- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Mobilarena
> > > F1 klub by Oliverda < < <
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qorthral
őstag
Üdv mindenkinek!
Lassan meglátjuk, hogy változnak idén az erőviszonyok. Bár semmit ne kiabáljunk el, hiszen még az utolsó teszt sem feltétlenül mérvadó... (Tavaly komoly elemzések születtek arról a tesztek után, hogy a Merci az egyik legjobb konstrukció.) Átmeneti év, mondják sokan. Így is van, szóval talán túl nagy változásra kár számítani. A Sauber tűnik a legmerészebbnek, a többiek szerintem kb ugyanott maradnak majd egymáshoz viszonyítva. Pár tizedes eltérés lesz persze, csak kérdés kinek merre. A Sauber tavaly is piszokgyors volt némelyik hétvégén, szóval ha erre rá tudtak pakolni, akkor ott lehet az a várva várt győzelem.
Fentiek miatt a McLarené (és persze Buttoné) a legnagyobb sansz, hogy megfogják a Red Bullt. A sebességgel szerintem nem lesz gond, a kérdés az, hogy csapatként mennyivel lesznek egységesebbek, hibátlanabbak, mint tavaly. A Ferrarinak nehéz dolga lesz, mert a Red Bull idén valószínűleg már egyből gyors lesz, így kevésbé lehet majd abból megélni, hogy 4-5 másik csapat is rabol tőlük pontokat. Vagyis a Ferka nem kezdheti 5.-6. erőként ezt az évet is.
Azért jó eséllyel izgalmas évadunk lesz idén is, hiszen a 3 leginkább TOPcsapat mellett szinte biztos, hogy Hamilton, Hülkenberg, Kimi, Grosjean és Maldonado is ott lesz majd a dobogó környékén, gyakran vagy néha.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Hamilton elégedett: "Többet igazán nem remélhettem volna."
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Plusz nem tudhatták, hogy Perez épp a leigazolása pillanatától (részben/egészében gondolom amiatt) esik szét/vissza rendesen, Hulk pedig épp akkortól (évad utolsó harmada) kezd el szárnyalni. Pechjük volt, mert Hülkenberg az évad első felében semmivel nem volt jobb, mint Di Resta, ám a másodikban sokkal.
Szerintem nem döntöttek rosszul, bár Hülkenberget én is jobbnak érzem (már önmagában a Williamses pole-ja is nagyon el kellett volna, hogy gondolkoztassa a Mekit). Perez is nagy tehetség, ne vezessen minket meg az a pár elszállt futam az év végéről. A pénzkérdés is számíthatott, de kizártnak tartom, hogy az volt a fő szempont.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Oliverda #221 üzenetére
Nem lesz egyszerű az évkezdet, az tuti. Olyan nagyon a Red Bull sem elégedett. Kíváncsi vagyok vajon a csapatok nennyivel sejtik jobban, hogy ki lehet a legerősebb Melbourneben. A tavalyi év és az idei gumik kapcsán meglepetéseredményekre szamítok a Saubertől.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Wéber Gábor:
"Ugyan Melbourne messze nem jelent teljes képet az egész évre, de néhány dolgot érdemes majd figyelni Sepangban a múlt heti erősorrend ismeretében. A forróság és az agresszív aszfalt sok dolgot változtathat, de egyelőre Lotus-Ferrari-Red Bull élmezőny mögött jön a Mercedes, majd a Force India, utána a McLaren, Sauber, Toro Rosso hármas szinte teljesen együtt, a Williams a senki földjén, éppen a Marussia előtt és a Caterhammel a sor végén.
Néhány érdekesség a mezőny versenyteljesítményéből:
- Räikkönen Lotusa és di Resta Force Indiája ugyanazt a kétkiállásos stratégiát futották, de a Lotus átlagosan 1,2 mp-cel volt gyorsabb körönként,
- a McLaren és a Toro Rosso szinte egálban voltak a versenyen, Button és Vergne ugyanazon a taktikán 2mp különbséggel futottak be,
- Perez ugyan Button mögött végzett, de 5 hellyel hátrébb rajtolt csapattársánál, és a második kiállásnál még 20,8 mp-re volt tőle, amit a befutóig 1,7 mp-re csökkentett,
- Webber az ECU probléma miatt rengeteget bukott a rajtnál és az első két etapban, a 39. körre már 32 mp hátrány volt Vettellel szemben, azonban a befutóig ebből 7,5 mp-et ledolgozott, hibátlan autóval lett volna esélye a dobogóért harcolni, mégha Vettel valószínűleg nem hajtott már teljes erőbedobással az utolsó etapjában,
- Sutil és Bianchi az utolsó stintre szuperlágyat választottak, ám egyiküknek sem jött be (habár Bianchi ezzel a leggyorsabb szuperlágyon futott versenykört azért megcsípte): az első gyors kört követően rohamos tempóban vesztettek, Sutil 38,6 mp-et 12 kör alatt, míg Bianchi 31,6 mp-et 8 körön belül, Kimihez képest,
- Massa a második kiállását követően mindössze 2 mp-re volt Alonso mögött, ami a 41. körre 8,4 mp-re nőtt, a befutóig pedig 21 mp lett belőle,
- a Mercedes tempóját Hamilton/Alonso viszonylatban vizsgálva látszik, hogy a Mercedes sokat vesztett a tervezett kétkiállásos taktika miatti óvatosabb kezdésen (14,4 mp-et az első kiállásokat követően Alonsóval szemben), amit aztán háromra változtatva viszont nem tudtak tempóra váltani. Különösen Hamilton harmadik, mindössze 11 körös etapja volt csalódás a közepes keveréken, amikor annak ellenére nőtt a hátrány Alonsóhoz képest, hogy a spanyol 11 körrel öregebb gumikon autózott. Az utolsó etapban aztán nagyjából stagnált a különbség, az volt Lewis legjobb etapja, de a gumik még így is nagyon kiszámíthatatlanul működtek a W04-en,
- a Sauber teljesítménye nehezen belőhető, mert ugyan Gutierrez di Restával egyező kétkiállásos taktikán volt (szuperlágy-közepes-közepes), azonban a végére 54 mp hátrány szedett össze a skóthoz képest, ráadásul ebből több mint 30-at az utolsó kiállásukat követően. A mexikói még csak most tanulja az ipart, úgyhogy a teljes képhez Hülkenbergre is szükség lesz, de az látszik, hogy a Saubernek lesz dolga, ha meg akarják verni a Force Indiát, akik jelen pillanatban a Lotus után a legjobbnak tűnnek gumihasználat szempontjából."PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Egyetértek. Ami viszont homályos nekem, hogy Rosberg miért nem próbálta meg egyszer sem azt a támadástípust, amit Wéber Gábor is említett, azaz az első DRS zónában közel maradni, a másodikban pedig előzni. Mivel Hamilton a másodikban többször is visszaelőzte felteszem, hogy Rosberg is tudott volna ott előzni. Mivel gyorsabb volt, egy kör alatt elhúzhatott volna annyira, hogy elöl maradjon... Mielőtt RB rászólt, lerendezhette volna így a kérdést. Miért nem tette/próbálta meg? Tényleg abban a verzióban látott több esélyt, hogy már az első egyenesben előz?
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Eredetileg sem hangzik sokkal jobban
"Obviously I'm the black sheep right now. Obviously I put myself in that position so, as I said, all I can say is apologies to Mark. I know that right now, obviously, having just come out of the car, it's probably difficult to explain everything but the pass was deliberate, obviously I wanted to pass him, you could see that, otherwise you wouldn't even try, but I didn't mean to ignore the strategy or the call. I made a mistake, simply."
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Maláj előtt is mindenki azt mondta, hogy Kimi fél kézzel is behúzza, főleg az erős pénteki nap után. Itt most az látszott pénteken, hogy egy körön nagyon gyors, versenytempóban pedig némileg elmarad a Merci/Ferrari/RBR hármastól. Nos, egy körön valóban gyors. Szerintem tempója nincs a győzelemhez, ha behúzza, akkor a kevesebb kerékcsere lesz az oka.
