- Több Redmi, mint kolbász
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Új SSD-vel bővül a WD Blue szériája
ph Az SN5000 egy belépőszintű modell, a WD saját kontrollerével, viszont 4 TB-os kapacitással is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fr3eWar #36052 üzenetére
Ennek a kerékpárnak az újkori ára 300 ezer körül volt, ha ebből indulunk ki, akkor a 130 reálisnak tűnik, sőt, nem is rossz. Viszont az, hogy ránézésre nem tűnik rossz állapotúnak, önmagában kevés, ha nem tudod mit kell nézni, akkor javaslom, hogy nézesd át szakemberrel és ha rábólint, akkor vedd meg.
Egyébként ez az? Matts TFS 900 -
Runner_fxr
Ármester
válasz Fr3eWar #36057 üzenetére
Viszont a 130 kicsit alacsony ár érte, ha valóban alig volt használva.
Láncnyúlásmérővel kéne megnézni a lánc állapotát. A teleszkóp becsúszóit mindenképp nézd meg alaposan, nincs e sérülés, vagy kopás, első féket behúzva nem kotyog e a villa. Egyik csapágy se lötyögjön. Ezeket így gyorsba meg tudod nézni, egy láncnyúlásmérő kb 1000 ft. amúgy sem árt ha van egy ilyened.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36286 üzenetére
Egy teló karbantartás általában 5-6 ezer, szétszedik, kipucolják, újrakenik és friss olajat töltenek bele. Ha szimeringet is kell cserélni, akkor még több. Gondolom ezért írta Lasali, hogy 10-ért ez így nem működik (nagyszerviz + telószerviz).
Valóban sok kontár kerékpárszerviz van, én is találkoztam már nagyon sok olyan bringával amit úgy hoztak be, hogy már kétszer visszavitte a szervizbe, mert nem jól csinálták meg, aztán harmadszorra már nem oda vitte. Megnéztem és szorult az összes csapágy és markolatig lehetett behúzni a fékeket. Szóval ilyen is van sajnos.
Viszont sok esetben az embereknek nagyon érdekes elképzeléseik vannak a kerékpárral és szervizeléssel kapcsolatban, kb úgy gondolkoznak, hogy mivel az ő bringája nem ér sokat, így kb szinte ingyen csinálják is meg, mert hát ugye ő nem versenyző, meg a bringája se ér sokat, ezért nem is akar rá sokat költeni. Nézzük meg csak egy kicsit, de nem akar érte nagyon fizetni csak egy kicsit, de azért legyen jó. Ezektől az emberektől a hajam égnek áll, és mennyi ilyen van.
Behoznak egy nyirkos pincéből előguberált szart, amin kb minden rossz, vagy egy olyan bringát amit irdatlan módon lehajtottak, mindene kb 3 szorosan csere érett annyit km van benne, láthatón az életben nem volt semmilyen karbantartás rajta. Na ezekből a bringákból csinálj használhatót. A pofátlan alkudozásokról nem is beszélve. Nem kötelező szervizbe vinni a bringákat, mindenki megcsinálhatja magának, ha úgy érzi van hozzá szakértelme meg szerszámai, de ha behozza akkor vegye tudomásul, hogy van egy árlista, amiből maximum törzsvásárlóknak szokás kedvezményt adni, nem minden jött mentnek.
A fentebb említett irdatlan állapotban lévő bringákból használhatót csinálni, olyat amit nyugodtan kiadok a kezemből, rengeteg meló és nem kevés pénz. Egy kb értéktelen vacakra is pillanatok alatt rászalad 25-30 ezer, ha használható, biztonságos bringát akar belőle.Egyébként nálunk úgy néz ki a munkafelvétel, hogy kitöltünk egy szerviz lapot amire felírjuk a tulaj által igényelt munkafeladatokat, szükséges alkatrészeket árakkal, amiket így első ránézésre meg lehet állapítani. Ha szervizelés közben egyéb problémák merülnek fel, akkor azt telefonon egyeztetjük és ha kéri cseréljük. Amikor jön a bringáért a szervizlapon rajta van minden cserélt alkatrész illetve az elvégzett munka.
Ha külön nem kérik, mi sem nyomtatunk tételes listát, csak egy blokkot kap, de kérésre nagyon szívesen nyomtatunk egy tételes listát, de amúgy is rajta van a szerviz lapon minden.
