- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz
Piftuka #286381 üzenetére
Múltkor erről témáztak az emberek a Facebook csoportban, sokan a 622-37es gumira esküsznek. Az alá menni szerintem fölösleges.
Abból is látszik a kategóriák összemosása, hogy a legújabb Merida Silex vázba belemegy a montis 622-50-es gumi is, ami a 29"-2.0", ami már nem "gravel" kategória. Igaz ezzel egyidőben már montin nem ritka a 2,4" - 2,6" szélesség sem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Piftuka
veterán
válasz
Piftuka #286378 üzenetére
Így is lett.
Odamentem, megnéztem, kipróbáltam aszfalton, füves, dombos részen, azonnal beleszerettem, és rögtön meg is vásároltam.
Csodaszép kis bringa; egy árva karcolás, kőfelverődés sincsen rajta sehol, szóval szerencsére tökéletes állapotban van.
Ráadásul méretre is éppen tökéletesnek bizonyult.
"Aquila non captat muscas."
-
-
arcitec
addikt
válasz
Piftuka #287102 üzenetére
"Ennél a módszernél nem kell attól tartani, hogy a hátsó kerék által felhordott, hátra vágott kövek nekiütődnek a bringának?"
Már bocsi, de ez honnan jött?Egyetlen kőfelverődés sincs az autóm hátulján úgy amúgy, bringahordó nélkül sem...
U.I: Kavicsosban meg nem kell rodeózni!
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz
Piftuka #287102 üzenetére
Még sosem kapott követ hátul a szállítón a bringa, szerintem túl közel van az autó hátuljához hogy oda fel tudjon pattanni bármi. Mondjuk murvás úton nem is úgy megyek mintha egy wrc futamon lennék, de különösebben nem is vigyáztam még vele.
Hátul a montit szoktam vinni, a tetőn pedig a karbon országútit, még abban sem lett semmi kár a rovarok miatt. Biztos az aero kialakítás miatt lecsúsznak rólaSimán lemosom a maradványokat. Kapott már el özönvízszerű eső is bringával a tetőn, attól sem lett semmi baja. Ha amúgy is odafigyelsz a bringa karbantartásra akkor az esővizet is kibírják.
-
válasz
Piftuka #287099 üzenetére
Igen, egy kicsit tényleg tájidegen a bringaút az erdő közepén. De szerintem sokkal jobban fog kinézni ha eltűnnek az építkezés nyomai.
Nincs tapasztalatom erről. Az elmúlt egy-két évben épültek csak ilyen bringautak Miskolc környékén, abból is csak az egyiket használom rendszeresen. Az egyelőre még hibátlan állapotú. De nincsenek illúzióim, szerintem senki nem fog foglalkozni az állagmegóvással.
Lacerta: "...mert már rá voltak festve az útburkolati jelek is" - na az komoly. Akkor örülhetünk, h végül rendesen megcsinálták.
Legközelebb szerintem én is montival megyek. Útközben láttam pár érdekesnek tűnő leágazó utat, kicsit felfedezem majd környéket.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz
Piftuka #287213 üzenetére
Sok esetben maga a bicikli geometriája. A legtöbb 'holland típusú' kerékpáron a bringás teljesen felegyenesedve ül a bringán, borulásnál sokkal kisebb eséllyel fog a feje leérni az aszfaltra, mint egy sportosabb biciklinél, sokkal előredöntöttebb testhelyzetben.
Én szinte mindig hordom a sisakot (normál biciklinél mindig), de amikor fekvőbiciklivel megyek alacsony forgalmú környezetben, nem szoktam felvenni, ott elég 'ugyesnek' kell lenni, hogy úgy essek, hogy a fejem leérjen. Azzal együtt, hogy nagy 'sisakfogyasztó' vagyok - három sisakot sikerült összetörnöm -
jjeahh
nagyúr
válasz
Piftuka #287397 üzenetére
Mivel a telón írja, hogy oil damping, arra tippelek, hogy úgy működik a lock, mint a Rockshox középkategóriás xc telóin: a csillapításban olaj van, amit ha kizársz, hogy ne áramoljon összevissza, a kizárt olaj tartja mereven a telót. Hátránya, hogy nagyon érzékeny az olaj mennyiségére, ha idővel kezd elfogyni belőle az olaj, egyre kevésbé lockolható, lezárva is egyre több lesz a rugóút. Az enyém ha lockolva nagyobb terhelést kap, nem lesz baja, de utána le kell szervizelni a felső lábat (csillapítást), újra fel kell tölteni olajjal. Ez én sem értem pontosan miért van, de gondolom a tiéd is így működik. Valószínűleg ilyenkor át tud szivárogni az olaj a csillapításból az alsó lábakba (?). Szóval szerintem első körben elég lenne neki egy nagyszervíz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz
Piftuka #287334 üzenetére
Mert felesleges. Eleve nem gyakori az esés (versenyzés kicsit más téma, de amatőr szinten az ember ritkán megy annyira határon), az meg még kevésbé, hogy a térd sérüljön. Könyöknek némileg több esélye van, de a legtöbbször egy horzsolás és kész, az meg begyógyul idővel. A kulcscsont sokkal esélyesebb a törésre, azt meg nem nagyon lehet védeni. És minden védőeszköz plusz súly, valamennyire a mozgást is korlátozza, nyáron meg túl meleg is.
-
válasz
Piftuka #287332 üzenetére
Sajnos nem. Szinte semmire sem szentelnek nagyobb figyelmet, itt nincs gazdája semminek. Bár ebben az országban ez a jellemző a legtöbb helyen.
Napfénysüti: Még mindig tetszik a bringád! Előbb-utóbb biztos, h lesz egy Canyonom nekem is.
balintbaba: Nem szeretnélek lebeszélni róla, nagyon jó vételnek tűnik! Olyannyira, h be is ajánlottam haveromnak, aki épp ilyen bringát keres.
Korábban ezt ajánlottam neki, de a tiéd jobb vételnek tűnik. Csak nekem eddig radar alatt volt a Radon. Bár az ő szintjén (full kezdő) lehet, h a szín fog dönteni.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Piftuka #287415 üzenetére
Bugyit, fogkefét, zasszonyt és bringát nem adunk kölcsön egy percre sem...bár a harmadik bizonyos esetekben engedélyezett.
6030D...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Apophis
őstag
válasz
Piftuka #287440 üzenetére
Nekem is alap Suntour villám van, és minden alkalommal azzal kezdem elindulás után, hogy fék és teló check, azaz jól ránehezedek és megrángatom, koppanásig (beállítva úgy van, hogy normális használatnál bőven nem koppan). Soha semmi baja nem volt. Nem lehet, hogy ez garis hiba?
Szerk: látom, hogy ő lockolva tette mindezt, sry.
[ Szerkesztve ]
...a lamb in a lion’s presence, no recourse beyond obeisance, no hope beyond prayer.
-
zsocy
őstag
válasz
Piftuka #287440 üzenetére
Szerintem ne aggódj sokat ezen a lockout dolgon, nem sok mindenre jó ha kilockolod a villát amúgy sem. Komoly mászásnál segíthet hogy nem rugózod el az erődet, de tényleg komolynál csak. Az M7 felett átvezető híd nem számít annak
Ja, és itt senki sem fog neked RS villát ajánlani, sokkal inkább egy jó merev villát, merthogy minek is az a teleszkóp egy ilyen bringábaFehérvári szerelőt nem tudok sajnos (sokan vagyunk itt a környékről, biztos lesz aki tud), de van egy srác Dinnyésen, ő eddig minden nyűgöm megoldotta, és nagyon szép munkát végez mindig. Őt tudom ajánlani, nem Fehérvári, de Dinnyés is kb itt van a sarkon
-
válasz
Piftuka #287440 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy a Suntour vacak, hanem gyári hibás. Nekem is az van, volt, hogy lockolva felejtettem és úgy nyomtam neki. Utána csak úgy lehetett kiakasztani, hogy lenyomtam, miközben oldottam a lockot. De baja nem lett.
cattus: na, csak bejött akkor
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz
Piftuka #287440 üzenetére
Nincs a SunTourral semmi baj, csak nem az alap XCT/XCM/XCR villákat kell megvenni. Én meg vagyok elégedve az NCX-D Air-rel, ez a Rock Shox Paragon alternatívája. Én még 47ezer Forintért vettem, itthon már 120ezer Ft, ami vicc. Igaz a Paragon sem olcsóbb.
De a montis villáik is jók, az Auron, Durolux stb.
Abban viszont nem értek egyet, hogy egy "jóbarát" ilyet tegyen. Pont ha kölcsönad valaki nekem valamit, akkor jobban vigyázok rá, mint a sajátomra. De a saját bicikimen sem ugrálgatok, mert idiótaság. Annyi gerinc pont levetett villa benne, hogy kifizeti majd a javítás díját, nem elsumákolni. A Lockout meg nyitott állapotban van nálam mindig, akkor aktiválom csak ha emelkedőn mászok. Utána kikapcsolom.
Roland861010: Szerintem felejtsd el a 26-os kerekeket. Nem lehet vele haladni és elavult. Ha nem akarsz 29-es kerekeket, akkor inkább cross trekking 28"-al vagy 27,5", még az is jobb. Nem véletlenül van ennyi eladó 26-os bicikli. Mindenki próbál szabadulni tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz
Piftuka #290199 üzenetére
Hát igen, sajnos nagyon alacsony a kerítés autós fronton IS.
Nekem a titkos bevált receptem eddig a vasárnapi tekerés, talán akkor kevésbé rohannak az emberek, kamionok tényleg elvétve vannak.
De nagyon helyfüggő is, én most jutottam oda, hogy inkább megyek távolabb kocsival, ahol tekerek majd, de legyen nyugisabb.. -
(ex)Cat
senior tag
válasz
Piftuka #290199 üzenetére
Van igazság abban amit írsz, de nagyon kevés igazán jó minőségű kerékpárút van sajnos, vagy legalábbis nagyon beszűkíted ez által a lehetőségeidet. Én amúgy kimondottan nem szeretem ezeket, főleg a városon belül ill annak közvetlen környezetében. Az átlag - nem sport szerűen tekerő - emberkék jelentős része abszolút fogalmatlanul megy/indul/áll meg. Sokan elképzelni sem tudják, hogy jöhet vki aki gyorsabb, így aztán nekem állandó stressz helyzet a kerékpárúton való közlekedés, ezért amíg még roszágútim volt, nagyon ritkán mentem rajta. De ebben benne volt az út minősége is, hiszen azért egy outival nem biztos hogy rámegyek arra, ahova a mostani gravellel símán.
Másrészről meg a közlekedés veszélyes üzem. Én ezt el tudom fogadni, és nem feltétlenül kapok idegbajt ha centizgetnek. Sőt egy ideje igyekszem még csak nem is reagálni ezekre a helyzetekre. (1x kergetőztem a fekete SUV-val. Pontosabban ő kergetett engem, amikor kihajtott elém egy kereszteződésben ahol nekem volt elsőbbségem, én meg széttártam a kaorm, hogy ez a mire volt jó. Aztán végül egy kocsma előtt álltam meg, úgy voltam vele, ha balhé lesz, legalább legyen közönség. 3-an szálltak ki, látva a nézőket, végül tovább mentek. Úgyhogy megvan a veszélye a dolognak, ilyen téren is)
Ezzel együtt én szerettem és még most is szeretem ezt, csak mivel már nem teljesítménycentrikusan hajtok, ill. ugye más a bicikli "fekvése", így ritkán megyek már kint a forgalomba. -
-
Friczy
senior tag
válasz
Piftuka #290303 üzenetére
Nem muszáj, minden megtanulható. Vagy majdnem minden. Persze ennek az a hátulütője, hogy megfelelő szerszámok is kellenek. Régen pár szerszámmal mindent darabokra lehetett szedni egy biciklin, most már szinte mindenre célszerszámok kellenek, azokból a jófajta drága, ráadásul mindig kitalálnak valami újat, és. lehet, hogy egy újabb bringához a szerszámkészlet felét is le kell cserélni. Cserébe nem függsz a szerviztől, tényleg csak a nagyobb munkákra kell elvinni. Ha szerencséd van, akkor ezekre ritkán van szükség. A jelenleg rendszeresen használt bringáim még nem láttak szervizt, igaz, nem is kellett velük sokat foglalkozni. A legrégebbi közülük nagyjából most öt éves, egyszer kellett rajta féket cserélni, azon kívül csak gumicsere volt, lánc tisztítás és cserélgetés, és eleinte párszor centrírozni kellett a kereket, és utánállítani a váltóbowdent.
Pedig egyik sem vitrinben tartott bringa. -
Fall-N
veterán
válasz
Piftuka #290398 üzenetére
Ez a KerékpárGurus Varga Öcsi márkája, ők is árulják egyelőre.
Hogy mennyire magyar az kérdéses. A vázakat valószínűleg valami tajvani katalógusból szedik ők is (kiköpött Kelly's, Kross, Merida kinézetre). Egyedi festésűek, azt lehet valahol itthon csinálják. Alkatrészeket meg ugyanúgy beszerzik és azzal szerelik. Viszont sok bullshit hangzatos nevet adnak, hogy hiperkomfort tervezés például.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Piftuka #290398 üzenetére
Hát ez az A Róza...😳
...kábé mintha most jöttek volna a fél hatos busszal, vagy éppen háttal ülnének a tévének és fingjuk sem lenne a piaci trendekről.😒
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz
Piftuka #290398 üzenetére
Vicc az egész, mind a két választható mérettel együtt. Ott az 1 misis gépnél én legalább kerestem a motort, de nem találtam. Hyperkomfort, innovatív mérnöki multifunkciós, vegán meg mindenféle összedobált jelző ide vagy oda, remélem, komoly, mert viccnek rossz lenne.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz
Piftuka #290398 üzenetére
Speciel nem látok benne semmi különlegeset. Aroza? hümm. Talán nem kicsit túl van tolva, lásd a kormány állítás. Máshol is megvan az. Rugózó nyereg? Olyan is van már, méghozzá nyereg csőben, stb .. lehet működik, de azért 1 milla körül már elektromos is van. Mekkore hype volt ez is és, hogy eltűnt, pedig láttam ilyet élőben is: [Stringbike]
Bele kell olvasgatni a hozzászólásokba és azokból egyből látszik mennyire túl van tolva
a marketing duma. És ez az Arozánál fokozottan igaz.Bár legyen úgy ahogy írjál, de csodák nincsenek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Piftuka #290808 üzenetére
...pedig nem nagy kunszt, de látszólag egy (MészárosCsányiGarancsiSzíj) magyar sem lát benne üzletet.
2rule is elhasalt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz
Piftuka #290808 üzenetére
Szíjhajtás helyzete eleg speciális, eleve költségben a drágább váltókkal vetekszik, plusz ugye legfeljebb agyváltóval, vagy single speedként használható, ïgy a felhasználási területe is elég korlátozott. Az utóbbi időben az ebike-ok terhódításával jobban terjed, az agymotor + szíjhajtás egy kimondottan kulturált kombináció városi bicajnak, sajnos az ára annyi, amennyi.
Nejemnek noko-ból redetileg szíjasat akartunk venni, de aztán kipróbálta ugyanazt a gépet sram apex-el, és ugrott a projekt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz
Piftuka #290808 üzenetére
Az lenne a legcélszerűbb ha összefognának a nagyobb magyar gyártók és itt készülne a váz is. Lehet valamivel drágább lenne, de nem annyira azért, mint egy Merida XC váz 300ezerért.
Nem tudom hogy melyik tajvani gyártótól szerzi be a Csepel, de ők elég jól elevickélnek. Mondjuk most náluk is a 29"-os vázból, ha nem komplett bicikliként veszed, akkor hiány van. De van csomó outi/fixi váz készleten.
-
-
válasz
Piftuka #290915 üzenetére
igen, nekem is ilyen van, csak a kék, aldis változat. de elég szar konstrukció, vagy már túl sok watt ment bele, mert nyeklik-nyaklik rendesen.
remélem hamar tönkremegy, hogy kidobhassam végre, és vehessek egy normálisat.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android játékok topikja
- iPhone topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...