- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Grincs
veterán
Van különbség autó és autó között, az biztos. Auto a suzuki is meg a citroen is meg a többi is. Kinek mi a kedvenc vagy a választott és a jól bevált márkája. Mindenki szeretne jó meg szép meg drága autót de nem biztos hogy megteheti, vagy egy életen át kell güriznie érte van olyan is aki csak szépen néz apucira egy telefon és délután azzal megy a BANKba
Az egy célt szolgál eljutni A-ból B-be majd így tovább. Itt a téli szezon mindenki megy mint az őrült addig amíg nem koppan valahol. Aztán akkor jön rá, hogy talán nem kellett volna annyira nyomnom neki,mikor már mindd a két lába hiányzik. De ráérhettem volna egy órával később is odaérni.../ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
dabadab
titán
válasz Khelben #5144 üzenetére
"linkelj egy mai volvot, amint nekimegy egy mai kisautónak."
Annk mi ertelme lennek? Az eredeti kerdest (miszerint fontosabb-e a megfelelo technologia, mint a puszta tomeg) nem valaszolna meg egyaltalan.
"aztán miért? átrepül az akadály felett? "
Nem. Viszont kisebb tomegu autoval konnyebb manoverezni.
"azt ugye nem kell ecsetelni, hogy az akkumulátorgyártásnál környezetszennyezőbb dolog nem nagyon van"
LiIon eseten azert nem artana nemi ecseteles
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Slax
senior tag
Bocsi, rossz fül a böngészőn.
Mégse, itt is aktuális.Én alig várom az üzemanyagcellás járgányokat. A Honda FCX nagyon bejön nekem, de a Toyota FCHV-t jobban tudnám használni. De sokára lessz ez még. Bár lehet, hogy mégsem?
[ Szerkesztve ]
''mit csinálsz? megmondod a gépnek: MŰ-HOLD-VEVŐ!! NEM ÉRTED?! MŰ-HOLD-VEVŐ!!'' by escie '' Fáznak a bitek, a kihűlt adatok egymáshoz bújnak... by LAN Sianis megtömött egy pónit
-
dabadab
titán
válasz Khelben #5157 üzenetére
"aztán miért??"
Nagyjabol hasonlo koltsegvetesbol dolgozva a kisebb tomegu autonal szinte biztosan jobb lesz a LE/kg arany, hatasossabbak a fekei, valamint kanyarban is jobban fog tapadni.
(Gondolom, nem mondok tul nagy ujdonsagot azzal, hogy a sportkocsik konnyuek - es nem teljesen veletlenul azok )[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #5158 üzenetére
pff
Nagyjabol hasonlo koltsegvetesbol dolgozva
ez hogy jön ide? ez eddig nem volt kitétel. nem is értem, mi köze a témához. a kisebb, könnyebb autó jó eséllyel olcsóbb nagyobb társánál, hacsak nem sportautó, akkor meg drágább.
a kisebb tomegu autonal szinte biztosan jobb lesz a LE/kg arany
jaja. vagy nem. azért attól nem félek, hogy a 700 kilós matiz lemossa egy hegyi szerpentinen az 1600 kilós mondeomat
hatasossabbak a fekei
focus, 1300 kg, 100-0 38 méter.
matiz, 700 kg, 100-0 45 méter.kanyarban is jobban fog tapadni.
fizikaórán meg látom nem figyeltél
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Khelben #5160 üzenetére
"ez hogy jön ide?"
Ugy, hogy kb ertelmes eredmenyeket kapjunk, mert kulonben az lesz a vege, hogy a Matizt hasonlitjuk az M6-hoz v egy Forma-1 autot vmi vacak pick-uphoz (amit sikeresen meg is tettel), azon kivul - realisan nezve - az autovasarlas ugy szokott tortenni, hogy van X keretem, ezert szeretnek kapni vmi szep es jot.
"fizikaórán meg látom nem figyeltél"
Gondolom arra celzol, hogy a surlodasi ero egyenesen aranyos a leszorito erovel (ami meg a tomeg linearis fuggvenye). Ebben igazad van, egeszen addig, amig az abroncs nem kezd el vicces dolgokat muvelni: berogyik az oldalfala (ezzel megvaltoztatva az auto helyzetet es tomegkozeppontjat) v nekiall melegedni esetleg szetszakadni (a gumicsik igy keletkezik). Ezeket egy darabig lehet vmennyire ellensulyozni a gumi megvaltoztatasaval (szelesebb, peresebb), de egyreszt ugyanezeket ra lehet rakni egy konnyebb autora is, masreszt meg azert ez sem csodaszer.
DRM is theft
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #5162 üzenetére
pont ezt mondom, hogy az átlagautóknál (mondjuk 3-5M ft között) az azonos árúak jó eséllyel hasonló méretűek és súlyúak is, hasonlóan effektív fékkel, futóművel. Innentől fogva nem értem az azonos árú könnyebb autó dolgot.
a súrlódással kapcsolatban meg megin szélsőségeket hozol, az átlagautó kategóriában (1000 és 1300 kg között) egyik említett gumiprobléma sem fog fellépni, illetve ha fellép, akkor az 1000 meg az 1300 kilósnál is fel fog lépni. főleg, hogy - ahogy mondod - jó eséllyel az 1300 kg-oson szélesebb gumi van, mint az 1000 kg-oson.
-
biker
nagyúr
válasz Khelben #5146 üzenetére
azt látod, amint 64 km/h-s sebességgel deformálódó akadálynak ütköznek az autók.
nem ez egyenlő két 32-32km/h-val közlekedő autóval
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dragonfx
veterán
válasz bolondember #5138 üzenetére
de ez még elviselhető...egy szintig persze...1x meg kell halni valamiben...remélem mihamarbab elkötlözöka fővárosból...
szatyor kicsi,kavics hideg, gumi keskeny"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz Integra #5145 üzenetére
akkor jó.. a tényne nem változtat...nekem se elxusba, se bmw-be iylne xardomb dolog nem kell..de ha ennyire vonz szerintme egy 7 számjegyű összegért beépítík a type-R-edbe is..netán további ennyiért gázosítják...
A törés témához:
ez teljesne egyértelmű egy golf4 és egy mistu l200 összemegy 60nal frontba,a golfba jóval angyobb a lehetőség hogy megdöglik az illető mint az l200as nagy dögbe...de a golf helytet mondhattam volna, civicet, 316omat, jettát, borát, s40et, leont...stb....a súly és a fizikai anygság tuti befolyásoló iylne helyzetben....
Ha meg 80nal ütközölmegdöglezs akármi van...max.a szerencse segít rajtad...meg max. 10 légzsák...[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
biker
nagyúr
válasz Khelben #5170 üzenetére
átírtad a fizikát???
V1=32kmh
V2=32kmha két vektor ellentétes irányú, összegük mindíg 64kmh, legyen az 50+14kmh, vagy 40+24kmh, vagy 32+32kmh, vagy 64+0kmh
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Integra
titán
válasz dragonfx #5166 üzenetére
megmondom a frankót, engem nem zavarna, ha az intiben ilyen motorlekapcsolás vagy hengerlekapcsolás lenne. szinte semmibe sem kerül és megíbzható rendszer.
webastot is szívesen beszerelnék, mert jó az autónak, jó a fogyasztásnak, jó a környezetnek, csak épp nincsen feles ca. 200ezrem rá...
nem minden rossz dolog azért mert új...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dabadab
titán
Nem, nem irta at a fizikat, viszont utkozeskor nem a relativ sebesseg szamit, hanem az, hogy mekkora mozgasi energiat es mekkora uton kell elnyelni. Ha ket (ugyanolyan) auto karambolozik frontalisan, akkor ott pont ketszer akkora uton fog pont ketszer annyi vas pont ketszer annyi energiat elnyeloni, mint amikor egy auto mozdulatlan betonfalnak utkozik, vagyis a vegeredmeny azonos lesz.
DRM is theft
-
Khelben
nagyúr
amiről te beszélsz, az két nem deformálódó kocka ütközése.
The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face. Accident research has shown that this impact speed covers a significant proportion of serious and fatal accidents.
Forrás: euroncap.com
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5173 üzenetére
namost a szöveged vége pont az, amit leírtam, nem?
ha két ugyanolyan autó ugyanolyan sebességgel ugyanúgy ütközik, akkor a kettő autó közös referenciapontja ugyanott van, vagyis a fal mentén.
hadd rajzoljam le kezdtlegesen--->|<---
-->|<--
->|<-
két autó gyűrődése közös referenciaponttal
|<---
|<--
|<-
egy autó falnak.mi a különbség?
semmimindkét autó ugyanannyi úton ugyanannyi energia eelnyelésével lassul
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Dr. Ernő
tag
válasz Khelben #5157 üzenetére
Ezzel arra próbált utalni, hogy a kisebb tömegű járműnek kisebb a tehetetlensége, azaz ha megindul a cucc alattad a kisebb tehetetlenség miatt könnyebb „összeszedni” az autót. Tehát egy 600 kg autóval nyilván sokkal könnyebb kezelni kritikus helyzeteket (pl megcsúszás), mint egy 1200kg-sal.
A lejobban egy drift versenyen lehet ezt látni, ahol könnyű autók csodálatos módon irányíthatóak viszont egy nehéz autóval, hiába van benne erő, nem lehet olyan gördülékenyen kivitelezni a szűk kanyarokat ill a kanyarváltásokat a nagy tömeg miatt, továbbá a korrekciók is jóval nehezebben mennek.A másik, hogy ma már egy nagy tömegkülönbség sem jelent feltétlenül kritikus helyzetet ütközéskor a kisebb tömegű jármű számára ha annak biztonsági struktúrája jól kialakított.
Lásd: 1300kg VS 1900kg ami jelentős különbség
[link] -
biker
nagyúr
válasz Khelben #5174 üzenetére
ez feltételezi azt, hogy egy jóval gyengébb autónak ütközik (kifejtettem fentebb)
pl ha kamionnak ütközöl, erősen más a ráta, vagy ha egy volvónak, vagy egy brillance-nakElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
most néztem meg a skoda superbem töréstesztjét, hát nem túl meggyőző
továbbra is a volvót favorizálomElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
theniel
aktív tag
-
tiv83us
veterán
válasz theniel #5181 üzenetére
Tegyel bele Wondernbaumot
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
theniel
aktív tag
válasz theniel #5181 üzenetére
Végül is ez is egy toyota.
Nem szeretem a toyotákat. Kényelmetlen kocsik.
Nézzük csak a forma1 -ben mi történt?
Összeálltak a németekkel, mert ugy biztos oka volt, hogy miért....
Ott vannak a kedves német emberek, akik nagyon jól értenek hozzá, hogy kell kilopni a sz@rt is bármiből. A forma1 toyota csapatnak Németországban van a székhelye. Azt mondták, hogy azért nem csináltak 1:1 es szélcstornát 1:2-el szemben, mert nem fért volna el a helyszínen ahol a businest nyomták. De az oxigén molekula mérete nem lett fele akkora. Szóval amikor a szélcsatornájukban adatokat kaptak, azok enyhén szólva mások voltak, mint egy 1:1 esben mint pl a ferrarié. Pedig pénzük több volt, csak ugye .......
Szóval ha egy cég ilyet megenged egy referencia dolognak számító területen, mint a forma 1, akkor az üzleti életben sokkal többet. És ezek után nem igen bízok benne.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
Bizonyos anyagok kipárolgása bizonyítottan és maximálisan rákkeltő. Az olyan szagok, mint pl a kocsiban vannak.
De hallottam legutóbb a Semelweis-en különféle sejteket szaporítottak. És ugye régen még üveg-ből voltak az edények amiben ezt csinálták. Most viszont műanyag,
Aztán meglepődve nézték, hogy rákos sejt keletkezett.
Igen félelmete, de a műanyag-ból vált ki és elrákosította azt a sejtet, amit éppen szaporítottak. -
theniel
aktív tag
válasz Dr. Ernő #5192 üzenetére
Hát, most mást mértek be. Azóta kicsit fejlődött a rákkutatás, meg a műszerek.
Ténylegesen bizonyított, hogy ezek a kipárolgások, amik a modern kocsikban vannak rákkeltő hatásúak. Ami nem jelenti azt, hogy mindenki rákot kap aki belélegzi, csak ugye növeli a kockázatát. -
aesir
veterán
válasz theniel #5193 üzenetére
Mik azok a bizonyos anyagok?
Milyen hiteles kutatási eredményekkel támasztod alá azt, hogy egy luxusautóban (Lexus) rákkeltő anyagok párolognak?Mindezek után érdekelne az is, hogy azt milyen mérésekkel támasztod alá, hogy a Mondeoban NEM párolognak rákkeltő anyagok. Az nem elég hogy nem érzed... attól még lazán párologhatnak.
Kérlek, a konkrét kérdésekre, konkrétan válaszolj, a melléduma nem érdekel, köszi!
Van saját életem...
-
theniel
aktív tag
válasz (Kolombusz) #5198 üzenetére
Én általában személyes tapasztalat útján győzödöm meg a tényekről.
Azoktól kapom az információt akik a problémával szembesültek.
Például kutatók, tudományos kísérletet végző egyének.
Hogy azt utána az interneten egyesek hogyan ferdítik el és mit írnak hozzá, az hidegen hagy.Az lesz a megbízható, miután már cenzúrázta egy multi, hogy akkor ezt mégse írjam már le róla, mert neki ez nem jó.....?
És végül kikerül a nyilvánosság elé valami ami már elfogadható a multinak.[ Szerkesztve ]
-
tildy
nagyúr
Gondolom ragasztóra gondolhat
Nem tudom emnnyire rákkeltő, viszotn egy tháliában volt szerencsém érezni, olyannyira, hogy pár másodperc után menekülőre fogtam a dolgot."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple notebookok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tőzsde és gazdaság
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest