Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    válasz Smish #96640 üzenetére

    Akkor itt a leírás. A mintákat innen lehet leszedni a lejátszó fájltámogatásának megfelelőt. [link] A Youtube-on is megtalálhatóak ezek a minták, a keresőbe AVS HD 709-et írva. Azokat lehet használni beépített tuner és appok használata esetén. Ha külső lejátszót használunk, mindenképpen az adja a mintákat.
    Külső forrás esetén állítsuk be a videószintet. Belső "forrás" esetén nincs erre szükség. Videó anyag esetén YCbCr használatos, amit esetleg limited rgb jelöléssel is találhatunk a lejátszónk videó kimeneti beállításainál. Ekkor a tévén a fekete szint beállításánál válasszuk az alacsony szintet. PC illetve játékok esetén lehetséges rgb kimenet, ezt lehet a játék dobozán jelzik is, nem tudom ezt, mivel nem játszom. Lehet tenni egy próbát, ekkor a lejátszón az rgb-t válasszuk, a tévé fekete szint beállításánál pedig a Magas képvezérlést. Ez fontos dolog, mivel ha nem jól van kiválasztva a videó szint, akkor a kép vagy lapos, szürke, dinamikátlan, vagy pedig információt veszítünk vele.
    Válasszuk a színház vagy valamelyik szakértői képmódot. Azért ezt, mert itt egyrészt minden olyan opció ki van kapcsolva, amire nincs szükségünk, illetve ezek a legpontosabbak is. Ha valakinek túl meleg a kép, akkor a színhőmérsékletnél válassza a meleg1 opciót.
    Következő lépés a túlpásztázás és az élesség beállítása. [link] A túlpásztázást a képarány beállításánál tehetjük meg. Válasszuk a 16:9 lehetőséget, a levágás nélkül opciónál pedig kapcsoljuk be ha a videón nem látjuk a 2,5% alatti részt. Így nem veszítünk a képtartalomból.
    Az élesség általában jó alaphelyzetben, nem érdemes nagyon megemelni.
    A fényerőt a fekete szint helyes beállítására használjuk. A vidó tartalomban a fekete értéke 16(r,g,b). Úgy kell beállítani a fényerőt, hogy a 16 és az alatti értékeket ne lehessen látni, a 17-es halványan, a 18-tól felfelé villogó oszlopokat határozottan látni kell. Ha a 16 alatti oszlopokból is látunk, akkor a kép szürke lesz. Ha a 17 felettieket nem látjuk, akkor pedig a sötét részletek vesznek el. [link] Játsszuk le a fényerő kalibrálási részt. Sötét helyiségben várjunk kicsit, amíg a szemünk hozzászokik. A háttérfény értéke a szokásunknak megfelelő értéken, maximális kontraszt mellet kezdjük emelni a fényerő értékét addig, amíg látjuk már a 16 alatti oszlopok villogását is. Ezután kezdjük egy értékkel csökkenteni a fényerő értékét, amíg el nem érjük a fentebb leírt célt. Egy érték is számít, így ne siessünk, akár pihenhetünk is közben. Ha megvan, akkor következik a kontraszt beállítása.
    [link] Játsszuk le a kontraszt mintát. A cél, hogy ne legyen vágva a fehér, s lehetőleg egy szín sem. Kezdjük el csökkenteni a kontraszt értékét amíg a 234-es oszlopig látjuk villogni az oszlopokat. Ha elszíneződést látunk a fehér alapon vagy az oszlopokban, akkor addig csökkentsük az értéket, amíg meg nem szűnik az elszíneződés. [link] A color steps mintával ellenőrizhetjük a kontraszt értékét, ha bármely színben két vagy több szomszédos oszlop összemosódik, akkor vagy magas még a kontraszt, vagy a színtelítettség. ha kész vagyunk a kontraszt beállításával, akkor ellenőrizzük a fényerő mintát. Ha korrigálni kell, akkor a beállítása után térjünk vissza ismét a kontraszt mintára. Ezt egészen addig kell ismételni, amikor már mindkét érték a lehető legpontosabb.A fényerőnek ha minden jól van beállítva, akkor sötét helyiségben az 50-es érték közelében kell lennie(1-2 érték eltérés belefér), ha nagyon sokat kell változtatni, akkor valami nincs jól beállítva.
    [link] Színtelítettség és árnyalat. Játsszuk a videót le, s a Haladó vezérlésnél a Színszűrőben válasszuk a kéket. A színtelítettségnél a két szélső téglalapot figyelve állítsuk be a megfelelő értéket. Ha kevés a telítettség vagy sok, akkor a téglalap vagy világosabb lesz vagy sötétebb. A cél, hogy beleolvadjon a kék háttérbe. Ha nem találunk pontos értéket, akkor átlagoljuk a sötét és világos rész közötti különbséget, s annyival emeljük meg a sötét részhez tartozó értéket. Inkább kevesebb legyen 1-2 értékkel az alap 50-es értéktől, mint több.
    A színárnyalat hasonlóan történik, csak a kép közepétől jobbra-balra villogó téglalapokat figyeljük. Ezt én nem szoktam ajánlani, mert az a baj vele, hogy általában két színt közelít a pontos értékhez, a harmadikat viszont inkább még jobban távolítja. Minden szín árnyalatát inkább mérő segítségével a színkezelésben lehet pontosan beállítani. Ha nagy anomáliákat nem okoz, s csak 1-2 értékkel van változtatva, az még maradhat is, de 5-ös érték változtatást soknak tartok.
    Ezek a szemre történő beállítások, amit kalibráláskor is megcsinálnak, s alap beállításnak kell lennie.
    Ha van kérdés, vagy nem tiszta valami, nyugodtan jöhet kérdés.
    Jó képbeállítást kívánok.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák