- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Eleglide C1 - a középérték
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Milyen GPS-t vegyek?
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Cat Quest II és az Orcs Must Die! 3
gp A jövő hét folyamán a Circus Electrique című alkotást kapják meg az érdeklődők.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz szőröscica #6779 üzenetére
Szevasz
Az lehet, hogy van kényelmesebb a Mercedesek ülésénél is, de nekem szmély szerint hosszútávon sincsem benne semmi bajom, nem ülöm el benne a hátsóm, viszint a mai járgányok kemény, mindössze kevés szivacs réteggel ellátott ülésein már egy óra után érzem a hátsómat, és fészkelődni kezdek, mert itt-ott sajog !!!
Ezek a kemény ülések valóban jobban fogják az embert, jobban tartják a formájukat, messze nem annyira képlékenyek, mint a régi rugósok, viszont hosszútávon még egy kiült régi rugós is kényelmesebb, mint a maiak !!!
Ismerősünk Opel Astra-jában ültem már többszőr hosszan, több órán át, elsőre jó volt beleülni, mert nem sülyedek el benne, mint a sajátomban, könnyebb belőle kikelni is, de mondom, már egy óra után is nyügöm volt benne, több óra után pedig már élesen fályt a hátsóm !
És mitöbb, a csipő izületem is, mert elég szűk az ülés, gyak. egy merev kagylóba kell beülni, ami adott méretű és nem formálódik rá arra, aki beleül, nem lehet benne elterülni !
Én pedig elég nagy darab vagyok, széles csontokkal igy engem nagyon nyom, ami a sajátomban nem mondható el !A sajátommal egyetlen a problémám, hogy a derekamat, a gerincemet kevésbé tartja, ez lehet attól is, mert már kiült, de adódhat a tervezésből, igy több óra után, kicsit sajog a derekam, de nekem sérves a derekam.
A w124-250D szivóban is egy nagyon jó kis motor és járgány, hát még turbóban !!!
Kiegyeznék vele, mármint leginkább a motorral az én w123-asomban, de a w124-es kasznik is tetsznek. !!
Úgy tudom, szivóban ez a leg hatékonyabb, takarékosabb és legtartósabb w124-es motor és a 5 hengere miatt eleve sokkal finomabban jár, jobban gyorsul, mint a w123 200D és 240D !
Ehhez még hozzájárul a kicsit eltérő működésü motor és az alu hengerfej (ha jól tudom), amitől csendesebb a járása, ráadásul az utastértől már kétszeres fallal van elválasztva a motor !Tartósságban és felújithatóságban persze sokkal rosszabb az alu fej.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
cyber75
tag
válasz szőröscica #8876 üzenetére
Én pedig azt mondom, hogy a régi mercik igen is biztonságosak. Lásd ezt itt: [link]
Itt a vétlen Mercisnek egy lábtörése lett. A Skoda vezetője pedig több törést szenvedett. A cikk írója természetesen, ezt nem úgy írta meg. Na de mindegy, én ott voltam és láttam. Ez a 30-éves csillagos az élete árán védte meg a gazdit. Nekem írhat bárki bármit. A régi Mercedes az még mindig jó, és biztonságos autó.
Itt egy még hogy egy Opel omega ( ami nem kicsi) bele rohant egy w124-be. Az opel vezetőjét kórházba vitték.
Ez az én személyes véleményem!!!
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
cyber75
tag
válasz szőröscica #8878 üzenetére
Te ezt így látod. Én,mi másképpen. De ilyen a világ.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #8887 üzenetére
+1
Sőt én még a napi használhatóságukat sem vonom kétségbe némi kompromisszummal, de azért egy 40 éves fejlesztésű W123-at a mai autók - akár Mercedes-ek - biztonságához hasonlítani, több, mint merész.
Más: KO860
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
#48613632
törölt tag
válasz szőröscica #9818 üzenetére
Nincs az előző tulajnak, sajnos itt kezdődik a probléma Innen kellene elindulni. Az egyébként megoldható, hogy roncsolással? Mivel ajándék volt a feleségemnek, ezért az sem gáz (dehogynem!) ha levágom, vagy valahogyan lebarmolom a felniket, és veszek rá újat!
De azt mondták, az is reménytelen. Akkor most dobjam el a kocsit? -
nagyúr
válasz szőröscica #9821 üzenetére
Szerintem is le kell szedni minden valamirevaló gumisnak...
Szerintem el vannak már kényelmesedve a szigetországi gummendrósok!
Keress valami bevándorló gumist az lekapja egy perc alatt. Egyébként még nekem sem okoznak gondot ezt leszedni. Ráütnék egy nagyjából ilyen tengelyméretű ricnis krovát és lehajtanám légkulccsal. Utána szopó lenne kiütni a roncsolódott csavart, de az igazából csak egy satu és samu és egy acélrúd kérdése[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
kona01
újonc
válasz szőröscica #9840 üzenetére
Igen akkor lucas
Már mostanában nem járok sokat hosszabb távon, de az a helyzet hogy ez bármikor változhat.
Nem volt még dieselem, de ha esetleg abból is lenne olyan ami jól bevált,megbízhatóbb, akkor inkább afelé húzna a szívem
A 180-as ról azt hallottam, hogy a légmennyiségmérő fogyó cikk. Nem tudom mennyire igaz ez.De köszönöm a tanácsot!
250 TD ?
-
Vaze
őstag
válasz szőröscica #9845 üzenetére
Koszonom es Ivan15 neked is Koszonom a megerositest!
Azert akarom cserelni mert muszaly...Halgatok par szamot cd-en aztan kiirja hogy cd error.Cd-et kiveszem es olyan forro jo hogy nem gyulad beMSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
#48613632
törölt tag
válasz szőröscica #9855 üzenetére
Igen, elsőként a gumikat, és a motorhiba visszajelzést szeretném én is kicserélni, illetve megszüntetni. A váltó is furcsa kissé, de nem tudnám konkrétan definiálni, miért. Persze lehet, hogy ahogyan Te is mondod, ez a gázpedál miatt van.
Úton is, de csak autópályán hallok olyasmi felhangot, de csak időnként, mintha az autó kicsit ércesebb felületre futna, és zúg. De ez is lehet, hogy megszűnik gumicserével.
Amúgy az autó megy, ha nem nyomom a féket, emelkedőn még nem próbáltam, kellene egy kompresszió mérés is?
Ezt a diagnosztikát el tudják végezni komolyabb szervizek is, vagy csak a Mercedes? -
#48613632
törölt tag
válasz szőröscica #9857 üzenetére
EZT találtam angol fórumon, itt mintha arról lenne szó, hogy érzéktelen gázpedál, és alatta a válasz, a légtömegmérő problémára utal, szóval ez lehet, hogy összefügg.
Az jó lenne, mert pár fontból megúsznám ebayról. Érdemes utángyártottat venni, vagy maradjak a gyárinál? Az kicsit drágább mondjuk.
-
#48613632
törölt tag
válasz szőröscica #9967 üzenetére
!Overdose!
joamilestonéKöszi a válaszokat
Közben okosodom, persze ez felvet újabb kérdéseket is. mindenesetre leírom azok kedvéért, akiket esetleg később érdekel.
Automata váltóolaj (automatic transmission fluid) for Mercedes 722.6 typ 5 gear, vagy más néven 5G-Tronic, vagy NAG1 (New Automatic Gearbox 1st version) tipusú váltókhoz.
A fenti váltóhoz ajánlott folyadék tipusait sheet-ek deklarálják. (visszafelé kompatibilis)
MB 236.10 sheet - ATF 3403, aka 722.6 fluid (MB Part # 001-989-21-03-10)
MB 236.12 sheet - ATF 3353, aka 722.9 fluid (MB Part # 001-989-45-03-10)
MB 236.14 sheet - ATF 134 or 4134, aka "new" 722.9 fluid (MB Part # 001-989-68-03-10)a sheetek: (a kusza karakterek az eredeti fórumban is így olvashatóak)
MB 236.10 sheet (ez az alap 722.6)
MB 236.10 Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF) A 001 989 21 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.10 Daimler AG
Shell ATF 3403-M 115(So there is only one non-Mercedes fluid on this current list).
MB 236.12 sheet
Aral Getriebeol ATF M12
Fuchs Titan ATF 3353 Fuchs
MB 236.12 ATF 3353 A 001 989 45 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.12 Daimler AG
Mobil ATF 3353
Shell ATF 3353(So there are four non-Mercedes fluids on this current list).
MB 236.14 sheet
Fuchs TITAN ATF 4134
Fuchs TITAN EG ATF 134
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG
Mobil ATF 134
Shell ATF134(So there are four non-Mercedes fluids on this current list).
A teljes folyadék mennyisége 7.2 liter de ha a "torque converter"-hez nincs "drain plug" (nyomatékváltó és leeresztő csavar) akkor a benne lévő olaj nem ereszthető le, így elég kb 5 liter (?)
Ellenben teljes szett vásárolható az ebayen, eredeti Merci olajjal, és itt is csak 5 litert adnak.
ITT pedig egy Youtube video a 722.6 folyadék, szűrő, és tömítéscseréről.
(Ezzel azért már el lehet indulni )
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
válasz szőröscica #9967 üzenetére
na ez jó,
az egyik merci fórumon vette a fáradságot az egyik tag és a váltó gyártójától is megkérdezte az olajcsere dolgot ( amire az autógyár azt mondta , hogy nem kell cserélni ) na a váltó gyártója a ZF azt mondta persze cserélni kell 60000km-ként.
na akkor kinek kell hinni??MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz szőröscica #9977 üzenetére
Még a 10w40-es olajjal is sokkal jobb a motor télen, elég bőven az 5w40-es, kezdetben nagyon jól muzsikált vele.
Köszi az infót !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz szőröscica #9972 üzenetére
azért én nem ennék rá meszet, hogy nem kell cserélni.
akkor a motorban sem kell?
keresd meg az indexes merci fórumon a csabais-t ( Ő a merci tótum faktum, mindentudó ) de hosszú válaszra ne számítsMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz szőröscica #9980 üzenetére
Mondjuk ebben annyi turpisság van, hogy -22 fokon végezték a tesztet, ahol a 15w40 és a 10w40 egyaránt roszabbul mjuzsikál mint az 5w40-es mivel a -15 és -20 fokos dermedési pontjuk van, az 5w-snek pedig már -25, a 0w-s pedig már -30.
Viszont ha -15- -16 fokon végzeném a tesztet, akkor már nag különbség lenne a 15 és a 10-es olaj között !
És mivel magyarországon ritkán van -22 fok, olyan -15- -17 körül szoktak lenni a leghidegebb téli napok, így nagyon sokat számít már az is, hogy 15, vagy 10-es olaj van a motorban !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
válasz szőröscica #9990 üzenetére
nem, még tavaly
500 long @ 91, tök halk, mivel mindehol szigetelés, meg dupla uvegek vannak
most épp csöpögteti a vizet a vizpumpánál a tömités alol, multkor az ajto/ablakkal volt gond, am megvan, nem vagyok bátor, van 1 audi 80 is mellé igavononakmeg a rögzito féknél kell vmit csinalnom ,mert a pedál lejebb van ahol már jelez, vszinu vmi visszahuzo rugo hianyzik, gázt pedált csináltam rajta, mert kb 2-3 cm holtjátéka volt, most közvetlen, de ez lehet csak az én heppem, mert audinal is az volt az 1..
ha vki erdekel belöle a gyari cd s becker (még nem csinaltam meg rossza bekapcsoloja, amugy mukodik, ha kinyitod meg becsukod a cd nél, be kapcsol) irhat.
van benne 1 komplett riaszto meg védelmi rendszer, most nem jut eszembe a neve
gombal inditos, vagy akar taviranyitoval is.amin csodálkozok az a fogyasztas, sztem nem zabal, nem fogok irni mennyi, sosem neztem nem is fogom, bár lehet elfogult vagy hulye vagyok, mert sosem volt 2L alatti autom, jo nem jarkalok el 4-5 L el mondjuk aki ilyeneket ir azt meg én nem hiszem el!
kérdés: a multkori ajtomizéria miatt, eszembe jutott, ha most zárt ablakoknál merulne az akksim, h jutnék be az autoba?! mert nekem akkor kulcsal sem nyitott, gondolom a védelmi rendszer vegett, 1 megoldást gondoltam ki, a csomagtarto phneumatikáját ketté osztom, ugye ha nyomást adok rá, kinyitja hátul, onnantol hozzá férek az akksihoz.
bár ha véletlen lezárná magát (magátol zár, 2 figyelmeztetés után) és ha bent van mind 2 kulcs véletlen akkor nem tudom mi tévő lennék ráadásul ha bármihez hozzá nyulok beriasztott állapotba azonnal vinnyog, pl multkor, motortérbe matattunk, nem figyeltunk, beriasztott, és még a kulcson azt is jelezte h a motortérnél volt risztas, elég komoly kis cucc van benne, csak nemhogy megszivassam magam, bár figyelek, h a másod kulcs mindig zsebbe legyenamugy van 1-2 nehezen zárodo dolog még, de aproságok, pl jobb hátsó hamutarto, kis ful van lepattanva, meg ilyenek, latszik rajt az idő mind kint mind bent, de nem vészes, persze nem szalon autó, de mikor kedvem van hozzá ($) kap vmit ő is, bár most 1.legeges az audi (80as @89 2.0E 8 szelep) sok mostani auto megirigyelné amennyire furgen ugrik gázra, nincs lagg
kicsit szedett vedett, de most jöttem melobol
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html