- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Yettel topik
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
Hirdetés
-
Star Wars Jedi: Survivor - Egyre közelebbi a PS4 és Xbox One verziók érkezése?
gp Kíváncsian várjuk, hogy végül megkapjuk-e az előző generációs változatokat.
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ringman
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz
123xyz #209959 üzenetére
valóban nem egyszerű teleszkóp nélkülit venni.
én ránéznék a giant escape discre (és más hibrid/fitnesz biciklikre) is a helyedben, arra is mehet sárvédő és/vagy csomagtartó a képek alapján van mindkettőhöz szem és 45 mm-es külsők is beleférnek.
a giant toughroad lenne még jó neked, de egyrészt nem lehet kapni, másrészt túlmutat a költségkereteden.
közel 300 ezer forintom gyűlt össze a SZÉP kártyán, ha akarnám, se tudnám 2-3 hónap alatt egyedülállóként elkölteni élelmiszerre, esélytelen a dolog.
azt hiszem a spar is el fogja fogadni, amúgy nem lehetetlen ennyit elkölteni kajára 1 emberre, sőt -
parandroid
nagyúr
válasz
123xyz #209959 üzenetére
Azért nem zavar a 17,5 kg, mert sose volt még könnyebb biciklid.
Abban a Tourney váltóban sem lesz sok örömed, a teleszkóp is inkább csak nehezéknek van, és a kiegészítők esetében sem volt szempont a súly. Az a csomagtartó szerintem fölöslegesen brutális, a sárhányókkal sem könnyűek, meg az agydinamó is sokat ad a súlyhoz. Az a rugós nyeregcső meg… khm.
Jobbat amúgy cross trekking vonalon találsz talán, ezek a nyugger-trekkingek főleg arra valók, hogy megvedd, aztán évente 2x megjárasd valami nyári vasárnapon. Ilyen több nagy pakkal boltba/munkába járós, gyereket cipelős vonalon van talán még értelme. De akkor meg már inkább egy agyváltó. Sportolni, kirándulni ez nem igazán lesz jó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz
123xyz #209959 üzenetére
A SZÉP kártya, a kínálat, a vázméret olyan brutál mód korlátozza a választékot, hogy sok választásod akkor nem marad. Mi is megpróbáltuk még a feleségemnek e-bike miatt, de esélytelen volt. Még az állami támogatást is passzoltuk, mert szarul kitalált konstrukció.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
123xyz
tag
válasz
123xyz #209959 üzenetére
Éreztem én, hogy jó döntés lesz ebbe a topikba írnom, sok új szemponttal gazdagodtam a kerékpár választást illetően. El is bizonytalanodtam rendesen
És bár nem válaszolok név szerint a felvetésekre, nagyon köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt eddig a témához
Lényegében most akkor ott tartok, hogy a Kross Trans megvételét elvetettem. Azért agyaltam rajta, mert éppen készleten van, és gondoltam nem bízom a véletlenre, hogy később fogok-e jobbat találni, de így nem repülök rá. Ezzel együtt a SZÉP kártya témában jogosak a felvetések. Megvárom így a hónap végét, amikorra kiderül, melyik boltok fognak beszállni, és ha úgy alakul, 4 hónap alatt (jelenleg ugye májusig érvényes a dolog) majd arról fizetek élelmiszert. Ha pedig a nekem fontos boltok mégsem fogadják majd el, még mindig megpróbálhatok kerékpárt venni belőle...
