- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Telekom mobilszolgáltatások
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
Erről a promóról nem hallottam, így már jobban megéri a G16 a G15 ellenében. Abszolút értelemben persze még így sem bestbuy...
Ha kitobival, automatán használná és nincs is tervben semmi előrelépés akkor sok értelme nincs 1200D-nek. Ha viszont jobban bele akar mélyedni akkor nem az 1200D a legjobb választás a belépő DSLR-ek között, a Nikon hasonló árú gépének jobb és korszerűbb a szenzora. A hasonló összegért kapható - még jobb - alternatívákat csak azért nem említem mert azok nem Canikonok -
Tin_Shield
őstag
válasz mrmarkus #46959 üzenetére
Hát nem tudom, az egy szem fullgagyi - és APS-C-n nem is igazán jó látószöget adó - 50 f1.8-at leszámítva mi olcsóbb a Canonnál abból szortimentből amit egy nagyon hobbi fotós is megvesz?
A 18-55 kitobik és az 55-2x0 kittelék kb. azonos árban vannak.
N18-105 olcsóbb mint a C18-135.
N35 f1,8 olcsóbb mint a C35 f2.
A 3rd party objektívek pl.: T17-50 f2.8 a makrók stb. azonos áron vannak.
Oké, a 70-200 f4 (IS), néhány nagytele, és a T/S objektívek terén van (ár)előnye a Canonnak, de ezeket ritkán veszi meg egy nagyon hobbi fotós az 1200D-re.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
A neten sok mindent (és ugyanannak az ellenkezőjét is) lehet olvasni...legjobb ha saját szemeddel győződsz meg egy korrekt összehasonlító oldalon.
De ha nincs kedved hozzá, röviden: egyforma pixelszámra méretezve a Canon 18-as és az Nikon 24-es szenzort semmivel sem zajosabb a Nikon, sőt. Ellenben színmélységben, de főleg dinamikában megeszi reggelire Canon szenzort... -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz bferenc #47079 üzenetére
1. Ahol a legjobb áron kapod gyártói (nem webshopos) garanciával. A hivatalos garancia egy év, + egy év ingyenes alkatrész.
2. Automata sapkára gondolsz? e-bay-ről
3. Amibe belefér és ami tetszik azt gondold át, hogy akarsz-e más dolgokat is pakolni a táskába (miniállvány, pótakku, szűrők stb) mert akkor olyan tatyót válassz amibe ezek is beleférnek.És megerősítem: jó döntés az LX7
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sanyyka #47161 üzenetére
Pedig jó a ~dupla terület: kb.28,5 mm2 vs 58 mm2
ez ugye azt jelenti a nagylátó végén van 1FÉ előnye az XS1-nek, a tele végükön egyformák.
Nekem már egy FZ is határeset lenne, (az Oly Stylus 1, na az rendben van), a Fuji pedig egy monstrum, majd' egy kilós súllyal. Akkor már inkább valami DSLR egy nagyzúmmal... -
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sanyyka #47201 üzenetére
Képstabit ki- és bekapcsolva van különbség?
Bekapcsolt stabi+félig lenyomott expogombnál?
A használati utasítás 7. oldala szerint a zajok elvileg nem számítanak hibának. De ha zavaró mértékű akkor vidd be a szervizbe és mutasd meg
(Nincs FZ200-am, Pana objektívem van, abban kikapcsolt állapotban kotyog a stabi, bekapcsolva halkan surrog, a rekesz kattog)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Willie #47382 üzenetére
Az optikát leszámítva szinte ikrek. Mármint az FZ150 és az FZ200. De az a majd' két FÉ előny a tele végen hatalmas előny az FZ200 javára.
Olympus XZ2, Fuji X10 is belefér a 80 ezres keretbe. Ezek nagyobb és komolyabb - de még kompakt - gépek.
AZ XZ-2-nek nagyobb szenzora, fényerősebb az optikája és kihajtható az LCD-je (az XZ10-hez képest).
Az X10-nek van átnézeti keresője, és jobb rajzú fényerősebb az optikája (az XF1-hez képest) -
Tin_Shield
őstag
válasz Mars55 #47478 üzenetére
A G16-nak nagyobb az átfogása, az LX7 fényerősebb és szélesebb látószögről indul, neked kell eldönteni mi a fontosabb.
A Fuji X10/20 sem igazán nagyobb mint a G16, az Olympus XZ2 pedig konkrétan kisebb, majdnem milliméterre egyezik az LX7 méretével. Ha nem akarsz videózni ezek is elég jó gépek és kicsivel 70e fölött már megcsíphetők. A Fuji előnye a kezelhetőség és a nagyon jó jpg motor, az Olympus -nak a szintén jó jpg motorja, valamint kihajtható érintőképernyője van.
Ha nem kritikus az AF sebessége akkor a Fuji X10, (ha fontos akkor inkább az X20).
Ha sokat fotóznál "lehetetlen" helyzetekben (pl makró) akkor Olympus XZ2.
Ha videóznál akkor az LX7.
Ha "csak a Canon" akkor G16
(és ha nem sürgős akkor érdemes várni egy kicsit, rövid időn belül várható a Fuji X30 és Pana LX8, és a G17-ről is vannak - elég vad - pletykák)
camerasize[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Superhun #47482 üzenetére
Én nem adnék érte annyit (konkrétan a felét sem). Ha szuperzoomos gépet szeretnél akkor kicsivel többért válaszd a Panasonic FZ200-at, annak nem gagyi a keresője, tisztességes az optikája, és videóban is sokkal többet tud. De mielőtt beleugrasz bármilyen gépbe gondold végig tényleg szükséged van-e a szuperzúmra, ekkora összegből nagyobb szenzoros és fényerősebb optikájú gép is akad, vagy akár cserélhető objektíves gép is.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Mars55 #47485 üzenetére
Az Oly (és a Fuji) videóban nem csak esetleg gyengébb, a valóságban is az, a Canon jobb, de az LX7 a nyerő.
A Canon átnézeti keresője a gyakorlatban nem sok mindenre jó, a gép felépítse abszolút rendben van, ezzel sosem volt baj a G szériánál.
A képminőséget hasonlítsd össze magad, pl: itt Comparometer, nekem az LX7 jobban bejön. Fényerőben azonos gyutávon kb 2/3 FÉ előnye van a Panának, a visszafogottabb a színvilág nem mindenkinek bejövős, ezen egyedi színprofillal lehet segíteni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Superhun #47508 üzenetére
Ez a kettő a legjobb. A Fuji nagyobb, retrós, több a hagyományos kezelőszerv, van kukcska, manuális a zoom. Az Oly kisebb, modernebb, kihajtható az LCD, érintőképernyő, EVF-fel bővíthető, villanyzoom. Az (álló)képminősége mindkettőnek nagyon jó, egyikkel sem nyúlsz mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Videót biztosan nem csinál jobbat az X10. Hogy állóképben melyik a jobb, az leginkább ízlés dolga, mindkettő elég jó, talán magas érzékenységen van egy kis előnye a Fuji szenzornak. Az Oly EVF nem összehasonlítható a Fuji kukucskával, ez utóbbi kb. semmire sem jó, annyi a pozitívuma hogy nem opció.
Az Oly szenzora 7,5x5,6 mm, a Fuji 2/3" szenzora 8,8x6,6mm, az (1,5-ös) APS-C 23,6x15,6mm. -
Tin_Shield
őstag
azt kérdezted a méretét tekintve hogy áll, de akkor egy olvasnivaló: Fuji EXR CMOS technology
(csak az X10-re igaz, az X20-ban hagyományos szenzor van)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz kretenallat #47713 üzenetére
Van pár jó gép: Olympus XZ10 (kifutó), Olympus XZ2, Fuji X10 (kifutó), Fuji XF1 (kifutó) Fuji XQ1, Pentax MX1, Panasonic LX7 (ha videóznál is)
(a "nagy" márkákat ebben árkategóriában én hanyagolnám, de ha ragaszkodsz névhez akkor: Canon S120, Canon G15, Nikon P340) -
Tin_Shield
őstag
Hogy ki mit talál szubjektíve jobbnak azzal nehéz vitatkozni, de az tény, hogy az LX7 optikája sokkal kevésbé taknyol a széleken/sarkokban mint az RX100(II)-é.
(#47778) mikrofon Szerintem kézbe kell venni a kiszemelt gépeket. ha úgy érzed kell valami plusz akkor szinte minden jobb kompakt gépre kapható gyári és/vagy utángyártott markolat, de egy jó minőségű bőr féltok - akár csuklópánttal - is sokat tud javítani a fogáson.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Kb. ennyiért van XZ2 és X10 is, így annyira nem bestbuy, de ha ez előbbiek valamiért nem bejövősek akkor bevállalható. Saját tapasztalat híányában az imaging-resource tesztjéből annyi leszűrhető, hogy az optikája közepesen taknyol a széleken/sarkokban és a jpg motor sem ér az Oly vagy a Fuji nyomába. Ellenben fényerősebb és széleslátóbb. A döntés a tiéd
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz mikrofon #47803 üzenetére
A Pentax MX-1 az Oly XZ-2 optikáját kapta, a gép néhány paraméterben különbözik a donortól. Nekem tetszik külsőleg, most már az ára is emészthető. Én ugyan az XZ2-t venném, mert az Oly logikájával már megbarátkoztam, de ha Pentaxos lennék valszeg bevállalnám az MX-1-et
A Canon G sorozatától szerintem jobb a Fuji X10/20 (mínusz video). Ha pedig videó is kell akkor Panasonic LX-7 a mindent vivő "lola-t".
A Nikon P7800 érdekes lehet, ha valakinek kicsit nagyobb zúmra van szüksége, bár nemrég a Mammut MM-ben kb. ennyiért volt Olympus Stylus 1 is, ami sokkal jobb gép. -
Tin_Shield
őstag
válasz pibácsi #47829 üzenetére
Panasonic LX7, ne keresgélj tovább.
Kb. egy Deákkal többet kell érte kipengetni, de cserébe penge az optika, jó a szenzor, és (nem csak) kompakt mércével bokalefosós a video.
Ha kukacoskodunk a Pana jpeg motortól vannak ügyesebbek, ha maximalista vagy érdemes a raw fájlokkal foglalkozni. -
Tin_Shield
őstag
válasz scapegt #48043 üzenetére
(Én nem szoktam "fikázni", azt amit el akarok adni. Akkor sem ha júzer error-ról van szó, és akkor sem ha a cucc egy vagy több tulajdonsága nem begyere. De ez csak egy tanács lett volna, elég pörgős topik, sokan tájékozódnak innen vétel előtt. De végső soron nekem mindegy ki milyen módszerrel él )
-
Tin_Shield
őstag
válasz scapegt #48047 üzenetére
Én ki szoktam próbálni a gépeket a vétel előtt, és mindenkinek ezt javaslom, többet ér mint a speckók böngészése.
A tárcsás rekesz és záridő beállítással nem tudom mi a bajod, szerintem sokkal jobb mint menüs gombnyomogatós módszer.
Nem tudom milyen területen dolgozol, de van egy olyan érzésem nem sok köze van az értékesítéshez vagy a marketinghez[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Vyndree #48052 üzenetére
Én nem vagyok fan, nekem nincs és nem is lesz ilyen gépem.
A felsorolt hibák: hogy kényelmetlen és "bőrnyúzó" a tárcsa, hogy a lejátszáshoz be kell kapcsolni a gépet, hogy lassú(?) a működés, pár perc alatt kiderülnek. Talán az M módban lassan aktiválódó(?) videó ami nem szúrható ki első blikkre.
Elhiszem, hogy Miskolcon nem volt a vásárlás előtt lehetőség egy alapos próbára. De ha webshopból rendelem van nyolc napom, annyi idő viszont bőségesen elég mindenféle próbára. Ha nem jön be visszaküldöm, a pénzt visszakapom, öröm és bódottá...
Itt a logikát nem értem, az olvtársunk vett egy gépet amivel - mindegy milyen okból - nem elégedett, "földhöz akarja vágni", az eladásán gondolkodik. És erre az egyik leginkább látogatott gépajánlós topikban savazza a cuccot az eladás _előtt_. De tőlem mindenki úgy fűrészeli maga alatt az ágat ahogy akarja...[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Videóban elég jó, főleg a saját kategóriáján belül.
A gyengéje a kicsi (1/2.3") szenzor, emiatt közepes és főleg magas érzékenységen rohamosan nő a zaj, romlik a képminőség, csökken a dinamika (a nagyobb szenzoros gépekhez képest)
Közvetlen konkurens gép nincs. Az olcsóbb (és hasonló árú) szuperzúmoknak sokkal gyatrább fényerejű az optikája, és jellemzően még extrémebb a zúm. Az Olympus Stylus1 drágább, nagyobb a szenzor, kisebb a zúm. És e fölött már csak két 1" szenzorú bridge gép van, kb. negyedmilláért.
A 12 MP bőven elég ekkora szenzorra, még sok is, a rekesz szűkítésére igen hamar jelentkezik a diffrakció "áldásos" hatása.
Az RX100 teljesen más kategória. A szenzor sokkal nagyobb és jobb, az optika viszont inkább csak közepes minőségű (RX100 I/II), és 3,6x a zoom. Dönteni kell, hogy a szenzor vagy az optika teljesítménye a fontosabb. Ha mindkettő kell annak legalább negyedmilla az ára.
Fix 2.8-as fényerő azt jelenti, hogy az átlagos szuperzúmok 5.6 (vagy még sötétebb) optikájához képest legalább 4x annyi fényt kap a szenzor. A gyakorlatban ugyanolyan záridőhöz negyedakkora érzékenység kell, pl. ISO 800 helyett elég az ISO200 (jobb képminőség). Vagy ugyanolyan érzékenységen negyedakkora záridő is elég, pl. 1/60s helyett 1/250s (kevesebb bemozdult kép). Egyébként valóban, a mélységélességet is befolyásolja a fényerő, de ezeknél a kicsi szenzoros gépeknél ez az kevéssé markáns, leginkább az optikai zúm vége felé, és csak megfelelő(en nagy) tárgy- és háttértáv különbség esetén jelentkezik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen