új hozzászólás Aktív témák