Tehát egyelőre a SZÉP kártyát, mint korlátozó tényezőt, parkolópályára teszem. Viszont a sok visszajelzés azért megbonyolítja a helyzetem, mert eddig meg voltam győződve róla, hogy nekem trekking kell, ugyanakkor hiszek nektek, hogy sokat számít, ha 17-18 kg helyett könnyebb kerékpárt választok. És azt is elfogadom, hogy az első teleszkóp sem létszükséglet, mert visszagondolva az elmúlt 10 évre, eddig sem vettem sok hasznát. Még egyébként ami a linkelt Kross trekkingnél szimpatikusnak tűnt, az az agydinamó, hogy ne kelljen mindig elemekkel / akku töltéssel foglalkozni, de gondolom erre is van elérhető áron valami jó megoldás. Úgyhogy arra jutottam, megyek olvasgatni meg kínálatot böngészni. Szétnézek fitness meg cross trekking vonalon is már, mi mennyibe kerül és pontosan melyiket mire javasolják, milyen fő különbségek vannak. Megpróbálom némileg pótolni a hiányzó tudást, hogy aztán minél optimálisabb kerékpárt tudjak választani a következő, remélhetőleg legalább 8-10 évre
-
válasz
123xyz #209976 üzenetére
Szvsz ne akarj trekkinget. Cross-trekking ugyan csupasz, de bármikor fel lehet öltöztetni. A fekete sárvédő a "gyári" Cube, de nem volt elég sportos nekem, szóval a tied lehet ingyen :-) Meg mondjuk az első sárvédő olyan közel volt a kerékhez (mivel vastag a külső), hogy a minimális sarat is már összegyűjtötte földúton. Lámpákat meg elég jókat kapni manapság, nekem egy Trelock kombóm van.
Persze te tudod, ha agydinamósat akarsz, legyen úgy.
velizare: nekem ilyen gondom nem volt, sosem szerettem a koskormányt meg az azzal járó tekerési pózt. A montimról átülve a crossra is egy megváltás volt.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz
123xyz #209996 üzenetére
Ó, hidd el, ez nem szokatlan. Illetve okos ember így tesz
Én pl. sokat rugóztam az 1x11 váltórendszeren, de addig dumáltunk itt róla, míg rájöttem, hogy kidobott pénz lett volna. Szóval jó ez a fórum
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz
123xyz #209996 üzenetére
Az igényeidnek pont megfelelő egy trekking. Nem biztos, hogy jó tanács a sárvédő nélküli, agydinamó nélküli merev villás gép. Tehát a kategóriában ha lenne több pénz egy Cube, Merida,KTM,Scott vagy hasonló, tartósabb és üzembiztosabb lenne. pl itt : [link]
U.I: Akik sportosabb felszerelést ajánlottak(no sárvédő,no agydinamó), azok valószínűleg más sportosabb célra,esetleg inkább terepre is használják, illetve más az igényük.
Túrára,csomaggal a trekking a megfelelő, egyik megfelelő a lehetőségek közül....[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
123xyz #209996 üzenetére
Mindenki ilyen, hisz ha tanácsért jöttél akkor butaság lenne fittyet hányni rá...a DH természetesen vicces túlzás volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
123xyz
tag
válasz
123xyz #209976 üzenetére
Sziasztok. Jó 2 hét elteltével jöttem ismét kérdezősködni
(előzmények láthatóak, ha megnézitek, hogy mire válaszoltam most és eggyel korábban)
A korábbi kommentek és egy kollégával való beszélgetés után jelen állás szerint fitness kerékpárt fogok választani. Meggyőzött, hogy sem a hátsó csomagtartóra nincs szükségem (mert 1-2 kisebb, vázra pakolható táskába bőven elfér, ami egy 3-4 órás túrára kell), sem a sárvédőkre (azokat ha őszinte akarok lenni, eddig is tudtam volna nélkülözni, mert csak jó időben indulok kerékpározni
). Neki gravel kerékpárja van, szintén első teleszkóp nélkül, ahogy itt is ajánlottátok néhányan, és tapasztalatai alapján a merev első villa sem jelentene nekem gondot később.
Szóval szépen rávezetett mindenki, hogy egy lehetőleg könnyű kerékpárt nézzek, más szempont így nem igazán maradt (csak a hidraulikus tárcsafék). Azt néztem, hogy némileg alacsonyabb szokott lenni a kormánymagasság ezeknél a trekking típushoz képest, de ha nem tévedek, egy kormányszár cserével egyszerűen orvosolható lenne, ha kényelmetlennek érezném (pl. ilyennel: [link] ) .
Hogy ezek után a konkrét kérdésem is feltegyem: Merida Speeder 200-at találtam, ami elvileg készleten van a méretemben, 320 ezer forintért. Szerintetek jó választás, vagy hasonló áron inkább mást lenne érdemes nézni? Itt egy link hozzá: MERIDA Speeder 200 férfi fitness kerékpár | BikeCafe . Annyi, hogy ahol én néztem, ott féknek Shimano BR-MT200 típust írtak, nem pedig Tektro M275-öst, bár nem tudom ha mégis utóbbi lenne, az mennyivel jobb / rosszabb.
Egyelőre úgy vélem, ez a 300-325 ezer ft lenne a maximum, amit a vásárlásra szánnék (így is több, mint amit eredetileg terveztem). De például ha valaki nagyon ért hozzá, megírhatná azt is, hogy a Speeder 100-ashoz képest megéri-e a 200-as a felárat, vagy felesleges és elég az olcsóbb modell. Bónusz kérdés pedig az lenne, hogy ez a külső gumi, ami a Meridához gyárilag jár, mennyire megfelelő a magyar utakra? MAXXIS DETONATOR 700x32C . (99%-ban aszfaltozott utakon szoktam tekerni) Olvasgattam itt valamennyire a topikot az elmúlt 2 hétben is, de gumik terén eléggé fogalmatlan vagyok. Annyi világos belőle, hogy keskeny, a korábbi trekking biciklimhez képest, de nem tudom, ez mennyire fogja befolyásolni a kerékpározás élményét.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz
123xyz #210999 üzenetére
Jó ez a merida, igazi sportos mindenes, és felszereltségben is ez a minimum. Nem tudom, mi van a 100-ason, de én ennél lejjebb nem adnám. Azt a stucnit rá ne merd tenni egy fitnessre, pfuj. Gumi ól jó lesz a 32-es, legfeljebb kicsit puhábbra fújod. Meg talán egy 35-ös még talán belefér. Minőségre elég lesz az az elején, ha kopik, majd tudod, hogy milyenre érdemes cserélni.
Remélem, kapható is, rendeld be, aztán jó tekerést!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz
123xyz #210999 üzenetére
Felejtsd el ezt a Meridát, és vedd meg a kollégák által ajánlott Giant-et.
Mondom ezt azért is, mert nemrég váltam meg a Merida Speeder 300-amtól. Nem mondom, hogy nem szerettem, de annyira nem nőtt a szívemhez. Lecseréltem számomra egy minden szempontból ideálisabb fitness-re.
Ráadásul te a 200-at nézed, Sora-val...
A Maxxis Detonator külső önmagában is felejtős. Annál sz@rabb gumit még életemben nem láttam. Ahány tekerés, annyi defekt.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz
123xyz #210999 üzenetére
"Annyi, hogy ahol én néztem, ott féknek Shimano BR-MT200 típust írtak, nem pedig Tektro M275"
Én úgy látom, hogy a 2021-es szérián van shimano, a 2022-es változaton már tektro.
"Speeder 100-ashoz képest megéri-e a 200-as a felárat,"
Meg, egyértelműen. A 200-as alá ne add.
"MAXXIS DETONATOR 700x32C . (99%-ban aszfaltozott utakon szoktam tekerni) "
Belépő kategóriás gumi, ettől függetlenül sokkal drágább bringákra is szereli a merida. A defektállósága nem a legjobb de ha nagyrészt aszfalton mész akkor szerintem nagy bajod nem lesz vele. Meg ez ne is legyen szempont a bringa kiválasztásánál. Később cserélheted jobbra ha nem tetszik. -
123xyz
tag
válasz
123xyz #210999 üzenetére
Sziasztok. Remélhetőleg utoljára kérek tanácsot, és lezárul a kerékpár-vásárlás hamarosan
Először is, a kormányszár opcionális cseréjével kapcsolatban beláttam, hogy nem olyan állíthatót kéne venni, mint amit linkeltem, de ez tulajdonképpen ráér, ha már kitapasztalom, hogy milyen lesz új kerékpár. Köszönöm az ezzel kapcsolatos javaslatokat.
Másodszor: néztem a linkelt Giant Toughroad SLR1 kerékpárt is, de egyrészt nem igazán tetszik a színe, másrészt a gumik is túlságosan ballonosnak tűnnek a 99%-ban aszfalton való használathoz (tudom, arra is lehet megoldás, de egyébként is inkább új kerékpárt szeretnék, nem használtat).Szóval volt ez a Merida, amit bedobtam legutóbb: MERIDA Speeder 200 férfi fitness kerékpár | BikeCafe (a linktől függetlenül ez is feketében lenne amúgy). Kaptam róla jobb és rosszabb visszajelzést is, viszont a Matrix külsőről külön köszönöm a tapasztalat megosztását #211012 -ben goldnarmz-nak. Azt és a netes kereséseim eredményeit figyelembe véve nem is erőltetném ezt a Meridát túlságosan. Csak mint B terv.
Hasonló áron és felszereltséggel találtam azóta ezt a Kross-t, szerintetek megérheti? Kross PULSO 2.0 kerékpár - 2020 (speedbike.hu) Elvileg ugyanúgy 11 kg körüli, szintén Sora váltókkal, talán jobb gumikkal: SCHWALBE SPICER K-GUARD 700X35 (tippre, ha valami 'fitness - trekking között valahol' jellegű élményre vágynék, akkor ez a 35-ös gumi méret ideális lehet, ha nem tévedek).
Végezetül, ha esetleg annyival jobban megérné, akkor még ez lenne a maximum, amit árban vállalni tudnék: Cube SL Road darkred´n´red , ez 360k, elvileg van is a méretemben az egyik webshopban. A tömege ennek is ideális lenne, a váltó mondjuk nem Sora, hanem Claris, a neten keresgélve utóbbi talán "gyengébb", de lehet benéztem. A +40 ezret viszont csak akkor költeném rá, ha nem csak a "márkanevet" fizetem vele, hanem bizonyos szempontok alapján valóban megéri. Ezzel kapcsolatban még jöhetnének tanácsok
Mindent egybevetve most a Kross az elsőszámú jelölt, szeretnék még erről 1-2 véleményt kapni, hogy annál a modellnél láttok-e bármi buktatót. Aztán lassan eldöntöm végre, hogy mit veszek, figyelembe véve az eddigi és az esetleges további válaszokat is. És ismét csak köszönöm mindenkinek, aki válaszolt korábban, bármelyik témával kapcsolatban, amit felvetettem
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz
123xyz #211522 üzenetére
"Giant Toughroad SLR1 kerékpárt is, de egyrészt nem igazán tetszik a színe, másrészt a gumik is túlságosan ballonosnak tűnnek a 99%-ban aszfalton való használathoz (tudom, arra is lehet megoldás, de egyébként is inkább új kerékpárt szeretnék, nem használtat)."
szerintem a gumik sokadlakos szempont legyenek vásárlásnál, még az más tészta persze hogy mekkra méretűvel adják (29 vagy 28) vagyis hogy milyen a max méret ami befér,
de ugye úgyis kopik, meg aztán cserélehtő "filléres" dolog, inkább a vázminőség-külső kinézet(a kinézet ami szerintem még fontosabb mint a felszereltség hisz évekig használod, minél jobban tetszen, ennél lehet fontosabb? nem hiszemhacsak nem valami versenyző vagy ahol a századmásodpercek számítanak..
de ezt mindig elfelejtik ajánlásnál..inkább válassz olyat ami tényleg tetszik, max később cserélsz rajta ezt-azt) -felszerelés,stb..
giantból azért van még 1-2 fitness,rezgéselnyelő technikával, látszik a vázon hogy minőségi na,az sokat elárul:
[link]
[link]
[link]
illetve meriada:
[link]speci,de van nekik sok féle fitness ahogy nézem:
[link]bianchi:
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
goldnarmz
aktív tag
válasz
123xyz #211522 üzenetére
Én azt mondom, hogy hagyd ezeket a francba, és csapj le erre. Ez a Pro verzió, nemrég ilyet vettem én is. 105-ös felszereltség, nem ilyen Sora, meg Claris, és tsai. Még bőven garanciális, és a papírjai is megvannak, ahogy látom.
Szerintem sokkal jobb vétel volna, mint amiket linkeltél. -
parandroid
nagyúr
válasz
123xyz #211549 üzenetére
Igen, sokkal jobb a 105. Kb a Tiagránál kezdődik az a szint, amit kompromisszummentesen élvezni lehet. Persze ez egyéni dolog is, nyilván van, aki erre nem érzékeny, nekem a Sora durva kicsit, egyszerűen nem működik olyan finoman (amúgy a tiagra-105 között is érzem a különbséget).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz
123xyz #211549 üzenetére
Persze, hogy sokat számít! Itt megnézheted, hogy a Claris az alja, a Sora a belépő szint, a 105 pedig "középmezőny" (hétköznapi használtban "elpusztíthatatlan").
Nevetséges, hogy milyen árakon és milyen felszereltséggel mennek most az új biciklik.
Ha már ennyit kiadsz egy bringáért, akkor szerintem az ajánlott használttal jársz a legjobban. A használt szerintem ebben az esetben idézőjelben értendő, mert ahogy látod, tavaly nyáron vették. Ha ügyes vagy, még alkudni is tudsz belőle. Én is pont így vettem nemrég egy SL Road Pro-t, és nagyon jól jártam vele.
A helyedben nem gondolkoznék Claris felszereltségű új bringában (de még Sora-ban sem), ha itt van ez.
Ja, amúgy semmi érdekeltségem nincs a hirdetésben. Azt sem tudom, hol van helyileg. Az enyémért pár hónapja 300 km-t mentem, és megérte![ Szerkesztve ]
-
123xyz
tag
válasz
123xyz #211553 üzenetére
Lehet hülye kérdés lesz, de kerékpároknál a váltócsere mennyire költséges és bonyolult művelet? Lehet gond nélkül cserélni egy Sorát utólag valami jobb modellre, pl 105-re?
Arra jutottam, hogy mivel az ajánlott 105-ös váltó az én árszintemnek drága feltétel, és használtan sem találtam olyan 105-ös kerékpárokat, amik tetszenének és pont jó méretűek lennének (tegnap átnyálaztam 3-4 nagyobb apróhirdetős oldalt), egyelőre a pénztárcámra hallgatva megelégednék egy Sora szettel szerelt géppel. Csak adott a kérdés, hogy utólag azt mennyire lehetne könnyen upgrade-elni, ehhez nem igazán értek... de gondolom a csatlakozási pontok ugyanolyanok, és hátul még a fogaskerekek számát kéne az új váltóhoz igazítani. Vagy sokkal több tényezős lenne ez a dolog? (Nyilván nem én szerelném, hanem elvinném egy szakihoz, csak a megvalósíthatóságra kérdeznék most rá tulajdonképpen.)
Hogy konkrét is legyek, 320k körül lennének az új kerékpárok, amiket korábban linkeltem, de találtam egy 2018-as Cube SL Road Pro-t, ami szintén Sora-val szerelt: Cube SL Road Pro 2018 kerékpár - Mezőcsát, Borsod-Abaúj-Zemplén (jofogas.hu) , és ez egész szimpatikus, ráadásul egy 100-assal olcsóbb. (Feltéve persze, hogy még mindig megvan, és nem egy beragadt hirdetés ez is ...) A különbséget pedig később költhetném "fejlesztésre", ha úgy érezném, hogy a Sora váltó nem elég jó
-
Ringman
nagyúr
válasz
123xyz #211664 üzenetére
Lehet gond nélkül cserélni egy Sorát utólag valami jobb modellre, pl 105-re?
nem éri meg, mindent cserélned kell (lánc, váltókarok, első+hátsó váltó+kazetta + első lánctányérok - ez lehet egyből a hajtás cseréjét is jelenti) ez újonnan elég drága
bár nincs összehasonlítási alapom, de a tiagra szerintem bőven vállalható.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
123xyz #211664 üzenetére
Én ezzel nem foglalkoznék, az egy újszerű kerékpárnak tűnik és ha minden rendben van vele tökéletesen fog a Sora is működni addig amíg majd évek és kopás múltán majd elgondolkodhatsz azon mire cseréld. Szerintem...
Szerk. ha túl sokat olvasol itt, lassan le fogod akarni cserélni a fékrendszert mert gyenge, villát mert nem karbon, nyerget mert kényelmetlen stb. stb. még mielőtt kipróbálnád és magad győződnél meg róla.#211665gulupeti...rugók húzzák nyugalmi állapota felé a váltó szerkezetét, így mivel minél tovább maradnak azok olyan erősek mint újan annál tovább működik jól a váltó, értelemszerűen úgy kell pihentetni tárolás alatt, hogy a rugók a lehető legkevésbé legyenek kinyújtva...magyarul kicsi lánckerék elől-kicsi hátul mielőtt letámasztod éjszakára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz
123xyz #211683 üzenetére
Egy Cube-bal nem lehet mellélőni. Az meg tényleg igaz, minél többet olvasol itt, annál inkább érzed, hogy nem megfelelő egy gép felszereltsége, de több, mint 300 ezerért már nem fogsz rosszat kapni, és nem kell cserélgetni semmit. Az én 2006-os ősmontim Alivio váltókkal van szerelve, és a mai napig köszöni, jól működik, persze megfelelő karbantartás mellett. Meg a Shimano azért nem sz@rr@l gurigázik.
A legfontosabb a vázméret, azt igen macerás cserélni. Jó tanács, hogy érdemes kipróbálni a gépet, váltókat!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-
válasz
123xyz #212975 üzenetére
Nem kell sehova vinni, fogsz egy fémfúrót és lefúrod a csavar fejét. Ha leesett, a maradékot ki lehet már csavarni elvileg. Alternatíva a flex... csak ahhoz nagyon biztos kéz kell, hogy mást ne radírozz le.
MPowerPH: ilyet se hallottam még
Mire azon a csavaron a szűk helyen pontosan megreszeli a csavart, öreg este lesz, és, ha imbusszal nem ment, villáskulccsal sem fog.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz
123xyz #212975 üzenetére
Lapos fejű csavarhúzó és/vagy torx beütve működni szokott. Ha ilyen vajaskenyér anyag a csavarfej, nem szokott a szerszámnak baja esni.
Ha nem megy úgy sem, még Dremel vágókoronggal meg lehet hornyolni a csavart, és akkor egy nagyon nagy lapos fejű csavarhúzó belemegy.
Esetleg, ha van kicsi műszerész satud, azt meg lehet próbálni rászorítani a csavarfejre, és úgy kitekerni. -
zsocy
őstag
válasz
123xyz #213092 üzenetére
Óvatosan ezekkel a videókkal, LockPickingLawyer a világ összes zárát felnyitotta már. Azért a borsodi csibészek nem ezen a szinten mozognak. Tegyél rá két zárat és máris elriasztottad a lopók 90%-át, amúgy is ajánlott mondjuk egy Kryptonite sodrony a kerekek köré.
Nincs olyan amit nem lehet elvinni, a nagyflex mindent nyit, a kérdés hogy a tiédet választják a zsákmányok közül vagy sem. Ha megnehezíted a dolgukat lehet mást keresnek, ennyit tehetsz, meg hogy az értékes cuccot nem az utcán tartod. -
flash-
veterán
válasz
123xyz #213092 üzenetére
pár lakat teszt itthonról:
[link]
[link]
[link]számomra az következtetés hogy hosszabb időre sehol sem szabad hagyni a kerékpárt mert kifigyelik,levágják,elviszik.(ahogy a lopott kerékpár facebook csoportokat nézem 99% ban 'zárt' lépcsőházakból, pincékből,társasházak tárolóiból viszik el a bringákat.
rövidebb időre,egy rövidebb boltba tartozkodás idejére a jobb féle u lakat véd-védhet,mert videó szerint 5 perc azért kell hogy elvágják((totalcarosoknak kellett hozzá idő de tomcatnek nem sok szóval szerszámfüggő is,azt nem tudom hogy tomcat féle szerszám olyan hány embernek van,valószinü ritkább)), de helyzettől függ, egy tesconál kisebb az esély hogy valaki akkus flexxel vagy egy jobb minőségű betonacélvágóval csapszegvágóval nappal,olyan időszakban ahol a bringatárolónál nagyobb a forgalom, nekimegy a lakatnak nyilván láttunk ilyet is már de nem tartom valószinűnek meg mondjuk környékfüggő lehet bp 1-2 "szennyezett" helyén ez is előfordul.
Én pl kisvárosi tescoba szoktam menni kerékpárral ha 1-2 dolog kell, nem a bringatárolóhoz lakatolom hanem a bevásárlókocsik melletti csőkorláthoz.
Ha pedig csak a klasszikus keréktartós biciklitároló van, ott se kell megijedni, hajtókarnál rá kell tenni a vázat és az alsócsövet szépen oda lehet rögzíteni, még két bringát is a kis abus u40 u lakattal szoktam rögzíteni ilyenkor a két bringa láncvilláját hozzá[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
andrisbandi
őstag
válasz
123xyz #213092 üzenetére
U lakat+ hurok kábel
ebikeJópár éve a gránit plus 540 + 2 méteres kobra volt akcióban.
Évi párszor szoktam drága bringát otthagyni vele. Csak jó környéken, végső esetben.
(Hátiban hurcolom, van súlya.)A jobb zárakat kézi erővel nem lehet leszedni. Akkus flexxel meg bármelyiket lekapják.
Gyenge pont még, h mihez tudod lezárni. Pl lámpa oszlopot nem valószínű, h kivágnak. De egy fa korlátot, vagy vékony csövecsékét simán.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz
123xyz #213092 üzenetére
SoldSecure Gold sokat segít a döntésben, de ha az ultimate megoldás kell, akkor Kryptonite [link]
bármi nyitható egyébként, vagy zárfésüléssel vagy erővel, de mióta 10 ezer egy akkus flex a Lidl-ben, igazából nincs semmi sem biztonságban
ha U lakatot keresel, akkor olyat válassz, ami mindkét oldalon 6szög alakú, így mindkét szárat el kell vágni[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
123xyz
tag
válasz
123xyz #212861 üzenetére
Köszi mindenkinek a tippeket a kitámasztó beszorult csavarjával kapcsolatban. Sajnos nem vagyok olyan jó "ezermester", hogy végre tudnám hajtani a javasolt megoldásokat, és jellemzően megfelelő szerszámaim sincsenek hozzájuk, úgyhogy meg sem próbáltam.
Ellenben a pénteki vásárlást követően tegnap visszamentem a boltba, segítséget kérni, gondoltam hátha ők le tudják szedni a csavart. Vázoltam hogy mi a problémám, és megkérdeztem, tudnának-e segíteni valahogy, vagy mit lehet tenni. Miután ellenőrizték a hibát, szó nélkül kaptam egy másik kitámasztót, ráadásul az abban lévő csavart még ott helyben meg is lazították nekem, kérés nélkül... Pedig egyáltalán nem lettek volna kötelesek cserélni, őszintén szólva nem is számítottam rá, szóval jár nekik egy hatalmas piros pont
Hálám jeléül meg is említeném, hogy Miskolcon a Bombastic kerékpárüzletben voltak ilyen kedvesek
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- GTA V
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Mikrotik routerek
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Lightyear - befektetési app
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Revolut
- További aktív témák...