- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
tegnap a Pilisben, miközben edzettem a Bükk maratonra fejreálltam, most van egy fölös nevezésem középtávra. Privátban lehet megkeresni.
üdv
J.[ Szerkesztve ]
-
válasz kacsyx #71083 üzenetére
egy versenyzőnek nem számít, de nekem nagyon is, hogy terhelve ne váltsak és ne gyilkoljam szét a váltást. Márpedig kiállva nem nagyon lehetséges finoman váltani.
Felesleges. Én legalábbis montin (outim nincs, arról nem tudok nyilatkozni) a hátsó váltóval gyakorlatilag mindig terhelve váltok. A hátsó váltó erre való, nem finomkodásra. Hegymenetben felfelé amikor gyökkettővel haladsz nem engedheted meg magadnak, hogy kihagyj egy fél fordulatot. Ülve bármekkora erővel taposok, ha szükséges mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül váltok a hátsó váltóval.
Kiállva nem tartom én sem jó ötletnek masszív tekerés mellett váltani. Ha kiállva váltok, akkor legalább arra megpróbálok figyelni, hogy egyenletes erővel (ne gőzgépszerűen) forgassam a hajtókart.
Amit leírtam az értelemszerűen a hátsó váltóra vonatkozik, az első váltó máshogy működik, azzal kevésbé lehet feszes lánc mellett váltani...
J.
[ Szerkesztve ]
-
És tegyük hozzá, hogy az első váltónak (amit megkülönböztetően átdobónak is hívnak) a fémkeret része ami a tényleges váltást végzi a lánc fölső szakaszát mozgatja, ami a terhelt szakasz. A hátsó váltónak a fölső görgője (ami a váltást végzi) a lánc alsó szakaszát mozgatja, ami terheletlen.
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hasaggymeg #71126 üzenetére
Tudom milyen hangja van, üzemszerű működés...
Egy hegyikerékpárnak az a rendeltetésszerű üzem, hogy meredek lejtőkön mennek felfele vele, gyök-kettővel és ha egy pillanatra kihagysz, akkor leesel a nyereggből. Itt nem fér bele az, hogy a bicaj vélt kényelme érdekében fél fordulatig nyomaték nélkül tekerjek.
Komolyan gondolja valaki, hogy ilyen, vagy még extrémebb helyzetben lehet finomkodni a hátsó váltóval? Az a dolga, hogy váltson, ennyi...
Éveken keresztül használtam így a bicajt és ettől nem lett baja sem a hátsó váltónak, sem a láncnak sem a kazettának. Azt nem látom, hogy mi köze az autó váltójának a bicajéhoz, minek kell ide keverni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz -=RelakS=- #71197 üzenetére
Vajon én kezdek tunyulni, vagy egy közel simára kopott gumi tényleg brutál visszafogja a bringát? Maxxix Ignitor vagy Dy-no-mite, hirtelen nem jut eszembe, melyik.
Az eleve egy traktorgumi...
Ha simát akarsz akkor vágd le a bütyköket tapétavágóval 'oszt jónapot.Az hogy aszfalton mennyire fogja vissza a bringát az egyrészt a keréknyomástól (minél magasabb annál kevésbé) másrészt a köpeny+belső vastagságától/rugalmasságától függ. Vékonyabb köpeny/belső kevésbé fogja vissza.
MTB gumik 4.5bar-t szoktak kibírni. Ha aszfalton használod, nem látom okát miért kéne 4.5 alá pumpálni. Magasabb nyomáson érezhetően kényelmetlenebb lesz, de jobban is fog aszfalton menni...
-
válasz korcsillio #71353 üzenetére
A képeken nem látom egyértelműen, de vizsgáld meg a lánctányérokat (első három fogaskerék) Ha azok le vannak amortizálódva (e.g. cápafog) akkor egyértelműen kuka az egész bicikli. (Mind a hármat kicserélni újra egy csomó pénz, illetve akkor már láncot és racsnit /vagy kazettát/ is kéne cserélni).
Amúgy én adnék neki olajat, megy amig megy aztán kidobnám a francba. Facebookon a "kerékpárőrültek" csoportban, illetve a bikemag.hu apró szekciójában vannak használt olcsó bicajok...
-
válasz IMIIKE1998 #71375 üzenetére
Azért nem nagyon mernék hardtaileset venni, mert ... nem tudom, hogy egy merev villáshoz képest érezném-e a különbséget
egészen biztosan éreznéd a merevvillás és a merevfarú teleszkópos között a különbséget...
Az a bicaj 15,9Kg pedál nélkül. Döntsd el, hogy felfele is akarsz-e menni, vagy csak lefele...
Nem írják, de nekem a tárcsák 160mm-esnek tűnnek (előre az ha nem pehelysúlyú vagy akkor kevés)...
A teló visszaútcsillapításos? Számomra nem derült ki..A hajtókart nem ismerem, de nagyon erős a gyanúm, hogy közönséges négyszögtengelyes. Mióta nekem hollowteches hajókarom van, eszembe nem jutna négyszögtengelyesre visszaváltani...
-
-
válasz IMIIKE1998 #71380 üzenetére
El kéne dönteni, mire lesz a gép.
-Felfele fogaskerekűvel/libegővel/anyuval az autóban mész és csak lefele kell a bicaj, vagy felfele is fel kell tudni tekerni?
-Hosszú túrára (50+ Km / 1000m szint ) is akarsz menni vagy csak menni egy rövid karikát?
-Egyáltalán mi neked az a kemény terep?Ha az első kettő bármelyikére igen a válasz, akkor elfelejtenék mindent ami 14 max 15Kg fölött van.
Biztosíthatlak róla, hogy ma Bükk hegyikerékpáros maratonon úgy zúztak el mellettem terepen lefele 40-nel, merevfarú gépekkel (nekem is olyan van) hogy már én féltem az illető helyett.
[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #71383 üzenetére
Ha értelmes ajánlásokat akarsz, akkor itt érdemes feltenni a kérdést:
http://forum.bikemag.hu/topic/1677-milyen-bring%C3%A1t-vegyek/Azok az arcok sokkal jobban értenek hozzá, mint én. Én csak azért kotyogtam bele, mert láttam, hogy eleve egy szar se-füle-se-farka gép az amit kinéztél...
A Decathlonos kínálatból a legkisebb amit magamnak terepre ennyi pénzből megvennék az ez:
http://www.decathlon.hu/rockrider-560-mtb-kerekpar-id_8336092.html
A Kellysről mi a véleményed?
Ne márkában, hanem konkrét modellben gondolkodj. Az hogy melyik összeszerelő/címkézőüzem mit ragasztott a vázra másodlagos...
[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #71388 üzenetére
Ahhoz nem kell össztelós gép.
Nézz bele ebbe a videóba:
https://www.youtube.com/watch?v=MsVS5VngWDsNem tudom, hogy a videó készítője össztelóssal megy-e, de a mezőny döntő többsége nem. Ez után döntsd el, hogy a videón bemutatott lejtőzési sebesség kielégítő-e számodra, vagy még gyorsabban akarsz menni még durvább pályán, feláldozva a mászási képességet. /mert kizárt, hogy ennyi pénzből könnyű ösztelós gépet tudj venni/
J.
-
-
-
válasz dokee78 #71296 üzenetére
Én (montin) nemrég váltottam 2.2-es gumira, előtte csak 2.0 körülieket használtam terepre.
Merevfarú gépem van és ég és föld a különbség a 2.0 és a 2.2 között az utóbbi javára, minden tekintetben.Ha elbírja a vázad (értsd: a gumi és a váz között marad elég sárférőhely) akkor én mindenképpen 2.2-est ajánlok, annyira sokkal jobbak a tulajdonságai a 2.0-nál terepen. Ha V-féked van mint nekem, akkor lehet hogy eresztened kell a nyomásból, hogy egyáltalán ki tudd venni a gumit, de szvsz. bőven megéri a bohóckodást.
Defekt ellen, ha a bicajod nem napi közlekedésre, hanem terepezésre, túrázásra van, akkor én LATEX belsőt ajánlok. Drágább mint a normál butil, de egyrészt könnyebb, másrészt ezzel sokkal nehezebben kapsz szúrt defektet. A hátránya az, hogy _minden_ túra előtt kell valamennyit fújni és nyomásra állítani a kereket, annyira gyorsan ereszti a levegőt magától.
Konkrét típust nem tudok mondani, majd kinézel magadnak valamit.
Külső gumit keresek:
-5.000 alatt
-26 2.0 és 26 2.2 között
-Terep 80% Aszfalt 20% vagy Terep 50% Aszfalt 50% inkább előbbi
-reflex csíkos,de inkább defektvédelem legyen.COUNTRY MUD 26X2. 0
CST Crusader Comp 26x2,1
CST Caballero Comp 26X2,25Vagy valami Rubena,Kenda?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Pttypang #71412 üzenetére
Ismerosom szeret versenyekre jarni, csak a fizikai kepessegei nem igazan vannak meg hozza, na o mondta, hogy menjek, ad sisakot, de kirohogtem, a videot nezve mar biztos vagyok benne, hogy nem igazan lnne keresnivalom egy ilyenen
A videón az a tag különösen durván megy hegyen lefele, gyorsabban mint a többiek, persze azokat sem kell félteni. Ennek ellenére a verseny nagyrészt hegymenetből áll, ezek nagy része pedig ki van vágva a videóból, gondolom mivel kevésbé látványos. Szvsz inkább az a kérdés, hogy le tudod-e gyűrni a szinteket fölfelé anélkül, hogy minden domb után nekiállnál piknikezni. Lefele majd hoz a gravitáció. Én egyébként lefele csigának éreztem magam a többiek mellett.
Sisak nélkül nem is engednek itt rajtolni. De amúgy sem jutna eszembe semmilyen montizáshoz a sisakot otthon hagyni.
Aztán persze én sem vagyok itt szaktekintély, nekem is csak életem első maratonja volt ez, előtte teljesítménytúrákat meg egyéb nagyobb tekeréseket persze már csináltam. Középmezőnyben (fele előttem, fele utánam) voltam, de az elején nem hajtottam meg különösebben, mert elég komolyan le voltam/vagyok sérülve. Reálisan a 3:20 körüli időmből még legalább 15, de akár 20 percet le lehetett volna faragni, ha 100-as vagyok, elölről rajtolok és az elejét és a szintben haladó részeket is megtolom, nem csak a hegymenet. Még további mondjuk 3-5 percet, ha kevésbé vagyok csiga lefelé -szerdán buktam egy nagyot-. Összehasonlításképpen a legjobbak 2:20 környékén vannak, de vannak akik 4 órán kívül érnek be...
ad:
a "kevésbé vagyok csiga lefelé" dolog természetesen relatív...[ Szerkesztve ]
-
3:20 körül és master1, ez kb középmezőny, de mint írtam csak részben tettem oda magam. Ha bővebben érdekel, írtam a saját nézőpontomból egy egész jó blogbejegzést...
Underworld kupára mész? (én még nem voltam)
Mindenhonnan azt hallom, hogy nagyon csúszik a pálya én meg nem akarom most még jobban amortizálni magam... -
Sziasztok!
bicaj "computer" kéne, ami mindenképpen fontos az pedig:
-össz táv
-napi táv
-manuális résztáv (hogy teljesítménytúrán eltévedés után tudjam követni melyik EP-nál kéne lennem)
-autó start/stop
-sebesség/átlagsebesség
-idő
-Időjárásállóság
-Magasságmérés (autó/manuális)kalibrációval, és legyen pontos...-Egyelőre vezetékesben gondolkodom, montihoz lesz, félek a rádiós átvitel bénázásaitól (elem/interferencia)
-Pluszt jelentene, ha két bicajon is használható lenne
-Az is pluszt jelentene, ha övet és wattmérőt és lehetne hozzá csatlakoztatni, de ezért nem vagyok hajlandó fizetni
-Ja és legyen minél könnyebb...Eddig két modellt találtam ami szóba jöhet:
VDO M4 (ez esztétikusabban néz ki)
http://www.cycleparts.de/en/products/m4/functions.html#vergleichés
Sigma BC 14.12 alti
http://sigmasport.com/de/produkte/fahrrad-computer/topline-2012/wired/bc1412altiVélemények?
Testbike-ot már megnéztem, Sigma-ról jók a vélemények, VDO-ról nincs értékelhető vélemény (egy lehúzás van, tag úgy tesztelte a rádiósat, hogy egy másik óra is fent volt a gépen és csodálkozik, hogy 2X-es sebességet mér...)[ Szerkesztve ]
-
Mert ha ennyit téved, akkor az nem olyan, hogy egyszer megadod neki, aztán onnan számolja, mert egy hét után már a föld alatt is lehetsz.
Nem egészen.
Nekem még nem volt ilyen, tehát csak az elméletet tudom visszamondani:
-(1)Eltárolhatod egy vagy több pont tengerszint (tsz.) feletti magasságát, amelyet később a menüből visszahozhatsz és a túra elején viszonyítási pontként használhatsz.
Például, ha mindig otthonról indulsz és tudod, hogy az 150m magasan van, akkor induláskor gombnyomással azonnal 150m-re tudod nullázni a magasságot.-(2)Menet közben ha változik az időjárás, akkor szép lassan egyre nagyobb lesz a magasságmérés pontatlansága. Ezt kiküszöbölendő menet közben is újra tudod kalibrálni a gépet, amikor ismert magasságú ponton vagy. Pld. Otthonról indultál 150m magasságról és most négy órával később a 700m-es dobogókő tetején 685m-t mutat, akkor rákalibrálsz 15m-t, mert tudod, hogy a Dobogókő 700m magas.
Szerintem aki egyáltalán ilyen órában gondolkodik az szintezni akar, tehát egy csomó viszonyítási pontnak fejből tudja a magasságát, illetve még a magyar hegyeken is szokott lenni tábla, hogy milyen magasan vagy, tehát könnyen után tudod kalibrálni.
A Sigmáról tudom, hogy ha nem mozog (alszik) akkor eltárolja a magasságot és utána arra kalibrál, hiába változott a légynyomás. Ez akkor jó, ha hosszú túra közben megállsz ebédelni/sörözni közben megváltozik az időjárás, akkor sem fogja a gép azt gondolni, hogy kikapcsolt computer mellett te hegyet másztál. VDO ezt más megfontolás miatt nem így csinálja.
Amihez nekem kéne az, hogy ha megyek versenyre vagy túrára /tervezem, hogy a jövőben több ilyenen részt veszek/, akkor verseny előtt egyszer ránézek a szintrajzra, megjegyzem, hogy melyik csúcs milyen magasan van, utána pedig az órán tudom követni, hogy mennyi van az aktuális csúcs tetejéig. Ergó nem égetem el magam idő előtt és nem is óvatoskodom túl az energiámat. Ha tudod, hogy már csak 50m szint van a csúcsig, akkor az szárnyakat ad. Én nem ismerem olyan jól a túraútvonalakat, hogy fejből meg tudjam mondani, hogy mikor ér véget a következő emelkedő.
Egyébként meg egy ilyen óra minden pontatlanságával napon belül még mindig jóval pontosabb, mint bármilyen "GPS-alapú magasságmérés"...
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
akarok rendelni https://www.bike-components.de/-ről.
jóval olcsóbb, mint az ebike.hu, korábban már rendeltem a BK-ról, jó tapasztalataim vannak.Ha valaki becsatlakozna, akkor a 10EUR postaköltséget el tudnánk felezni. Lehetőleg csak Észak Pestiek, Észak Budaiak, Dunakanyar és Pilisbeliek jelentkezzenek, jó referenciákkal
Ha érdekel telószámot mindenképpen küldj...Bicajcomputert fogok venni, de ahogy néztem a gumik is elég jó áron vannak. Hajtogatós Nobby Nic Performance meg hajtogatós X-King Performance 18EUR...
-
-
Nah, miután befejeztétek az "egymás bicajának ócsárolása" kört megkérdezném, hogy holnap kora reggel ki megy BP környékén félkomoly (amolyan fejlődni szeretnénk, nem tengünk-lengünk, de nem is verseny) montis maraton-edzőkörre ahova becsatlakozhatnék?
60Km 1000m+ valós szint (nem Strava szint) lenne a tökéletes, de természetesen rugalmas...
Használható formában vagyok, de közép távon azért még kapok egy órát a legjobbtól. Vállam odavan, nem tudok lejtőzni, felfele elég jól megy, extrém terep nem érdekel.
Dobj egy SMS-t vagy PM-et az indulással: 0630-négyötvenöt-78-49üdv
J.[ Szerkesztve ]
-
válasz korcsillio #71933 üzenetére
Szép bicaj!
Megmérted már, hány Kg?
-
Holnap kora reggel megy valaki BP/Pilis/Börzsöny környékén amolyan fejlődni szeretnénk, nem tengünk-lengünk, de nem is verseny montis edzőkörre ahova becsatlakozhatnék?
60Km 1000m+ valós szint (nem Strava szint) lenne a tökéletes, de természetesen rugalmas...
Vállam odavan, nem tudok lejtőzni, felfele elég jól megy, extrém terep nem érdekel.
Dobj egy SMS-t vagy PM-et az indulással: 0630-négyötvenöt-78-49üdv
J. -
válasz korcsillio #71963 üzenetére
Nekem Windowsos telefonom van (L820 WP8.1), de "csak" montizok, ennek megfelelően engem a megtett távolságok nem igazán, inkább az útvonalak és a szintek érdekelnek.
Amikor utoljára néztem akkor nem volt Strava csak Endomondo meg Runtastic.
Próbáld ki mind a kettőt, nekem a Runtastic jött be jobban, de attól sem vagyok hasra esve. Endomondo mindig csak a túráknak ez első pár kilométerét hajlandó térképen nekem megjeleníteni, lehet hogy a fizetősben nincs ilyen korlát.
Amit én montizáshoz minden hibájával együtt szívesen használok (mert még nem találtam jobbat, és ez a WP platformot minősíti) az a NaviComputer. Ez az app lehetőséget ad arra, hogy saját offline térképeket illetve útvonalakat tölts rá, amelyen túra közben nyomon tudod követni, hogy hol vagy (nem navigál). Ennek értelemszerűen monti mellett van nagyobb haszna, amikor az erdőben a susnyásban látod a jelölt és jelöletlen túrista/erdészeti/vaddisznócsapás útvonalakat. Akkutakarékos.
J.
-
válasz korcsillio #71988 üzenetére
Decathlontól akár házhozszállítással is lehet rendelni.
Az az övtáska nem melegszik rá az emberre? Nem valami bizalomgerjesztően néz ki.
Én a bicajosmez hátsó zsebeibe szoktam telefont meg 1-2 apróságot tenni. Maradékot pedig a nyeregtáskába, így megmarad a szabadság érzése... -
-
-
válasz Runner_fxr #72331 üzenetére
Ez már ránézésre is félelmetes.
És nem csak lejönni, hanem fel is tud menni a dombra... -
válasz Runner_fxr #72347 üzenetére
DH pedállal vagy SPD-vel fogod használni? Egyáltalán szabad ilyet SPD-vel használni?
-
válasz Runner_fxr #72351 üzenetére
Szegecses, taposó pedállal (DH pedállal) fogom használni, de nyugodtan lehet spd-vel is, mint bármilyen más montit. A legtöbben spd-t használnak montizáshoz, meg van az előnye, de én soha nem tudtam megszokni.
Megvan az előnye, de ha ezzel a nehéz géppel buksz és a bicaj valahogyan a lábadon marad mert az SPD nem old ki, akkor könnyen lehet, hogy utána nem elektromos bicajjal, hanem elektromos kerekesszékkel fogsz közlekedni
J.
-
válasz Hasaggymeg #72354 üzenetére
Szőrtelenítés, hol élsz Te?
http://tinypic.com/r/5y9to4/9 -
válasz geotigris9 #72397 üzenetére
Esésnél fölösleges a bicajt féltened, tapasztalatból tudom, hogy a bicaj sokkal többet kibír, mint az ember teste, pedig én egy igazi vasgyúró vagyok...
-
-
válasz geotigris9 #72449 üzenetére
kár, hogy a nő folyamatosan belekárog a relax zenébe...
-
válasz Strezi #72595 üzenetére
Én ma toltam egy Pilis kört (BP->SzE->Lajos F.->Dobkő- >Prédikáló-murván->Dömös->Visegrád->Nagy Villám->SzE->BP) és a Prédikálónál is voltam, a piros háromszögön mentem fel.
A Dobogókő->Prédikáló szakasz, ahol vége a piros háromszög lejtős részének, ott lehet választani, hogy aszfalt balra vagy piros háromszög fölfelé. Én az aszfalton mentem, még nem próbáltam egyből a piros háromszöget, nem tudom, hogy az alsó szakasza járható-e
-Te melyiken indultál? Piros háromszög fölfele vagy aszfalt balra?
Amikor az út becsatlakozik a piros háromszögbe és az első sima-liba emelkedőknek vége, akkor jön egy rövid, de nagyon meredek gyökeres szakasz (biztosan emlékszel rá) szinte közvetlenül a gerincen. Azon fel tudtál menni?
-Ha igen, milyen gumi van nálad elöl/hátul?Én saját erővel és taposópedállal esélytelennek éreztem ezt a rövid, de meredek, gyökeres szakaszt. Utána megint jön meredek emelkedő, de gyökerek nélkül. Na az legyűrhető..
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz geotigris9 #72598 üzenetére
Én júliusban sokat bicajoztam éjszaka, és a budai hegyekben is elég rendesen futottam össze vaddisznókkal, ráadásul kismalacokkal is. Csóványosról éjszaka pedig a kék sávon (!!!!!) jöttem le, ott a nagy susnyásban semmit nem láttam, csak hallottam, hogy valami nagy nehéz állat van közel.
Budai vaddisznó találkozásokkor elég rendesen beszartam, lehet alaptalan a félelmem, de ha a kicsinyeit védő anyakoca rámtámad, akkor nekem kalap-kabát. Szóval most hanyagolom az éjszakai erdei bringázást..
De valóban, nagyon hangulatos a dolog, nekem ez a mottóm közben: "Csak én, a gondolataim és a vadállatok"
Ha kell ez a hangulat, akkor próbáld ki BP -északi összekötő híd felől Budakalász felé az ártéri erdőn át a Velo6 bicajutat. Lehet rajta rendesen csapatni, kár hogy rövid...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Pttypang #72580 üzenetére
Tehát most van egy gumid, ami pontosan annyit ér, amennyibe került, ráadásul még a gyártó sem állította, hogy jó választás lenne terepre...
Pénzt mernék rátenni, hogy ez az 1.75-ös gumi azonos nyomáson nem gördül annyira jól, mint egy 2.2-es RaceKing performance...[ Szerkesztve ]
-
-
válasz geotigris9 #72608 üzenetére
Nappal nincs, éjszaka van, főleg úgy hogy az (országos)kéktúra útvonala a Csóványosról lefele Foltán-kereszt után alig különbözik egy nagyon meredek és alig járható vaddisznócsapástól. Miután egyszer elindultál lefele nincs fölfelé visszaút. Persze ezt nem tudtam előre...
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz IMIIKE1998 #72778 üzenetére
Vegyél hozzá majd bicajosruházatot. Betétesnadrág nagyon fontos, különben könnyen frusztráló lehet a tekerés.
Nyeregpozíciót (föl /le , előre/hátra) is jól be kell állítani. Utána ha nem tökéletes a kormánytávolság akkor azon még lehet a stuccnival variálni...[ Szerkesztve ]
-
-
válasz IMIIKE1998 #72791 üzenetére
Én 26"-os 2.2-es gumit terepen elöl 1.8 hátul 2.0bar-on használok 74Kg testtömeg mellett és nem érzem, hogy a határon mozognék ezzel (persze terepje és durvulás mértéke válogatja). Te könnyebb vagy, ráadásul a gumid sem 26"-os hanem 27,5"-ös tehát gondolom még lejjebb lehet menni.
Városban alacsonyabb nyomáson kevésbé haladós a gép, de a komfortot mindig segíti az alacsony nyomás. Ha aszfalton haladni akarsz, akkor érdemes jól fölfújni...
[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #72800 üzenetére
Magad miatt aggódj, ne a bicaj miatt...
-
-
-
Ha 175-öset veszel, a nyereg is előre kell jöjjön 5mm-rel.
Én is 9-es kazettát használok, 12-36-osat (igaz 26"-os montival és 44-es hajtókar mellett) és számomra összehasonlíthatatlanul élhetőbb, mind terepen mind aszfalton mint a 11-32 volt a 44-es hajtókar mellett.
Nem csak a legnagyobb fogaskerékről van szó, bár az is sokat jelent, hogy középtányér mellett a 36-os fogaskerékkel már szinte mindenhol felmegyek, tehát lényegesen ritkábban kell kistányéroznom.
Másrészt és itt jön a lényeg a 12-32 fogaskerekek között ugyanaz a fogkiosztása a 12-36-os kazettának mint a 11-32-nek, csupán a fokozatok eggyel el vannak csúsztatva a könnyebb irányba. Tehát nagytányéron ahol rendesen be vagy határolva a keresztbeváltás miatt (én csak az alsó négyet szeretem használni nagytányéron, följebb csak módjával) mindenhol eggyel könnyebb fokozataid vannak ezáltal sokkal használhatóbb lesz a nagytányérod.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...