- Fotók, videók mobillal
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Yettel topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobilhasználat külföldön
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
ph Bővülnek és változnak a követelmények, illetve a hitelesítési teszt is fejlődik.
-
Bejutott az európai 5G-be az Amazon
it Felhős üzletet kötött a Telefonica és az Amazon, ezzel utóbbi bejutott az európai 5G-s szektorba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Prime110
aktív tag
válasz anonym1s #8734 üzenetére
TT-ra nincs összehasonlítási alapom mivel a drága TT-k idehaza meg sem jelennek.
Amit linkeltél az annyival több, hogy hangvezérléses a Becker-rel szemben. Jön amúgy ilyen Becker is, az új Professional.5 LMU néven, úgyhogy végül is ez a fronton is le lett dolgozva a "hátrány" (ha egyáltalán kihasználod a hangutasítás funkciót...).
Dizájnra nem szabad véleményt mondani, de maradjunk annyiban, hogy a Becker azért mutatósabb. LiveTraffic és minden ami egy High-end modellben benne van szintén megvan mindkét modellben. Ez a TT nem az Active.5-nek az "ellenfele" hanem az általam linkeltnek. A kettőt így kell összenézni. -
Prime110
aktív tag
Az élettartam térképfrissítés elméletileg a készülék teljes élethosszán át biztosítja a friss térképeket (garanciaidőn túl is), gyakorlatilag ez inkább mondjuk legyen 5 év, tovább ezek a HW-ek egyébként sem nagyon mennek többet...
Ha már be van regisztrálva gyakorilatilag ahhoz az email címhez van a készülék kötve, aki azt megtette először. Elvileg egy új regisztráció, ugyanazzal a S/N-el nem létezhet, de erről érdemes a Garmin magyar képviseletén érdeklődni.
Spanyol térkép gyárilag van rajtuk, hiszen teljes Európa térképesek a készülékek.
A méretkülönbség egyénfüggő, nekem van 4,3"-asom magán, és 5"-os cég szinten. Az 5 "-osban értelemszerűen ugyanakkora felbontás mellett nagyobbak az ikonok, ez mondjuk némileg könnyebbé teszi a dolgot, de nekem nem számottevő az a 0,7" persze valaki meg bele van őrülve az 5"-ba, egyénfüggő.
-
Prime110
aktív tag
válasz Chieftec #8826 üzenetére
Emelt fényerő és most az újabb kiadásban már 800MHz-es a CPU a Plus-mérlege, mindenképpen előrelépés az Asus-hoz (és a nem Plus-os 670-hez) képest ilyen téren.
Hogy mennyivel éreznéd jobbnak azt embere válogatja, a kép a gyorsabb CPU miatt folyamatosabbnak hat, de mondjuk olyan rendszer esetében, mint az iGo folyamatosságról beszélni a 6-8 fps kisajtolása mellett valójában értelmetlen.
-
Prime110
aktív tag
Kamionos navira mindenképpen céleszköz a jobb, a tabletet - amiket írtál - én elfelejteném és nagyon sürgősen a Becker Transit, a Navon Primo Truck vagy a Garmin dezl felé fordulnék, ezek megbízható jó céleszközök, igaz nem is olcsók, mert a kamionosoknak szánt térképek a különböző súly-korlátok, tengely-távok és ilyesmik miatt komplexebb térkép (ergo: feltérképezés) is kell, ettől drágábbak ezek de elég Hollandiában elnézni egy kanyart valami sz*r miatt és repül is az 1000 EUR bírság. Amiből 5 ilyen navigáció is kijön.
A CNS érdekes keverék, ennek a fenti háromnak a Navteq az adatbázisa, ami ebben a kategóriában a leginkább elfogadott és használatos, a Sygic Truck-ot nem próbáltam, így arra nincs rálátásom, gyanúsan olcsó, ettől függetlenül még jó lehet akár. -
Prime110
aktív tag
válasz JOEPAPA #8837 üzenetére
Tulajdonképpen igen, csak ez nincs valahogy jól kommunikálva, tehát: 1x van egy frissítés 90 napon belül (ez is lutri, hogy frissül e addig a szerveren a térképcsomag, vagy nem) és onnantól nincs semmi!
Csábító a 25000-es Teljes Európa térképes navigáció és kompromisszumokkal ez igaz is, hát pont ez az a kompromisszum. A másik meg, hogy 13 vagy mennyi ország nem utcaszintű, hanem főútvonal szinten elérhető csak a készülékben. -
Prime110
aktív tag
válasz -HajTömeg- #8861 üzenetére
Szia,
Egyszerű a megoldás, vegyél egy olcsó navigációt, mondjuk egy N490 / N670 Plus Navon-t ls a frissítőhelyéül szolgáló Naviextras.com-on ki tudsz bérelni egy hónapra egy teljes USA térképet (ha ennél több időre mész meg is veheted ugyanitt).
Szerintem ez az egyszerű és használható módja.
Üdv,[ Szerkesztve ]
-
Prime110
aktív tag
válasz -HajTömeg- #8871 üzenetére
Arra elég, amire neked kellhet, van ismerősöm is, aki így vitte ki a navigációját Washington és környékére, most meg itthon használja.
-
Prime110
aktív tag
válasz -HajTömeg- #8895 üzenetére
4 GB-ra ha Amerikát egyben felhúzod is elég a beépített memória.
-
Prime110
aktív tag
válasz -HajTömeg- #8898 üzenetére
Két kontinenshez kell, ha egész Európát rá akarod tölteni + az USA- akkor értelemszerűen kevés lesz, de ha úgy akarod megcsinálni, ahogy javasoltam, akkor elég lesz!
-
Prime110
aktív tag
válasz PLaci58 #8901 üzenetére
Volt párhoz szerencsém, ez a 3 évvel ezelőtti cikk még az első 670-esről készült nagyságrendileg, azóta jött egy váltás a Plus utótaggal, amit azóta megtoltak egy 800 Mhz-es CPU-val de ezt már nem jelezte semmi, csak hogy hófehér doboz. Én innen értettem a fejlődést, hogy nyilván foglalkoztak vele.
-
Prime110
aktív tag
válasz Mrdevil #9041 üzenetére
Kabe 5 hsz-el irtam feljebb, hogy a Plus sorozatnal nem tapasztalhato semmi ilyen “kiszakdo“ USB-csatlakozo.
Ez a “hiba“ olyan 3 evvel ezelott volt meg, azota uj a teljes paletta, mar mashogy is neznek ki a navik is az akkoriakhoz kepest.
Sok ilyen navi megy / ment at a kezeim alatt es minimalis a meghibasodas.
A kiszakado USB hiba amugy annyiban volt igaz, hogy a tolto kabel kabe 2-3 mm-el kilogott a keszulekbol amire sokan azt hittek hogy csak kilazult erre TOKIG benyomtak es ATTOL pattant el belul a forrasztas. Ennyi es nem tobb.
Nyugodtan megveheted ezen az aron nem rossz vetel es persze elore a legalis iGO utjan! -
-
Prime110
aktív tag
válasz jozsi252 #9150 üzenetére
Nem is rossz választás, Primo tényleg sok helyen felüdülés a kissé koros iGO8 után, hovatovább a TTS már egymagában egy rohadt jó dolog.
C520-ast még használod? Ha tényleg a gyári program van rajta akkor respect, hogy így használod, mert akkor még a hivatalos Mio SD-kártya is 2009-es térképállományt tartalmazott és azóta nem is jött rá semmi. Kár is érte...
-
Prime110
aktív tag
válasz laszlohu #9307 üzenetére
Végre, és ahogy látom ez nem az agyon toldott.foldott Primo, hanem a valódi smartphone rendszerekre tervezett verzió.
Tavaly már láttam a bemutató verziót, akkor is meggyőző volt, azóta síri csend volt róla, egészen mostanáig. Örülök, hogy megjelenik, instant-get kategória.
-
Prime110
aktív tag
válasz bluemirage #9339 üzenetére
Igen, a Primo átszínezett verziója fut.
Magyar térképe a Navteq (HERE), ahogy egész Európára is ettől a gyártótól van, de már jottányival sem rosszabb már, mint az NNG.
A készülék pedig nagyon jó választás lenne, ha lehetne kapni, de ez már régi verzió, én a helyedben inkább a tavalyi modellből választanék, mondjuk egy Active.5-öt -
Prime110
aktív tag
válasz Sophie25 #9402 üzenetére
Szia,
SW nélkülit szoktak itt javasolni, de ami utána következik az tulajdonképpen illegális. Ingyenes navigációs szoftver PNA (GPS)-re nincs, de persze minden megoldható...
A szoftveresek ilyen árban tényleg nem kiemelkedőek, a Navon-on iGO van, tulajdonképpen ez az egyedüli nagy előnyük, meg, hogy abból is a legjobb magyar lefedettséget adják a TopMap-ot. A Garmin a saját szoftverét és a Nokia térképét használja. E felett pedig csak Európa lefedettségű térképek vannak, ami nektek kvázi felesleges.
A keretedbe tulajdonképpen belefér sok minden, ami talán javasolt (bár nem csak Magyarország térképe van rajta, hanem 21 másik közép-kelet EU-s is), az viszont a készülék élettartamáig díjmentesen frissíthető és ha elmennétek csak Felvidékre vagy Lengyelországba, ami azért nincs messze, akkor is jól jöhet.
De mondjanak okosat a többiek is -
Prime110
aktív tag
4 évvel ezelőtti kábé a hardvere, ami már akkor is sz*r volt, nemhogy ma...
A többi kérdésről információt sem ad az akció. Az biztos, hogy nem iGO, de ahogy megláttam a screenshot-ot egyből egy régi Mio szoftver jutott eszembe (Mireo), ami mondjuk - tudtommal - már nem is létezik.
Ettől függetlenül ne nevezzük kategorikusan sz*rnak, de én nem ugranék annyira rá, bármennyire is csábító. És a HW ebben a legkevesebb, hogy régi, a többi garancia (HW+SW) sokkal fontosabb lenne. -
Prime110
aktív tag
válasz Uzsonnás92 #9440 üzenetére
Becker, Garmin mindkettő jó választás.
Ugyanaz a térképe mindkettőnek, nem lesz vele baj, főleg, hogy élettartam frissítés vonatkozik mindkettőre.
Annyi, hogy a Becker-re 2 év a hivatalos gyári garancia, de a helyedben a Transit.5 vagy Transit.6-ot választanám, mert újabb HW, és van benne spéci kamionos tartó, amit nem a szélvédőre kell rakni, hogy ne zavarjon. -
Prime110
aktív tag
-
Prime110
aktív tag
Kamionozásra ajánlott
Ebben minden benne van, hogy még 4-5 évig használjátok teljes lelki nyugalomban. Megkapjátok a legújabb frissítéseket, működő TMC és persze dedikált kamionos funkciókat (tengelytáv, szállítmány, pihenési idő, stb...).
Itthon most ez a modell pont nem kapható, de ha mentek mondjuk akár csak Bécsig, ott már biztos van olyan Media Markt, ahol kapható. -
Prime110
aktív tag
válasz rabbit87 #9477 üzenetére
Szia,
Itt Becker, Garmin ami javasolt szokott lenni.
Mindenképpen érdemes élettartam térképfrissítéssel ellátott készüléket venni, akkor a frissítéssel kapcsolatos kérdésed második fele értelmét is veszti.Azt kell eldönteni, hogy meddig is mész navigációval, mert ha csak a környező országok Németországig bezáróan, akkor a Garminnak van régiós készüléke, ami nem teljes Európa lefedettségű, de a frissítést élettartamig szól.
Ha mégis kell a Spanyolországig végig az út akkor ugyanilyen feltételekkel Garmin; BeckerEzekkel nem lehet befürödni, kellően gyorsak is, nem kell félreállni majd miattuk, az tuti.
-
Prime110
aktív tag
válasz rabbit87 #9479 üzenetére
Mert fogyatékosak az ED-nél, a készülék aminek a nevében az LM (Lifetime Map) kombináció szerepel, az élettartam hosszig frissíthető. Tehát nettó hülyeség, hogy LM, de beírják, hogy egy év frissítés..., valóban létezik (létezett) egy 42-es készülék de az nem LM, valószínű ennek a leírását vették át a Garmin oldaláról.
Ha pedig tényleg csak a környéken mozogsz akkor ez bőven megteszi neked. -
Prime110
aktív tag
válasz trance89 #9530 üzenetére
+1
Ha kapsz itthon - vagy kint - Transit.5-ös vagy Transit.6-ot akkor azzal a kamionos pályafutásod le is van fedve, mert megkapsz minden frissítést is éveken keresztül is. Egyszeri nagyobb befektetés, hogy aztán évekig erre ne kelljen költeni ebben a szakmában szerintem megfontolandó.
Üdv, -
Prime110
aktív tag
Garmin "betegség" volt ez mindig is, hogy minden egyes alkalommal újra be kellett pötyögni, hogy "Magyarország" (nem volt elég neki az, hogy az volt az utolsó ország), nyilván amerikai márkaként ott nem kellett minden alkalommal beütni, hogy "United States" és a címbeírásnál is végig kell pötyögni az utca-házszámot. Nem olyan, mint egy iGo Primo, sajnos. De ennél nagyobb baj végül is ne legyen, így lényegében mindig biztos, hogy ha Budapesten akarsz az Arany J. utvára menni, akkor nem Taktaharkányba fog navigálni.
-
Prime110
aktív tag
válasz Fooler89 #9582 üzenetére
Amíg kamionozol le van tudva minden frissítés, plusz ez AV-bemenetes is, tehát ha kamionon van hátul kamera annak a képét, tolatáshoz, rá tudod kötni.
Elsődre drágának tűnik, de egy nem megfelelő útbehajtás valahol Ny-EU-ban és úgy repkednek a 300 EUR bírságok, hogy csak na, amiből meg már ez majdnem kijön. -
Prime110
aktív tag
válasz Fooler89 #9585 üzenetére
Van egy olcsóbb és egyben kisebb is, a Transit.5, AV bemenet nélkül de szintén minden frissítéssel ellátva. Az pont egy 100-as. Tudom, így első blikkre soknak tűnik, de egy szar térképadatbázis miatt behajtani egy Holland falucska ó részébe és lerombolni azt sok ezer, meg tízezer EUR bírság lehet esetenként.
Volt is pár éve egy ilyen, ez pont nem légből kapott ötlet...Garmin is van, de az jellemzően drágább, én mást - jó szívvel - nem tudok ajánlani.
-
Prime110
aktív tag
válasz kirusz1 #9591 üzenetére
Fogalomzavar van, ezt tegyük azért tisztába - majd ha lesz első HSZ. ebben a fórumba valaha, ezt nyugodtan bele lehet majd emelni, csak jelzem előre!
Tehát, a kamionos (teherautós, buszos, stb. speciális jármű) navigációk nem azért olyan rohadt drágák, mert a gyártók úgy gondolják, hogy aki nagy teherautóval járkál annak biztos sok pénze is van. Mert gondolom jogos a felvetés, ha az autós navigációk X-be kerülnek, a kamionosok, miért pont Y-ba (háromszor annyiba, alsó hangon).
Hanem azért, mert olyan rohadt pepecselős velük a munka. A kamionos térképek 2x-3x annyi MUNKÁT igényelnek megtervezés szempontjából, mint a sima autós térképek. Hogy miért?
Mert ahány teherautó van, azok mind lehetne különbözőek, szállíthatnak _bármit_, a tűzveszélyes anyagtól, az élő állatig bármit, de bizonyos szabályozások kimondják, hogy ezek a jellegű teherautók milyen utakon mehetnek!Ezt egész Európában így csinálják, és ha épül valahol egy új út akkor annak is tudni kell a feltételét, hogy a teherautó mehet e ott. Ezt mind importálni, hogy tényleg up-to-date legyen a dolog, elképesztő meló. Van e ott sorompó, át fér e a 6 tengelyes vagy csak a 4 tengelyes nyerges? De vehetjük a tengely-terhelést is, ez is szempont. Van e magassági korlát, ha van hány méter? Az a típusú anyag, amit szállít megengedett e ott azon a szakaszon?
És itt a kérdésre a válasz: az iGO-ban valóban van kamionos beállítás, de az az autós PNA-ban pont benne van, mint a taxi vagy a mentőautó beállítás is, de az az életben nem fog arra navigálni, hiába nyomkodod át, mert maga a térképadatbázis alkalmatlan rá a fent leírt problémák miatt. De a térkép létezik és természetesen importálható is a készülékbe, akár autósba is, csak onnantól már Truck-os lesz.
BTW, a TopMap-nak pl nincs is ilyen térképe, amin akárcsak a magyarországi útviszonyok meglennének ezen a szinten, ezért kell várni általában a HERE (Navteq) térképre, aki ezt megcsinálja. De ez iszonyat munka, srácok!Én nem azért ajánlgatok Becker navigációt, mert nincs jobb dolgom / ötletem, hanem azért, mert azért tudom, hogy a németek felelnek és joggal gondolom, hogy ami egy német fuvarosnak megfelel az idehaza is bőven-bőven megteszi.
Tehát aki kamionos térképben gondolkodik _hivatalos_ úton az ezt mérlegelje, Mert simán lehet az, amit írtam, hogy egy fél óvárost ledarál valami kamionnal a szerencsétlen sofőr, mert rossz készüléket választott... És akkor nem csak a navi árát spórolta meg, hanem kártérítésben a fél főutcát, amit értékben így sincs annyi, mint egy ilyen baleset...
Illetve hát persze él az örök szabály, a navigáció csak céleszköz, az emberi döntést semmiben sem helyettesítheti.
-
Prime110
aktív tag
Hogy a "garnitúrában" ott van az lehet, de ugyanaz az állomány HERE (Navteq) állományban is vaskosabb, nyilván okkal és joggal, de lehet hogy a TM is belevágott ebbe - mikor én utoljára ezzel foglalkoztam akkor még minden ilyen állomány nyugatról jött...
Ha a Beckeren más futna iGo-n kívül, de jó lenne az is, akkor nyilván azt ajánlgatnám, természetesen az erősen átszínezett iGo megléte fontos, pl a magyar felhasználók szempontjából, mert nem kell új funkciókat megtanulni, átvenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fotók, videók mobillal
- Toyota topik
- Windows 11
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Peugeot, Citroën topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Melyik tápegységet vegyem?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest