Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • balintbaba

    tag

    válasz Ixion77 #297172 üzenetére

    A gumik kiválasztása, az gumi kérdés, nem pedig gravel vagy monti. Mindegyikre lehet gyors, meg lassú gumikat is rakni. Attól, hogy még zúg az aszfalton az abroncs, még nem biztos, hogy lassú. Amúgy az a pár száz gramm szerintem nem élet és halál, még akkor sem ha forgótömegről beszélünk - gravelen, országútin elvileg nem kell olyan sokszor belendíteni a nehezebb kereket/gumit. Inkább a gördülési ellenállás, ami számít.

    Az aero is túl van misztifikálva, főleg 30 alatt. Egyrészt az ember mindig sokkal aerobbnak hiszi magát, mint amilyen valójában is, másrészt aero pózt az emberek többsége nem is nagyon képes huzamosabb ideig tartani - legtöbbször ott van a pocak, mint zavaró tényező, és nincs meg a kellő hajlékonyság, izomzat hozzá. Az, hogy te kitartod pár percig az összeségében semmi, ha pedig képes vagy több óráig tartani, akkor egyrészt nagyon ügyes vagy, másrészt nyertél vele 5 percet 80 km-en (hasamra csapva írom). Azt még meg sem említem, hogy az egész kényelmetlenebb és legtöbbször magasabb pulzust eredményez, szóval gyorsabban is fáradsz tőle. Hogy szignifikánsan csökkenti a légellenállást a koskormány, azzal egyet tudok érteni, ki lehet mutatni azt a 2-3%-ot 30 km/h-s tempónál. :DDD

    A 30-as utazótempós gravel tekerésekről jöhetnek a Strava logok, szívesen nézegetném. ;] Amúgy ha ilyen erős vagy, akkor XC-re is mehet egy 36-os vagy 38-as tányér, akkor nem eszi meg a kazettát a nagy sebesség, és a láncfeszesség is jobb lesz a lefeléken.

    Hozzáteszem, hogy most nagyon eltértünk az eredeti kérdéskörtől, és elmentünk a teljesítmény irányába, pedig a gravelnek pont nem ez lenne a lényege. Azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy a koskormánytól még nem lesz rakéta a seggeden, és technikásabb részeket egy átlag felhasználónak nehezebb megoldania vele, vagy inkább tolás lesz vége, ezért jobb mindenes a monti.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák