Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • _Voyage_

    aktív tag

    válasz ABE #34544 üzenetére

    Próbáltam pár tempomatos autót, anyámét is, apámét is, tudom, hogy más, hogyha a + gombot nyomom, mintha rátappanok a gázra, fed.comp. is mást ír.
    Persze, lehet dombon felfele lábbal menni, éppen simogatva, akkor lehet, hogy kevesebbet eszik, de nem is tartja a sebességet.
    Tempomat alapvetően pályára van kitalálva, oda meg tökéletes, és kevesebbet eszik, mint lábban gyorsítás-lassítás esetén. Ha nem lehet előzni, de van valaki, akkor 0-ra kapcsolás, ha lehet menni, akkor előző sebesség visszanyomása, és ennyi. Persze nem arra való, hogy legyorsuljunk vele bárkit, de fogyasztásban sokkal kedvezőbbre jött ki eddig mindig a tempomatos használat, mint anélküli használat.
    Fater már jópár ezer km-et beletett tempomattal, meg anélkül, anyu szintén, és eddig 100%-ban mindig kevesebbet evett tempomattal, mint anélkül. :)
    Benzines autókról tudok nyilatkozni, dízelnél gőzöm nincs, miben lehet másabb, elképzelhető, hogy annál nem így működik. De automata váltó mellett, tempomattal, benzinnel a tankban ez tapasztalat. :K

    Már ne is haragudj, de ha te a gázpedállal konstans tartod a sebességet, akkor miért fogyasztana többet, mint tempomattal?

    Úgy nem fogyaszt többet, de ha jobban rálépsz a gázra, mert ugye nem nagyon tudod mindig pontosan ugyanúgy lenyomni a pedált, akkor nem ugyanaz máris, mintha a tempomat gyorsítana. Az ugyanis 100%-ig mindig ugyanolyan mértékben "nyomja a gázt", egyenes útszakaszon. :K

    És ugye távolságtartó tempomat esetében abszolút tök8, hogy a vezető mit csinál, ha nem nyomkodja össze vissza a gombokat. :)

    [ Szerkesztve ]

    - - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

Aktív témák