- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #58122 üzenetére
Nana, én sokkal jobban élvezem a fotózást az OM-D gépekkel mint anno Nikon DSLR-rel. LX100-at próbáltam, szerintem jól kezelhető, egy kevés gombos belépő tükröstől sokkal jobban. Ha az LCD nem fix lenne már lehet dobtam volna az Oly szettet, úgysem telézek. Csak újból rawozni kéne mint a Nikonnál, az Oly jpg elkényelmesített.
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #58124 üzenetére
K10D-hez nem volt szerencsém. D80/90-hez igen. A D80-at szerettem, olyan tiszta képet mint amit az a 10MP-es CCD tudott ISO100-on...a CMOS szenzorok csak álmodhatnak róla. Ellenben ISO800 fölött rohamosan elfogyott. A D90 már nem nőtt a szívemhez, a szenzor jobb magas érzékenységen és ennyi. A D80-on pontos 16-85VR autofókusza többszöri kalibrálás után is bizonytalankodott. A 35 f1.8 dettó. Meguntam a hercehurcát, plusz rájöttem hogy nem akarom már cipelni sem. Akkor jelent meg az Oly E-M5, szerelem első látásra, és ez azóta is tart.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz KFeri22 #58143 üzenetére
Nyomi mobilosan torz szelfit lehet csinálni ezekkel is, nagylátószög állásban hagyod és kartávolságból elkattintod, a krumpliorr garantált Ellenben kizoomolva a tele végre és kicsit messzebbről lőve sokkal emberibb képeket kapsz. Ehhez nagyon jól jön a wifis applikáció, ilyenkor a mobil egyrészt távoli LCD-ként funkcionál, másrészt távkioldó is.
egy kis nézegetni való: http://stepheneastwood.com/tutorials/lensdistortion/ (bocs, hogy nem link és másolni kell, mobilról vagyok) Ezen a példán elég jól látszik hol kezdődik a nem torz portré gyújtótávolság, 70 mm fölött.
[ Módosította: philoxenia ]
-
Tin_Shield
őstag
Ez alapvetően megszokás kérdése, szubjektív dolog. Nekem a Canon nem volt szimpatikus, jó tíz éve Nikon D40 volt beugróm a tükrös világba, meglepően mokány kis gép volt az akkori újrahasznosított tejfölöspohárból fröccsöntött Canonokhoz képest. Azóta persze lefolyt nem kevés víz Dunán, talán már a Canon sem erőletei azt a rettenetes fényes plasztikot. Az Olyra váltás után - szerelem ide vagy oda - jó párszor földhöz akartam vágni az E-M5-öt annyira bosszantott. De néhány nap alatt belaktam, megszoktam a hülységeit, meg amúgy is, Live SCP, és a menübe szinte csak kártyát formázni járok
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Janusz001 #58155 üzenetére
Beltérre nem az FZ200 lesz a géped, valami nagyobb szenzoros gép kell. Ha új gépet szeretnél két lehetőséged van ebből a keretből, Canon G9Xmk2 és Sony RX100mk1. Ha a késöbbi bővíthetőség fontos lehet, akkor belépő MILC, vagy fapados DSLR is akad ennyiért, ez utóbbi akkor ha a nagyobb méret nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Janusz001 #58158 üzenetére
Biztos hogy kevés, vagy csak úgy gondolod? Van jó kis program ami a képeid exif adataiból kielemzi milyen (ekv) gyújtótávolságot használsz előszeretettel. Egy próbát megér. Ha nagy zoom kell és jó beltéri képminőség egy gépben akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni, Pana FZ1000 vagy a Sony RX10 sorozata jöhet szóba. Illetve a cserélhető objektíves gépek, minden előnyükkel és hátrányukkal együtt.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Psychopeti #58166 üzenetére
Panasonic FZ200 vagy 300, ezek érnek valamit nagyzoomos gépek közül. De erősen kompromisszumosak, a nagy zoom oltárán be kell áldozni a képminőségből.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Psychopeti #58178 üzenetére
Még kiegészíteném a kapott listát a Canon G7Xmk2 és G9Xmk2 gépekkel. Használtan is ezek közül érdemes nézelődni
Illetve kisebb büdzséből az egy generációval korábbi (1/1.7-1.8" és 2/3" szenzoros) csúcskompaktok - használtan 50-60e körül - is körberöhögik a nagyzoomos gépeket beltérben. Ilyen gép pl a Fuji X10/20, az XF1, az Olympus XZ 1 és 2, a Stylus1, a Panasonic LX7, a Canon S200 stb.
És végül, megfontolandó egy kisméretű MILC is, 100e alatt elég jók vannak használtan, időnként egy-egy kifutó gép akár újonnan is belefér.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Érdemes elmozdulni, beltérben nagyon kevés lesz az FZ200/300 szenzora sajnos. Létezik jó megoldás házon belül, az egyel nagyobb testvér az FZ1000 ideális gép lenne neked, de sajnos túl lóg a kereteden, De ha megteheted akkor megéri gyűjteni rá.
A cserélhető objektíves irány sem elvetendő, de a 150ezres keret itt is szűk lesz sajnos, amennyiben új gépet szeretnél. Létezenek MILC és DSLR gépek között un dupla zoom kitek, ilyenkor az általános kitobjektív mellé csomagolnak egy teleobjektívet is, többnyire lényegesen olcsóbban mintha külön megvennéd őket. Hátrány hogy cserélgetni kell az objektívet. És persze vannak nagyátfogású zoom objektívek is amivel megúszod a csereberét, de ezek többnyire még drágábbak mint a dupla zoomos kitek.
Egy tippem azért van, Nikon1 J5 + 10-100. Kicsi gép, jó a szenzor, piszok gyors a működés és az autófókusz. Az objektív rövidebb (de szerintem elég neked) és sötétebb (ez már komolyabb hátrány) mint a FZ1000-é, viszont előny lehet, hogy cserélhető. Ha "kreatívkodnál" a késöbbiekben egy Nikon1 18.5 f1.8-cal sok dolgot meg lehet oldani.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Psychopeti #58188 üzenetére
Felejtsd el ezeket.
Ha tényleg elengedhetetlen számodra a nagy zoom akkor maradj az FZ200/300 gépeknél, ebben az árszegmensben messze a legkevésbé kompromisszumosak. -
Tin_Shield
őstag
"Két olyan objektívet láttam, ami árban, meg - amennyit értek belőle... - "tudásban" szóba jöhet:
Sigma Nikon 70-300mm f/4-6,6 DG: 51 990.-
Tamron 70-300 mm f/4-5,6 DI LD: 39 995.-"Felejtsd el, kb papírnehezék kategória mindkettő. Kétszer lehet neki örülni, először amikor azt hiszed jó vásárt csinálsz és megveszed, másodszor amikor találsz egy balekot akinek el tudod passzolni. És a második lesz a nagyobb öröm... Szűkös büzséből a Nikon kit tele, az 55-200VR (esetleg az 55-300VR) ajánlott. Dupla kitben is lehet kapni ezeket, így valamivel olcsóbb mint külön-külön.
A D3400 jó gép, csak a szenzort nézve a legjobb az eddigek közül, a 18-105 pedig korrekt objektív. De ez önmagában kevés lesz neked egy csarnokban fotózni, ha csak nem tudsz egészen közel menni. Kell mellé egy teleobjektív, vagy pedig egy egyben nagyzoom (18-200 vagy még hosszabb végű).
Ha nem akarsz objektívet cserélgetni az FZ1000 az optimális választás, bár kisebb a szenzor, de jobb minőségű és fényerősebb az objektív, tudásban de főleg videóban körberöhögi a D3400-at.
Ha kettőt szeretnéd ötvözni (cserélhető objektíves és nagyzoom, viszonylag jó áron) akkor Nikon1 J5 + 10-100 ez 180e körül van. Vannak ettől többet tudó kombinációk, jobb képminőséggel de nagyon hamar 250-300e körül találod magad.
Tipp:
Vegyél használtan egy FZ200-at, kipróbálod, ha elég amit tud öröm és bódottá', ha nem jön be eladod kb árában nagyobb bukó nélkül. Az FZ300 állókép minőségben ugyanez, szolgáltatásokban és videóben persze lényegesen többet tud[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Psychopeti #58196 üzenetére
FZ1000 a következő lépcső. Most írják van a facén egy 135-ért, az tisztességes ár.
A RAW önmagában nem oldja meg a zajososdást, ellenben ha ügyes vagy és kitapasztalod/megtanulod a képfeldolgozást, lényegesen többet és látványosabbat ki lehet hozni a képekből mint amit a FZ jpg motorja tud.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #58210 üzenetére
A VC végű Tamron jó, egyesek szerint még jobb is mint a Nikon 70-300VR, ez a sima nem. Kisebb felbontású szenzorokon sok üveg tűrhetően viselkedik, de a 24MP igényli a jó feloldóképességű üvegeket sajnos.
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #58212 üzenetére
10MP minden ésszerű felhasználásra elég szerintem, de most újra a megapixelmánia korát éljük.
-
Tin_Shield
őstag
válasz GoTReX #58229 üzenetére
Ezek viszonylag szerencsés méretek, technikailag nem kell hozzá különlges eszköz, pl makróobjektív, De a gépen kívül azért pár dolog még szükésges az igényes tárgyfotókhoz. lámpák/vakuk, fényformálók, fénysátrak, állványok stb. Nagyjából be kéne határolnod mekkora összeget szánsz a projektre.
Van itt a pH-n egy tágyfotós topik, sajnos régóta tetszhalott, de azért érdemes végigolvasni kiindulásnak. -
Tin_Shield
őstag
válasz Psychopeti #58258 üzenetére
Nem tudom, de ha igen se akarj. Egyszerűbb megtanulni azt a pár angol szót, min a magyar "fordításon" agyalni, hogy na most vajon mire gondolhatott a költő...
-
Tin_Shield
őstag
válasz Daniel Alves #58316 üzenetére
Panasonic nem játszik? Én vetnék egy pillantást az LX100-ra és az LX15-re is, tudnak olyat amit sem a Canon sem a Sony nem, ebben az árban.
-
Tin_Shield
őstag
válasz CoroStar86 #58489 üzenetére
LX100 vagy LX15.
-
Tin_Shield
őstag
Az a5000 egy egyszerű belépő gép, korrekt képminőséggel, az a6000 sokkal komolyabb tudású, ha megteheted válaszd inkább azt. De ezek a gépek csak méretükben - többé-kevésbé - kompaktak, egyébként cserélhető objektívesek.
Ha már a kompkat topikban vagyunk, a prémium gépeket is érdemes megnézni, kb az a6000 árában nagyon jók vannak, és több szempontból még többet is nyújtanak, mint az a6000 + hozzáadott a nem igazán acélos minőségű kitobjektív. Persze ha minőségi objektíveket is megengedhetsz magadnak és/vagy extrém széles látószöget, netán hosszú teleobjektívet is szeretnél, akkor a cserélhető objektíves irányt válaszd.
Ezeket a komapktokat érdemes megnézni: Sony RX100 mark3 (és újabb), , Panasonic LX15, LX100, Canon G7X, G5X -
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kalandor #58871 üzenetére
Az optika átfogása csábító, de elég hamar ejti a fényerőt, szóval a kisebb szenzor ellenére a LX100 van előnyben. És maga a szenzor sem nagy durranás, még a régi Canon időszakban készült, amit az mft is bőven megugrott már. Ezen kívül lassú a gép minden téren. Kártyaművelet, ki- bekapcs, gombokra reagálás, AF stb.
Ha nem szimpi a Pana valamiért és inkább a Canon vonalon néznél gépet akkor sokkal inkább a G7XmkII. Szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kalandor #58939 üzenetére
Az RX100-ban is 1"-os érzékelő van, ha G7X-nél vagy LX15-nél ez hátrány akkor itt is. Ettől persze még jó gép, ahogy a többi 1"-os is az.
A G1Xmk3 APS-C szenzora a valóságban nem sokat ér azzal a fényerővel, ha átszámolod kisfilmere nem vagy vele előrébb mint a G7Xmk2-vel lennél. -
Tin_Shield
őstag
válasz Tin_Shield #58946 üzenetére
Izé, szóval kicsit több játékot enged
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kalandor #58948 üzenetére
Mivel a többé-kevésbé iparági zsinórmértének tekintett DXO szerint a zajosodásra kapott értékek egyformának tekinthetők az LX100, LX15 és az RX100IV esetében, én nem ez alapján döntenék. Az LX15 fél FÉ előnye viszonylag jelentősnek mondható kevés fényben, a proci, a jpg motor és az 5 tengelyes stabi is fejlettebb mint az öregebb nagytesóban. Ellenben kevésbé fényképezőgép, kevesebb a dedikált kezelőszervvel, és nincs EVF.
-
Tin_Shield
őstag
Azt tegyük hozzá - mivel kiemelt feladat lenne a szürkületi / éjszakai / naplemementés stb. fotózás -, hogy ez a rekeszelünk és fényerő nem számít csak nappalra igaz...
Az APS-C jobb mint a MFT sem egy megfellebezhetetlen igazság. Az öreg 16MP-es MFT minden paraméterben simán felveszi a versenyt 18MP-es Canon APS-C-vel, és az új 20-as MFT szenzor is simán pariban van a 24-es Canon APS-C-vel. -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
A Sonynál az objektíven csúszik el a dolog. Ami "méltó" a szenzorhoz - a 16-50 inkább vicc szerintem -, az nem olcsó és főleg nem kicsi, stabi sincs a legtöbbször, szóval nagyon gyorsan eltávolodunk az egykezes "zsebrevágható" kompakt mérettől. Szóval nem olyan rossz kompromisszum az a Pana LX, Sony RX vonal
-
Tin_Shield
őstag
Nappal tájképhez f4-en bőven lehet alapérzékenységen fotózni, ISO100-on nem sok különbség lesz szemre az APS-C javára, magas érzékenységen húz el inkább. És jó dolog az ekv.~ 35mm, nekem a kedvenc gyutávom, de nagyon nem tájképezére való, inkább a klasszikus 50-es alapobjektív alternatívája.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kalandor #58971 üzenetére
Sokkal szűkebb látószög az ekv 35 mint az ekv 24, ilyen képet max. több képes panorámából tudsz összerakni. A kép minősége persze jobb lesz. Ha csillagoségboltozni, Tejútazni akarsz akkor már az ekv.24 mm is nagy kompromisszum, inkább ekv.20mm alatti gyutáv kéne, a Canon 22 f2 felejtős erre.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kalandor #58984 üzenetére
A szenzor gyakorlatilag ugyanaz, az előrelépés a PDAF. Ha gyorsan mozgó témákat fotózol vagy videózol akkor aranyat ér, statikus témáknál nincs túl nagy jelentősége, a kontraszt AF pontosabb. Nagyon kevés kompaktban van ilyen tudású autofókusz.
A Pana más utat választott, náluk egy DFD-nek hívott rendszer van hasonló célra. Ez sem rossz, sőt, de még kicsit "butább".[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Bdanyy #58998 üzenetére
Bár az LX100 lényegesen nagyobb mint a mini szappantartók, azért még hordozható övtáskában. Nekem Olympus E-M10 van, az még nagyobb, és övtáskában (is) hordom palacsinta objektívekkel.
"Zsebméretben" a Panasonic az LX15 lehet érdekes, az hasonlóan kicsi mint az RX100 széria[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Wasquez #59001 üzenetére
Írtam volna ilyenről? Lehet, nem rémlik.
Az EOS-M100 amúgy önmagában nézve nem rossz gép, végre a Canon is naprakész szenzort használ. De mint rendszer egyelőre nagyon hiányos, kezdetleges a többihez képest. Magamnak akkor vennék EOS-M gépet, ha lenne Canon DSLR szettem, és kéne egy alkalmi kirándulós "zsebgép" amire adapterez(het)ném a meglévő EF/EF-S objektívjeimet szükség esetén, mivel a natív objektív kínálat nagyon karcsú.
Szigorúan a tudást nézve az EOS-M gépek nem igazán nyújtanak semmi olyat amit a többi gyártó ne tudna ugyanolyan jól, vagy még jobban, ezért nulláról építkezve MILC vonalon jelenleg ésszerűbb választás szerintem - ABC sorrendben - a Fuji, az MFT (Olympus és Panasonic) vagy a Sony, ezek már sokkal kiforrottabbak. Persze ha szubjektív okok miatt a Canon a nyerő akkor azt kell venni[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Wasquez #59116 üzenetére
Ezek mindegyike kontraszt AF-es, mozgó és/vagy nem elég komtrasztos témáknál előfordulhat, hogy hibáznak. A Panasonic a DFD-vel tud többet, ez egy paraméterezhető funkció, meg/ki kell ismerni.
Mindegyik mellett szól érv. A Canon mellett a kicsit hosszabb optika és Canon színvilága (sokan szeretik), a Panasonic mellett a optika fényereje és a 4k video, a Sony mellett az EVF[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen