- Google Pixel 6/7/8 topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Megszűnik a Tizen rendszerű Samsung órák terméktámogatása
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
gp Egyelőre semmilyen információt nem kaptunk arról, hogy mikor érkezik a hosszú ideje készülő felújítás.
-
Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
ph A ROG Azoth feltupirozott utódja elég impresszív lett, és egy mozdulattal puhítható vagy keményíthető vele a gépelési érzet.
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz D.Orion #34916 üzenetére
Akkor érdekes az eladó által adott infó. Kissé elment tőle a kedvem, akkor kihagyom, ismerős így is mondta hogy ütött a váza, már messziről látszik. Milyen Ravent vettél? Muta (priviben is jöhet).
#34917 Runner_fxr: 29-esben nem lesz (hasonló) ?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz D.Orion #34956 üzenetére
FB-onazt írta Merényi Dani hogy most a családjára szeretne több időt fordítani.
Bár nekem is elég fura hogy Pegorettinél tanult kint 3-4 évet, ez volt az álma és most mégis pár év után hirtelen abbahagyja. Kár mert így már tényleg alig maradt itthon egyedi vázkészítő.
Ráadásul őt tényleg nagyon dícsérték még külföldön is.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
cynric
tag
válasz D.Orion #35391 üzenetére
Magellán Polaris-ba lenne, városi használatra, semmi durvulás, ugrálás. Jó lenne 100mm-es, V fékes, A-head-es. Ilyen 15ezer max.
Ezt néztem ki így elsőre: [link]
A méreteket nem csekkoltam le még, holnap kapok választ szerviztől, hogy menthető-e a jelenlegi. Amúgy van aki azt tanácsolta, hogy tél után is ráérek ezzel, addig nyúzzam a mostanit (ami lehet be van állva).
Szerintetek?
7lövetű konyhakés
-
Upo
addikt
-
Cathfaern
nagyúr
válasz D.Orion #36084 üzenetére
Oké, hogy a por és a sár ráül, de lánccal ellentétben, ahol a koszolódással együtt romlik a hajtáshatékonyság, szíjnál nincs ilyen probléma. Plusz letisztítani is pár nagyságrenddel egyszerűbb, mint a láncot (igazából láncot sose tudod olyanra lepucolni, mint újkorában. Szíjjal ez nem probléma). Szóval persze nem taszítja a koszt, de a lánchoz képest viszonyítva gyakorlatilag nem koszolódik.
Láncnyúlás: ugye annyira értesz a biciklihez, szóval gondolom tisztában vagy azzal, hogy a láncnál nem maguk a láncszemek nyúlnak meg (tehát nem az anyag nyúlik), hanem a csapok kopnak el. Egy olyan lácnál, amire azt mondjuk, hogy már használhatatlanná nyúlt, az egyes szemek méretben akkor se növekednek meg egy miliméterrel sem.
Szíhajtásnál értelemszerűen nincsenek csapok, tehát nincs az a fajta drasztikus "nyúlási" probléma, mint láncnál. Persze a szíj is nyúlik. De nem évente elhasznál pár szíjat, hanem pár évente elhasználsz egy szíjat. Nem mindegy -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36082 üzenetére
Tisztában vagyok vele hogy a fizikai a legnagyobb ellenség, és nem lehet legyőzni.
De a fémes surlódás kizárása, valamint hogy nem kell a nyílt rendszerbe kenőanyag, az baromi nagy előny. A center track megoldásnál még a bordák is tudnak tisztulni.
Szerintem inkább ott bukik meg eleve összehasonlítás szinten a borda VS lánc csata, hogy a lánccal ami a leghatékonyabb megoldás hajtás átvitelre, megoldható a váltás is, ami már a lánc esetében nem a leghatékonyabb, de egyszerűségét és költséghatékony megvalósítását tekintve jó, nem beszélve a súlyról.
A bordás szíjjal nem tudod megoldani a váltást, csak ha közbe iktatsz egy agyváltót. Az agyváltó pedig kevésbé hatékony, ha mentetek egy nexus agyváltóval szerelt biciklivel, szerintem azonnal meg lehet érezni hogy nem olyan közvetlen a hajtás, nem kellenek hozzá számítások és csodás mérőberendezések. A kardántengelyt pedig ne is vegyük ide, a 90 fokos tengely irány módosítások miatt a legrosszabb rendszer. Próbáltam ilyen biciklit is, nyomtad neki, de nem ment..
Ezekre megoldás lehet a gearboxos hajtás, bordás szíjjal. Csak itt meg az én kérdésem hogy a hajtáshoz beépített váltóval gyorsított bordás szíj vesztesége növekedni fog-e (?)
Amire rá akartam világítani végül, az pedig az, hogyha single speed ről van szó, ott egy buta láncos megoldás is nagyon költséghatékony akkor is ha nem cserélünk nyúlás szerint láncot, hanem elkoptatjuk azt a két lánckereket. Valamint az egysebis lánc tartósabb is mint egy váltós, attól is hogy szélesebb, attól is hogy nem megy keresztbe sose.Többiek már leírták a dolgokat.
Saját magamból kiindulva én rettenet utálom a lánc hajtás elkoszosodását, 3-4 terepezés elég ahhoz hogy utána nekem nagytakarítást kelljen csinálni, úgy hogy igazán sarat se nagy port nem kapott a hajtás, de moshatom ki az egészet. Azért mert érezhetően romlik a váltás teljesítmény, nehezebben és hangosabban fut a lánc, valamint a beleült kosz miatt hamarabb kopik az egész rendszer. És mellesleg hozzátenném hogy egy 9 es dura ace láncot ilyen karbantartás mellett képes vagyok lenyújtni 1000-1500 km alatt. De voltak vicces történeteim, amikor kinyújtottam egy sram 830 at vagy 2 szer annyira kerülő connex 808 at 700km alatt úgy, hogy valószínűleg már 500-600 km nél átlépte az általam használt tűréshatárt. Országútin ugyan 10 es rendszernél egy ultegra, dura ace lánc bír 3500km-t nálam. 9 es dura ace-el betonon elmentem 4000-4500 at maximum.
A bordás szíjnál nincs kenő anyag ami magába vonzaná a koszt, és nincs fémes érintkezés, kopás, ami szintén mocskolná a hajtást. És nem fog ezer kilométer alatt lenyúlni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #36508 üzenetére
Manapság ezt XC-nek hívják mifelénk ilyen light-os terepen.
Én úgy tudtam a DH az, ahol sziklákon, fagyökereken és több méteres letöréseken jössz le, ahol egy turista gyalog is alig tudna - lehetőleg egy darabban.
Az a tányér tényleg nem semmi. Engem jobban lenyűgöz, hogy ilyen csirkelábakon nem volt halálfélelmük.0:32-nél az nem egy fully?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36522 üzenetére
Nézz utána annak a bowdenháznak, az könnyebb mint a sima! Csak rettenet drága, én is akartam venni kékbe.. de túl nagy luxusnak találtam.
Az ilyen köszörülgetéseknek tényleg nem sok értelme van, csak az idő megy vele meg ronda lesz a végeredmény. Ahogy mondod minimális súly megy le, régen én is csináltam ilyesmiket.. volt ahol jó lett a végeredmény végül, de a belefektetett időt nem érte meg..[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
-
nagyúr
-
Valkűr
őstag
válasz D.Orion #36781 üzenetére
Az az aranyszinű gyűrű az állitó csavar, olyan mint egy anya azt lelehet venni, ez van a menetes dugattyu szárán. Ezt csavargatom akkor állitom a kartávolságot, de ez tartja a kart is e nélkül nem tolja be a dugattyút. Itt jobban látni, h átjön rajta a dugattyu szára..
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz D.Orion #36783 üzenetére
Hát igen, pont ez miatt vagyok bosszús, mert már szinte mindenki átáll olajfékre de alkatrész nem kapható hozzájuk. Nagy rablás ez is, mert megveszem és netalán valami tönkremegy rajta akkor vehetek egy újat. Annyi fölös pénzem meg most nincs, h új fékeket vegyek egy csavar miatt.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz D.Orion #36929 üzenetére
Ebbe a fékkarban van az az aranyszinű fékkarállitó csavar, ez tolja be a dugattyut is...Enélkül nem használható a fék. Nem tudom milyen menetemelkedésű de elég sűrű, és nem mindegy a csavar mérete sem, mert abba a részbe kell beférjen a 2 oldalán van valami műanyag tartóelem is ami a csavar oldalán lévő maráshoz csatlakozik.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
vnorbi1987
csendes tag
válasz D.Orion #37210 üzenetére
Ha minden igaz akkor ez egy Shimano Tourney TZ50. És az a nagy gond hogy elméletileg ez a legjobb bolt a városba, szóval majd valahogy én fogom megoldani a dolgot itthon. Akkor lehet hogy első körbe megpróbálom csak a fogaskereket cserélni csak nem tudom hogy mit kell annál nézni. Fogak száma és ennyi?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #38192 üzenetére
Szakmai napon elvileg kevesebben vannak, és elvileg csak az mehetne oda aki a szakmába benne van... Jah és drágább úgy emlékszem. Lehetne beszélni akkor a forgalmazókkal a kiskereskedőnek stb, kapcsolatot kialakítani, tanulmányozni a palettát stb. De kb boldog boldogtalan bemegy akkor is, és igazából nem sokkal másabb a helyzet egyéb téren sem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
kovsol
titán
válasz D.Orion #38335 üzenetére
Még szerencse, hogy jobb a Reba mivel drágább is. Eredetileg 60k volt a keret amire gondoltam. Rebat ezt találtam olcsót, de ez is azért € 269 ami kb 85e Ft az XC 32 meg 50k. Persze biztos megérné a +35k -t.
Most egy Suntour SF 113 XCM, 100mm van a bicajon, és azt akarom valami használhatóbbra kicserélni.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
LonGleY
veterán
válasz D.Orion #38337 üzenetére
Viszont ha már fejlesztés, akkor legyen valóban az, ne csak kényszermegoldás. Nekem a Reba volt az első jó teleszkópom, az az, ami megtanította, mit jelent a vajpuhaság egy montin. Az már más világ, mint az, amit alatta csillapításnak hívnak.
A Recon ahhoz képest egy sokkal kevésbé kifinomult, de még működőképes darab. Kisebbet én biztosan nem vennék. A TK-ról nem tudok semmit, de ha Recon szintet sem ér el, akkor sok jót azért nem gondolnék róla. Akkor már inkább egy könnyű merevvilla (ha muszáj most valamit szerezni - előzményeket nem olvastam) + pénzgyűjtés.
[ Szerkesztve ]
-
-
belaazallat
addikt
válasz D.Orion #38507 üzenetére
Értem, ezeket figyelembe véve tényleg nem jó vétel. Igaz volt a több szem többet lát!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
Új hozzászólás Aktív témák
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen