Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arn

    félisten

    válasz FEDman #17250 üzenetére

    ez olyan helyen lenne erdekes, mint pl amikor alacsonyabban sut a nap, es nagy a kontrasztkulonbseg az utcan (egyik fele "vilagit", a masik meg arnyekos). ott teljesen megvadul az olympus... hogy ne egjen be, rohadtul alulexponalja a kepeket. jpgben ez ott koszon vissza, hogy lathatoan tobb a zaj, es hajlamos kifakulni nemileg a kep. igaz ezt baromi jol kezelik swes szinten, mert ebben a helyzetben rawban vert pisalok, hogy hasonloan szinhelyes termeszetes hatasu legyen a kep. ilyenkor a jpgben hiaba van kevesebb tartalek, annyival kevesebbet kell rajta huzni, hogy a vegeredmenyben nincs szamottevo vesztesegkulonbseg, ellenben baromi sokat kell vege dolgozni.

    ekkora dinamikatartalekkal, viszont tuti sokkal jobban hasznalhatoak az olympus rawok kontrasztos helyeken, mint a korabbi pana szenzornal.

    (#17254) TayRol: fotozz olyan szines helyeken, amit jol ismersz... itt gyorben pl a szines barokk hazak jo tema. ott latom nagyon, hogy a rawban mennyire felremegy a szinuk, es az oly jpg mennyire jol kezeli ezt. egy olyan helyen, amit egyszer latok, fel sem tunik a rawbol legeneralt foton, max a fu szinere emlekszem, hogy mennyire volt elenk. nalunk tobbnyire melyzold szine van a funek, ha nem eg ki, megis neha ugy nez ki a rawon, mintha vmi alpesi tajon elnenk, ahol tobb az eso.

    [ Szerkesztve ]

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • k1csi

    senior tag

    válasz FEDman #17250 üzenetére

    A 7D kb. 3 évvel korábbi szenzor azaz kb. annyi idő kellett a kisebb szenzor 2/3 Fé hátrány ledolgozásának.
    Ez a ledolgozás folyamatos volt. A mostanság használatos Pana szenzorok (pl. GH2) már csak 1/3 Fé hátrányban vannak az Canon APS-C-hez (magas, de nem extrém ISO-n).

    Azaz tök mindegy hogy adott gyenge fényviszonyok között Canon APS-C-vel, vagy kurrens micro 4/3-al fotózunk, kb. zajban ugyanazt kapjuk (E-M5 totál felzárkózott, Pana még 1/3 Fé hátrányban van, de ki tudja mit hoz a GH3).

    Ezen sokat vsz. nem is lehet javítani (legalábbis micro 4/3 oldalon). Az új APS-C Canon szenzor meg pletykák szerint kb jövőre várható.

    Viszont sokkal izgalmasabb az a trend, hogy a Sony az alacsony ISO-ra koncentrál és ott javít. Itt rengeteg tartalék van még a szenzorfejlesztésben (kedvencem az ISO25, de persze ott lehet nem marad a dinamikagörbe egyenes de ez kb. érdektelen is).

    Ugye a tök lineáris görbék miatt lehet azt megcsinálni, hogy fele ISO-t használnak (Canonon is meglehet HTP-nek hívják, csak éppen alacsony ISO mivel nem lineáris a görbe sz@rt sem ér; nem is használom).
    Fele erősítés, azaz fele jel viszont fele szenzorzaj azaz a jel/zaj viszony ugyanaz marad csak a telítődés tolódik ki a fele erősítés miatt kétszeres jelre.

    Egyszer már korábban valahol le is írtam, hogy a tök lineáris szenzoroknál bátran lehetne az alap ISO-n fotózni RAW-ban és az ISO-t elég lenne utólag a RAW->JPG konverziónál beállítani. Persze ez csak azoknál akik RAW-ban fotóznak.

    Igazi csemege lehetne még a színenként változtatható pixel érzékenység. Ahol a fényforrás jellege miatt valamelyik szín domináns, így lehetne megakadályozni valamelyik színcsatorna telítődését.
    Viszont pont a szenzorok fejlődésében lévő lehetőségek többek között amik egyben gyors értékcsökkenést hoznak ezeknek a vázaknak...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák