- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Ez lehet a Xiaomi 14T Pro tudáslistája
ma A nemzetközi startot a kínai előzheti meg Redmi K70 Ultra néven.
-
Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
ph Az Evnia termékcsalád új, 86,36 cm-es modellje a VESA DisplayHDR True Black 400 mellé ClearMR 9000 validációt is kapott.
-
Ilyen lesz a The Forever Winter
gp A scifi-horror túlélőjáték egyelőre csak PC-re készül, meglenési dátumot még mindig nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz Winner_hun #18983 üzenetére
Készíts egy dokumentumot, melyen csak a nevet, aláírást, dátumot kell kitölteni és valami olyat tartalmaz, hogy ha nem csatolja be az övet, semmiféle kártérítési igénnyel nem lép fel, valamint az általa emiatt keletkezett kárt megtéríti.
(Ha véletlenül a Te hibádból történne baleset és ebben az utasod egészségkárosodást szenvedett, felléphet veled szemben kártérítési igénnyel, ami akár életfogytiglan is eltarthat.
Ezek után dönthet, hogy csatol, aláír vagy kiszáll.)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #19020 üzenetére
Vagy előtte üresben felengedett kuplunggal egy gázfröccs.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz #67688960 #19022 üzenetére
Az aszinkron sebességváltó az olyan, hogy felfelé váltáskor is, visszaváltáskor is be kell iktatni egy üres fokozatot, amikor fel kell engedni a kuplungot egy rövidebb időre.
Felfelé váltáshoz ennyi elég is, lehet tenni a követkaző fokozatba (kinyomott kuplunggal természetesen).
Visszaváltáshoz az üresben egy gázfröccs is kell. (Skoda 1000MB-nél, Zsigulinál mozgó autónál elég nehéz volt 1-esbe tenni, de egy gázfröccsel simán ment.)
Ezt az aszinkron váltást szoktam alkalmazni hideg dermedt olajú sebváltónál, ártani biztos nem árt, érzésem szerint könnyebben veszi a következő fokozatot.
(30 évvel ezelőtt még a műszaki kérdések között mintha szerepelt volna valami szinkrongyűrűs kérdés is. )[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz aphra2 #19028 üzenetére
Jól van az pozicionálva. Ha egyszer menni akarsz, akkor kézzel is segíts rá egy kicsit, told az autót . (Tudod a műholdakat is a Föld forgásával azonos irányban lövik fel -és lehetőleg az egyenlítő közeléből-, hogy a Föld forgása is segítse a gyorsításban.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz DeadMeat #19293 üzenetére
A KRESZ szerint csak megkülönböztető jelzéssel lehet a közlekedési szabályokat nem betartani. Egy DT jelzés még kék színnel sem számít megkülönböztető jelzésnek. Nem kellene ennyire nyalni a hátsóját azért mert külföldi, meg diplomata. Neki két ország törvényeit kellene egyszerre betartani, a sajátját és ahol vendégként tartózkodik.
mezis
-
-
mezis
nagyúr
válasz kételkedem #19562 üzenetére
Nekem elég furcsának tűnik az autó helyzete az úthoz vonalvezetéséhez képest. egyenes kerekekkel 283 km/ó sebességnél nem tud ilyen pozicióba kerülni. Így legfeljebb akkor állhatott, ha épp a kerítést ugrotta át. Igaz, akkor a 283 km/ó stimmel.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #19682 üzenetére
Nagyon praktikus a németek módszere, hogy az utcasarkokra egészen ki az útkereszteződéshez közel kirakják az utcanév táblát. Ha nincs semmi a közelben, akkor bevernek egy vasoszlopot a földbe. Csekélység, de milyen jólesik az idegennek. (Meg a bennszülöttnek is. )
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz kételkedem #19692 üzenetére
Nincs rendjén. Ha megtalálják az elkövetőket, kap egy ejnye-ejnyét, azt is felfüggesztve.
(Szerencsétlen rendőrt, aki lenyúlt 5000 azaz ötezer forintot, kap érte két évet és erről tudósít az összes média. Az ismert állami fizetések mellett akár ezt is minősíthették volba megélhetési bűnözésnek. Ebből akár arra is következtethetnénk, hogy van itt ám szigorúság. )[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz proof88 #19710 üzenetére
Valahogy el kellene érni, hogy legalább a fő közlekedési utak mentén építsenek ki elkülönített kerékpárutakat. Állítólag az emberi élet a legdrágább ! Igazán pazarolhatnának a pénz (f)osztogatói erre is egy keveset.
Addig is a belső sávban araszolók lehetnének annyi belátással, hogy a szélső sávban haladóknak hagynának helyet egy biztonságos biciklis előzéséhez. Ez nem jelentene semmi hátrányt, hisz az előzés után pillanatokon belül felzárkózhat, vagy ha mégis kapott e miatt egy pirosat, majd elsőnek indulva élvezheti pár méteren a menetszél hűsítő hatását mert rögtön ott lesz neki az araszoló kocsisor...[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Avicularia #19737 üzenetére
Bizonyára a Forma 1-ből akartak leinteni egy szabálytalankodó pilótát....
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Integra #19782 üzenetére
A KRESZ szerint tilos a leállított autóban benne hagyni a slusszkulcsot. Hajdanában volt ilyen "tesztfeladat" hogy a vizsgáztató azt mondta, hogy most itt álljon le és ellenőrizze le a hátsó helyzetjelző világítást, mert neki úgy tűnik, hogy az egyik nem világít.
Aki nem vitte magával a slusszkulcsot, az megbukott.....mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Manitou #19801 üzenetére
Kicsit hosszú: Abban az időben még többnyire motorbiciklire szereztek jogosítványt az emberek. Szóval a vizsgáztató elmagyarázza a szituációt a vizsgázónak (akkor még a tesztvizsga ismeretlen fogalom volt): megy a motorjával Debrecen főutcáján és tudja ott van az a férfi divatbolt és annak a kirakatában meglát egy szép nyakkendőt (ami szintén ritkaság volt abban az időben). Meg szeretné venni, akkor most mondja el, hogy ez milyen módon tudja megtenni.
Erre a szegény vizsgázó, aki megtanulta a város főbb utcáinak közlekedési rendjét, hol lehet várakozni, rögtön elkezdi mondani, hogy lassítok, jelzek kézzel jobbra, hogy leállok, ...stb,...stb. Kiizzadja a cselekvés sorozatát.
Mire a vizsgáztató: Igen, maga amikor vezet a kirakatokat nézegeti ! Ki van rúgva !Kb. így (tan)mesélték ezt majd 50 évvel ezelőtt.
mezis
-
mezis
nagyúr
Az a helyzet, hogy haladni, száguldozni is lehet ezekkel a szuper gumikkal, ESP-vel,..stb.
Akkor van baj, amikor meg kellene állni, vagy csak lassítani. Ezt kellene valahogy óránként oktatni a médiának, hogy veszélytelen helyen, csekély sebességgel tesztelje a lassítást. Egyébként is kötelező a reggeli indulás után a fékpróba. Legalábbis nekem így tanították.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz kételkedem #19858 üzenetére
Kezdődik az idén is a téli gumi/nyári gumi hisztéria. Az ilyesmi téli gumival természetesen soha nem fordulhat elő.
Ha téli gumi lett volna rajta, még gyorsabban ment volna. Mert egy kicsivel (és nem sokkal) kevésbé csúszkált volna haladáskor. És ugyanúgy csúszott, farolt, pörgött volna lassításkor.Már jó ideje 7 CFok alatt van a reggeli hőmérséklet. Akkor még senkinek nem jutott eszébe a gumit hibáztatni. (Igaz, délután meg 14 C-fok volt.)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz IreN!CuS #19859 üzenetére
Én próbáltam Zsigulival meg teherautóval is. Könnyű vele szervo nélkül is kanyarodni. Egy csekély gázfröccs és már be is vetted a 90 fokot jobbra kis ívben (szólt is a gépjárműoktatóm, hogy no-no).
(Vagy keresheted, hogy fordulj meg, mert 180-ra sikeredett. Vagy tolathatsz ki a hófalból.)[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Calogero #19904 üzenetére
Én bő 30 évvel ezelőtt láttam, hogyan lehet jeges úton kapaszkodni. Messze történt, ahol a telek sokkal hosszabbak, havasabbak, hidegebbek. (Moszvától északra még vagy 100 km-rel.) Volt egy kisebb emelkedő az útban és egy olyan jeges, csúszós útfelület, ahol gyalogosan, apró lépésekkel (mint akinek tele a gatyája) éppen, hogy fel tudtunk kapaszkodni a kenyérbolthoz.
Ekkor jelent meg az út alján a városka profi csomagkihordója egy öreg Volgával (amin elől még a csodaszarvas díszelgett,hátsókerékhajtás, diagonál "négyévszakos" gumival).
Kajánul figyeltem az eseményeket, itt akar autóval feljönni ?. Tényleg elkezdett kipörögni a kerék, és megállt az emelkedő felén a haladás. Gondoltam, majd szépen visszacsorog.
Nem. Kinyitotta az ajtaját, kihajolt annyira, hogy lássa a hátsó kerekét és finoman úgy csúsztatta a kuplungot, adagolta a gázt, hogy pörgött ugyan valamelyest a kerék, de vitte is felfelé az autót. Egészen a tetőre. Majdnem tátva maradt a szám.
Az autót egy középkorú vagy talán annál idősebb nő vezette...[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
? Hány éves volt az a kamion ?
Személyautónál tapasztaltam, hogy műhelyben egyszer a pneumatikus szerkentyűvel túlhúzták a kerékfelerősítő csavarjaimat. Kb 25 mkp (250 Nm)-el tudtam lazítani ! Annak idején a Zsiguli könyvbe nem átallotak beleírni, hogy a kerékcsavarokat 7 mkp-al kell meghúzni. Egyébként ilyenkor még van esély az országúton a rövid kulccsal kereket cserélni.
Ekkora túlhúzásra menetszakadás is lehetne.
Egy kamion kerekénél nehezen tudok elképzelni túlhúzást. Bár ki tudja. Csak egy elég hosszú cső kell hozzá.
Mostanában szervizben mindig odafigyelek, hogy ne legyen túlhúzás. Ha bizonytalan a "ratatás" szerszámának nyomatékában a szerelő, akkor inkább kézzel húzom meg. Az autóhoz adott kulccsal nagyobb erőlködés nélkül kb. 7 mkp-al tudom meghúzni.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Integra #20026 üzenetére
Én sok évvel ezelőtt Jerevánban (Örményország) töltöttem pár napot, ahol gyalog próbáltam meg közlekedni. A harmadik napon már kezdtem érezni, hogy mikor mehetek át egy jelzőlámpás zebrán. A jelzőlámpákat még a főtér közepén ácsorgó rendőr is csupán dekorációnak tekintette. Mosolyogva nézte, ahogy bármikor bárki ment amerre éppen tudott.
Ezt nem követendő példának hoztam föl !
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Ariadne #20082 üzenetére
Nem a kerépárra kellene a biztosítást kötni, hanem arra, aki hajtja ! (Egy kerékpár sohasem okoz balesetet, hanem az okozza, aki vezeti. Autókra is ugyanez a helyzet és én úgy tudom, hogy vannak olyan államok, ahol a pilótának kell biztosításának lennie. )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Ismerem azt az utat. Megérdemelne egy hosszabb idejű jogosítványbevonást, meg valamennyi hűvöset is szándékos közveszélyokozás miatt. Az úttól nem messze lakóházak, legalább két zebra, keresztező utak, lámpás kereszteződés - bizonyára villogó sárgával. Nem csak kutya, EMBER is előfordulhat az úton, elsőbbséggel !
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Winner_hun #20168 üzenetére
Én sok évvel ezelőtt vettem élelmiszerboltban kis szögletes dobozkában árult "Cokormentes negró"-t (nagyjából ilyen névre emlékszem). Azt írták rá, hogy "cukoralkohol"-al készült. ugyan nem éreztem simminemű olyan hatást, mintha elrágtam volna egy felest, de vezetés közben nem mertem szopogatni, ki tudja mit mutatna egy alkoholszonda. Meg akár a vérvétel is.
mezis
-
mezis
nagyúr
Valóban a legnagyobb probléma, hogy a csúszós utat akkor érzékeli az ember igazán amikor lassítani vagy gyorsítani szeretne. Aki megelőzött, az is bizonyára akkor észlelte, hogy sikamlós a dolog és azért vett vissza utána.
(Én utasként egy Volga kombiban -nem messze a Volgától- téli úton tapasztaltam a következőt: egyszer csak minden különösebb ok nélkül megállt az egyébként gyakorlott pilóta, kiszálltunk körbejárni az autót. Defektre gyanakodott, de az nem volt, viszont többször el akartunk esni a rövid séta alkalmával, annyira csúszott az út. Onnantól lassabban mentünk.)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #20192 üzenetére
Sajnos az "A" oszlop holt tere is tud nagyon csúnya balesetet okozni. Ha pont olyan sebességgel közeledik a védett úthoz, hogy folyton a holt térben marad a keresztben jövő és úgy gondolja. hogy éjszaka, forgalommentes időben csak észre venné ha lámpával jönne valaki, ezért nem hajbókol az ülésben...
(Nekem szerencsém volt, igaz kisebb sebességgel, meg városban ahol közvilágítás is van, késő este munkából hazafelé fáradtan én is úgy gondoltam, hogy csak észrevenném, ha jönne valaki keresztben. Azt hiszem nem rajtam múlt a csattanás elmaradása....)
mezis
-
mezis
nagyúr
Hánnyal száguldtatok ott, hogy 10-12 autó bánta volna, ha az elfogyó sávból egyetlen autót beengedsz ?
(Nekem majd 40 évvel ezelőtt mesélték nyugaton autóval kalandozók, hogy milyen rugalmas, udvarias a "kinti" vezetés, rengeteg az autó, de ügyesen alkalmazzák a "fonódási technikát", ami azt jelentette, hogy nem kényszeríti leállásra a sávot váltani szándékozót, hanem kis lassítással beengedi. (Egy ilyen beengedés mindig egy autónak szólt, nem egy egész sornak!) Álló helyből forgalomba besorolni ugyanis valóban jelentős forgalomlassítást okozhat.
(Autópályán tapasztalom sokszor, hogy a pihenőből, becsatlakozó útról besorolni szándékozót esze ágában nincs a szélső sávban haladónak, pedig egy sávváltással sok esetben jelentősen csökkentené a balesetveszélyt. Vagy jön még ehhez a kettőhöz a csőlátó, neki feltétlenül ott kell elhaladni a másik kettő mellett. Az bizonyára eszébe sem jut, hogy ha azok ketten véletlenül pont akkor összeakadnak, lehet, hogy ő sem marad ki a buliból.mezis
-
mezis
nagyúr
És ha megfogott a lámpa, hosszabban lesz üres az aszfalt a következő lámpáig. Futhatsz egy kicsit akár 50-el is. Igaz, egy-két kocsival több lesz előtted, de ez egy autófolyamnál nem mindegy? (És olyan nem lehet, hogy valamikor Te szeretnél átsorolni egy megszűnő sávból ?)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #20233 üzenetére
Köszönöm. Ezek szerint egy parkolójegy váltásra akár 5 percem is lehet. (Illetve a büntetéshez két fotót kell produkálni, ami legalább 5 perc különbséggel készült.)
(Miután a kiszállás ideje nincs korlátozva, megállok, 4 perc múlva kinyitom az ajtót, kilógatom a bal lábamat, fél óra múlva le is teszem a földre,...... )
(Vagy 4 perc múlva előrébb gurulok 10 cm-t,...)Téglapakolás IFA-ra: Javaslom, hogy az utolsó téglát vágd a hónod alá, menj be fizetni, aztán kijössz befejezni a rakodást
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI RX 580 ARMOR OC (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!