- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Netfone
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Rövid videón a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
ph A Vision Pro még többet tudó, még drágább Pro 2 utóda helyett inkább valami olcsóbb variánst tervez piacra dobni az Apple.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz
f4lcon #240452 üzenetére
Mondjuk tény, hogy tapasztalatlan bringások számára veszélyes lehet, viszont a teljes lehetséges fékerő rendelkezésre áll. Egy tárcsafék is simán állóra fékezi a kereket...
#240462 flash- Milyen rendszer? Inkább használtan vegyél valami egyszerű shimanot, a joytech ipari hulladék szint. Max. iparisat ha van, a kónuszos gyárilag szar.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #240470 üzenetére
Még mindig ott tartunk, hogy állóra fékezni nem egy állandó erő, vagyis felemelve a talajról a kereket alig kell fékező erő hozzá, és pl. elől, egy 100 kilós állatnak aki negyvennel repeszt lefelé 4-es gumikkal az érdes aszfalton, már marha sok erő kell hozzá...a kettő között te modulálod, vagyis az ABS-el rendelkező autók fékereje is képes állóra fékezni mind a 4 kereket minden körülmények között és tulajdonképp ebből a maximális fékerőből "gazdálkodik" az elektronika igénytől függően. Ugyanakkor ha erre a fékerő fizikailag nem képes, akkor eljöhet a pont mikor szabadon engedve a fékezést, vagyis maxra tépve/taposva a féket, sem lesz elég az optimális fékezéshez. Legalábbis én így látom...
#240471
Fall-N...nem hiszem érdemleges minőségbéli különbség lenne a MeridaCubeKTMTrekGiantScott stb.stb. kerékpárok között, leginkább egyéni preferencia melyik mellett dönt az ember. Enyém óta 2 új jött ki (csak színben és itt-ott felszereltségben különböznek), melyik évjáratot vette? Alapnak, annak aki nem akar feltétlenül a ma legagresszívebbnek mondott geóra hajtani, jó alap ez a váz, van aki azt állítja 9,3kilónál tart vele, igaz látszólag valami kisebb méretű vázzal, de még messze nincs a végénél sem pl. kőnehéz Deore hajtóművével.#240485
Friczy...nagy általánosságban biztos van néhány század °C eltérés a hideg talajtól 350 és 355 mm között is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz
f4lcon #240470 üzenetére
Szerintem ez a 'száraz időben simán blokkol' kitétel arra szeretett volna utalni, hogy esős időben is még van megfelelő fékhatás. Felniféknél jelentős különbség van a nedves és száraz fékhatás közt, és nyilvánvaló, hogy ha esőben még képes rendesen fogni, akkor szárazon már blokkol - ha a rider nem modulálja a féket.
-
válasz
f4lcon #241733 üzenetére
és még annyi, hogy az assisted single pivot attól lesz assisted, hogy a hátsó kerék egy félkör íven mozdul el.
minden olyan váznak, aminek a láncvilláján nincs forgáspont (se elöl, mint a DW link, se hátul, mint a Horst Link) hanem a fő forgáspont és a tengely bekötési pontja egy egységet képez, az úgy mozog mint a sima egyforgáspontos váz, és pontosan ugyanúgy nem mozog, amikor húzod a féket. ezért jöttek létre az olyan vázak, aminél a fő forgáspont egy virtuális pont, nem a csapágy helye“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #241751 üzenetére
Hűha, ez így már nagyon szakmai lesz🤔...hacsak nem fésülitek össze valami érthetőre az idevágó hsz.-eket, esetleg írtok egy újat, így aligha lehet rá hivatkozni.
#241754
fulton...amiért 26" kerekűt sem. A kerékgyártók átálltak a 28"-os tárcsafékes felnikre és a többinek innen már xarral meszeltek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #241766 üzenetére
A kinema...mit?!
#241776Dark Archon...főleg ha volt rajta láthatósági is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz
f4lcon #241733 üzenetére
Kihalt design-t nem írtam le, ahogy te is írod kihalt, tehát nem létezik 5. féle koncepció, ahogy a szekér felfüggesztését se keverjük ide. Irreleváns.
Lassan a sigle pivot is kihalhat, max ott marad meg ahol vibráció csökkentésen kívül más cél nincs. Az egyetlen felhozott példát az Orange bike pedig annyira kitart ezen modell mellett, hogy ennek az ára is szép lassan az lesz, hogy ők is kihalnak, mert senki se veszi meg.A horst link tekintetében igazad van, ahogy írtam is 4 bar a lényeg és a horst link is egy 4 bar típus. Az olvasóknak viszont a horst link név ismert és könnyebben asszociálnak rá mit is keressenek (4 rudat), a 4 bar nem beszédes magyarul. Ez a rovar és bogár kérdése. Minden horst link 4 bar, míg vissza nem, de paraméterezhetőség tekintetében ugyan az.
A támvilla, trek és a többi egyéb helyre berakott 4. forgáspont, vagy rúd darabolás már mindegy, ugyanazt a célt szolgálják és azonos paraméterezhetőséget hoznak, akármennyire is trükkösnek tűnnek, nincs új a nap alatt.
Lehet még a sok kényszerrel össze vissza bonyolítani a hátsó háromszög mozgását, mint a yeti féle 6 bar és hasonló kuriózumok, de műszakilag ezek is mind be tudnak tagozódni a meglévő modellekbe. Yeti eleve a twin link vonalon vannak, dw linknek a pivot hívja a saját verzióját, ezen már nem lovagolnék, mert ugyan arról beszélünk akármennyit csűrjük csavarjuk. -
sebgutkopf
őstag
válasz
f4lcon #241788 üzenetére
Igen már olvastam, amikor igazán tisztába akartam tenni a témát felfüggesztések terén bringa vásárlás előtt.
Sejtheted nem tegnap olvastam, így volt miből egyszerűsítenem.
Egyébként a kinematika tervezése egészen lenyűgöző (nem vagyok mérnök), meg persze az is mennyire nincs tökéletes megoldás, és mennyire balanszírozás az egész, ami nagyban azon múlik megnnyire sikerül jól definiálni a cél felhasználást és annak igényeit. -
jjeahh
nagyúr
válasz
f4lcon #241973 üzenetére
Kösz, ezzel még átláthatóbb lett a dolog.
Ha jól értem a Deore megmarad, de csak a 12 sebességes, a 10 és 11 sebességes 4100-as és 5100-as szériát a Cues leváltja. Én legalábbis ezt olvastam két helyen is. Ezek után már nem is lenne értelme a 10 és 11 sebességes Deore-nek, mert a Cues jobb választásnak tűnik. Szal a Deore megmarad, de nem mindegyik Deore, mert többféle létezik, nem csak a 6100-as 12 sebességes!
A legutóbbi cikkből nekem még az újdonság, hogy a 9 sebességes Cues váltó nem kap kuplungot, viszont elég erős lesz a rugó. A 10 és 11 sebességes váltókban már lesz kuplung, az U8000 meg már XT szint, de trekkingekre. Az nekem nem tiszta még, hogy ugyanaz az U6000 váltó lesz a 10 és 11 sebességes montikon is, vagy vagy lesz külön 10 és 11 sebességes verzió?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #244963 üzenetére
Amit mondani akartam az, hogy szerintem túl van értékelve és nem kell tabutéma legyen ez sem csak azért mert biztonsági berendezés, miközben azon senki sem botránkozik meg, hogy 50-60 km/h-al lejtőzöl, vagy éppen a forgalmas országúton kerékpározol melyek egyenként is 10x veszélyesebbek mint egy MIPS nélküli sisak.
Ha visszakeresel rendre fellelhető az ilyenfajta kifakadás minden olyan eszközzel kapcsolatban ami biztonságunkat szolgálja amikor is jön a mindent vivő ász, hogy az biztonsági kellék, azzal ne viccelj, mintha csak az, ami a sisakgyártásban újdonságként megjelenne az egyből megkérdőjelezhetetlenül szükséges is lenne mindenkinek."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
.LnB
titán
válasz
f4lcon #244972 üzenetére
Magyarországon? Ahol van lombsétány erdő nélkül?!
Azokat a halakat simán elhittem még!
[link] <- várd ki a végét.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #244972 üzenetére
Ja, ha meg a só hiánya és a felhozataluk a mélyből esetleg nem lenne elég a mélytengeri halaknak megpusztulni, mennyi is a Balaton átlagos mélysége, 3-3,5m?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz
f4lcon #247498 üzenetére
Igen, most már van egy pár. De most őszintén, ezek baromi nagy overkillek. Amikor elkezdtem beleásni magam, az első az volt, hogy jó nekem az olcsó lánc, mert az a tuti, aztán 2 tucat videó után rájöttem, hogy semmi sem tuti. Aztán még két tucat videó, és az ember rájön, hogy abszolút nincs elvihetetlen bringa, csak ésszerű kompromisszum.
Olyan helyen, ahol nagy a lopás veszélye, olcsó bringával mennék. Az ilyen beugrom a boltba, vagy azért jobb helyen az U lakat a legjobb, esetleg a minőségi hajtogathatós, de utóbbi meg drága. Az Abus Bordo 6000 kétszer annyiba kerül, mint a Kryptonite Evo mini 7, és bár majdnem olyan nehéz, mégis kényelmesebb hordozni, az U lakat viszont sokkal masszívabb. Ha az ember mégis biztonságosan akarja lezárni a bicajt, én az U lakatot kombinálnám egy erősebb lánccal. Szállítani szívás, több mint 3 kiló a kettő, árban viszont ott van, ahol az Abus Bordo 6, és sokkal tovább tart kinyitni.
Ezeket a nagyon durva, 300€ feletti lakatokat nem tudom, kinek szánják. Nagy, nehéz, rohadt drága, és ha tényleg drága a biciklid, még ezzel is elviszik, csak több idő.
-
abéla
senior tag
válasz
f4lcon #247724 üzenetére
Nekem a BBR60 road és az MT800 mtb bb 1:1-ben cserélhető -sőt, kombinálható!- volt, ami megoldás azóta is kiválóan teszi a dolgát
(itt is azt írja, hogy a középrész ua. a 68mm, persze később ezen is buheráltak shimanoék, nehogymár kompatibilisek legyenek egymással a kategóriák, hát hova vezetne ez?).
A középcsapik mentes részének vastagsága viszont különböző:
így ebből következően az eltolódó láncvonalra és a hajtókar-láncvilla távolságokra, hajtókartengely-középrész hosszarányra viszont figyelni kell.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #248097 üzenetére
Kerékpárnál a levegőnyomás (akár egyetlen hosszabb meneten belüli) szabályozhatóságát nem tudja a legokosabb szivacs sem helyettesíteni...legalábbis egyelőre. Arról nem is beszélve, hogy a levegő mindig "új", vagyis nem változnak tulajdonságai az idővel és van belőle elég mindenhol, és ingyé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
.LnB
titán
válasz
f4lcon #249228 üzenetére
Jaaa én azt se tudtam, hogy ezek a cégek tényleg gyártanak kerékpárokat. A KTM-et tudtam, meg a Felt-et. De a többit nem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
f4lcon #249626 üzenetére
A villa: fox evolution series
Milyen alkatrészt? Ha feltételezzük, hogy tömítés csere kell, akkor abban nincs semmi különleges vagy beszerezhetetlen. Nem távgyógyítást kértem csak ötleteket, tippeket. A szervizbe vivésnek nem is volt alternatívája. Csak annyi érdekelt volna/ érdekelne, hogy mennyire kritikus egy ilyen eset, milyen sürgősen kell intézkedni, mekkora kiadás lesz ez az egész, ilyesmi. Nincs a közelben szerviz, nagy szívás nekem odavinni, ott hagyni, eljönni, majd visszamenni. Ezért lenne jó kideríteni pár dolgot előtte, hogy ne annyi legyen már a gond, hogy csak fújni kell bele levegőt, és emiatt végigjárom ezt a tortúrát[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz
f4lcon #251177 üzenetére
179cm vagyok, 81cm belső lábhossz, M-es canyon endurace, aminek a nyereg a 0-s osztáson van, magyarul a vázméret majdnem hogy nagy. És beleér a cipő, egyből az első próbánál tapasztaltam, ahogy a lakótelepen forgolódtam ide oda, amíg a fékeket járattam be. Néztem is hogy ez mi a szar, az ultimate-n ezt nem tapasztaltam, az is M-es pedig. Nyilván kezelhető a dolog, normál úton sosem kell akkorát kanyarodni, mint mikor meg kell fordulni. De ha ti már kitárgyaltátok hogy user error meg váz hiba az biztosan úgy is van
-
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
f4lcon #251220 üzenetére
nem is a másolatokra gondoltam, az persze insta no-go, életveszély kategória, hanem amit saját brand név alatt vagy név nélkül értékesítenek. eddigi egyetlen brand cucc amit aliról vettem és nem volt hamisítvány egy R7000 hátsó váltó volt.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
.LnB
titán
válasz
f4lcon #251383 üzenetére
Én ezt a kettőt vettem most:
Motorex Dry Power
Motorex Dry Power 300 ml„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Fall-N
veterán
válasz
f4lcon #251780 üzenetére
Attól függ. Manapság inkább anodizálják az alu becsúszót, az olcsóbb (lásd arany és ezüst bevonat). A DLC drága, óraiparban is megkérik az árát.
Igazság szerint a króm is jó és tartós tud lenni az acélon, csak vigyázni kell rá. Csak persze nehéz a tömege és nesze ott lesz a 2-2,5 kilónál a teleszkóp.
Sok használt telót néztem, sokan nem vigyáznak rá és mély karcos az alu becsúszó. Azzal már meg is van pecsételve a teló eladása, mert nagyon nem éri meg megvenni. Egy drágább teló felső része (váll + becsúszók) ott vannak a 100ezer Forintnál.
stickermajom: az tényleg adná!
[ Szerkesztve ]
-
válasz
f4lcon #255366 üzenetére
hát, annyi időm volt, hogy gyorsan összehánytam a képeket, volt olyan amit azért fényképeztem, mert tetszett (Early Rider például) meg volt olyan is, amit érdekességnek tartok és nem hülyeségnek. meg aztán vannak azok, amik nettó hülyeségek, például a 3F (folding, fully, fatbike) ami ráadásul ebike... sajnos pont a kínai pavilonra maradt kevés időm, ha maradt volna még egy nap, akkor szerintem lett volna még pár felesleges "innováció"
elnézést a képek minőségéért, csak telefon volt nálam [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
parandroid
nagyúr
válasz
f4lcon #255398 üzenetére
Jó képek, mi nagyon keveset csináltunk, mert elég specifikusan mentünk ki, a vásár többi részén csak átrohantunk, de néhányat én is bedobok még, csak linkként:
1. A Sava szuper-aero országútija, mert őrült menő: [kép] , [kép] .
2. A Puky tesztpályája az apróknak, mert beszarás, hogy milyen cukik voltak: [kép] , [kép] , [kép] . Félelem nélkül taposták, csak úgy röpködtek át az akadályokon, bőgés csak a kijáratnál volt, amikor leszedték őket a bicikliről.
3. A Marin gravel-villára szerelhető ‘italtartója’: [kép] .A labdakerekű futóbicikliről meg te is csináltál képet, mi meg pont nem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
f4lcon #255398 üzenetére
Még, hogy az e-bike ellentéte nem analog.
#255399Lacerta...hú, ezt még olvasni is rossz.
...nem is tudom hogyan lazulhatott le a kazettatest és így fejben még modellezni sem tudom mi történik akkor.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz
f4lcon #257570 üzenetére
A túlárazottság nagyobb része a divat mellett a gravel-nél, hogy a hidrós fékváltókar aranyárban van. mt200-at már kapsz 16.000ft/szett-ért, két váltókar szintén megvan 15-20.000 körül, a tiagra hidrós nekem meg akciósan volt majdnem 100.000 ft, csak el tudtam adni a bovdenes szettet, így nem volt nagyon vészes az ára
-
Tin
veterán
válasz
f4lcon #257580 üzenetére
Mielőtt ölre mennétek a nagy melegben, innen indultunk:
A kerékpárt hobbi célokra használnám; barátokkal közösen elmenni egy-egy Velencei-tó körre, vagy esetleg egy több napos Balaton körüli túrára. Időnként pedig városban ide-oda "rohangálni" vele. Gondolom, jellemzően aszfalt (kerékpárút) az útfelület, de időnként földes, "döcögősebb" utak is előfordulhatnak. Ami számomra fontos, hogy kényelmes, nem görnyedt tartásban, kinyújtott lábakkal (a pedál alsó állásában) tudjam tekerni.
Erre mindenki a trekkinget javasolta neki, ahogy ő maga saját magának is. Az más kérdés, hogy aztán a készlethiány miatt felmerült nála pár opció, de alapvetően senki sem akarta rábeszélni másra, csak leginkább azt akarta mindenki tudatosítani benne, hogy esetleg jobban jár, ha előbb körülnéz, használtat keres, hogy kiderítse, mire is van szüksége.
Mert a trekking tényleg egy mindenre jó, de semmire sem igazán "legjobb" eszköz, kivéve a hosszú megpakolt (több napos) túrákat. Én is megkaptam magyarázat nélkül, hogy nem igaz, amit állítok, de attól még ezt állítom, és ebből nem engedek.
Városi közlekedésnek nem csak az a része, hogy felülsz a bringára, felpakolod a cuccaid, és minden lámpánál megállsz, hanem az is, hogy esetleg utazol vele héven vagy metrón (ne csak Budapestben gondolkozz), illetve felviszed lépcsőn, és hasonlók. Erre egy 18 kilós bicikli nem ideális, aminek többségében azért van csomagtartója, mert néha kell. Sokkal jobb a dinamikus közlekedésre egy könnyebb bicaj, akár egy fitnesz bike, amit Fall-N írt, mert gyorsabb, könnyebb, és nincsenek rajta felesleges nehezékek. A terep közlekedésre sem a legjobb a trekking, de az alsókategóriás biztosan nem. Főleg, hogy ott még több csoportból választhatsz. És végül az országúti közlekedésre is van jobb kategória.
Egy dologra nincs jobb a trekkingnél, a hosszú, felpakolós utakra. Ezért is ez a neve. Szóval ha valakinek egy jó nagy és kényelmes pakolható bringa kell, akkor ez az ő biciklije. Emberünknek ez kell, és a kényelem, így nem kérdés, hogy neki ez ajánlott.
DE. Jó lenne nem elmenni oda, hogy ez a svájci bicska, mert amúgy tényleg az, de ugyanúgy, ahogy a svájci bicska se jó igazából semmire azon kívül, hogy mindenre jó egy kicsit, úgy ez is. És szerintem nagyon sokan (ÉN IS!) azért akar először trekkinget, mert nem tudja, mit és hol és hogyan akarja csinálni, ez meg elmegy mindenhol, és "jólesz". Az öregeket meg hagyjuk ki a játékból, csak ma hazafelé láttam vagy 3 db 60 feletti bicajos, és egyik sem volt trekkinggel.
De ugyanazt mondom, amit az elején arcitec-nek: mondd el az érveket, hogy miért jó, aztán legyenek az érvek ütköztetve, de kezd uncsi lenni ez a "te hülye vagy" meg "engedd el" meg "nem értesz hozzá" kommunikáció érvek nélkül.
Én is kérdezhetek hasonlóan: mi a francnak aszfaltra teleszkóp?
-
Fall-N
veterán
válasz
f4lcon #257580 üzenetére
Nem tudom mit kell kiakadni! Mindenki véleménye szubjektív és tudtommal nem 60+-os mamák és papák járnak ide a fórumra.
Ez egy szakmai topik, ide olyanok járnak általában, akik kicsit komolyabban veszik a biciklizést.* Senki sem mondta, hogy nem szabad venni trekkinget, ugyanúgy ahogy a Cruiser bicikliknek is megvan a célközönsége. Én csak leírtam, hogy az az általános tendencia, hogy szorul kifelé a trekking a gravel javára. Senkit sem érdekel, hogy falun a tanyabájk helyett mit vesz Mariska néni. Itt fórumon belül is van aki gravelt használ, én személy szerint NEM. Ahogy írtam korábban is én magamnak nem vennék, inkább egy hardcore outi jobban bejönne, a 'fenébe a kényelemmel, ide a teljesítményt!' javára. Ettől függetlenül látom az értelmét és egyáltalán nem rossz biciklik! Ahogy írtam keress rá Kis Kolos videójára.
Más példával élve, el lehet lenni Tourney váltóval, mégsem ajánlja itt senki. Nem tudom miért kell személyes sértésnek venni, hogyha valakinek az adott dolog van és más leírja, hogy neki miért nem jó? Miért kell mindig óvodás szinten hőzöngeni emiatt. Ha neked jó, akkor örülök, nekem meg hagy ne kelljen már. Az általános vélekedés ugyanúgy van a 3x hajtással is, általában már senkinek sem hiányzik.
* A mondat kiforgatása előtt, lehet valaki profibb és haladó, hogy trekkinget használ, nem lenézés miatt írtam!!!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
f4lcon #259977 üzenetére
A vélemény megosztása nem magabiztos igazság megosztása, vagy miaf..om.
Én csak leírtam a véleményem, hogy miért nem veszek Aliról dolgokat. Ha te ebből azt szűrted le az a te dolgod... Akkor amit te írsz "magabiztosan" az is észosztás?
Ezzel az erővel a te véleményed is 'most jól megmondtad nekem' észosztás. Írd le hogy nem vagyok szimpatikus és viszkedett a tenyered, hogy most majd jól leosztasz. Hagyjuk már.
De ezt a trekking témában is eljátszottad, mert bántotta az önérzeted, hogy neked is az van. Pedig a kiindulási pont nem az volt, hogy mi jó vagy sem, hanem a kérdezőnek mi a jó választás a linkelt gépek közül. Te meg beleálltál és kavartatok belőle utána páran egy hitvitát. Amúgy Hasaggymeg ugyanezt írta ma is, belé miért nem állsz bele?
Tisztában vagyok az OEM gyártásáról, de aligha fogod tudni kideríteni, hogy például a Funn-nak ki gyártja a cuccait. Egyébként elvileg én úgy tudom, hogy ők tervezik a dolgaikat Angliában (például 100 % hogy a hajtómű, stucnik stb. saját tervezésűek, de a kormány is), az más hogy mindent Kínában gyártanak. De erre az Apple a jó példa. Ők tervezik, Foxconn legyártja.
Másik része, hogy nem írtam hogy senki se vegyen, csak arra világítottam rá, hogy nem 100 %, hogy mind annyira jó választás mint aminek tűnik papíron. Többről kiderült, hogy silány vacak (ZTTO ipari csapágyas kormánycsapágy például). Egyébként nehogy azt írd nekem, hogy bármelyik noname (nem ismert kínai bérgyártó!!) ugyanolyan minőséget ad harmad áron, mint a RaceFace vagy a Funn. Olvass teszteket róluk, mindkettő kiemelkedő a kategóriában, nem légből kapva írtam okoskodásból. (Hanem azért mert akartam venni egy karbon kormányt, ezért olvastam teszteket). Eltörni meg bármit el lehet, mielőtt azzal jön valaki.