Hamilton - Alonso - Kimi/Vettel.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Nem volt elég Kimi a győzelemhez. Alonso simán behúzta, imponáló módon. Kimi is jól ment, ahogy Lewis is. Külön öröm látni, hogy a Merci egész versenyképes, csak ne essenek vissza, mint tavaly. Ja, és a műszaki hibák terén is kicsit javulhatnának. A McLaren még mindig hátul, de javulnak, főleg Buttonnal. Kiszámíthatatlan, mi lesz a következő versenyeken.
Bahreinben nagyon jó lehet a Lotus, de vajon mit tud majd a Ferrari/RBR/Merci?
Eddig az év hasonlóan indul a tavalyihoz: 3 futam, 3 győztes pilóta 3 csapatból. Csak így tovább!
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Üdv a klubban!
Mit vártok Bahreintől?
Pokoli meleg lesz, eső lényegében kizárt. A két gumikeverék a Kínában is használt közepes illetve a most bemutatkozó kemény lesz. Az eddigi futamok főleg a kopásról szóltak, ez szerintem itt sem lesz másként, hiába a kemény keverék. Az amúgy is a tavalyi közepesnek fele meg leginkább. Valószínűsítem, hogy nagyon erős lesz a Lotus, főleg Kimivel persze, bár lassan Romain is magára talál majd talán. A többiek kérdőjelesek.
Mindenesetre 3 futam után a gumikezelés szvsz így állítható sorba:
Lotus > McLaren > Ferrari > Red Bull > Mercedes
Míg a kvalisebesség:
Red Bull > Merci > Ferrari > Lotus > McLaren
A versenytempó pedig:
Ferrari > Lotus = Red Bull > Merci > McLaren
Ezek alapján Kimi győzelmet várok, továbbá Alonso és Vettel harcát a maradék két dobogós helyért. A nagy kérdőjel a Merci, bennük van 2 erős pontszerzés, de a dobogó szerintem most nem lesz meg.
Rajtsorrend: Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Kimi, Massa
Ami a többieket illeti, nem lepne meg, ha Hulk/DIR/Sutil valamelyike meglepetést okozna.
(Valószínűleg Sutil vagy Hulk, mert őket most eladom a ligában )PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Motion_Blur #452 üzenetére
Az bíztató...
Egyébként ha a Red Bull és/vagy a Ferrari nem húz el a fejlesztési versenyben, akkor nagyon érdekes évünk lehet. A Lotus mindenképp győzelmi esélyekkel rendelkezik kb bárhol, de bizonyos pályákon szerintem a Merci is odaérhet. A McLaren pedig szintén oda fog, futamról futamra erősebbek és a legnagyobbat valószínűleg ők ugorják majd előre az európai versenyekre. Ráadásul a tavalyi Sauber/Williams is adott jelenleg a Force India személyében. Így minimum 6 autó esélyes a dobogóra már most.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz IreN!CuS #499 üzenetére
Az lehet, de ha nagyon óvatosan kell vezetniük az 1 kiállás miatt, akkor taktikával átugorhatja őket Alonso/Kimi/Vettel/Webber valamelyike. Szerintem Alonsonak van a legjobb esélye a győzelemre. Ha első sorból indul (ami azért nem túl sanszos), az már fél győzelem, ha 3. vagy 4. helyről indul, akkor viszont életbevágó lehet legalább az egyik Mercit lerajtolni.
Merci első sor esetén nem lepődnék meg azon, ha Ross kiadná az ukázt: aki előrébb van az első kanyar után az nyer, a másik pedig lesz kedves és kicsit visszafogja a lovakat...
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Itt egy cikk a Mercis gumitesztbotrány időzítéséről és annak okairól. Bár sportgéza, ez most egész jól sikerült, érdemes átfutni.
Ha megfigyeljük az évad eddigi dinamikáját, azt látjuk, hogy bizonyos pályákon a Mercedes és a Red Bull a két legjobb autó (Malajzia, Monaco), más pályákon viszont a Ferrari és a Lotus (Melbourne, Shanghai, Barcelona). Nyilván nem tökéletesen élesen különül el a karakterisztika, de azért elég látványos. A Merci nagyon rossz volt eddig a gumifogyasztós pályákon (2. csoport), de ott a Red Bull sem brillírozott, így nem maradtak le tőlük nagyon Hamiltonék. Mindez azt jelenti tehát, hogy bár a Red Bullok általában elverik a versenyen a Mercedeseket, nincs közöttük nagyon nagy különbség. Ezzel szemben a Ferrarik és a Lotusok vagy nagyon elverik a Mercit, vagy egyáltalán nem. Ez az egész okfejtés ott kezd érdekes lenni, ha megfigyeljük Marko nyilatkozatát. Azt állítja, hogy a Merci körönként 1 másodpercet gyorsult a Pirellis teszttel. Mivel a Red Bull érdekelt abban, hogy Brawnéket jól megbüntessék, ezért nyilván túloz nyilatkozataiban, felezzük el ezt a különbséget és tegyük fel, hogy a Mercedes tényleg gyorsult, de "csak" fél másodpercet körönként. Ha megnézzük az eddigi futamok végeredményét, és elképzelünk egy olyan Mercedest, mely körönként 5 tizeddel gyorsabb, érdekes képet kaphatunk. Nyilván pontatlan egy ilyen becslés, hiszen rengeteg tényezőtől függhet, hogy a gyorsabb autó mire elég, de egyszerűsítsünk, és csak az időkülönbséget vegyük figyelembe. Ez oda vezet, hogy az első 5 versenyt a jobb Mercedesekkel újrafutva Vettel 16, Alonso 5, Raikkönen 6 ponttal szerzett volna kevesebbet, míg pl Hamilton 38-cal szerzett volna többet. Ez pedig azt mutatja, hogy nem csak a nagy hármas küzdelme lenne erősebb Mercedes esetén szorosabb, de maga a Mercedes is nagyon komoly tényezővé válna a világbajnoki pontversenyben. Mivel valószínűleg még ez a fél másodperc is túlzás, könnyen előállhat az a helyzet, hogy a Mercedes erősödése nem elég ahhoz, hogy harcoljanak a címekért, viszont jobban bele fognak szólni a harcokba és ezzel, mint aazt a fenti sorok érzékeltetik, sokkal inkább a Ferrari és a Lotus, mint a Red Bull malmára hajtják majd a vizet. Nem véletlen, hogy Hornerék tiltakoznak a leghangosabban.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz IreN!CuS #573 üzenetére
Nem vagyok benne biztos... A lágyabb keverékek jobban kopnak, de az ilyen jellegű gumirobbanás ellen nem tudom mennyivel véd jobban a keményebb... Szerintem ezek a hibák inkább az újfajta ragasztási eljárásuk miatt van, ami pont az ilyesmit akarta kivédeni, de visszafele sült el.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Oliverda #723 üzenetére
Pedig a Meki és a Merci elég erős sztenerdet állított fel tavaly ezen a listán
Amúgy Motionnel épp azt fejtegetjük, hogy a Ferrarinak akár nagyon is bejöhetne egy baromi erős ALO + RAI felállás. Az már tényleg kompenzálhatná a gyengébb technikát, így minimum a konstruktőriben "könnyen" odaérhetnének. (Azt alapul véve, hogy 2011-et leszámítva Alonso pontjait duplázva megnyerték volna a címeket és idén is necces lenne a dolog.)
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Motion_Blur #755 üzenetére
Sokkal erősebb most ez a pletyka, mint a Red Bullos esetleges szerződésé volt. Tényleg sokan már tényként közlik. Ráadásul a Red Bullhoz jobban passzol, hogy csak a reklám kedvéért hagyja a levegőben a szóbeszédet. Engem is meglepett, de nagyon úgy néz ki, a Ferrari megelégelte, hogy ennyire egyoldalú a csapata. Az nem lenne gond, hogy Alonso egyértelműen #1 pilóta, de a #2-nek is bőven hoznia kellene a pontokat. Ezzel szemben Massa teljesítménye:
2010: Alonso 10 dobogó, Massa 5, [252 vs 144 -> 57%]
2011: Alonso 10 dobogó, Massa 0, [257 vs 118 -> 46%]
2012: Alonso 13 dobogó, Massa 2, [278 vs 122 -> 44%]
2013: Alonso 7 dobogó, Massa 1, [169 vs 79 pont -> 47%] (eddig)Persze kicsit árnyal a statisztikán, hogy évi 1-2x Massa elengedte Alonsot és nem tudjuk, hogy különben megelőzte volna-e és mi történt volna. Ezzel együtt erre nincs jobb szó, mint hogy kiábrándító, figyelembe véve, hogy egy Ferrariban ül. Massának mennie kell, és a Ferrari csak jól dönthet, akár Kimit, akár Nicot választja. Hogy melyik lenne a jobb, azt meg nehéz megmondani. Lehet, hogy a tapasztalat a legfőbb érv Kimi mellett a jövő évi nagy változások miatt.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Motion_Blur #757 üzenetére
Bianchi szerintem is túl van hypeolva. Most hétvégén pl nem volt jobb Chiltonnál, akit rendre lesajnálnak és aki igazán nem a következő Senna.
Hülkenbergben szerintem több van, de majd az idő eldönti, hogy mennyi. Valószínűleg a Ferrari és a Lotus sem véletlenül gondolkodik a szerződtetésén.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Motion_Blur #760 üzenetére
IreN!CuS: A Lotust én is sajnálnám, szimpatikus csapat, akik kemény munkával odaértek az elejére. Ugyanakkor nem látom, hogy kivel tudnák pótolni Kimi tapasztalatát Feltéve, hogy az eszement Alonso pletykák nem igazak, de ebben szinte biztos vagyok. A fenti cikk amúgy még egy Alonso - McLaren verzióról is ír, ami már tényleg túlzás, azt hiszem... Lassan jobb is, ha vége lesz ennek a pletykaszezonnak.
Ami a Lotust illeti, mennyire jó is lenne pl Kubica... Vagy akár Kubica + Kimi páros is lehetett volna valamelyik évben, de az égiek másképp gondolták.
Nincs sok jó opció. Esetleg visszahívhatják Rubenst , vagy elfogadják Kimiért "cserébe" Massát.Pompi: Jah, sajnos vagy jó autó, vagy jó pilóta. Ezt hívják úgy, hogy szívás
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz FireKeeper #791 üzenetére
2015: Button + ALO szintén izgalmas kombó lenne
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Ezt nem lehet ennyire leegyszerűsíteni. Szerintem Button Hamiltonnal szemben nagyon szépen helytállt, holott 10-ből 9 ember Lewist nevezné meg a gyorsabbnak... Sok egyéb fontos tényező is van, nem csak a puszta gyorsaság.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Oliverda #798 üzenetére
Igen, Button gyengesége a nála jellemzően jobbnak tartott ALO, HAM, RAI, VET négyessel szemben az, hogy sokkal érzékenyebb az autóra. Ha rá van öntve (vagy magára szabta) az autó, akkor kb mindenkivel pariban képes lenni legalább, de ha nem klappol minden, akkor nagyon el tud veszni. Főleg emiatt tartják gyengébbnek.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Alan Permane szerint a Ferrari jobb, ha letesz a jövő évi címről is.
"Red Bull are still going to be the team to beat next year, and Vettel will be the man to beat."
"It is 2.5 seconds per lap. That has got to be mostly him [Vettel], as Mark Webber wasn't anywhere near that. I don't suspect he goes flat out apart from qualifying and times like that. It is soul destroying for everyone honestly. If I was Fernando, talking about winning the championship? Forget it, they are not even close. And they won't even be close next year, if they [Red Bull] have got that sort of advantage now."
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz #70869248 #867 üzenetére
Igaz, hogy némileg gyorsabb tudott volna lenni, de (legalább) két fontos oka is lehetett annak, hogy nem alkalmaztak csapatutasítást:
1. Grosjean sem lett volna elég gyors. Vettel vagy fél másodperccel jobb tempót ment a végén Kiminél és legalább ennyi volt szerintem még benne. Szvsz a Lotusnál ezt tudták (már abból is sejthették, hogy GRO a verseny elején sem bírta a lépést Vettellel), kár lett volna amiatt a 2-3 tized miatt cserélni.
2. Kimi soha nem engedte volna el Grosjeant utasításra. Korábban sem, de így, hogy elmegy a csapattól és kicsit megromlott a viszony, végképp nem. A Lotus magát járatta volna le azzal, ha rászólnak Kimire, ő meg fittyet hány rá, neadjisten még vissza is szól ("Leave me alone,... ") .Motion_Blur: Ezt én sem értem. Direkt nem zárta le, de vajon miért? Az első esetben még jobban elhiszem, hogy biztos volt benne, ha belül fordul, a másik egyenesben Lewis elkapja a sokkal jobb kigyorsítással, na de a 2. egyenes végén miért nem fogta a belső ívet?
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz #70869248 #869 üzenetére
Ezt értem, meg még egyet is értek veled az elvet illetően, de akkor visszakérdezek:
Szerinted Kimi elengedte volna Grosjeant, ha rászólnak, hogy: "Kimi, Romain is faster than you, please confirm you understand this message." ?[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz #70869248 #871 üzenetére
Ha én lettem volna a döntéshozó szerepében, nem utasítom Kimit. Nem azért, mert nem hallgatott volna rá, vagy mert Ő a nagyobb nevű, a pontversenyben előrébb álló pilóta, hanem egyszerűen azért, mert Grosjean magának köszönhette, hogy Kimi mögé került. Persze Raikkönennnek szerencséje volt az SC-vel, de ha GRO gyorsabb lett volna egyértelműen, akkor az SC utáni egy körben már meglép annyira, hogy Kimi ne tudjon próbálkozni. Ezzel szemben hibázott, megelőzték, viselje a következményeit. Ha meg Ő volt a gyorsabb, akkor miért nem előzte vissza magától Kimit, ha a lassabb finnek sikerült ellene a manőver? Sztem nem volt jogos a követelése, és bármi is volt az oka, a Lotus helyesen döntött, hogy nem alkalmaztak csapatutasítást.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz FireKeeper #936 üzenetére
Azért sztem Perez tavaly nagyon szépen ment, Kobát elég szépen lemosta. "a Sauberben is csak az alternatív startégiákkal tudott villantani" - ezt te sem gondolhatod komolyan. Egyrészt egy Sauberben ült... könyörgöm hogy villantott volna a Red Bullok és Mekik ellen, ha nem valami ügyes húzással? Erőből nyilván nem volt elvárható tőle. Másfelől én ezt inkább úgy fogalmaznám meg, hogy Perez tudott a Sauberrel villantani. Koba meg nem, bármennyire is éltetik és ajnározzák sokan. Ok, volt egy dobogója, de Pereznek több is és sokkal lenyűgözőbb éve volt. Kobayashi szerintem túl van sztárolva... Ha annyira jó lenne, simán elverte volna a fizetős mexikóit szvsz.
A másik fele meg az, hogy sztem is igazságtalan lenne elküldeni, főleg egy Magnussen miatt... Egyáltalán nem megy rosszul, korrektül felveszi a versenyt az otthon lévő és VB, sokkal tapasztaltabb Buttonnal. Persze Button simán legyűri pontok terén, de ez a minimum, ami elvárható volt tőle. A rossz a autóval meg nehéz ugye villantani, ez is nehezíti Checo dolgát...
A Lotus nagyon remélem, hogy Hulkot választja...
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
"L.H. + F.A. kaliberű pilótapárossal"
Alonsóra van sanszuk, szerintem nem alaptalanok a pletykák, a pénz meg adott lehetne hozzá. Ami Hamiltont illeti, Ő nyilván nem fog visszamenni és hozzá hasonló kaliber sem hiszem hogy szabad lesz a piacon. Eleve nem kell túl sok nevet számításba venni, ugye...
Kipróbálhatják Magnussent, hátha tényleg nagyon jó, de ha nem, és Hülkenberget elviszi valaki más 2015-re, akkor megérdemlik majd a szívást... Nem is értem miért nem merül fel komolyabban a neve. Egyetlen reális okot látok: a pénz... a McLarennél... és ez nagyon szomorú.
Pedig egy Alonso + Hülkenberg, na az nagyon ütős páros lehetne. Őszíntén szólva majdnem biztos voltam benne, hogy összejön, csak nem 2015-re és nem a McLarennél.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Malachi #1373 üzenetére
Vagyis nem kellenek az előzések korrektségét meghatározó szabályok? Ha biztonságosan löki ki Maldonado Vettelt, az rendben van? Szerintem nem gondoltad át ezt rendesen. Evidens, hogy pontosan meg kell vizsgálni, szabályos-e az, amit a pályán látunk. A vonalakat nehéz meghúzni, mi fér még bele és mi nem, de meg kell húzni.
A másik a hang. Elhiszem, hogy nem tetszik, de túlzás ez a hűhó ami megy. A harmadik a sebesség, ott meg végképp röhej amit egyesek művelnek az egyébként már most is csak alig lassabb autók kapcsán. A változás kell, pláne ha valahol a modernizálást és a technológiai fejlődést szimbolizálja/segíti elő. Ha megnézném az elmúlt 10 év kapcsán, hogy melyik új szabályt/változtatást hogyan fogadtátok/fogadtuk a fórumban, szerintem 90+%-ban negatív eredménye lenne. Sőt, mehetnék még visszább is, ha lenne fórum 20, 30 évvel ezelőttről. Ugyanez lenne. Ha a nézők beleegyezése kellett volna a változtatásokhoz, még ma is az 50-es évek járgányaival mennének, biztos mindenki repesne. Lehet, hogy ez az év vacak lesz (pl hang terén is), de szükséges ahhoz, hogy 2-3 év múlva egy jobb, kiforrottabb, fejlettebb F1-et nézhess. A változás sokszor jó, és unom már, hogy mindenki kézzel lábbal kampányol ellene.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Motion_Blur #1379 üzenetére
Az elmúlt 10-15 évet ettől függetlenül végigkísérte a sírás-rívás. Most sokan példálóznak a 2000-es évek első felével azok közül, akiknek akkor tele volt a t**e azzal az unalommal és kiszámíthatósággal, ami akkor ment. Akkor az volt a baj, hogy túl tartósak a gumik, aztán volt gumiháború, akkor az volt a baj, ha lehetett tankolni, akkor az volt a gond, ha kopott a gumi, akkor az, ha volt csapatutasítás, ha nem, baj volt, ha kemények voltak a sportbírók az nem tetszett, ha lágyak, akkor az, vagyis mindig találtak valamit, ami épp megakadályozza az egyszeri nézőt az általa hajszolt, de egyébként nem létező F1 tökéletességképe létrejöttében...
A nézőnek semmi sem jó, ha egymás mögött megy A és B és A nem tud előzni, az a gond, ha tud, akkor az, hogy csak kikerülte, ha meg még ez sem, akkor az, hogy utána miért húz el és B miért nem előzi vissza kétszer olyan látványosan. Eleve abszurd az előzésmizéria is egy olyan korszakban, ahol az autók erősorrendben állnak fel a rajtrácsra... Lehetne ezen is változtatni aránylag "olcsón" izgalmat generálva: VB pontverseny alapján fordított rajtsorrend minden futamon, vagy időmérőn/versenyen/egyéb módon felhasználható "extrák" (pl extra gumiszett, extra benzin, nagyobb engedélyezett fuelflow az IM-re, extra tesztnap, extra szélcsatornahasználat, Q1, Q2, Q3 végén extra 2-3 perc további gyors kör(ök) megfutására) pontozásos jellegű (csapatonként választható) elosztása, stb., általában mégsem ezekért sírnak a rajongók.[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz IreN!CuS #1483 üzenetére
"megverte első évében Alonsot"
