- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
Hirdetés
-
A gyógyszeripar AI-forradalmasítására készül a Google
it A Google DeepMind bemutatta a következő-generációs gyógyszerfelfedező AI-modellt.
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
Megjelent az EasySMX, okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
ph Az 5,9, 6,4, illetőleg 6,8 hüvelykes készülékeket is fogadó "gamepadból" a Bluetooth lapka sem hiányzik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87397 üzenetére
Én nem örülök annak, hogy ők is belépnek, mert miután kihalt körülöttük mindenki, akkor le fog ülni a piac és csak a mobilgyártókban bízhatunk, hogy előrébb viszik az ipart.
Nem hiszem el, hogy a tükrösöket ne lehetne tovább fejleszteni, mindenesetre már több mint 1 évtizede nem hallok jelentős újításról. A normális élőképet is ha jól emlékszem az Olympus hozta be a tükrösökhöz.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
"A Nikon sztem elcsezste a bajonettet ha lehet hinni a képeknek bazinnagy lett. Na a kisméretű apsc-s gépek kilőve."
Pont, hogy a Nikonnak lesz jó bajonett átmérője egy FF Milc-hez. Nem olyan pici, mint a Sony-nak, ahol minden egyes komolyabb objektív tervezésénél "bohóckodni" kell a beesési szög miatt.
A Nikon így mindenféle trükközés nélkül gyárthat:
1, olcsóbban ugyanolyan minőségű objektíveket,
2, ugyanolyan áron jobb minőségű objektíveket,
3, valamivel kisebb objektíveket,
4, vagy ugyanolyan minőségű objektíveket ugyanolyan áron, a pénzt meg elteszik zsebre -
jaanoo89
aktív tag
Nekem kicsit úgy tűnik, hogy kötelező írni 2 jó meg 2 rossz dolgot az adott objektívvel kapcsolatban. Pl. Pana 12/1.4 - nincs benne stabilizátor. Nagy fényerejű nagylátónál minek, amikor már a Pana is dobálgatja a stabikat a gépbe.
Illetve drága, az még igaz is, de itt ennyi a rossz, a stabi hiánya helyett írhattak volna inkább még egy jó tulajdonságot, mert annak az objektívnek bőven akad.
Az összes jobb képminőségű objektívre rádobják, hogy drága, ami egyértelmű, ezért olyan jók, míg a Zuiko 17-re nem írják azt, hogy drága. Pedig a tudásához képest annak van igazán elcseszve az ára a felsoroltak közül. (annál rosszabb ár/érték aránya szerintem csak a 12/f.2-es Zuikonak van a rendszerben.)
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Royo85 #87409 üzenetére
Igen. Nagy fájdalmam, hogy nincsen jó, olcsó és kicsi ekv. 35mm MFT-re. A 17-es tudása alapján szerintem 100.000 Ft környékén kéne mennie, a 20-as Pana bár nem ekv. 35mm, még jó lenne nekem, csak az a lassú AF...
Tulajdonképpen még mindig inkább venném a 20-ast, azzal legalább képminőség terén nem kell kompromisszumot kötnöm.
Az Olympus a 17-est valószínűleg nem fogja frissíteni, így még a Panában bízhatok, hogy kihoz egy 17.5 /1.7-t, vagy az Olympus előállhatna egy jól sikerült 20-as Zuikoval, de elnézve, hogy csak a PRO üvegek mennek már évek óta, erre nem sok esélyt látok. Pedig ha az új "csoda" gépüket egy csepp és porálló 20-as Zuikoval adnák kit-ben, azzal szerintem nem fognának mellé, mivel még mindig a 20-as Pana az egyik, hanem a legnépszerűbb objektív a rendszerben.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #87414 üzenetére
"Ez a lencse annyiból eltér a többi natívtól, hogy fókuszáláskor egyben mozgatja az egész lencsesort, külsővel együtt. Ilyen talán nincs is a rendszerben."
De van. Az az M.Zuiko 14-42 amit még az E-P1-hez adtak. Hangos volt, cserébe jó lassú is, 40.5 szűrőméret, elég fura volt, viszont nagyon éles a képe egy kitobihoz képest. Az Olympusnak szerintem az az egy igazán éles kitobija van, vagyis inkább volt.
A 12-32 után már nem zavar, de addig nagyon fájt, hogy elcseréltem a gyorsabb fókuszért az M.Zuiko 14-42 II-re, élesebb képe volt a réginek.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz bongeszo #87485 üzenetére
Vagy visszatérnek a jól bevált recepthez: pici fényerős fixek.
A Panasonic 25mm f/1.4 bár nem a legkisebb, még mindig jó méretű objektív.Ennek a rendszernek szerintem méret/fényerő terén ennyit kellene hozni, 1.4-2.0 közötti éles fixek, illetve az E-M1/GH szériához a 2.8-as fényerejű zoomok.
De ez a PRO széria... arra mondjuk jó, ha nagyon vágynék a jobb háttérelmosásra, akkor van lehetőségem venni egy 45/1.2-t, de hogy valaki csak PRO objektívekkel rakja össze a szettjét, az számomra elég fura, tekintve hogy létezik hasonló áron és méretben egy APS-C Fuji X rendszer is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz #31733248 #87498 üzenetére
Az a helyzet, hogy 10 év is kevés volt, hogy megértsd, mi ennek a rendszernek a lényege.
Nem DOF-ban kell mindent mérni, mert akkor mindenki KF-el rohangálna. Van egy olyan bűvös szó, hogy zársebesség, az amiért vágyom az f/1.4 vagy 1.8-ra és nem a háttérelmosás miatt, ezek bőven elegek ahhoz, hogy rendesen elválasszák a témát a háttértől.A 60-as macrom is csak f/2.8 és nem macro módban is szépen elkeni a hátteret, a maroknyi fotós táboron kívül senki meg nem mondja, hogy az ezzel készült kép egy fél milliós objektívvel lett készítve, vagy kuponnal 125 ezerért vásárolttal.
Azért nem tetszik a PRO széria, mert nagyok... f/1.2 vs f/1.4, egyértelmű, hogy a jobb oldalit választom.
Nem mellesleg számomra fontos, milyen kézbe venni a gépet az objektívvel együtt. Egy kis OM-D vagy Pen eléggé orrnehéz a pro objektívekkel, míg a 25/1.4-es Panával nem. Ha ekkora objektíveket vásárolnék, akkor Fuji X lenne az én rendszerem. Annál nagyobb objektívekhez meg nem elég egyik mai Milc váz sem, így kénytelen az emberfia egy tükrös CaNikon-t venni, ahol a nagy objektívekhez legalább a vázak is nagyok, hogy rendesen meg tudd fogni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Mirman #87503 üzenetére
Az a szett nagyon sok mindenre elég lehet.
A Pana "pro" objektívei valahogy jobban bejönnek. Próbálnak egész picik maradni és relatív jó a fényerejük is. A 12-60 szimpatikusabbnak tűnik a 12-40-nél. Hosszra ugyanaz, de kisebb az átmérője, kényelmesebben meg lehet markolni vele a vázat és a végén az a +20mm elég hasznos, kis ügyeskedéssel elég lehet ez az egy objektív egy nyaraláshoz.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz #31733248 #87502 üzenetére
Igen, csak azok az olcsó f/2.8-as FF üvegek, legalábbis én amiket láttam CaNikonra nyitva nem a képminőségükről voltak híresek. Kb. Pana 25 /1.7 szint, ami ide úgy 55.000 Ft. Nem csak a fényerő jellemzi egy objektív minőségét, és ami itt f/1.8 vagy jobb fényerejű fix, azt az említett pana 25-én kívül a prémium kategóriába sorolják, míg FF-ra azok a fixek sokszor csak olcsó játékszerek és az igazi fasza minőségű fixek ott is az F1.8 meg f/1.4-es fényerejűek, azok pedig nem a 100.000-es kategória.
Szóval ide veszek egy magasabb kategóriába sorolt fixet, ami éles nyitva is, jól kezeli a becsillanásokat, sarkokat nem maszatolja úgy szét, az nem egy kategória azzal, hogy veszek egy f/2.8-as fixet FF-re és nyitva használom.
Egyébként a Fuji elkezdett letenni az asztalra egy f/2.0-as fix sorozatot, amik idáig megjelentek (gép előtt nézegetve), nagyon jó képminőségűek, plusz csepp és porállóak is. Spec. alapján elég döfi, de amíg nincs kb. 300.000-ért kapható vázuk, amiben kihajtható kijelző van és vázba épített stabi, addig csak távolról figyelem őket.
-
jaanoo89
aktív tag
Igen, elég hamar sötétedik, valakinek az f/2.8 kell, valakinek meg a +20mm.
Tegnap kinn voltam a várban, kb. 15 centis tárgyakat fotóztam kicsit messzebbről (több mint 1 méter) a 60-as macroval, nem mindegyik volt teljesen egy síkban, így lerekeszeltem f/4.0-ra és még így is lett 1-2 olyan képem, ahol lettek életlen részek ott is, ahol nem szerettem volna. Még szoknom kell "a hatalmas" fényerőt ezen a fókuszhosszon, de ebből kiindulva én nekem elég lenne az az f/4.0, cserébe 1 objektívet kéne cipeljek.
-
jaanoo89
aktív tag
Szia!
Kb. 100-ért jó pár GX80 kapható, sokszor új állapotúak is, méretben pont annyival nagyobb,hogy a közepes méretű objektíveket kényelmesen tudd használni, de nem nevezném óriásinak. Mivel tudd többet? Mindenben egy picivel jobb, illetve VAN BEÉPÍTETT stabija, ami nagyon hasznos.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87524 üzenetére
Helyette inkább dobjanak ki egy 9mm f/2 és egy egy csepp és porálló 20mm f/1.7-t, valamint egy kb. 90-100mm-es macro-t meg a már beígért nagy telét. Meg is volnánk.
-
jaanoo89
aktív tag
De jó a Laowa, csak ekv 15mm és a 24 között van egy "kis" különbség, lenne helye közéjük egy AF-es 18mm-es pici fix.
A 43-os korszakban elég népszerű volt a Sigma 105-ös macroja.
Jöhetne a 20-as, mert népszerű a Pana változata még a rossz AF mellett is, biztos jó páran meg vennék. Kithez is adhatnák az új csúcs gépükhöz, ahogyan adnak 12-40 PRO-s kiteket is. Miért ne?
Az tipikusan az az objektív lenne, ami vonzaná a gépet vásárlókat, hogy ne csak a vázat vegyék meg.Jó nagy tele pedig nincsen rogyásig. Jó Ár/érték arányú 100-300 és 75-300 van meg két komolyabb, amelyikből az egyik Fix, a másiknak a vége meg picit sötét.
Bőven lenne helye egy kb. 150-400-nak, aminek a vége nem sötétebb f/5.6-nál, ráadásul ez az Olympustól jönne, szóval a Dual IS itt is működne.Dual IS... lassan össze kéne hangolni ezeket a két gyártónak...
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87529 üzenetére
Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a következő irány, ha már kihozták az összes tervezett PRO objektívet. A 12/1.2 és valami nagy zoom tele még tuti jön 1 éven belül, még a 75/1.2-t tudnám elképzelni, hogy valamikor azt is legyártják.
Na de utána vajon mi lesz?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87543 üzenetére
Így van, szerintem a Nikon nagy ívben tesz a MILC APS-C-re. Azt rendesen FF-hez tervezték. Az a nagy bajonett átmérő hatékony vázba épített stabilizálást tesz lehetővé és sarkoknál is éles f/1.2-es objektíveket. Széjjel csapják a Sony-t idővel, ez nem kérdés.
Bár engem továbbra is a kis rendszerek érdekelnek, szóval az Olympus nagy bejelentése jobban izgat.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz totálkezdő #87556 üzenetére
Olyan, mintha nem végeznének piackutatást csak 1-2 ember gondolatai szerint gyártanának. Kéne egy felmérést készíteniük, mire van igény. Szerintem a 3 OM-D lenne köztük és a PL sorozat helyett inkább egy okosabb Mini Pen, keresővel. A kereső nélküli gépeket nem kéne erőltetni ebben a kategóriában. PEN-F is kérdéses, nem tudom elképzelni, hogy sokat adtak volna el belőle.
Szerintem a mini Pen és a 3 OM-D-n kívül a Tough jó, hogy van, illetve kéne egy digitális Trip, elnézve a Fuji X100 sikereit.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz FoxiestFox #87751 üzenetére
Olympus Viewer!
Konkrétan ezért tértem vissza Olympusra, mert órákig szórakoztam 1 képnél a csúszkákon, amit a Viewerrel 5p alatt megoldok és egyáltalán nem érzem jobbnak azokat a képeket, amiket a Panával lőttem és a silky-vel összebénáztam, sőőőt.
Kicsit lassabb a Silkynél, de nem érzem annyira gáznak, igaz én havi szinten 0-20 kép között termelek, (nyaralás kivétel) szóval nem sokat. Viszont egy jó zajszűrő algoritmus kell hozzá, a gyári nem az igazi... Neat Image egész jól bejött nekem, azt viszont meg kell venni, nincs mese.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz jaanoo89 #87808 üzenetére
No voltam benn. Az egy dolog, hogy nincs már ilyen áron, de a miért volt ilyen áron elég lényeges szerintem. Konkrétan 3 éve nem bírtak EGYETLEN EGY 45-ös Zuiko-t eladni a Westendben. Ezért volt ennyire olcsó, hogy vigyék már el.
Azért ez elég szomorú, annyi ember megfordul ott és egyébként se egy drága objektívről beszélünk. Mondjuk ha azt nézem, mekkora nyüzsgés volt a használt piacon 5-6 éve és mi van most... egy makulátlan GX80-t nem lehet azonnal eladni csak ha nagyon leárazod, van még egy 35-ös Macrom, de látom, mások 22-ért se tudják eladni... annyiért már rajta hagyom a rossz stabis E-P1-emen. :/
Most komolyan elgondolkodtam, költsek-e több pénzt a 12-32 kiváltására (kéne egy csepp és porálló objektív, 12-40 és a 12-60-on gondolkodom), ha ennyire eladhatatlan minden. :/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Royo85 #87810 üzenetére
Inkább az a para, hogy ha nincs bolti eladás, csak a meglévőket adogatjuk körbe és körbe, akkor előbb utóbb megszűnik ez a rendszer.
Én újonnan venném az objektívet, szeretem, ha van rá 3 év garanciám, mert akkor tudom, hogy bármi van, van objektívem és gépem erre az időre.
Na most vegyek egy 300.000-es objektívet újonnan úgy, hogy lehet, hogy 3 év múlva nem lesz gyártó sem? Azért 5-6 éve ezt nem lehetett érezni, most viszont elgondolkodtam azon, hogy lehet marad az E-M5II + 12-32 és a 60-as macro szettem és nem fejlesztem, kicsit várok.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Royo85 #87813 üzenetére
Szerintem ahhoz kellene E-M1 II-t is vennem, úgy él az akció.
A nyaraláson éreztem azt, hogy macera cserélnem az objektíveket, így lehet
hogy a 12-60 jobb választás lenne. A macro-t pedig itthon hagynám.Szívem szerint a 12-100-t választanám általános objektívnek, estére pedig egy zuiko 20mm-t ami csepp és porálló. Az előbbi kissé drága, az utóbbi pedig csupán egy álom.
Megvárom az év végi bejelentéseket, aztán eldöntöm, mibe mennyit ruházok.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz ReSeTer #87827 üzenetére
Sokan azt gondolják, a Pana kifarol a micro43 alól, na akkor tényleg lesz árcsökkenés.
Szerintem egy videós GH és egy fotós GX szériát meg fog tartani, 2 gépet azért csak nem nagy költség fejlesztgetni, de sok új objektívet már nem várok tőlük az MFT-hez. Tulajdonképpen ők nagyjából készen is vannak, az objektíveik fele időjárás álló és van Dual IS bennük, nagyon belehúztak és pont ezért fura, hogy most meg lépnek más irányba is. Tőlük még egy fix 300 vagy 400-ast hiányolok, illetve egy olcsóbb 12mm-t, de ha ezek nem is jönnek, rendszeren belül meg tudod oldani ezt is.
Az Olympustól várok nagyobb bejelentéseket, ők valahogy lemaradtak. Csupán 2 objektívük alkalmas a DUAL IS-re, várnék felújított objektíveket tőlük, illetve biztosan jön egy bazi nagy 12/f1.2.
Szerintem ők nem fognak más rendszert bejelenteni, az viszont lehetséges, hogy valahogy beletuszkolnak egy picivel nagyobb szenzort a csúcs vázukba, amivel a PRO obik és a Sigma-k működnének. Mondjuk egy APS-C-hez nagyon közeli méretet (1.75-os crop factor). Talán a PRO obik jó minőségben ki tudnák rajzolni azt, a Sigma-k meg eleve APS-C-re vannak tervezve, szóval ott se lenne gond. Illetve a 4k60fps videó 100%, hogy jön tőlük is.
Vagy nem lesz nagyobb szenzor, de lesz kézből kitartható HI-RES, én valamelyikre mindenképp számítok.
-
jaanoo89
aktív tag
Új objektívek már biztosan lesznek. A 12-esre nagyon kíváncsi vagyok, nagyon megtetszett az a látószög, a 12-32-t majdnem mindig csak 12mm-en használom.
Mennyire gáz, hogy nem lesz AF? Úgy gondolom ez ennél a látószögnél nem nagy para.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz atis78 #87873 üzenetére
Basszus pont tegnap gondoltam egy merészet, hogy de jó lenne valami 10.5 - 25mm f/2.0 - 2.8 -as objektív erre jön egy még merészebb 10-25 f/1.7.
Ha jól fog rajzolni, akkor ezzel azért Tejúttól kezdve elég sok mindent le lehet fotózni. Nekem a 7-14 és a 8-18 nagyon "sokat" lát, a 12mm meg néha picit kevés, ez a 10-25 számomra tökéletes lenne, főleg ha jó a végén is.
Nagy lesz, ez biztos, de e mellé odatenném a 60-as macro-t (meg talán egy teleobjektívet) és kész.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #87894 üzenetére
Szerintem nagyon közel lesznek egymáshoz, csak a Laowa AF nélkül. Nem tudom, hogy azóta bejelentették-e az árakat, de olyan 120-140 közé saccolnám.
Most, hogy ennyi új rendszer érkezik, nagy a mozgolódás, át kéne gondolniuk (főleg a régebbi) objektívek árát. Nem gondolom, hogy a 250 ezres 12/2 ne hozott volna hasznot az elmúlt 6 év alatt, viszont most, hogy kis méretben is van konkurenciájuk (nem úgy mint 2012-ben), lehetne kisebb árréssel dolgozni e objektívnél. De ugyanúgy lehetne a 9-18 árát is csökkenteni. Az egy régi cucc, gyengébb építési minőséggel, ma már újonnan ilyet ki se adnának.
Egyébként történtek ár csökkenések az elmúlt években, pl. a pana 20 125.000 Ft helyett már évek óta fixen 95.000-ért kapható.
-
jaanoo89
aktív tag
Most, hogy van pénzvisszatérítés a 9-18-ra és még van 5% kedvezményem is, így újonnan 149.000 FT lenne. (mondjuk szerintem ennek kéne az igazi árának lenni, de most mindegy is)
Régebben, 6-7 éve ezt az objektívet mindenki szét dicsérte, viszont most nézegetve a képeket, nekem a sarkok és a képszélek rossz minőségűnek tűnnek. Mik a tapasztalatok, pl. egy olyan épületnél, ami majdnem képszélig ér a képen, mennyire látványos a romlás? Illetve, úgy általánosságban, mik a tapasztalatok ezzel az objektívvel kapcsolatban?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz t72killer #87911 üzenetére
Nézegetem a képeket, amik 16:9-es oldalarányúak, azok nagyon jók, de gondolom szándékosan a kép közepét vágják ki és akkor a 4 sarok nem zavar be, a képszélek meg még tűrhetőek. Viszont amint 4:3-os, eredeti méretű képet nézek, nagyon zavaróak a sarkok. Lehet nem lenne ennyire feltűnő, ha középen nem lenne ilyen éles az objektív.
Feltett szándékom, hogy néha 40 MPX-es tájképet is lőnék, gondolom ott a sarkok még botrányosabban néznének ki.
Szóval ez lehet marad a boltban... :/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz t72killer #87913 üzenetére
Az 300.000, bár tény, hogy a képminőségébe nem tudok belekötni és csepp és porálló is, ahogyan a vázam is. Csak ez nagyon zsebbe nyúlós, és igazából ezen felül még 45.000, mert az Olympus drágán adja a gyári markolatot, márpedig az E-M5 II-hoz szerintem kéne ez esetben.
Valami ésszerű fejlesztésen gondolkodom, a 12-32 és 60-as macro mellé. (akár beáldozva a 12-32-t) 300-ból kijönne a 9-18 meg még egy 25/1.8 is és markolat se kellene, igaz a 9-18 olyan amilyen, és nem is cseppállóak. Nehéz ez, amikor nincs keret rá azért, amikor meg van, akkor meg azért.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87917 üzenetére
Rendszerváltás nem igen jöhet szóba, igazából papíron a Laowa tetszik, csak nem tudom, hogy én hogy viszonyulnék az ekv. 15mm -hez. Néha érzem azt, hogy több kéne a 24mm-nél, néha viszont túl sok felesleges dolog kerül a képeimbe. Szóval ezért gondolkodtam egy zoomban, a 9-18 jó lehetett volna, de ezeket a sarkokat tudom, hogy nem bírnám elviselni, így marad a boltban.
A Pana 7-14 azért az árért vicc, akkor már inkább 8-18, ami jó lenne, a végén se rossz, csepp és porálló is, de az 360.000 Ft.
Félek, hogy sokszor túl széles lenne a Laowa, pl. barlangoknál, templomoknál és kellene a zoom, ami dupla áron van (8-18). Ezt át kell gondoljam.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #87923 üzenetére
8-18 kérdésével hogy állsz?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Mercutio_ #87933 üzenetére
Nem veszem annak, mert gondolom arra gondoltál, hogy úgysem helyezem sarokra azt, amit szeretnék megmutatni a képen.