Garanciát természetesen vállalunk a cserélt alkatrészekre és az elvégzett munkára, de azért az, hogy ez aztán nem fog szétesni a hegyen, így kicsit erős, mert ez függ a kerékpár minőségétől, a kerékpáros súlyától, meg a felhasználási területtől. Arra én nem tudok és nem is akarok garanciát vállalni, ha valaki nem arra használja a bringáját amire való.Nálunk egy kis szerviz 4500 ft, ez egy teljes átnézés és beállítás, illetve benne van a szükséges alkatrész cseréknek is a munkadíja. A nagy szerviz az 10 ezer, ami annyival több a kis szerviznél, hogy az összes bontható csapágy szét lesz szedve, kipucolva és újra zsírozva. Illetve a kerék centírozást is magában foglalja. Viszont hidraulikus fék légtelenítés és teló szervizt ez az ár nem tartalmaz, az külön tétel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
A másik kedvencem meg a megvárom, meg behozom és visszajövök pár óra múlva, mert nekem kell. Maximum belsőcsere működik így, de nem szervizelés. Ezek nem megvárós meg 2 óra múlva visszajövök érte munkák.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #36301 üzenetére
Egy szervizben előfordulhatnak csúszások, nyilván gyakorlott szervizesek nagyjából meg tudják becsülni a szükséges időt, ami egy-egy kerékpár javításához szükséges, de szervizelés közben adódhatnak komplikációk, amik meghosszabbítják a munkát, például berohadt csapágyak. Épp ezért hajszál pontosan nem lehet tudni órára, hogy mikor fognak a te kerékpárodhoz hosszá kezdeni. Meg ugyebár érkezési sorrend van. Egyik szerviz sem szereti azt, hogy valaki soron kívül akar bepofátlankodni. Sajnos ezek ilyen dolgok. Ha beviszed a bringát adnak egy határidőt amikor kész lesz, ha tetszik elfogadod, ha nem akkor elviszed máshova. Természetesen ezt ne úgy képzeld el, hogy mi pökhendi stílusban elhajtjuk az embereket, ha van rá mód próbálunk közös megoldást találni, ami mindenkinek jó, de amikor szezon van és pörög a szerviz, akkor nincs olyan, hogy behozom megvárom, meg mondjátok meg mikor vigyem. Állandóan tele a szerviz, behozod és kapsz egy időpontot amikor el tudod vinni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #36305 üzenetére
Hidd el egy szerviznek is az a célja, hogy menjen a bolt. Viszont valamiféle rendszert muszáj tartani, különben csak maguknak csinálnak bonyodalmakat. Mint mondtam ezt nem lehet pontosan kiszámítani, de ha nincs nagyon tele a szerviz akkor velünk is meg lehet beszélni ilyet, hogy megbeszélt időpontra hozza. Csak ugye mint Lasali is említette sok olyan van aki nem hozza a megbeszélt időpontra, mert közben megoldódott máshogy vagy bármi, de persze ő is b@szik telefonálni, hogy bocs mégse viszem, ne várjatok. Pedig neki is ugyan úgy csak egy telefon lenne, ezért se szeretjük ezt. Én is értem a te álláspontod, napi rendszerességgel kell mondjuk a melóba járáshoz, kellemetlen ha napokig nincs bringa. Épp ezért szerintem az a járható út ha van 2 bringa. Nem kell drága bringára gondolni, csak valami olcsó kis tartalék. Az is kellemetlen tud lenni ha épp késésben vagy, esetleg nagyon kiszámítottad az időt és reggel látod, hogy lapos a kerék. Akkor egyszerűbb felpattanni a másik bringára és mehetsz is, nem kell reggel defektet javítani, ráérsz majd este otthon. Ilyen esetben az se gond ha szervizben van a másik akár 1 hétig is. Nyilván erre sokan húzzák a szájukat, hogy hát helyhiány meg plusz költség, de aki nagyon sokat kerékpározik, úgymond életforma, az szerintem meg tudja ezt oldani ha nagyon akarja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36308 üzenetére
Hát igen, pont erről beszélek. Ugyan ez vonatkozik a nagyon rossz állapotban lévő bringákra is, rengeteg idő el tud menni, ha alaposan megcsinálja az ember. Márpedig én szeretem alaposan megcsinálni. Sokszor utána számolok és valóban nem éri meg, inkább a haszon abban van amit eladunk alkatrészeket.
Egyébként én régebben a Probike-ba vittem a villáim, ott is nagyon jól meg szokták csinálni, ismerem őket régóta.
Nekem 5-6000 körül csinálták a teló tisztítást olajcserével, bár náluk is módosulhat az ár, azért írják, hogy tól. Egy olyan koszos villát ők sem 6000-ért tisztítanak meg.
Most már azért én is megcsinálom, de régebben mindig hozzájuk jártam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36313 üzenetére
Nyilván boltja válogatja, hogy mit csinálnak meg garancia címén, vannak nagyon szemét helyek, ahol tényleg csak addig vagy fontos amíg elköltöd a pénzed (nagyáruházak tipikusan ilyenek), meg vannak nagyon jóindulatú boltok, ahol akár olyan dolgokat is megcsinálnak neked "garanciába" ami amúgy nem tartozik bele.
Meg azért az se mindegy milyen értékű kerékpárt vásárol az ember. A legolcsóbb akciós bringára ne nagyon várj extra szolgáltatásokat, de aki ott hagy 500 ezer-1 millió forinton egy boltban, ott azért többnyire másképp kezelik az ügyfelet.Ettől függetlenül a karbantartás sehol nem garanciális! Az új autók kötelező szervize sem szokott ingyenes lenni. Ingyenes egy 0km-es beállítás amikor megveszed a kerékpárt, majd egy 100km-es vagy 1 hónapos után állítás szokott még ingyenes lenni a normálisabb üzletekben. Sőt ezt mi nyomatékosan el is szoktuk mondani, hogy mindenképpen hozza vissza 100-200km vagy 1 hónap után. Bovdenek nyúlhatnak, ezáltal elállítódhat a váltó, de a fontosabb talán a pedál illetve hajtómű lelazulása, ami néha új bringánál előfordul, és ha nem húznak ilyenkor utána, akkor kitekeredhet a pedál a hajtókarból ami kitépi a menetet. Vagy a hajtómű lazul le, tipikusan négyszög tengelyes hatóműveknél, ami szintén 1 hajtókarba kerülhet. Ezek persze ritkán fordulnak elő, de ha előfordul nem garanciális! Épp ezért érdemes visszahozni.
