Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Ősszel jönnek a Toshiba új, vállalati szegmensbe szánt merevlemezei
ph A kritikus üzleti applikációkhoz gyártott, CMR-es adattárak kétféle interfésszel vásárolhatók majd meg, és 10 TB-ig fedik le az igényeket.
-
Indiai is kötelezővé teszi a Type-C-t
ma Az Európai Unió szabályozásához hasonló lépésre készül az egyik legnagyobb volumenű mobilpiac.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz
Napfénysüti #296328 üzenetére
Azóta szép idő lett (meleg lett
). Biztos kinn teker fórumozás helyett. Jól is teszi.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Mezga Aladár #296336 üzenetére
Ez világbajnoki csík? Hát én ezt nem tudtam, csak bementem a bótba, és mondtam, hogy adjanak valami
bumzisat. Az eladó csaj azt mondta, hogy ez jó lesz, mert szivárványos. Ha ezt tudom... Nem adom meg a tiszteletet szegény MVDP-nek.dom1n0: nincs vele semmi bajom, csak kerékpárkezelésben szeretnék fejlődni, ahhoz meg talán jobb a taposó. Próbáltam SPD-vel bunny-zni, nem vót benne sok köszönet. Egykerekezni meg meg sem próbáltam.
Amúgy én pont azt akartam kiemelni, hogy bármivel lehet jót tekerni és bármit fel lehet hozzá venni. Nem szeretem az elitista hozzáállást, pedig nagyon erősen jelen van a kerékpársportban.
stickermajom: Köszi az ajánlást. A szerszámot meg a kukacot már megoldottam, valami Topeak Ninja csoda lóg le a felsőcsőről. Pumpát eddig mindig vittem, ameddig fel tudtam tenni a kerékpárra, de olyan ritkán kellett, hogy rövidebb távoknál most megkockáztatom, hogy nem viszek magammal.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Ringman #297160 üzenetére
Én is elfogult vagyok, csak én a monti irányába. Az igazi mindenes (minden szakma Jancsija
) szerintem egy jó XC. Egy gyors gumival pár % különbség van gyorsaságban a monti és XC között gravelen vagy burkolt úton. Attól, hogy koskormány van egy bicón még nem lesz rakéta.
Ezt gondolom itt a legtöbben tudják, de szerintem egy laikus nem, ő csak azt látja, hogy a gravel már majdnem országúti. Szerintem egy egyenes kormányos bicó többet ad nehezebb terepen, mint a gravel könnyebb szakaszokon, ezért érzem sokoldalúbbnak.
Az hogy melyik kényelmesebb nagyon egyéni dolog. Nekem soha nem volt problémám az egyenes kormánnyal, de a koskormányt is szeretem az országútin. A fully-t meg gravel szakaszokon még kényelmesebbnek és gyorsabbnak is érzem, mint a merevfarút.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Ixion77 #297172 üzenetére
A gumik kiválasztása, az gumi kérdés, nem pedig gravel vagy monti. Mindegyikre lehet gyors, meg lassú gumikat is rakni. Attól, hogy még zúg az aszfalton az abroncs, még nem biztos, hogy lassú. Amúgy az a pár száz gramm szerintem nem élet és halál, még akkor sem ha forgótömegről beszélünk - gravelen, országútin elvileg nem kell olyan sokszor belendíteni a nehezebb kereket/gumit. Inkább a gördülési ellenállás, ami számít.
Az aero is túl van misztifikálva, főleg 30 alatt. Egyrészt az ember mindig sokkal aerobbnak hiszi magát, mint amilyen valójában is, másrészt aero pózt az emberek többsége nem is nagyon képes huzamosabb ideig tartani - legtöbbször ott van a pocak, mint zavaró tényező, és nincs meg a kellő hajlékonyság, izomzat hozzá. Az, hogy te kitartod pár percig az összeségében semmi, ha pedig képes vagy több óráig tartani, akkor egyrészt nagyon ügyes vagy, másrészt nyertél vele 5 percet 80 km-en (hasamra csapva írom). Azt még meg sem említem, hogy az egész kényelmetlenebb és legtöbbször magasabb pulzust eredményez, szóval gyorsabban is fáradsz tőle. Hogy szignifikánsan csökkenti a légellenállást a koskormány, azzal egyet tudok érteni, ki lehet mutatni azt a 2-3%-ot 30 km/h-s tempónál.
A 30-as utazótempós gravel tekerésekről jöhetnek a Strava logok, szívesen nézegetném.
Amúgy ha ilyen erős vagy, akkor XC-re is mehet egy 36-os vagy 38-as tányér, akkor nem eszi meg a kazettát a nagy sebesség, és a láncfeszesség is jobb lesz a lefeléken.
Hozzáteszem, hogy most nagyon eltértünk az eredeti kérdéskörtől, és elmentünk a teljesítmény irányába, pedig a gravelnek pont nem ez lenne a lényege. Azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy a koskormánytól még nem lesz rakéta a seggeden, és technikásabb részeket egy átlag felhasználónak nehezebb megoldania vele, vagy inkább tolás lesz vége, ezért jobb mindenes a monti.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
bLaCkDoGoNe #297242 üzenetére
Defy, Rival AXS, karbon kerekek? Révbe értél, nagyon jó ez a bicó.
-
balintbaba
tag
válasz
itouchfan #297319 üzenetére
Nekem H10 pántom van, nem látom az iPhone-omon, hogy bármikor lett volna Polar alkalmazás telepítve, szóval szerintem csak kiveszed a dobozból, párosítod és örülsz.
Ringman: Amúgy miért olyan fontos, hogy lásd edzés közben a wattokat/pulzust, meg úgy minden mást? Elkezdesz edzéstervet követni? Akkor minden tiszteletem.
Nekem nagyon gyilkos volt, és el is vette a kerékpározás igazi lényegét (az adatbuzulás nem kerékpározás).
-
balintbaba
tag
válasz
mauimagic #297324 üzenetére
Háénazt tudom, hogy van mindenféle edzés, csak legtöbbször a sok kütyü inkább az utólagos adatbuzuláshoz kell, mint az edzésekhez. Ami nem baj, csak jobb, ha mindenki őszintén áll saját magához meg a kütyükhöz, én sem vagyok kivétel.
Aki végig nyom kinn egy pár hónapos, heti 10 órás edzéstervet kerékpáron, az egy állat. Aztán ha ezután sikerül nem kiégni, és pár hónap rá sem nézni a kerékpárra, az még jobb. Saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy nagyon nagy elhivatottság kell hozzá, pedig én több, mint 10 évig igazolt sportoló voltam heti 5 edzés+ hétvégi meccs nappal.
Most megint sikerült itt jól beleállnom a legtöbb emberbe a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
padzso #297591 üzenetére
Szerintem, hogy országúti vagy bármilyen más kerékpár az mindegy. Nekem 1 hét után elkezdett kattogni a zsír új bicóban. Pont ma akartam róla videót csinálni, amit csatolmányként elküldenék a márkának, de most abbahagyta. Szóval azzal a 10 ezer kilométerrel én nagyon kiegyeznék.
Amúgy mi pontosan a kérdés? Mivel ilyen sokat elment mindenféle baj nélkül, a csapágyfészekkel nagy baj nem lehet, kell egy új középcsapágy. Ehhez vagy elviszed szervizbe, vagy veszel hozzá pár szerszámot.
Hozzáteszem, hogy szerszám sem feltétlenül kell. A csapágyat kb. bármivel ki lehet ütni, egy thread together középcsapágyat pedig pressfit behúzó nélkül is be lehet préselni.
-
balintbaba
tag
válasz
padzso #297660 üzenetére
Azért 10 ezer kilométer nem olyan kevés. Lehet, hogy a 105-ös középcsapágy műnyag részei, amik érintkeznek a fészekkel hamarabb elfáradtak, mint maguk a csapágyak. Az is lehet, hogy a zsír, ragasztó, amivel berakták már picit kikopott, és bejutott valamilyen szennyeződés a bb és a váz közé. Ha emiatt kattog, az szerintem annyira nem baj, azon kívül, hogy valakinek lehet nagyon zavaró.
Ha a fészekkel van baj, mint pl. nincs meg a kör alak, nem párhuzamos a két oldal, a méret tolerancián kívül van, esetleg ferde, akkor elég gyorsan kophat a hajtókar tengelye.
Mivel ilyen sokat elmentél vele probléma nélkül, szerintem a fészekkel olyan nagy baj nem lehet. Másrészt garanciális ügyintézésen kívül nem is nagyon tudnál mit csinálni vele, szerintem egy karbon fészek javításhoz itthon nem túl sokan értenek. Legalábbis én nem tudom, kit mernék ezzel Magyarországon megbízni. Már a probléma helyes feltárásához is drága szerszámok és szakértelem kell.
FireKeeper: én csak annyit tennék hozzá, hogy ez nem a Pressfit hibája, menetes csapágyháznál is megjelenhetnek ugyanezek a gondok.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
FireKeeper #297682 üzenetére
Azt el tudom fogadni, hogy a menetes később fog elkezdeni kattogni, mivel tök más, ahogy a középcsapágy beleül a csapágy fészekbe. Emellett nem is lehet fészek annyira rosszul méretezett vagy ovál/tojás alakú, mert különben nem lehetne behajtani a menetbe a középcsapágyat.
Viszont megvannak a hátrányai is, mivel az alumínium menetet a fészek két oldalába általában külön-külön ragasztják bele, így sokkal nagyobb az esély arra, hogy szögeltérés vagy párhuzamos eltolódás legyen a két oldal között. Ehhez még az is hozzájön, hogy az alu és kompozit anyagok között előfordulhat galvánkorrózió is.
#297603 Hasaggymeg: Én országútin ilyen thread together középcsapágyakat használok. Nem lesz eltérés a láncvonalnál, teljesen bepréseled így is a csapágyat a vázba. Egyébként ezért univerzálisak ezek thread together megoldások - BB86 jó BB92-höz is, csak nem húzod teljesen össze a középcsapágy menetét. Viszont észnél kell lenni, nagy erő kell a behajtáshoz mivel ezzel préseled be a csapágyat a fészekbe.
Egy ilyen ZTTO/GUB középcsapágy 8 ezer forintból kihozható. Bár kínai csapágyak vannak benne, nálam a kerámiás változat nagyon sokat kibírt. A külső rész megmunkálása nagyon szép, és te is préselhetsz bele NSK/SKF csapágyakat, ha a kínai nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
ZolkoW #297697 üzenetére
Arra gondolok, hogy ahogy hajtod össze a középcsapágy menetét, az úgy szorul bele szépen a fészekbe. Mivel nekem nincs Pressfit szerszámom, ezért egyszerre kezdem mindkét oldalon összehúzni a csapágyat a menettel két ehhez való kulccsal. Van ilyen szerszámom is (lila), de ez egy fos.
Lehet úgy is csinálni, hogy a nem hajtás oldali felét bepréseli az ember, és csak a másik oldalt hajtja be a menettel.
Csak pár milimétert lóg ki a vázból a középcsapágy körmös része (amitől Hasaggymeg is tartott a láncvonal miatt), és kell neki vagy 30 nm nyomaték, ezért nagyon kell figyelni a szerelésnél, főleg ha nincs hozzá jó szerszámunk.
Amúgy ez az összetekerős BB csak annak kell, akinek amúgy is baja van a simával, vagy nincs kedve hozzá szerszámot venni/csinálni. Hálisten a mai nappal nekem is megszűnt a kattogás az Izzon, lőttem is egy feet pic-et örömömben.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
velizare #297726 üzenetére
Érdekes, mondjuk a láncról előzetesen én is azt gondoltam, hogy egy szar. A sort meg nem értem, elvileg acél az egész, ugye? Lehet valami szar, puha ötvezetet használnak.
Ha valakit esetleg érdekel, édesapám segítségével mérhetek a ZTTO soron keménységet vagy anyagvizsgálóba is betehetjük.
-
balintbaba
tag
Mai térdes:
Egyelőre bizonytalanabb vagyok terepen lefelé a taposóval, mászásnál nem vettem észre veszteséget a hajtáshatékonyságban. Remélem megszokom.
AXS-t is felraktam, megváltás az bowdenes SX-hez képest (főleg terhelés alatt), és valamiért ezen a kerékpáron a lánc sem csattog ezzel a váltóval.
A bowdenes rencert tovább tartott szétszednem, mint az elektronyost összeraknom. Van a vázon egy bowdenháztartó a középcsapágy felett, de nem tudtam a torx csavarhoz hozzáférni az első lánctányér miatt, szóval a hajtókart is ki kellett szednem. Ez után meg még vért kellett izzadnom, hogy ki tudjam húzni a láncvillából a bowdenházat.
-
balintbaba
tag
válasz
Ixion77 #297840 üzenetére
Szerintem túl sokat nézel ki azokból, akik kerékpárokat lopnak. Nem fognak nekiállni a zárral szórakozni, egy teleszkópos erővágóval 1 másodperc alatt elcsípnek bármilyen a lakatot, vagy ha nehezen férnek hozzá, leflexelik a kerékpártatót és viszik a bicót lakattal együtt. Aki meg hobbiból megtanul zárakat szerelni, szinte biztos vagyok benne, hogy nem abból a társadalmi osztályból jön, hogy rá lenne szorulva a kerékpárlopásra.
Aki hosszabb időre vagy estére állandóan kinn szeretné hagyni a kerékpárját, arra csak egy megoldás van. Venni kell valami lerúgott, használt libakergetőt, amit nem fáj ha elvisznek. Fagyizó elé, pár perces bevásárlás idejére meg szerintem tök mindegy milyen lakatot választ az ember.
Minden más esetben hívni kell Tomcatet, hogy verje pofán bidám-bidámokat.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
itouchfan #298002 üzenetére
Köszi az ajánlást, Kab-hegy már nekem is radaron volt korábban.
Én egész héten csak döglődtem, tegnap aztán sikerült megrogynom is picit egy Fehérvár- Siófok ingázós tekerésen. 40 kili, 20-as átlag.
Mondjuk a DHR II-es gumikkal, itthon állandónak mondható északnyugati széljárással annyira nem is lepődtem meg.
Most azon gondolkozom, hogy melyik bicót kéne kicsit megpiszkálni. Az Izzora vegyek gyorsabb XC gumikat, vagy a Tribant vegyem le a görgőről és gravelesítsem el. Mindkét esetben két gumi pluszban, Tribannál +1 kazetta és lánc, de mivel 8 sebi, elég fillérés ezek cseréje.
Ha már a Divide nem jött össze, az augusztusi BBD nevezésem már biztos. Azon a 400 km gravel és műút kombón vért hánynék a Minionokkal.
-
balintbaba
tag
válasz
itouchfan #298008 üzenetére
Na akkor találkoztunk is, én voltam. Én ennyire nem tudtam figyelni, mert eléggé lerogyott állapotban toltam, mindenesetre gyönyörű látvány lehettem országútin trail Tectal sisakban, hátizsákkal.
Ha elfér és nem kell kerülgetni a kerékpárokat, akkor egyiket sem adnám kell, főleg ha nem kenyérre kell az ebből bejövő pénz. Országúti nálam hétvégi program lett, főleg kerékpárúton - én itthon már túl veszélyesnek ítélem meg, hogy rendesen országúton rakjam bele a kilométereket. Olyan sok autó lett, és sikerült annyira lerohasztani a közmorált, hogy a lehető legkevesebb esélyt akarom megadni annak, hogy valaki miatt komolyan megsérüljek vagy meghaljak.
Más: Látom volt szó a Toseek cuccokról. Nálam van azt hiszem egy 420 mm széles karbon, aero csoda kormány. Egy bambiért bárkinek odaadom, ha érdekli.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Mai déli térdes:
Napon sokszor 33 fokot mutatott a Wahoo, de nem volt olyan vészes így első igazi nyári ride-nak. Nálam most nem csapkod a GX AXS, habár szerintem a YT picit rövidre vette a láncot, délután rakok be róla képet. Fura, mert amúgy szerintem én panaszkodtam a legtöbbet a laza kuplungra.[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
stickermajom #298211 üzenetére
Há de ez a váltó már ment vagy 300 órát a régi XC montin, csak nem most kezd el megszívatni.
dom1n0: Szerintem amire AXS-t raknak, azon gyakran jobb a teló, tag, kerekek és úgy az egész hajtás. Igazából szerintem nem az AXS miatt lesznek azok a bringák nagyon drágák.
Ugye alapból SX-szel jött az Izzo. Aki városba használja vagy csak néha ül fel a bicóra, annak biztos jó, de komolyabb felhasználásra szerintem kuka. Az AXS itt volt az asztalomon, azért ez ment rá, de amúgy valószínűleg bowdenes GX-et raktam volna rá.
Amúgy ezt az AXS vs bowdenes dolgot montin lezárnám azzal, hogyha nem számít a plusz ár az elektronyosért, akkor mehet az AXS, de bowdenes sem ad szerintem semmivel sem kevesebbet élményben.
-
balintbaba
tag
válasz
Hasaggymeg #298219 üzenetére
Bár a kép biztos nem adja vissza, de én eresztettem le ennél kövesebb szakaszon, mégsem nagyon csapkodott a lánc.
A váltó így mutat az 50-es pizzalapon. Így jött a YT-től, szerintem picit rövid.
Toobee: Eddig nagyon tetszik, az első komoly össztelósom. Az elején picit megijedtem, hogy felfelé nagyon lassú lesz, de valószínűleg akkor éppen nagyon rossz formában voltam, most már felfelé is jól halad, még ezekkel a DHR II-esekkel is. Mászásokon jobban megszenvedek, de a ride végére mégis kevésbé fáradok el, mint az XC bicón. Komolyabb lejtős trailre még nem jutottam el vele, mert az eső itt mindent lerombolt, a könnyebb lejtőkön pedig elég kiszámíthatatlanok a vízfolyások, és a benőtt ágak miatt nem is nagyon látni.
Kívánja a komolyabb terepet, mert ami eddig XC-vel izgalmas volt, az Izzoval elég jellegtelen, unalmas. Egyedül a Fidlock az, amihez egyáltalán nem sikerült hozzászoknom - 180-as pulzussal terepen tegye vissza az ezt a kulacsot, akinek két anyja van.
-
balintbaba
tag
válasz
Napfénysüti #298277 üzenetére
Igazából szerintem létezik olyan, hogy a zsírszövet izommá alakul, csak nem közvetlenül. Miközben felhasználod a többlet zsírt a testeden, az ebből adódó energiából lehet izomszövetet is építeni. Már rég megdőlt az, hogy ne lehetne fogyni és ezzel párhuzamosan izmot is építeni. Egy ütközésnél meg szerintem sokkal többet számít, hogy az izmokat/szalagokat mennyi zsír, víz és izom veszi körül.
Láttam volt szó a fogyásról is. Az agresszív, nagy deficites, éhezős diéta sem feltétlenül rossz, attól függ ki mit szeret, ki mit bír. Lehet valakinek egyszerűbb fél évig elnyújtani egy könnyebb diétát, viszont azt 6 hónapig tartani kell, 6 hónapig fog tartani az enyhe éhezés. A másik oldalon ez lehet csak 8 hét, viszont az keményebb. A szervezet egy egészséges embernél nem fog tönkremenni egy pár hetes/hónapos éhezéstől, ennél sokkal keményebb fából faragtak minket.
Aki attól fél, hogy a nagy deficit miatt sok izmot veszít, az egyrészt tehet ellene, másrészt rövidebb ideig tart ez az időszak, hamarabb vissza lehet váltani fenntartós vagy pluszos kalória szintre. Hamarabb kapsz egy egészségesebb, könnyebb testet és hamarabb is kezdhetsz el építkezni. A legújabb kutatások alapján is azt lehet mondani, hogy nem ördögtől való az éhezés.
-
balintbaba
tag
Mai térdes. Meglepően hűvös volt ma, legalábbis én sokkal durvábbra számítottam. VHG elég durván porzik, és emellett legtöbbször lehet választani a csaláncsípés, szúrós bokor vagy a szar útvonal között.
-
balintbaba
tag
eddie1978, remélem olvasod még a topikot. Végre itthon is kapható a Deca csúcs xc gépe. Ha megveszed, várjuk a beszámolót.
TRP fékeket nem ismerem, de össztelós xc kategóriában elég jó választás.
-
balintbaba
tag
-
balintbaba
tag
-
balintbaba
tag
válasz
velizare #298728 üzenetére
Én voltam már arra, annyira nem hosszú, Somig tart, nagyjából 15-16 kili.
Amit nem hagynék ki, az a Szántódról Jabapusztáig vezető erdészeti út. Itt van egy korábbi útvonalam az általad említett 65-ös melletti kerékpárúttal kombózva. Daránypusztától Somig van benne országút is, ami forgalmasabb.
Ez pedig egy klasszik országútis kör, de nagy melegben lehet fingatós.
-
-
balintbaba
tag
Mai térdes Z1:
Adatbumziknak: átlag 140 w, np meg 160 körül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Formula-1
- Windows 10
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BYD Atto 3 menetpróba
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...