Viszont amikor nagyobb épület a téma és amennyiben az képszéltől képszélig ér, akkor egy elég nagy sávban látható a jelentős lágyulás a széleken, míg a kép közepe bitang éles. Ez tájképnél persze nem annyira zavaró.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #87938 üzenetére
Én is ezt érzem, 2010-11 környékén olvastam, hogy sokaknak messze ez a legjobb objektívük, amit valaha is használtak, viszont lehet, hogy az is közre játszott, hogy akkoriban a micro 4/3-os vázak 99% 12 megapixeles volt...
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Grga_Pitic #87937 üzenetére
Ma melóban volt kis időm, így utána néztem, milyen az a fuji zoom és milyen a pana 8-18. Persze csak néhány teszt alapján, szóval nem feltétlen kell ezt komolyan venni, de azok alapján nekem egyáltalán nem tűnik sokkal sokkal jobb választásnak a fuji 10-24-es zoomja.
A Panát ilyenekért szólták le, hogy hamar sötétedik. Az persze nem volt probléma a Fujinál, hogy végig "csak" f/4. Ennek ellenére 100 grammal nehezebb a Fuji és nem időjárás álló. Árban ugyanaz és mindkettőt szét dicsérték, hogy jól kezeli a becsillanásokat és összességében jó a képminőség.
Lehet, hogy ki kell csengetni azt a pénzt a 8-18-ra, csak utána ne akarjuk eladni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #87951 üzenetére
Azt egyszer rátettem az E-M5 II-re, azonnal kérdeztem, hogy mennyi a gyári markolat. Biztos fasza üveg, igazából nem néztem jobban utána, duci, nehéz volt megfogni vele a gépet és ha azt választanám, akkor rászámolnám a gyári, több mint 40.000 Ft-os markolatot is. Tehát egy 8-18-nál is drágább objektívre még 40-t kéne fizessek. A 8-18 is necces árban, általában alszok rá 1-2 hetet és ha még akkor is úgy gondolom, megveszem, de a 7-14 + markolat már nem fog beleférni.
Ha megvenném a Panát, valószínűleg menne a 12-32, amit 90%-ban 12-20 között használok, a 7-14 mellé kéne még valami...
A 8-18 sem egy kicsi darab, de azért könnyebb, illetve vékonyabb, talán ahhoz még nem kell markolat, de majd kipróbálom, ha találok boltot, ahol tartanak olyat.
Viszont volt már úgy, hogy rádöbbentem (ismét) arra, hogy én egy egyszerű hobbifotós vagyok és máshová is tehetném a pénzt, ez esetben jó lesz az a 9-18 is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz ReSeTer #87958 üzenetére
Számítotok új Panasonic OLCSÓ kamerára az évben?
- Az évben nem, de egy makulátlan állapotú GX80-t, garival, kevesebb mint 2000 expoval vagy 3 hónapig hirdettem, végül 95-ért adtam el.Ennyiért ilyen típusú kamerát sehol nem kapni és lehet rá szerezni markolatot, tokokat.A MFT jövője sokakat izgathat. Erre csak az Olympus bejelentése szolgálhat válaszul. A Pana még 1-2 objektívvel, néhány vázzal biztosan hozzájárul az MFT rendszerhez, de ha nagyon beindul nekik FF rendszer, valószínűleg azt fogják jobban nyomatni.
Az Olympus viszont (szinte biztos) megmarad a rendszernél, arról már lehetett is olvasni, hogy a stabilizátort még a mostaninál is jobb szintre fogják felhozni, illetve nagy ugrás várható szenzor téren is. Ők köztudottan sokáig hordoznak 1-1 technológiát, emiatt váltáskor elég nagy ugrás történik, ami szintén most várható.
Szóval szerintem van ebben a rendszerben még kakaó bőven, más kérdés, hogy Japánan, ahol az Olympus nagyon erős, már a Canon EOS-M előzött, pedig nem sok jó gép található a rendszerben, natív objektívből sincs sok. Ennyit számít a marketing, ezt helyre kell tenni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz mpierre #88025 üzenetére
Igen, teljesen rendben van. Az 5 tengelyes stabis gépek mind zúgnak, nekem is furcsa volt az E-P1 után, hogy zúg a GX80, aztán az E-M5 II is. Kettő között az a különbség, hogy a Pana stabija kikapcsolt állapotban lötyög, az Olympusban lévő meg nem.
Videózni külső mikrofon nélkül szerintem esélytelen, festői szép tájat körbe videóztam, hegy tetején, szél se fújt és a videó alatt olyan volt a hang, mint amikor vidéken laktam és 2 traktor trágyázta a földet.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Tin_Shield #88112 üzenetére
Ez egy szigetelt vázzal teljesen időjárás álló szettet alkotna? Csak mert a 16-os Bigmánál volt valami furcsaság, hogy talán csak a mount környéke szigetelt...
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #88123 üzenetére
Bár ezek már nekem is drága cuccok, de ránéztem. 80.000 Ft a különbség az X-T3 18-55 és az E-M1II 12-40 között, a Fuji javára.
Viszont itt 650.000 Ft körüli összegről van szó, ahol 80.000 FT bár számít, de ekkora összegnél azért nem óriási difi.
Annak ellenére hogy az X-T3-ban jobb szenzor van, azért az Olympus is feltud mutatni jó pár dolgot, amiben jobb a Fujinál. Ha csak az objektívet nézzük, ekv. 24mm-ről indul és csepp és porálló.
-
jaanoo89
aktív tag
Előbb utóbb mindennek vége... Egyébként a Fuji X rendszere is ugyanúgy veszélyeztetett. A különbség az, hogy micro 4/3 az egyetlen olyan tükör nélküli rendszer JELENLEG amihez ha nem adnának ki több objektívet, akkor is kvázi minden feladatra van NATÍV objektív, a közepes minőségűtől a csúcsig, kicsitől a nagyig mindenre van legalább 1-1 objektív. Kvázi innentől már olcsóbb fenntartani a rendszert, mert nem kell tonnányi objektív fejlesztésre költeni, elég csak a vázakat optimalizálni.
Aztán, hogy mi lesz 5 év múlva, jó kérdés, valamelyik FF MILC rendszer fog befutni, vagy ugyanúgy osztoznak 3-4-en ezen a kicsi piacon, majd meglátjuk. De ma, 2018-ban eszem ágában sincs eldobni a jól bevált MFT-t egy ugyanúgy bizonytalan Fuji X kedvéért (ráadásul onnan még hiányzik pár objektív) vagy váltani a most megjelenő új FF MILC rendszerek valamelyikére, mert azokat akárhogy is nyomatják, még 5 évig nem lesz teljes a natív objektív kínálatuk.
Így marad a Sony FF, mint opció, de az a rendszer nekem nem tetszik, az olcsóbb objektíveik nem tudnak jók lenni, mert rossz az a bajonett átmérő és a sarkok taknyolnak rendesen, a drágább objektíveik már jók, de olyan nagyok és orrnehéz a szett, hogy köszönöm, erre inkább nem áldozok komolyabb pénzeket.
Szóval az élet (számomra) halad tovább és meglátjuk pár év múlva mi lesz. Most elővettem a stabi hibás, de egyébként működő E-P1-emet, rátettem a 60-as macrot és lestem, hogy bizony, még mindig lehet ezzel is értékelhető képet lőni, messze veri a telefonokat, amivel az emberek 99,99 %-a fotózik, pedig abban egy 10 éves szenzor található. A nemsokára megjelenő csúcs Olympus szenzora az E-M5 III-ba le fog csorogni kb. 1 év múlva, amivel szerintem 2025-ben is lehet majd jó képeket lőni, annál tovább meg miért tekintsek?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz neevous #88138 üzenetére
Lötyögni biztos, hogy nem kéne!!
Viszont képminőségben mindenki azt mondja, sőt a DXO is, hogy élességben a gyengébb fixek között van. Ez az objektív nálam az igazi fekete ló, mert szeretem ezt a látószöget, de képek alapján én is gyengének érzem ezt 160.000 Ft-ért.
Igazából vállalható a képe, csak ár/érték arányban nem túl jó.
Sokszor elgondolkodtam azon, hogy csak erre a látószögre vennék egy Fuji X100-t használtan, csak még nem jártam utána, hogy mennyire macerás a RAW arra fele. (Tehát, hogy van-e Olympus Viewer szerű alkalmazás oda)
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Lassú Víz #88149 üzenetére
Ezt már én is "megszívtam". Bár nekem a monitorom csak érzésre van beállítva, szóval nincsen színprofil fájlom.
Előhívtam a nyaralós képeimet a Viewerben és mindegyik "fakó", ha nem Viewerben nézem. Aztán láttam a beállítások közt, hogy valamilyen színprofilt hozzáadott nekem, holott a monitoromhoz nincs is beállítva semmi. Amint azt kiszedtem, jó lett. Ugyanazt látom a neat image-ben, irfanview-ben és az egyik böngészőben, flickerre feltöltve. Azért írom, hogy az egyik böngészőben, mert sajnos a 3 nagyobb böngésző közül (azt hiszem a firefox) az egyik nem jól jeleníti meg a sötét részeket.
Szóval nekem így jó és valóban csak a sötét részeken láttam különbséget. Neked annyival más a helyzet, hogy be kell állítsd a színprofilt az alkalmazásokban és lehet, hogy ott a viewer ezt nem tudja rendesen betölteni? Esetleg állítsd be úgy, hogy a Viewerben külön betöltöd azt a fájlt, hátha.
Érdekel majd a végeredmény, mert monitort tervezek a jövőben venni és ha ez így szoftveresen nem működik, akkor olyan monitort szerzek be, amit hardveresen lehet kalibrálni és nem kellenek hozzá színprofil fájlok. (ha van ilyen egyáltalán)
-
jaanoo89
aktív tag
Nagyon tetszik a karácsonyi díszlet a KÖKI terminál tetején, gondoltam kimegyek, lefotózom.
A 148-as buszmegállója mellé álltam és csináltam 2 db képet, 1 perc se volt az egész, de amint eljöttem volna onnan, megérkezett egy biztonsági őr, hogy én mégis mit csinálok itt ezzel a fényképezővel? Mondtam, hogy tetszik az a mosoly az épület tetején, lefotóztam. (semmilyen kivehető épület, márka, szöveg nem látszik a képen, csak egy égőkkel kirakott mosoly és a mély kék égbolt) De hát ez itt magán terület, tilos a fotózás, bírság jár érte, de ha odasétálok vele az ajtóhoz, ahol elvileg világosan le van írva, hogy fotózni nem lehet, akkor eltekintenek ettől és elmehetek.
A bejárati ajtón tényleg ki van téve, hogy nem lehet kamerázni, bár azt nem láttam sehol írva, hogy egy bkv megállóból se lehetne, mindenesetre nem ér annyit, hogy ezen vitázzak, eljöttem. A poén az egészben az, hogy amíg ezt elmondta, 10 méterrel arrébb, az épület falára hugyozott egy hajléktalan és egyébkét is köztudott, hogy tízesével alszanak minden nap ezen az állítólagos magánterületen.
Ilyenkor milyen bírságra számíthatnék? Szerintem a nem lehet fotózni kép, az a plázában, belül értendő és nem egy buszmegállóból. Hol tudnék erre vonatkozó jogszabályokat olvasni?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz topikk #88171 üzenetére
Gondolom ehhez érkezni fog egy óriási teleobjektív, valami 100-400 de nem ilyen f/6.3 végű, aztán ahhoz jól jön egy eleve nagy, böszme váz, ami még mindig fele akkora lesz súlyban mint egy FF tükrös.
Igazából sokan azért panaszkodtak, hogy az Olympus nem lép ki a komfortzónájából, hát most úgy néz ki, ki fog. Ettől függetlenül ugyanúgy jönni fog 1 évvel később az E-M5 III ami megörökli az új gép szenzorát, meg szinte mindent és azzal ugyanúgy használhatóak a kicsi objektívek. Ez egy új típus lesz, ezek szerint 4 tagú lesz az OM-D család, a Peneket meg lecsökkentik, szerintem a PL sorozat fog maradni egyfajta mini gépként meg egy Pen-F.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz topikk #88174 üzenetére
Fejből nem tudom, hogy mennyibe kerül egy FF tükrös szett, de fél perc gugli kiadta, hogy a Canon 800/5.6-os fix több mint 4 millió Ft-ba kerül és 4,5 KG!!
Szóval teljesen logikus lehet az Olympus részéről ez a lépés, a tele objektívekben van a nagy zsé, valószínűleg a nagy árrés is. Felépítettek egy használható rendszert, most pedig jöhetnek a nagy telék. Még ha 1 áron is adnák őket, egy jó, új szenzorral az ember elgondolkodik, hogy a 4.5 kilós objektív helyett inkább egy 2-2.5 kilósat cipel. Itt sokkal nagyobb létjogosultsága van a kisebb méretnek, mint egy ekv. 50mm-es fixnél, ahol igazából a vázon nyersz nagyobb előnyt, mert egy 50-es minden rendszerben elég pici.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Nyaralás topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Linux - haladóknak
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen