Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz INTELligent #184600 üzenetére

    Kicsit vékonyabb is a lánc, illetve nyilván nem olyan optimális, mint az egyenes futás, de azért a keresztbeváltás is túl van hypolva, szerintem. A tartósság meg a high end kategóriára érvényes, alatta nem ezek a számok lesznek. Nézd meg az emlegetett alkatrészek árát. :) (lánc 60 euro, sor 340 euro)

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • ZolkoW

    őstag

    válasz INTELligent #184600 üzenetére

    1x12: ez olyan, mintha a középső tányérról váltanál szélsőre, ami nem ugyanaz, mint a keresztbe váltás. Hozzáteszem, szerintem az emberek többsége nem azért nem váltott eddig se keresztbe, mert nem jó a technikának, hanem mert akkor kerregett az első váltó kalitkáján a lánc :D
    Ja, és laposabb is a lánc, több hajlítgatást bír oldalirányban. meg más toleranciákkal is dolgoznak, egy közepes 11-12 sebis lánc űrtechnika egy 9 sebességeshez képest. (ez inkább a tartósságban számíthat)

    #184599jjeahh : csak arra tudok gondolni, hogy 2022-re meg kihozzák a Rebából is. Néha fura a termékskála, aztán jó eséllyel helyreáll. Pl. ez a boostos, de keskeny téma... a 2020-as széria tudott mindent, erre az újabb már keskeny :F . Ja, és az 51mm alatti offsetek is terjednek, remélem, azt is választhatóvá teszik, és nem csak OEMként.
    A múltkor nézegettem a Schwalbe gumijait, ott is ugyanez: kinéztem egy mintát, tök jó...ööö csak 2,25-ösig van :(. Pedig a 2,25 és a 2,35 között épp annyi a különbség, amennyi kellene. Jó... akkor régi NN új névvel Tough Tom lett, asszem. De csak legalapabb drótosban van.. És nekem a Rapid Rob is tetszene, az új szintén valamelyik korábbi versenygumi mintáját örökölte, naná, hogy csak drótosban létezik :O

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INTELligent #184600 üzenetére

    Debonair-től szebben indul meg a villa, én így éreztem.

    3X10-es rendszeren azért jobban keresztbe áll a lánc, ha teljesen keresztbe váltasz elöl nagy, hátul is nagy, mint egy 1X12-es rendszer esetében hátul legnagyobb tányéron. Persze ez nem jelenti azt, hogy ez ideális, és mondjuk nincs extra terhelés a láncon, hajtáson. Van benne kompromisszum. Azt sem mindegy melyik 12-es rendszerről van szó, már ha az élettartamot vizsgáljuk. Egy csúcs Sram XX1 Eagle szett brutál erős, de ott egy lánc sor közel 500 Euro. Egy GX, NX nem fog annyit bírni közel sem. Arról nem is beszélve, hogy 1 X 12 esetében ajánlatos 0,5-nél láncot cserélni. 0,75-nél már nem garantált, hogy nem ugrik meg az új lánc a régi soron. Többször is találkoztam ilyennel, aztán az első 0,75-re nyúlt lánc után kellett az új sor. Az is nagyon felhasználás függő, hogy milyen hamar nyúlik, aki durvább terepen adja neki az ívet, mocsokban, és erős is a felhasználó, ott akár 1500km után mehet a kukába a lánc.

    jjeahh: Kérdés, hogy az a Fox 32 mikor volt szervizelve? Én úgy tapasztaltam, hogy a Fox egy kicsit azért többet ad mint az RS. Picit finomabban mozog, picit jobban is csillapít. Persze azonos kategóriát és megfelelően karbantartott telókat figyelembe véve. Az amúgy igaz, hogy a Fox szervize drágább mint az RS-é. Illetve az RS-hez könnyebb alkatrészt is szerezni és több információt, segítséget találsz a szereléshez. Illetve Fox tagokba kell a nitrogén, ami megint csak bonyolítja a szervizt. Mindent összevetve, a legtöbb embernek tökéletesen jó az RS, ha extra igényes vagy, érdemes a Fox felé kacsingatni. Ja és még egy észrevétel, szerintem a Fox tömítései precízebbek mint az RS-é. Sokkal ritkábban találkoztam kosszal egy Fox telóban mint RS-ben. Múltkor javítottam egy Fox 36-at, 8000km-t futott szerviz nélkül, előre féltem mi lesz benne, patyolat tiszta volt. A becsúszókon 0 kopás.

    [ Szerkesztve ]

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz INTELligent #184600 üzenetére

    Én sem tudom, csak azt, hogy az a top és felső kategóriában az van. Épp ezért furca, hogy pl. a 35-ben is az van és a Reba nem kapta meg.

    Runner_fxr: nálam sajnos a Recon baloldali becsúszóján látszik egy kis kopás, szerintem a szervizben valamit elcsesztek, mert utána lett. Amióta szétszedtem és leszervizeltem itthon, azóta nem kopott tovább. Gondolom ha a szivacsgyűrű rosszul van visszarakva, meggyűrődött és kiszáradt vagy valami, attól is lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Új hozzászólás Aktív témák