Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kw3v865

    senior tag

    válasz Atomgeszi #52940 üzenetére

    Arra kell törekedni, hogy minél később válts vissza váltó-kímélés miatt és üzemanyag-takarékossági célból is, nagy fordulaton visszaváltani nem gazadaságos (néha előzés előtt szükséges). Én úgy szoktam, hogy visszaváltás után a fordulatszám ne haladja meg a 2000-est (benzines).
    Például lakott területen kívül úgy közelítek meg körfogalmat, hogy 50-ig motorfékkel 5-ösben, ekkor vissza 4-esbe, követlenül a bejáratnál 40-nél 3-asba (természetesen ez motorfüggő). Ha az első kijáraton megyek ki és nem jön senki, marad 4-esben 45-50 körül , így nem is nagyon vesztek lendületet. Ha nincs nagy forgalom és belátható a terep, akkor egyáltalán nem szükséges fékezni. Aki nagyon profin akarja csinálni, az üresben közelíti meg, úgy, hogy közvetlenül előtte 40-45-re lassuljon, majd beteszi 3-asba. Ehhez azonban nagyon ismerni kell az autót és a forgalmat is feltartja egy kicsit, sok türelem kell hozzá, illetve természetesen a domborzattól is függ, meddig gurul.

Új hozzászólás Aktív témák