Teló karbantartás meg sehol nem garanciális. Ezek üzemórás dolgok, ha elérte a karbantartási periódust, akkor szét kell szedni kipucolni. Az olcsó rugós suntournál ilyennel nem nagyon kell foglalkozni, mármint annak sem árt, de az egyszerű mint egy faék és nem olyan kényes rá, hogy annyira sűrűn ki legyen pucolva. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36323 üzenetére
Szerencsétlen fox.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36324 üzenetére
163k-ért valószínű a legalapabb rugós suntour villa van benne. Ezekkel túl sok teendő nincs amúgy. Persze a kosz ezekbe is bele tud menni, de egyrészről ezek filléres villák, intenzívebb terepezés mellett akár 1 év alatt is kukázni lehet őket, szóval szervizre én nem költenék, simán szét tudod te is szedni, alul egy 10-es csavart kell kitekerni aztán széthúzod, kitörlöd belőle a koszt, másrészről meg annyira primitív szerkezet, hogy túl sok kárt se csinál a kosz, persze jót nem tesz, de annyira nem érzékeny rá, mint egy komolyabb villa amiben olaj csillapítás van, meg egy csomó alkatrész. A videót amit linkeltél ismerem, egy ilyen kategóriájú villánál valóban fontos a rendszeres karbantartás, amit nem árt szakemberre bízni ha nem értesz hozzá, csak ugye egy ilyen villa mint ami8 a videóban is szerepel, újonnan önmagában drágább mint amennyiért a komplett bicajt vetted.
A másik kérdésed ennél összetettebb, hogy meg éri e venni használtan össztelóst, vagy tuningold a jelenlegit.
Illetve, hogy a merev vázas monti földúton élvezhetetlen, ez is nézőpont, meg felhasználási terület függvénye.
A merev vázas montik a leg hajtáshatékonyabb hegyi kerékpárok, itt ez számít leginkább. Akik ilyen bicókat használnak, többnyire nem mennek komolyabb terepre, meg nem is szeretnek gyorsan menni lefelé, mások az igények. Épp ezért lehet ez is élvezetes.
Aki szeret jobban csapatni, terepen lefelé, azoknál egyértelmű, hogy egy össztelós sokkal nagyobb élményt nyújt, viszont itt is el kell döntened mennyire fontos a lefelé és mennyire a hajtáshatékonyság, ennek megfelelően kell rugóutat választani. Amit belinkeltél cube stereo az egy iszonyatosan brutális élmény bringa. Annyiért az baromi jó vétel, ha nem s-es váza lenne, már rég megvettem volna magamnak, mivel pont ez a kategória amit venni szeretnék a következő szezonra. Itt a lejtőző képességek a 160mm rugóút miatt már hasonlóak egy DH bringához, ugyanakkor a carbon és felső kategóriás alkatrészek miatt a súly 12,5-13kg körül van. Ez annyit jelent, hogy lockolod a hátsó tagot, leülteted a villát egy kar elfordításával 120mm-re és úgy fogsz vele mászni mint egy átlagos sport montival. ha meg kell a rugóút két kart elfordítasz és már is egy mini DH bringád van. Erről szól egy felső kategóriás Enduro bicaj.
Hasonló élmény egy 140mm rugóút körüli All mountain bringa is, kicsit szerényebb lejtőző képességekkel, bár az is baromi élvezetes lefelé és kicsit jobb mászó képessége is van, mondjuk ez is felszereltség és súly függő is. Merev vázast hiába tuningolod, vehetsz bele akármilyen minőségi xc villát, nyilván jobban fog csillapítani az eleje mint a gagyi suntour-al, de messze el fog maradni attól a lejtőző képességtől amit egy Am vagy Enduro bringa tud nyújtani. Egyébként 500-600 körül már akár új össztelósban is lehet gondolkodni, mivel kb onnan indul egy használható darab újonnan.
29" vs. 650b kérdésre pedig annyit tudok mondani, hogy én inkább 650b fully-t vennék, 29"-et vagy merevben vennék vagy egyedül a specialized enduro 29"-es gépét, de az horror árban van és használtan nem nagyon fogsz találni még. Egyébként meg nem véletlen van elterjedve inkább a 650b meg a 26" az Am és Enduro kategóriában, mivel fürgébb, jobban irányítható mint a 29".
Karbantartás meg hát nyilván minél komolyabb géped van annál többe lesz. Egy fullynál a forgáspont csapágyak és a tag szervize is plusz költség, de szerintem nem annyira vészes, pláne annak aki hajlandó annyit fizetni egy bringáért. Mindenképpen sokkal olcsóbb lesz mint egy cross motor az biztos.Lasali: Sajnos sokan azt hiszik, hogy ha vesznek egy drágább bringát akkor az mindent kibír mert drága és nem kell karbantartani, pedig pont fordítva van, még többet kell karbantartani mint egy olcsóbbat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #36379 üzenetére
Na igen, a kettőt valóban nem érdemes egy lapon említeni. Én se szeretem amikor motort és kerékpárt hasonlítanak össze.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36389 üzenetére
Manitou-ra gondolsz szerintem. XC-re az R7-es vagy a Marvel típusokat ajánlanám. Bár én jobban kedvelem a Rock Shox villákat.
Az, hogy az s-es méret megfelelő e a te magasságodhoz az inkább az adott kerékpár felső cső hosszának függvénye, a fentebb linkelt s-es cube stereo viszonylag hosszú, 560mm-es ami simán jó lehet neked.
Viszont szerintem neked fölösleges az Enduro bringa, a 160mm rugóút kihasználatlan lenne.
Inkább valami kisebb rugóutas All mountain fully-t néznék a helyedben.
