- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #288218 üzenetére
Nem. Shimano fékcsőből is kétféle van. Az olcsóbb MT szériáknál BH59 van, ez egyenesen megy bele (S)* a fékkarba és a féktestbe (S). A drágább szériák (Deore/XT/XTR/Alfine stb.) ahol oldalról csatlakozik (B)* (ez a banjo) a féktestbe, oda már BH90 kell. A külső átmérőjük megegyezik 5 mm, viszont a belső átmérő már eltérő. A BH59 amúgy egy az egyben kompatibilis a régi Avid fékcsővel (is).
A másik felvetést nem értem. Mi köze a hidraulikus fékcsőnek egy bowdenházhoz? Előbbiben olaj kering, az utóbbiban bowden mozog és súrlódik.
* A jelölésnél is ott a különbség, BH-59-SS. Az SS amikor egyenesen csatlakozik mindkét végén a fékcső, az SB, amikor banjo van és csak a fékkarnál egyenes a csatlakozás, a féktestnél banjo, BH-90-SB
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #288335 üzenetére
Nem tudom mi van a Decathlonnal, de csomó alkatrész nincs készleten náluk. Legalább ha valami fura méret, akkor lenne nekik hozzá cserealkatrész. Vázakat, váltófület stb. lehetett kapni, mostmár egy nyamvadt nyeregcső sincs.
MTB/Trekking vázaik legalább szabványosak. A RockRider ST500-as széria mezei 44-es külső nyakcsőméretű, A-Head 1 1/8" (ZS 44/28, ZS 44/30 csapágy megy bele). Az újabbak meg simán tapered.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #288343 üzenetére
Na nekem sem kell semmi tőlük, sokkal jobbakat kapni máshol. Az új vázamra meg már csak Funn cuccok mennek, itt van a fiókban a FUNN alsó és felső kormánycsapágy, FUNN Stryge stucni (narancs színű). Már csak egy Funn Crossfire nyeregcsövet kell majd vennem következő hónapban és akkor az összes kiegészítő FUNN lesz a hajtóművel együtt.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #288460 üzenetére
Hülyeséget mondtak, a nevében is benne van, hogy FÉKTISZTÍTÓ. Ha arra nem lenne jó, akkor mire?
Én pont az előbb robbantottam szét az MT200-at, leszedtem a régi fék csövet és új hosszabbat tettem helyette. Teljes olajfeltöltés és légtelenítést kapott utána, fog mint az állat. Féktisztítóval takarítottam le mindent.
Itt már készen is van:
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #288487 üzenetére
Nekem egy 3ezer Forintos Crivit nyereg van fent egy jó fél éve, semmi baja nincs. Később kiderült, hogy egy az egyben Wittkop nyereg (ezt már drágábban adták), mert amikor volt a Lidlben, megnéztem. Ugyanaz, mint az enyém csak Wittkop logó van rajta [link] . Kényelmes és erős, több nem is kell. A biciklim meg a jelenlegi felszereltséggel 400ezer Ft körül van, így mostmár kéne vennem valami San Marco nyerget 60 körül?
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #288834 üzenetére
De miért zárná ki a trekking a sebességet? Az is trekking ha a váz és a kerekek (28"-osak) azok. Van abból sportosabb is (cross). Sárvédő meg a többi kiegészítő sem kötelező, hogy rajta legyen. Ismerőseimnek is férfi és női Merida Crossway cross trekkingjük van, korrekt XT hajtással és Deore fékekkel. Sárvédő meg agydinanó, meg ilyenek nincsenek rajtuk. A hajtás sem 3x9, hanem 2x11...
A régisulis 3x hajtásos, agydinamós, kőnehéz trekking az nekem sem jön be. De egy modern cross trekking nem sokban marad el egy fitness kerékpártól. Annyi, hogy általában van elől egy (jobb esetben) levegős teló (SunTour NCX Air vagy RockShox Paragon), így rosszabb utakon is lehet komfortosabban menni. Na meg a hajtás inkább MTB szokott lenni nem outi, ahogy a fitnessnél. Drágább modellek nem sokkal nehezebbek sem, itt sok múlik a vázon. De ha választani kellene én is inkább cross trekkinget vennék, mint fitness kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #288840 üzenetére
Jól azok a Cubeok is, de neked tényleg inkább a terepre való MTB való.
Nálam meg fordítva lett, cross trekking lett félig-meddig, az aszfalt miatt. Na az 1x hajtás, meg a széles kormány az maradt.
