- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
Hirdetés
-
Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
ph A cég csúcstermékének minden apró elemét optimalizálták, de nem ez volt az egyetlen érdekesség a standon.
-
PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes júniusi lista
gp A Sony leleplezte, hogy az elkövetkező időszakban milyen játékokat kapnak, akik a drágább előfizetést választják.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz Avicularia #35814 üzenetére
A kikötőtől elég hosszú at út a kecóig. Talán még a fürdőviz is csónakon érkezik...
mezis
-
mezis
nagyúr
Az ütközés energiájából kiderülhet, hogy álló helyből nem lehet akkora sebességre felgyorsítani. Csak ilyen esetben ez inkább az örökösök ügye.
(Egyébként tényleg születési rendellenesség kell ahhoz, hogy ennyi belátással ne legyen valaki a többi közlekedőre. Vagy az ilyen sosem szokott balra nagy ívben kanyarodni védett útra ? )Ha nem lenne ennyire egyértelmű a KRESZ logikájával (jobbkéz szabály), akkor logikusabb lenne a balra nagy ívben kanyarodó elsőbbsége, mivel jobbra kis ívben sokkal "könnyebb" a felkanyarodás, kisebb az ütközési veszély,...
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz negroo #35916 üzenetére
Ihen, az elmúlt évtizedek alatt két ilyen esetem volt. Először én menem a belsőben egyenesen, mellettem jobbra egy teherautó. Szerencsére fogott a fékem. A második esetben én gondoltam úgy, hogy mindent láttam, nem lehet a teherautó takarásában semmi. Volt. Neki is jó volt a fékje, reflexe.
Ezek után beégettem a programot magamba: soha, semmilyen körülmények közepette nem kanyarodunk ki jobbra lekanyarodó autó előtt. Még ha egy lapos kabrió, akkor sem !
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Elemental #35938 üzenetére
Nekem is ez volt az egyik tapasztalatom az alkoholos befolyásoltságnak. Csak kb fél dl töményet ittam, havert éjszaka egy forgalommentes úton hazavittem az 1 km.-re lévő szállodába, aztán vissza. Máskor ilyenkor vissza tudtam emlékezni az út "eseményeire", de ebben az esetben csak annyira, hogy beszálltunk, odamentünk, aztán haza. (Volt azért közben pár kereszteződés, stb.)
(Még mielőtt valaki rendőrőrt kiabálna, semmi különös esemény nem történt, több évtizeddel ezelőtt követtem el és külföldön.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Calogero #36079 üzenetére
"....egy személyautó elsőbbséget kívánt adni egy megkülönböztető jelzéseit használó mentőautónak így lassított. Ebben a szituációban a kamion vezetője - az ütközés elkerülése végett - félre rántotta a kormányt, amely következtében egy póznának csapódott. "
A követési távolság az rendben volt.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #36198 üzenetére
Nem értem mi a gondod. Érkezel a védett útvonalhoz, lelassítasz ahogy illik egy jobb kis kanyarhoz, nézel balra (is), fejed előre-hátra (holttér) és ha szabad a pálya, béfordulsz a szélső sávba.
(Google alapján teljesen jól belátható kereszteződés. Ennél jobb már csak a Hortobágyon lehetne. )
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #36200 üzenetére
A KRESZ semmit sem mond. Az elsőbbséget meg kell adni.
Sokkal egyszerűbb eset egy parkolóban is előfordulhat: Tolatva beálltál, hogy könnyen kiállhass és mire kiállnál, melletted egy mikrobusz parkol, teljesen szabályosan. Semmit sem látsz tőle.
Vagy segít valaki (akiben megbízol) és integet amikor indulhatsz, vagy az "araszolás" módszert vagy kénytelen alkalmazni. Ez azt jelenti, hogy 10 cm előre, aztán vársz. Ismét 10 cm és stop. Valamikor úgyis annyira ki fogsz már lógni, hogy kénytelen lesz elengedni a védett útvonalon érkező.
(Ugyanez hátramenettel még rosszabb. Valamelyes előnyt jelent egy vonóhorog. )mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #36308 üzenetére
+1 érv a területi (város) rendszámok mellett. Információ lehet az, ha a környezetedben van egy "külföldi" rendszámú autó.
(Azt meg már többször kitárgyaltuk, hogy bizonyos típusú autókba csak komoly feláras opció az index, mert úgysem használná a tulaj, meg talán túl bonyolult lenne számára telefon és egyéb, nem részletezett tisztálkodási műveletek közben még arra a ki karocskára is figyelni. Jöjjön a Google driverless car !)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Mici80 #36428 üzenetére
"Nem vette észre..."
Tapasztalatom alapján kb három oka is lehet: 1. Az a fránya holttér. (Késő este fáradtan mentem munkából haza. Úgy gondoltam ha jönne valami jobbról, észrevenném legalább a lámpáit, nem mozgatnon a fejemet előre-hátra. Nem láttam semmit, mégis jött egy autó, ami pontosan olyan sebességgel jött, hogy a hosszú idejű rálátás mellett végig a holt térben lehetett.)
2, Figyelem elterelés. Motorosokra, biciklisekre különösen nagy veszélyt jelent. Tudatosan kell keresni, hogy az észlelt négykerekű előtt nincs-e valami kisebb, akár embernek látszó valami. (Kora reggel, csekély forgalom mellett közeledtem a védett úthoz. Messziről észrevettem egy marha nagy kamion vezetőfülkéjének tetejét. Úgy nézett ki, hogy simán beférek elé. Jött előtte egy autóbusz is...)