Lehet, hogy számodra ez komoly érv, lévén a szabályok betűi alapján valóban megverte, mondhatni tie-breakben, de hidd el, egy komoly csapatvezető/tulaj nem ilyesmi mondvacsinált sorrend alapján választ versenyzőt. Ez maximum rajongók kicsinyes érvelése saját kedvencük fényezése érdekében, valós mögöttes tartalom nélkül. Nagyon pariban voltak akkor, totál döntetlen. Ezerszer át lett rágva, mindkettejüket komolyan hátráltatta ez-az, és persze ki egyiket, ki másikat látta jobbnak, de az tény, hogy ha bármelyikük jobb is volt, akkor is olyan kicsivel, hogy nem érdemes leírni. Kettejük tudásának azóta is fontos jelzőköve az a ~döntetlen, egymást erősítették vele. Hatalmas sarkítás minden egyéb nélkül kijelenteni, hogy Hamilton ott és akkor elverte Alonsót. Mondom mindezt úgy, hogy mindkettőt kedvelem. Ja, és ezt ugyanúgy leírnám fordított esetben is.A lényeg meg egyébként sem ez. Nem is az, hogy az elmúlt évek alapján sanszosabb, hogy egy mai Alonso megverne egy mai Hamiltont, mint fordítva. A lényeg az, hogy ha Alonso váltani szeretne, akkor a Mercinek el kell gondolkodnia a szerződtetésén. Igazad van abban, hogy jó a pilótapárosuk, és sem egy 2x-es VB Hamiltont, sem egy VB Rosberget nem lenne könnyű kitenni, azonban hahó, itt sántít, amit írtál. Ugyanis egyiket sem kell, lévén csak az egyik következhet be. Erről beszélt b-type is. Ha Hamilton nyer, akkor a 2x-es bajnok mellett a nyeretlen németet nem olyan nagy áldozat egy másik 2x-es bajnokért dobni, ha pedig Rosberg elveri Hamiltont, akkor bizony erősen megkérdőjeleződik, hogy tényleg annyira jó-e a brit. Ekkor nem lenne logikátlan lépés Alonsóra cserélni, főleg, ha csapaton belül obbnak tartják Lewisnál. Persze kiderülhet később, hogy Rosberg Alonsót is elveri, így értelmetlen pénzkidobás volt leszerződtetni, de mi van, ha az ellenkezője a valós?
Alonso leigazolásának azonban nem a fenti okfejtés a legfőbb mozgatórugója... hanem a ha velem vagy, nem vagy ellenem érv. Amíg Alo a vacak Ferkában tölti legszebb éveit, nem jelent nagy veszélyt a Mercire. De mi van, ha megtáltosodnak jövőre? Vagy akkor, ha Alonso beül a tutiba (Meki / RBR) és pont az ő klasszisa dönti majd el a címeket (nem a Merci irányába)?
Mindezzel szemben is komoly érvek sorakoznak persze. Az egyiket már leírtad, el kell küldeniük egy népszerű pilótát, aki ráadásul jó is. A második a pénz, de szerintem is ez a legkevesebb. Végül a talán legfontosabb: vajon hogy jönne ki Alonso az új csapattársával? Az ő múltjával és temperamentumával számolni kell mindenkinek. Egy Button vagy Magnussen nem lenne igazán gond, mint csapattárs, sőt, talán még Rosberg sem. De hogy viselné, ha újra Hamilton lenne a partnere és jobb lenne nála? Na és mi lenne egy Vettel + Alonso Red Bullos páros esetén? Érdekes kilátások szvsz, és én szívből remélem, hogy eligazol valahova, ahol erős csapattárs mellett vagy nélkül, de versenyképes autót kap.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz IreN!CuS #1487 üzenetére
Nem az én koncepcióm a lényeg. Alonso 2007 óta rengeteget fejlődött és szerintem saját magát beleértve is kb mindenki azt mondja, hogy jobb versenyző most, mint akkor. Nem is kicsivel. Hamilton esetében 2007 után egyértelműen lefele vezetett az út, amiből 2012 környékén mászott ki. Szerintem ő is jobb már, mint anno. Épp ezért teljesen kiszámíthatatlan és abszolút fergeteges lenne, ha újra összeállna a párosuk. De én nem ezt szeretném, inkább egy Vettel - Alonso, vagy Vettel - Hamilton duót, hogy tisztábban lássunk végre.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))