Ma át is építettem mindent, sokkal jobb ez a vázméret. -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #288854 üzenetére
Van benne valami, de az NCX becsúszóján látom, hogy városban a rossz utakon kábé 50 mm-t simán kimozog a 68 mm-ből. Akkor is szembetűnő a dolog, amikor átülök egy merev villás biciklire és szétrázza az ember karját. De ha a tömeg fontosabb, akkor inkább szélesebb gumi is jó markolat kombó + karbon merev villa.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #288860 üzenetére
Szerintem ez népi hiedelem. Régen szedtem kreatint, fehérje mellett, de akkora magy dobást nem ad. Sokkal többet ér a normális táplálkozás. Legalább 10+ éve nem szedtem kreatint, mégis fejlődtem.
Izomszakadás tipikus módon a szteroid miatt van. Az izmok és az inak nem tudják olyan tempóban lekövetni az erősödét, így könnyen túl lehet tolni. Sok profi is elmondta a videóban, hogy ésszel szabad ilyenkor a terhelést fokozni, mert tényleg szakadás lehet belőle. Semmi előjele nincs, csak amikor már megvan a baj. Természetesen, naturál sportolónál kisebb az esélye a szakadásnak. Engem is elkerült, pedig a húszas éveimben én is nagy súlyokkal toltam.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #288882 üzenetére
Kérdezz meg olyan profi sportolót akit ismersz. Ha profivá válik az ember, egyszerűen nem tudja tartani a lépést senki a vetélytársakkal, ha nem használ valamit. Az is sokat elárul, hogy azt a mennyiségű napi edzést szer nélkül nem lehetne rövid időn belül kipihenni, itt jön be a szteroid regeneráló hatása.
De újabban rengetegen tolják az inzulint is sajnos, az meg megpörgeti pluszban az anyagcserét, így zsírosodni se tud mellette a sportoló. Van olyan testépítő aki rövid ideig, napi 1000 kalória (!!) szénhidráttal tölt, úgy hogy mellette nem zsírosodik. Hosszú távon persze baj lesz belőle, könnyen diabéteszes lesz utána, de nem nagyon tartja őket vissza.
Erősport persze durvább ilyen téren, de naívság azt hinni, hogy más sportokban tisztán csinálják amit...
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #288922 üzenetére
Biztos, hogy nem. Egy tömegelős időszakban 3500-4000 kalória a napi (!) bevitel, szénhidrátból az 1000 kalória rengeteg, ha nem használ ezt - azt az ember, akkor elhízik ennyi cukortól, mint a disznó. De ez a magas szénhidrát csak heti egy-két nap, egyébként törekszik mindenki, hogy maximum 200-300 kalória legyen maximum a szénhidrát per nap, diéta alatt még ennyi sem. 10ezer kalória az rengeteg, annyit senki sem eszik a aki sportol, mégha 130 kg izmos Mr. Olympia, akkor sem.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #288936 üzenetére
Vagy lehet mechanikus és meglazult a bowden. Sajnos semmi konkrét dolgot nem írt.
-
Fall-N
veterán
Elmész egy jól felszerelt bicikliboltba és elviszed magaddal a bringát. Ott rápróbálnak és kiderül melyik jó. De a legtöbb univerzális és állítható a pálcák távolsága, amivel lehet rögzíteni a vázhoz a sárvédőt. De olyan is létezik, amikor a váz csövéhez (hátsó támvilla) lehet rögzíteni, mert például nincs sárvédő tartó szem a vázon. Az SKS gyárt mindenhez IS sárvédőt, igy biztos találni. Na meg a legtöbb 26"-28"-os kerékméretig használható.
Például a noname alu-plasztik nevű sárvédőt fel lehet mindenre rakni, ilyen fajta van a legtöbb Cruiser bicikik és az olcsó városi bringákon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #288974 üzenetére
Elméletileg sem tennék bele, mert hiába bírná jobban maga a golyó, a golyópálya, azaz a kónusz és az agytest menne akkor tönkre azaz szétkoptatná. Érdemesebb akkor már ipari csapágyas agyra cserélni. Azzal 0 macera van. Másrészt hiába lenne erősebb a golyó, a retek ugyanúgy bejut a rossz tömítettség miatt és ugyanúgy szétkoptatná belül a csapágyat, így szét kéne szedni ugyanúgy karbantartásra.