3. Utasok. Figyeljenek a forgalomra a duma mellett ! Veszélyesebb manővereknél ne kezdjenek olyan beszélgetésbe, amihez még a pilóta figyelmét is elvárnák! (Akár segíthetnek is, persze nem úgy, ahogy egy őrmester a sofőrjének: "Jobbról nem jön semmi.... Csak egy autóbusz". )mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #36693 üzenetére
Helyesen teszed !
Debrecenben van még csúnyább eset:
[link]Ez itt jobbról a harmadik egyenrangú (jobbkezes) kereszteződés. Aztán ezután is van egy csomó hasonlónak látszó becsatlakozás, de azok a magántelkek kihajtói. Egyébként Lakó- üdülő övezet. Elő is fordul torlódás (talán anyázás is ) mögöttem, mert én lelassítok annyira, hogy az esetlegesen, ritkán jobbról érkezőnek meg tudjam adni az elsőbbséget. Vagy legalább is ne koccanjunk. Van aki ezek után padlózva megelőz, hogy száz méter után gyorsan befordulhasson valamelyik telekre.
Volt már olyan utasom, aki próbált meggyőzni, hogy menjek csak gyorsabban, mint a többiek (20 a max, van akinek a 60 is kevés ), mert "ITT MINDENKI TUDJA, HOGY NEM ÉRVÉNYES A JOBB KÉZ SZABÁLY" Ilyenkor vissza szoktam kérdezni, hogy az is tudja aki most tévedt ide az ország (EU) másik végéből ?
(Van ennek egy magyarázata: A bal oldali lakótelep amikor felépült, akkor jobb oldalon még kukorica földek voltak. Aztán jobb oldalt is felépültek a lakások és az a 3 valami, ami nagyon hasonlít a többi telekbehajtóra, utcanevet kapott. Mackósajtot nem. Célszerű lett volna kitenni a "Forgalmi rend változás!" táblát egy időre...)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Elemental #36720 üzenetére
Az említett esetben a legcélszerűbb magatartás, ha azonnal lassítasz, villantással jelzed a szemből jövő 40 tonnának, hogy segíted az előzésben. Aztán ő majd eldönti, hogy beáll a bicikli mögé vagy előz. Ha meg már úgyis lelassultál, menekülésnek az útpadka is alkalmas lehet. (Természetesen csak akkor, ha időben észlelhető, saccolható volt a szituáció.)
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
"a nappali fénynek készült LED-es cuccok ellátják a feladatukat, a helyzetjelzőnek készült ledek nem. Attól hogy ez utóbbiakat is nappali fénynek használják az 100%-ban az user hibája."
Csak 50%-ban. A másik 50% a közlekedés rendészet mulasztása. Leállítva az autót egyszerű szemrevételezéssel megállapítható, hogy az csak dekoráció. Készülhetne a csekk.
Hajdanában a tompítoott nem használata miatt állítgattak le. Csak ezért dolgozni is kell, meg aprópénz.mezis
-
mezis
nagyúr
Régen történt, még a biztonsági öv előtt időkben. Sebességet nem tudom, villamosnak ment személyautóval egy távoli rokonom. Túlélte, több bordája tört, a kormány meg deformálódott, mert amennyire bírta, támasztotta magát. Nem tudom meddig bírják a mai kormányok, gyűrődésre tervezett kormányoszlopok.
mezis
-
mezis
nagyúr
Azok sem voltak észnél, akik így sétáltak az úton....
(Egyszer régen, még a Zsigulis időkben sötét éjjel, messze lakott helyektől, két oldalról (árokból ? ) fiatalok ugrottak ki elém, erőszakkal meg akartak állítani. Szerencsére volt közöttük annyi hely, hogy át tudtam "törni" a falat. Mert megállni nem tudtam volna.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz tibcsiworld #38276 üzenetére
Igen. Abszurdysztanban a rend szigorú őrei a legkisebb szabálysértést
semNEM nézik el.
Az óriásit viszont valahogy nem nagyon észlelik....
Aztán ha mégis, olyan hosszú lesz az eljárás, hogy a végére elévül. Már ha egyáltalán a végére érnek..mezis
-
mezis
nagyúr
Ezek szerint a fényárban úszó városban sem kell tompítottat felkapcsolni, mert a látási viszonyok kiválóak ?
40 évvel ezelőtt talán még szerintem úgy szerepelt a KRESZ-ben, hogy "alagútban" kötelező".Egyébként ahol mesterséges világítás van, szerintem ott kötelezőnek kellene lennie a tompítottnak. Ugyanis a jó öreg Napunkkal ellentétben, bármikor bekövetkezhet egy áramszünet vagyis a koromsötétség....
Föld alatti parkolókban is ! Lehet, hogy a pilóta mindent tökéletesen lát, de ahhoz már kicsi a fényerő, hogy egy sötétszürke autót idejében észre lehessen venni.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Pickit3 #38522 üzenetére
"... nagy ívben kell kerülni a bringásokat. "
Ezt nekem még így tanították. A teljesen józant is. Ugyanis elég egy nagyobb kavics ahhoz, hogy elfoglaljon egy egész sávot.
Igyekszem most is tartani ezt a szabályt, bár néha nem könnyű mögöttem egy semmire és senkire tekintettel nem bíró tolakodóval.mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- Vírusirtó topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!
- iPhone XS 64 GB Space Grey