Nem költenék a mostani bringádra, hanem inkább eladnám és vennék helyette egy másikat, akár hasonló áron is kifoghatsz egész jó kis bicót.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36402 üzenetére
Hogy a fenébe ne számítana! 2-3 centivel nagyobb rugóút teljesen más geometriát és nagyobb súlyt is eredményez, a nagyobb súly mondjuk felszereltség függő, de azonos felszereltség mellett a nagyobb rugóutas többnyire nehezebb is. Azzal meg nehezebb tekerni. Csak akkor érdemes 160mm körüli Enduro-t venni ha ki is használod a komolyabb lejtőző képességeit, különben inkább csak hátráltat. Amit leírtál felhasználási területet, arra én inkább egy 120-140mm közötti AM gépet tudnék elképzelni, ezek azért jobb áron is vannak.
Ha olyan bringa is kell amit ott hagysz lezárva valahol, akkor mindenképpen kell egy olcsóbb, egy ilyen fullos gépet az életben nem hagynék ott sehol, még a létező legbrutálisabb lakattal se.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36403 üzenetére
Mondjuk azt hozzáteszem, ha van 600 ezred egy ilyen szintű carbon cube stereo-ra, akkor a 160mm se nagyon fog hátráltatni, mert az már baromi jó súlyban van, meg ugye a villa is leültethető 120mm-re, hátulját is zárhatod. De ezek csak a csúcs endurokra igazak, egy alu enduro bicaj, kicsit gyengébb felszereltséggel simán van vagy 15-16kg, az meg azért nagyon nem olyan mint a 12,5 meg a 13.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36413 üzenetére
Mivel az új 1,3 misi körül mozog: [link]
Ráadásul ez kb szalon állapotú, úgy gondolom a 620 elég baráti ár. Szerintem 600-ig lemennek, de az 500?
Ez a bicó 800-at is megér, az más kérdés, hogy Magyarországon milyen az emberek anyagi lehetősége. Próbáld meg, ha még is odaadják annyiért akkor 500-ért lett egy olyan bicód ami kb 800-at ér. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #36416 üzenetére
Már így is lejjebb vitte mert ez a bringa 700-ért került fel az oldalra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36426 üzenetére
Szerintem is, de az tuti, hogy alja, annál olcsóbban már idiótaság lenne eladni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #36454 üzenetére
Na igen van benne igazság, a legjobb példa erre talán a telefon. Ebben az állítólag nagyon csóró országban érdekes módon minden második embernek ájfón van a kezében. De tényleg rengeteg embernél látok almás telót, legalább is Budapesten.
Az emberek valóban túlzottan ragaszkodnak a tárgyaikhoz, tulajdonképpen az egész élet erről szól.
Pedig ezek a tárgyak vannak értünk és nem fordítva.
Persze a kerékpárom nekem is fontosabb mint sok minden más. Én is aludtam már vele sátorban, de főleg azért hogy még reggel is meglegyen.Viszont a háziállatos példával nem annyira értek egyet, egy kutyát igen is lehet ember számba venni, sőt sok esetben különbek mint az emberek! De akár egy macska is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36484 üzenetére
Úgy tudom a float levegős rendszert jelent, a talas meg az útállítós. De az útállítós is lehet levegős.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36495 üzenetére
Pontosan. A fox 34-nél pl 160 és 130. Ez egy enduro bringán nagyon hasznos amikor felfelé tekersz.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36509 üzenetére
0:32-nél az szerintem egy Easton Yeti Arc
Voltak már a 90-es évek elején is fully-k. Például GT RTS-3 stb.Azért ez nagyon nem XC szint, még mai szemmel nézve se. Ilyen tempóval nem jönnek az XC-sek még manapság se. Ezekkel a bicókkal (5-6cm rugóút) az minden csak nem light terep. Próbáld utánuk csinálni, mennek vagy 50-60-al bizonyos részeken. Szerintem az is durva volt a maga nemében.
Nyilván megfelelő méretű rugóút hiányában kivitelezhetetlen volt olyan gyökereken meg akkora ugratókon lejönni mint manapság, de ez csak bringa kérdése, az elszántság és a tökösség megvolt bennük akkor is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36511 üzenetére
Az, hogy mit bír ki egy XC bringa, nyilván azon is múlik, hogy milyen minőségű alkatrészekből van és mekkora a bringás súlya. Azért is mondtam azt, hogy nem kell félteni egy minőségi XC bringát, mert olyan durva terepen, olyan durván úgy sem tudsz vele menni, hogy komolyabb baja legyen. Ledob magáról. Egy merev vázzal és egy 100mm-es első telóval majdhogynem fizikailag képtelenség úgy menni, hogy az akkora terhelést kapjon, hogy tönkremenjen. (persze nem a belépő, 100-150 ezreshobbi xc bringákra gondolok)
Persze ha nagyon könnyűek a külsők, vékonyak is, meg a felni se egy masszív darab, akkor a kerekeket azért tönkre lehet tenni.Amit biztos nem bírna ki azok a nagyobb ugratások, valószínűleg elrepedne a fejcsőnél egy idő után. Meg a villa is tönkremenne.
Tothgera30: Ez valóban jó ár, ezt már én is néztem. Viszont nem vennék már 26"-os bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #36549 üzenetére
A helyzet az, hogy a 26"-ost halálra ítélték a gyártók a mtb fronton. Akár tetszik akár nem, ez így van. Ha megnézed a Cube honlapját, magad is láthatod, hogy a 26"-os méret csak az abszolút belépőszintű, hobbi, túra, v-fékes montiknál maradt meg. Komolyabb bringát már nem gyártanak 26"-os kerékmérettel. Aminek a következménye az lesz, hogy hamarosan a 26"-os komolyabb alkatrészek lesznek drágábbak és kisebb is lesz a választék mint a 27,5"-ben.
Épp ezért úgy gondolom, aki ma nagyobb összeget akar montira költeni, szerintem jobban jár ha 27,5" vagy 29"-ben gondolkodik.
Mellesleg a 27,5" abszolút méltó utódja a 26"-nak, én semmi hátrányát nem éreztem, majdnem ugyan az az érzés, csak kicsit jobban tapad.
Eleinte azt gondoltam, hogy a DH/Freeride kategóriában még megmarad a 26", de úgy néz ki oda is betört a 27,5". Sorra jönnek ki a 650b DH gépek, ami nem is lehet rossz.Carbont használtan valóban necces ha nem ismered az előéletét, bár ha nem olyan régi, és patika az állapota, akkor azért nagy baj nem lehet.
Az én szerény véleményem meg az, hogy a 29" bár egy abszolút életképes méret több kategóriában, azért enduro kategóriában igencsak halva született ötlet. Ezt is bizonyítja az, hogy az enduro gépek szinte kizárólag 650b méretben készülnek. Itt szerintem egyedül a specialized 29"-es enduro-ja tud némiképp beleszólni a dologba, de már ott is megjelent a 27,5". 29"-es kerék soha nem lesz olyan fordulékony mint egy 26" vagy 27,5".[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #36551 üzenetére
A súlykülönbség még talán nem is olyan számottevő, engem inkább a 29"-es kerék lomhasága zavar. Túrázós, hobbi gépben okés, meg XC/maratonra is, de csapatós AM/Enduro gépnek már nem túl kecsegtető.
A pogózást meg elég jól ki lehet küszöbölni azzal, hogy lezárod a hátulját mászáskor, illetve az útállítós villa is hasznos alkatrész egy AM/Enduro gépen. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36553 üzenetére
Ez való igaz, hogy a carbon nem fárad. Carbonnál inkább szerintem azért félnek az emberek a használttól, mert ha netán egy apró sérülés elkerüli a figyelmüket, annak a javítása sokkal költségesebb és nem is biztos, hogy olyan tartósan javítható mint egy alu.
Az is igaz, hogy mindent el lehet törni.imyourfriend: De azt se felejtsd el, ha netán elesel és odavered, egy alu rosszabb esetben kicsit behorpad, ami esztétikai probléma többnyire. Viszont ha a carbon megsérül az már nem csak esztétika.
Egyébként tartósabb tudd lenni, mert nem fárad.
Montinál még az is veszélyes a carbonra nézve, ha egy nagyobb követ felkap a kerék és a váz aljához vágja, sok alu váz horpad így be, de a carbon rosszabbul is járhat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36557 üzenetére
Hát kormányban én is ódzkodok a carbontól. Bár egy jó carbonvázat azért elfogadnék, de azt be kell vállalni, ha odavered és megsérül akkor már az életben nem lesz olyan mint előtte, mert 100%-ba senki nem javít meg egy carbon vázat. Az is kérdéses, hogy egyáltalán tudnak valamit vele kezdeni, vagy megéri e.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36560 üzenetére
Én dolgoztam carbon készítő cégnél, mondjuk nem kerékpárvázakat hanem auto motor alkatrészeket gyártottak. Javítottunk is, de az már soha nem lesz olyan. Pláne kerékpárváznál. Ettől függetlenül én is carbon vázat szeretnék. Súlyban verhetetlen, meg én az alura is nagyon vigyáztam.
Ja és a carbon vázban nincs műanyag. Műgyantával átitatott carbonszövet.
Egy kijelentésed viszont cáfolnék. Zsírt nem lehet izommá alakítani. 2 külön dolog, zsirt csak elégetni lehet, izmot meg építeni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36580 üzenetére
Nem kell ehhez gépészmérnöki. A carbon sajnos sérülékenyebb mint az alu, de vannak előnyei is az aluhoz képest. Az nem vitás, hogy egy bizonyos szintű minőséget meg kell venni, ha élvezetesen akarunk kerékpározni. Viszont szerintem egy 105-ös szettel szerelt aluvázas országúti, carbon villával is hasonló súlyban van mint egy hasonló felszereltségű carbonvázas. Az élménybeli különbség se számottevő.
Nekem nyáron volt szerencsém ehhez a bicajhoz: [link] 8,8kg, 105-ös szett. Remek bicaj.
Acélhoz valóban nem érdemes hasonlítani, mert az tényleg más világ.Persze valamilyen szinten működhet, hogy edzés által megy le valamennyi zsír és jön fel izom egy időben, de azért ezt érdemes külön kezelni. Mivel alapvetően más fajta edzést igényel, meg a táplálkozás sem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #36583 üzenetére
A bergamont-on a fékpatkók nem 105-ösek azon kívül minden, még a kerékszett is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36586 üzenetére
A carbon vázat alaposan nézd át, semmi sérülés ne legyen. Villa ne kotyogjon, csapágyak se. Ha megemeled finoman a nyeregnél a bicaj seggét akkor érezni ha kotyog a csapágy a forgáspontoknál. Illetve oldalra is mozgasd meg a hátsó kereket, hogy nem e kotyog valamit. Bár nem hinném, hogy bármi baj lesz azzal a bicóval. Illetve a reverb nyeregcsövet nézd meg, kb 2mm-t forogahat balra jobbra a nyereg és 2-5mm-es berugózása lehet ha ránehézkedsz. Ez még normális, ezt tekerés közben nem érezni, ha ennél nagyobb holtjátéka van, akkor ott valami gebasz lehet. Márpedig annak a javítása nem olcsó. Illetve a reverb csőnek a remote karján van egy sebesség szabályzós tekerő, azt is ellenőrizd le, hogy működik e. De reméljük ott sincs semmi gond. Ez amúgy egy nagyon szuper bicó, igazi prémium enduro, ha minden okés vele, akkor egy iszonyat jó géphez jutsz, baráti áron.
fpeter07: Én nem akarom a 29"-et kritizálni, leszólni, azt sem mondanám, hogy nem lehet élvezetesen vele bicózni, csak vannak kategóriák ahova nem igazán optimális, tipikusan ilyen a hosszabb rugóutas AM/Enduro kategória. Ettől még egy merev 29"-es vagy egy kis rugóutas 29"-es remek bicaj lehet.
Napfénysüti: Kerékszett valóban sokat számít. Jó csapágyak, könnyű kerék.
imyourfriend: Nem csak az számít, hogy alu vagy carbon, lehet egy carbont brutál merevre is csinálni, meg rugalmasabbra, nyilván egy prémium kategóriás carbon sokkal jobb mint az alu, de egy belépő carbon váz 105-ös szettel szerintem nem nyújt nagyon többet mint egy minőségi alu ugyan úgy 105 szettel. Persze nem vagyok a carbon ellen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #36591 üzenetére
Az igazat megvallva nem ismerem a campagnolo kerekeket nagyon, valószínű nem rossz, de én lehet inkább Shimano, Mavic vagy DT közül választanék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36595 üzenetére
Első féket behúzod és megmozgatod előrefelé a villát a kormánynál fogva, ha kotyog a villa azt nagyon jól érezni a kormányon. Persze azt is nézd meg, hogy nem a kormánycsapágy a ludas, mert azt is ugyan így tudod ellenőrizni. Ha kotyogást érzel akkor egyik kezeddel fogd meg a kormánycsapágynál is, alul is meg felül is, érezni ha ott kotyog. A színnel ne foglalkozz, élőben valószínű egész más, nyilván szar a fotó, mármint ami az aprón van, nem a gyári fotó.
Napfénysüti: Campagnolot nem ismerem, így arról nem tudok mit mondani, Mavic, DT és felső kategóriás Shimano viszont biztos, hogy jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36598 üzenetére
Én is találkoztam már olyan bringával, ami a fotón teljesen más színű volt mint a valóságban, szóval e miatt nem érdemes aggódni, élőben úgy is kiderül. Biztos vagyok benne, hogy a fénykép nem jó.
El mennék ha itt lenne a közelben. De nekem Vác elég messze van, persze mihez képest.
Egyébként a crazy bike-ról jó vélemények vannak, meg biztos adnak némi garit is, nem hiszem, hogy átvernének. Persze meg kell nézni alaposan mert ez egy egész jó használt autó ára.Napfénysüti: Nekem nincs tapasztalatom Fulcrum meg Campagnolo kerekekkel. Így ajánlani sem tudom, de én se gondolom, hogy ne lenne jó.
zoli03: Egyébként igazad van, valóban karbon a becses magyar neve. Amúgy én is utálom magyar fórumokon az angol kifejezéseket és szavakat, de a karbon az nekem legtöbbször carbon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #36615 üzenetére
Vicc ami Magyarországon megy, nem elég, hogy a bérek ötöde meg hatoda a normálisabb országokban lévőkhöz képest, de még nálunk drágábbak is a termékek. Amíg euró helyett új tíz ezrest vezetnek be, nem nagyon fog itt változni a helyzet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 313313 #36617 üzenetére
Nem azt mondom, hogy egyetértek a nő kijelentésével, de azt valahol meg tudom érteni, ha egyszer valaki elmegy ebből az országból, mert itt gyakorlatilag sz@rba se veszik, sőt folyamatosan megkeserítik az életét, majd a másik országba egyszer csak azt érzi, hogy végre emberhez méltóan élhet, nem csak azért dolgozik, hogy tudjon mit enni és legyen hova lefeküdnie, utána nem nagyon fogja érdekelni Magyarország. Ettől függetlenül én se értek egyet a kijelentésével, mert undorító amit itt művelnek a külföldi cégek, és bár vannak próbálkozások, hogy kicsit jobban megadóztassák őket, még mindig extra profittal dolgoznak nálunk sajnos.
Teasüti: Na igen az spd egy biztos kapocs a bringával, ennek ellenére én terepen nem kedvelem. Egy jóféle, cserélhető szegecses taposópedál nekem megfelelő. Nem érzem biztonságosnak az spd-t terepen, csak aszfalton használtam.
Azért én lehet elgondolkodnék a helyedben egy bringa cserén, mert talán nem az xc masina a megfelelő számodra, ha úgy mész vele, hogy a kormány mellkasig rázkódik. Ugyan ezen a terepen, ugyan ezzel a sebességgel egy AM fullyval kb a nyeregben ülve tekersz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #36685 üzenetére
Durván 160k átszámítva. Ennyit szerintem simán megér. Ami mindenképpen meglepő ebben az árkategóriában az a tapered fejcső, race face kiegészítők és a vázban vezetett váltóbovden. Viszont a villa egy szemét, városban okés, de terepen felejtős, azt érdemes cserélni. Mondjuk ebben az árkategóriában ez van, sőt még drágább bicókba is rakják ezt a borzalmat.
Teasüti: Akkor még nem volt meleg helyzeted lefelé. Simán adódhatnak olyan szituk, amikor nem számítasz rá, de nem árt ha nincs fixen becsatolva a lábad. Például amikor megdob egy kis sunyi ugrató. Vagy kő, gyökér, bármi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36698 üzenetére
Az tény, hogy használtak között lehet jó vételt csinálni, de csak akkor ha értesz is hozzá. Különben könnyen pórul lehet járni. Rengeteg olyan használt bicaj van az aprók között, ami agyon van használva, felét éri kb a hirdetett árnak. Aki ilyenbe belefut az utána megbánja, hogy nem újat vett garanciával. Jó biznisz is lehet egy használt, de azért nem mindenkinek. Meg azért azt se felejtsük el, hogy egy zsír új bicót birtokba venni, más érzés mint egy használtat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #36736 üzenetére
Félelmetes milyen szar orvosok vannak, én amikor elmentem térdpanasszal egyből elküldtek mr-re. A röntgen az 2 dolgot képes kimutatni, a nagyfokú porckopást és a csonttörést. Szalag, meniszkusz stb. sérüléseket egyáltalán nem, épp ezért nem értem, hogy miért nem küldtek el mr-re, amikor a röntgenen semmit nem láttak, de neked meg panaszos volt a térded. Sajnos a jó orvosok nagy része már nem Magyarországon gyógyít, aki itt marad az többnyire nem túl nagy szakértelmű és telibe is szarja a te, vagy bárki egészségügyi problémáját, csak gyorsan átpörgeti a betegeket aztán csókolom, alapos vizsgálatot ne is remélj.
Persze azért akad elvétve pár jó doki, én kettőt is tudok ajánlani. Mindkettő a Budapesti sportkórház sportsebészeti osztályán rendel ingyenesen, de van magánrendelésük is. Dr Dobos József és Dr Hidas Péter.
Amit ők mondanak a térdeddel kapcsolatban azt nyugodtan el is hiheted, ha műtétet javasolnak akkor műteni is kell. Bár nem vagyok orvos, de látatlanban és is úgy gondolom, hogy ott műtét lesz, mert ha ennyire fáj, meg vizesedik akkor azt biztos nem fogja egy kenőcs, tabletta meg gyógytorna rendbe hozni. Ne halogasd, mert a porcod fogja bánni, azon meg nem nagyon fognak tudni segíteni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #36805 üzenetére
Én is eléggé izzadós vagyok, de azért érezni a különbséget ha jó minőségű, lélegzős cuccban tekerek. Sokan azt felejtik el, hogy hiába a jó minőségű lélegzős kabát, ha alatta nem minőségi, lélegzős aláöltöző, póló stb van. Hazavágja az egészet ha egy nem lélegző anyagból készült ruhadarabot felveszünk a kabát alá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36813 üzenetére
Nekem kicsit fura amit írsz. Ez azért nem egy rossz villa, rst capa villa egy vicc ehhez képest. Még akkor is, ha azért egy levegős villa soha nem olyan finoman indul meg mint egy rugós.
Egyébként meg xc vázba mi a fenének 150mm-re kihúzható villa? Érdekesen nézhet ki úgy az a bringa. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36820 üzenetére
Az a gond ezzel, hogy 150-re kihúzva annyira elrontja az xc geometriát, hogy bizonytalan lesz az irányítás, plusz az xc váz sem optimális szögekben kapja a terhelést, ami repedéshez, töréshez vezethet. Nem véletlen van ez kitalálva, minimálisan el lehet térni, de 150mm-es villa egy xc vázba abszurd.
Nem volt még dual air villám, de az ajánlott levegő nyomástól nagyon ne térj el, ha lekoppantod az biztos nem tesz jót neki. Nekem az xfusion velvet villámba volt úgy emlékszem 85psi, de azt 80 kilós testsúllyal nem tudtam lekoppantani. Pedig adtam azért neki.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36840 üzenetére
Nyilván a bringa van értünk, de ha menet közben kettétöröd akkor az nem lesz finom.
Márpedig ilyen nagy mértékben eltérni a gyári ajánlástól, plusz még csapatod is neki, minden esélyed meg van rá.
Sag-el kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy Egy 150-es villa 140-150mm-t rugózó vázhoz van tervezve, ha ilyen vázba belerakod akkor tudod normálisan beállítani, mert optimális szögben van a villa is. Esetleg olyan merev freeride vázba lehet még ekkora villát tenni, aminek direkt lapos szögben van a fejcsöve, 140-160mm-es villa beépítési magasságra lett tervezve, pl nicolai-nak vannak hasonló merev vázai.
Tehát az xc vázban, ami kb 100mm-es villához van tervezve, a büdös életben nem tudod jól beállítani 150mm-en a beülését. Ha úgy leengeded, hogy egy kicsit beüljön amikor ráülsz a bicóra, akkor menet közben túl puha lesz, mint ahogy most is van, ha felfújod optimálisra akkor nem lesz beülése, de inkább legyen optimális nyomáson, mert ezzel az alacsony nyomással csak tönkre teszed. De okosabb lenne eladni a villát és egy max 120mm-est beletenni, vagy venni a 150-es villához való fully vázat. Vagy tekerd be 120mm-re és csak úgy használd, próbáld meg úgy beállítani, bár jobban járnál egy xc villával, ha az xc vázhoz ragaszkodsz.Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36843 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csapi007 #36848 üzenetére
Szerintem is kellemes bringákat csinál a Rose, nincs vele bajom, de azért azt be kell látni, hogy nem egy Lapierre vagy Specialized. Ár/értékben kiváló, de a helyén kell kezelni. Mivel tudtommal kizárólag webshop-ként üzemel, nyilván olcsóbban is tudnak árulni kerékpárokat, akárcsak a Canyon.
A kerékpárnak igen is lelke van, az márpedig a váz! A Rose-ban tényleg van egy kis jellegtelenség, unalmasság. Talán akkor már inkább a Canyon háza táján néznék szét, ha jó ár/érték arányú bringát akarnék venni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #36851 üzenetére
Nekem nagyon szimpatikus gyártó a Canyon, árban is jó, szépek is.
Én ezzel a modellel szemezek: Canyon Strive CF 8.0 Race[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36857 üzenetére
Azért én a KTM kerékpárokat sem sorolnám egy kategóriába a Lapierre, Specialized és egyéb prémium gyártókkal. Jó a KTM, akárcsak a Cube, Focus, Merida stb. De nem prémium kategória, hozza az elvárt minőséget, sok KTM modellnek valóban nagyon szép design-ja van, már ami a fényezést illeti, de ettől még nem prémium. Ráadásul mivel jelenleg eléggé divat márka lett, még egy kicsit feljebb is pozicionálják árban, mint amit a felszereltsége indokolna. Én mondjuk a monti vonalat nézem, de nekem az egyértelműen nem szimpi, nem jönnek be a vázaik és túl drágának tartom.
Teasüti: Nem csak a fejcsőszög itt a lényeg, az xc váz egy ilyen nagy villával olyan szögeket produkál, hogy nem tud megfelelően együttműködni egy ilyen villával. A súlypont is máshova helyeződik, mintha egy AM vagy Enduro vázba raknád. Ha a kézikönyv azt írja, hogy kihúzott állapotban állítsd a nyomást, akkor úgy csináld. Ettől függetlenül lehet, hogy 120mm-en már lesz egy kis beülése és jobb lesz az összhang a vázaddal. Én azt csinálnám, hogy az ajánlott nyomás alá mennék csak egy kicsivel, mondjuk ha 130psi az ajánlott a testsúlyodhoz, akkor 120-ra fújnám és utána leengedném a rugóutat 120mm-re. De a legjobb mindenképpen egy 100mm-es XC villa lenne ebbe a vázba.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36862 üzenetére
Persze értem mit akarsz mondani. Viszont abban nem lennék biztos, hogy a Rose vázak kevésbé bírnák a terhelést mint a KTM vázak. Abban egyetértek, hogy a Rose design unalmas, nekem se jön be. A KTM általában szebb, de azt ne felejtsük el, hogy a KTM kerékpáros részlege már egy az egyben egy Taiwan-i cég tulajdona. Nem osztrák tulajdonban van, nyilván nem rúgták ki az összes osztrák tervezőt, meg taiwan-on gyártják az egyéb márkák kerékpárvázainak jelentős részét is, de azért én akkor is jobban bízok egy német tulajdonú cégben, mint például a Rose, Canyon, Cube, Focus. Ettől még nem gondolom, hogy nem jó a KTM, de nem hinném, hogy többet bírna vagy jobb lenne bármelyik vázuk is, mint például egy Rose vagy a fent említett középkategóriás gyártók vázai.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #36864 üzenetére
Igen, az áraik magasak, de maga a gyártó középkategóriás. Divat márka, megveszik ennyiért is, hülyék lennének olcsóbban adni. Nem rossz bicajok, de annyit nem érnek.
Rengeteg emberrel találkoztam akik úgy tekintenek a KTM bringákra mintha a kerékpárok Bentley-e lenne, holott csak egy középkategóriás gyártó a sok közül, semmivel sem különb mint megannyi egyéb gyártó, csak más a neve. Még alacsonyabb felszereltséggel is képesek megvenni ugyan annyiért, mint egy másik ugyan olyan jó minőségű kerékpárt, jobb felszereltséggel, csak mert az KTM, mintha az bármit is számítana. Félreértés ne essék, nem akarom én leszólni a KTM-et, mert minőségileg nincs velük baj, csak röhej, hogy minden második embernek, akik amúgy nem nagyon értenek a bringákhoz, a KTM ugrik be elsőre ha jobb minőségű bringában gondolkodnak. Aztán kénytelen vagyok felvilágosítani őket, hogy vannak ám még jobb ár/érték arányú bringák is, amik ugyan olyan jó minőségűek, ha nem jobbak. Van akit meg lehet győzni, van akinek csak a KTM márkanév lebeg a szeme előtt és eltántoríthatatlan. Akkor is megveszi ha rosszabbul jár, mint egy másik, jobban felszerelte bringával, de elmondhatja, hogy neki KTM-je van.
Egy konkrét példát is tudok mondani. Volt KTM Life Road cross treking bringánk. A fekete-zöld színű, fehér felnikkel, valóban egy mutatós bringa, nem tagadom. A linken olvasható a felszereltsége. Meg volt sok Bergamont bringánk. Volt még 2 darab 2013-as Bergamont Helix 8.3-as felső kategóriás cross treking. Kapott rá egy 220 ezres ajánlatot. Ennek 320 volt a szezonára. 11,8kg súlyú, 10-es XT váltó, levegős villa, Triple butted hydro forming aluváz stb. Neki inkább a kb 14kg-os KTM Life Road kellett 205-ért.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #36867 üzenetére
Igen, árulnak hervisbe és intersportba is KTM bicajokat. Viszont ezek olyan modellek amiket kizárólag nagyáruházaknak gyártanak, a minősége még inkább kérdéses, bár van aki szerint ugyan az mint a többi, szerintem nem, de ebbe inkább nem mennék bele.
Napfénysüti: Motoros ágról valóban jól hangzik, mivel elég jók is a KTM motorok.
troland26: Ki lehet fogni nagyon jó akciókat, amikor megérheti, de listaáron túlárazottak a KTM bicajok.
bandus: 250-et nem ér egy sora szettes országúti, pláne nem egy Kross.