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #289022 üzenetére
Igen, igazad van, csak hétköznapi beszédben mindenki kalóriát mond, így hajlamos az ember azt használni. A kcal a helyes.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289056 üzenetére
Az elmélet meg a gyakorlat két különböző dolog. Nulla súrlódás nincsen, így kopás is van. A kenés csak csökkenti a kopást, teljesen kiküszöbölni nem lehet. Akkor minden zárt csapágy (ha kizárják a szennyeződést) örök élet lenne.
A V-fékes dolgot nem értem. V-fékhez a felninek kell lennie fékező felülettel ellátottnak, az agy oly mindegy, hogy tud fogadni tárcsaféket vagy sem (azaz 6 lyukas vagy CenterLockos). Jövő szempontjából jobb ha támogatja amúgy, emiatt kellett már nekem is új kerekeket vennem.
Fordítva lényeg, hogy az agy tud-e fogadni tárcsát, V-féknél a felninek kell kompatibilisnek lennie.
Ringman: Ez elvileg road, az első 100 mm O.L.D.-dal elmegy, de a hátsó 130-as papucstávval nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #289063 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, de ha jól emlékszem, nem outija van Lacertának. A régi nem átütős, nem boost biciklik (városi, trekking, MTB) mind 135 mm papucstávolságúak. Azóta persze változnak a dolgok, így van nem boostos 142 mm-es távolságú is, de ezek már újabb vázak.
A tárcsafékes agyat ő írta, egyébként sima agyból is van ipari csapágyas, igaz ritka már, meg nem is érdemes venni. Van sok más a Novatecen kívül, gyárt jó agyakat a SunRace, SRAM, dícsérik a magyar márka Spyral Tour szériáját is, nyilván nem magyar fejlesztésű (mint a BTS volt), hanem valami minőségibb kínai agy. Van A2Z, Funn, Hope stb. csak a pénztárca határozza meg melyiket veszi meg az ember. Igaz egy árszint felett már érdemes DT-t venni.
Lacerta: Én Novatecet vennék, abból van 36 küllős, iparis, nem is túl drága. Ahogy írtam nem akadály, hogy tárcsaféket is tud fogadni, jó az V-fék mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289069 üzenetére
Szerintem meg inkább előny ha nem kell állítgatni a kónuszokat. Szeretek szerelni, de tekerni jobban. Azaz "fölösleges" karbantartásokat nem szeretem. Azaz ha nem muszáj és ki lehet váltani, akkor inkább ne kelljen állítgatni.
Ezért van már erősen tervben a lánc olajozás helyett a wax. Tegnap amikor átépítettem mindent az új vázra, akkor már megcsináltam a takarításokat is. Na ami olajsár volt a Funn hajtómű belső oldalán. Pedig szoktam tisztítani a lánctányért is, mégsem férni oda mindenhová. Ha lesz időm és főleg kedvem, megy a teljes hajtás zsírtalanítás és a wax. Csak jönnek ilyenkor a járulékos szerelések mellé. Ha kiveszem a kereket, fék beállítás stb.
Tárcsafékes agy meg ne zavarjon, a CenterLockos agyon amúgy is sokszor van műanyag védő ha nincs fent tárcsa. Ha nem használod ki, akkor sem árt. Csak közben nem szűkíted le fölöslegesen a választékot. Így is kevesebb találat lesz, mert a 135-ös papucstáv is ritkul. De ha van időd és kedved a Deoret karbantartani, akkor jó az is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289092 üzenetére
Igen, csak a wax trutyit könnyen le lehet szedni, az olajsarat meg úgy hogy csupa olajos lesz az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #289111 üzenetére
Amikor kiütötted a hajtókart akkor repedhetett el. PressFitnél a műanyag adapter egyszer szerelhető, azaz ha ki kell szedni a középcsapágyat akkor új adaptert kell tenni. Mondjuk a legtöbbször tönkre is megy, így nem kérdés.
Ez az ára, hogy nagyobb lett a mérettolerancia és a műanyag adapter tölti ki a teret a váz és a csapágy között.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #289119 üzenetére
Attól függ mi a cél. Ha csak az adatok nézése és Stava megosztás, akkor bőven jó a Bryton, iGSPORT, Magene stb. Ha navigáció, radar stb. akkor valóban érdemesebb Garmin felé menni. Nekem például bőven elég a Bryton 320, mert nem kell navigáció, nem kell útvonal csak, hogy lássam a pillanatnyi adatokat, meg ha olyan kedvem van, akkor rögzíteni és felmegy magától a Stavara.
Lacerta: Szerintem belefér az, hogy ki milyen körülmények - között használja - évente vagy pár évente ki kell cseréli a komplett csapágyakat az agyban. Cserébe nem kell állítgani, tisztítgatni. Azért a legtöbb minőségi agy sokáig bírja. Persze ha nehéz körülmények között használja az ember, akkor érdemes időnként a zsírt cserélni a csapágy körül, mert rengeteg koszt felfog ami nem megy bele. De ha nem tesz így az ember akkor is viszonylag jól bírja.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz tzimash #289123 üzenetére
Gondolom nem lehet addig letolni a villanyakban, ameddig szeretnéd. Arra viszont vigyázni kell, hogy meglegyen a minimális hossz, aminek bent kell lennie a villanyakban, mert hasonlóan a nyeregcsőhöz törés lehet a vége. Én mondjuk nem vágnék le belőle, mert lehet kevés lesz, ami nemt marad szakasz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #289135 üzenetére
Sajnos van sok olyan szerszám, ami csupán otthoni szerelésre nem éri meg megvenni. Ez az alsó kónusz felütötő is ilyen. Igaz megfelelő belső átmérőjű vas csövet is lehetne szerezni vastelepről.
Másik ami jól jött volna az a fékvezetékhez a kompressziós tüske prés, de maradt a satu + sárga műanyag amibe befogom a fékvezetéket + kalapács. Múlt héten vagy 4 - 5 darab tüskét kellett beütni. Igaz AliExpressről lenne olcsón. Csak nem ért volna időben hozzám, ezért nem vettem még.
Közben ha már ráértem ma, lefestettem egy fekete A-Head kupakot színre, ha már nem találtam neki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289148 üzenetére
Én például aszfalton használom csak a biciklit, így közel sem kap annyi retket, hogy tönkremenjenek a csapágyak olyan gyorsan. Még nem sok ideje van meg az új iparis kerékszett, de szerintem évekig el fog menni szétszedés nélkül az agy. Ha tönkremegy, akkor veszek bele jobb minőségű, japán csapágyakat (pl. Koyo) és még el fog menni sok-sok évet. De addig 0 karbantartás és 0 kónusz állítgatás, zsírzás kell neki. Egyáltalán nem vonz, hogy 3-4 havonta, vagy sűrűbben szét kellejen szedni a kerékagyat, ahogy a kókuszosnál kellene. Sőt egy erősebb terepezés után elég ha kap sarat és az már elég ahhoz, hogy belejusson a retek. Van aki szedi is szét utána rögtön. Na ez nekem nem hiányzik egyáltalán.
Amikor szétszedtem a Funn hajtóművemet, akkor látszott, hogy a zöld Shimano zsír szépen kint tartotta a retket, így nem jutott a középcsapágyba semmi, szépen is forog, mint új korában. Meg lett takarítva és beszerelve a vázba új zsírral megintcsak el fog menni sok időt. Hasonló a kerékagy is. Évente érdemes kitölteni új zsírral a csapágy előtt, sokat számít. De ha elmarad akkor sem megy olyan hamar tönkre.
-
Fall-N
veterán
Shimano wireless szabadalmi bejegyzés: [link] Csak készül a cucc.
monster95: Igen működik. Mindenféleképpen 2K autós festéket kérjél. Én az érintett részt teljesen lecsiszolnám az alapozóig, utána két réteg szín, majd 2 réteg lakk. Azaz ha például a felsőcső van lepattogva, akkor az egész felsőcsövet letisztítanám az alapozóig, majd mehet a festés.
Ha betartod a dolgokat, akkor teljesen gyári minőségű lesz. Múlt héten festettem vázat telibe, teljesen jó lett. Én Mipa festéket és lakkot vettem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #289225 üzenetére
Na alakul ez. Majd írd meg, hogy milyen a Neat karbon kormány, na meg az AXS. Mondjuk mostmár tényleg nem akarok fejleszteni karbon kormányt.
Hosszabb távot még én sem mentem a Csepellel a vázcsere óta (pedig kedd délelőtt teljesen kész lettem az átszereléssel), de érdekes módon nem ráz annyira, mint a régi Nakamura váz, pedig mindkettő 7005-ös alu ötvözet. A méret az jobb, 5 centivel hosszabb a Woodlands, a honlokcső +1 centivel nagyobb érdekes módon. Azért furcsállom, mert a gyári geo táblázatban 120 mm szerepel, valójában meg 150 mm. Így szerencsére pont elég hosszú volt a teló nyaka (nem kellett vágni, ahogy terveztem) igaz nem kellett egy darab hézagoló sem a stucni alá. [kép] A Funn Stryge most +7°-osan áll, eredetileg nem tudtam, hogy tetszeni fog-e vagy fejjel lefelé lesz. A kormányzásnak jobb a rövidebb stucni (60 mm hosszú, a Merida szár 75 mm volt), meg így kicsit magasabban van a kormány a földtől valamivel.
Én még egyedül a stucnin kívül Funn Descend alsó és felső kormánycsapágyat vettem, maradt az XLC a régi vázban. Egyedül még a noname nyeregcsővet cserélem majd Funn Crossfirere, meg kellene egy normális műanyag láncvédő a váz láncvillájára. Most ideiglenesen egy BBB szövet van odatépőzárazva + 3 kötegelő tartja, mert leesne. A régi vázon egy öntapadós Acor védő volt (piros), de nem vált be, mert elszíneződött a sok olajtól. Igaz felválni nem vált fel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #289250 üzenetére
Van sok olyan Shimano agy amiben a kónusz és a golyók között műanyag adapter/tartó van. Ha az eltörik akkor szívás és láttam már Facebookon, hogy panaszkodtak rá, hogy valamelyikhez nem is lehet kapni sokszor ezt a műanyag vackot.
Kíváncsi leszek később ha lesz tapasztalat, hogy az új iparis Shimano agyak hogyan fogják bírni. Ha beválnak, akkor érdemes lehet venni Shimano agyat.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Nem tudom miért terjedt el a köznyelvben, elvileg mélyhornyú, zárt csapágy. Vagy angolul sealed cartridge, de ott logikusan van elnevezve, a sima cartridge, ami hasonló, csak nem teljesen zárt. Itthon meg "ipari".
Szerk: Kormány csapágy terén ezért vettem Funn Descend csapágyakat (alsó- és a felső csapágyakat külön lehet megvenni), ott megadja a gyártó milyen szanványos méretű csapágy megy bele. Semmi lutri. Érdekes módon az XLC nem adta meg a méretet. Persze jó drágán viszont kínál mellé XLC csapágyakat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #289337 üzenetére
Tényleg hasznos ha van az embernek műhelye. Könnyebb szerelni a kerekeket, ha nem a földön görnyed az ember ahogy én is szoktam.
chubby2o6: A KMC 10 sebességes patentszeme ami többször nyitható, na azt nehéz is összepattintani. Ilyenkor jól jön a párszáz Forintos Risk patentszem-fogó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #289489 üzenetére
Mérd meg, hogy belemegy-e a 27,5" és/vagy a 28"-as kerék. Akkor nagyobb eséllyel tudod eladni. Igaz a sárférő hely kevesebb marad nagyobb kerékkel, de 650b-s kerekekkel nem veszés.
Nagy előny lenne viszont, hogy régóta nézem az aprókon a váz választékot és nagyon ritkán jön szembe karbon váz, túlnyomó része 26"-os közepes méretű alu váz. 29" és 27,5"-os váz nagyon ritka, 28-as cross vagy trekking sem sok van.
A gumi felirat meg soha sem érdekelt merre áll, a forgás iránya legyen jó, az lényegesebb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #289501 üzenetére
Nem tudom mekkora lehet a valóságban, de nekem a Deore M4120 is jóval nagyobbak tűnt az Altus M310 után és valóban nagyobb. A régi '90-es évekbeli váltóknak még nem kellett ekkora nagy fogaskoszorúkat tudni kezelniük, meg nem is volt ennyi sebességes még egyik sem. Más videóban és képen is láttam már, hogy elég magy méretű az elektromos SRAM. Az is csalós a videókon, hogy a legkisebb lánckerékeknél maga alá hajlik szinte a kanál, majdnem vízszintesen áll olyankor (hátrafelé).
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #289510 üzenetére
Itt ez jó kép róla:
chubby2o6: A régi váz még nalam is az ágy alatt várja a sorsát. Jövő héten felrakom apróra, remélem lesz rá igény és nem kell tárolgatni. Az ipari csapágyas XLC kormánycsapágy is még benne van. Van még a szekrényben egy 3x7-es Acera fékváltó is, na azt abszolút nem tudom semmire sem használni, eladni meg nem sok pénzért lehet. Na meg a 720-as alu KLS kormány is megvan még.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz monster95 #289564 üzenetére
Nem normális. Ha szerencséd van be lehet állítani. Ha régi a váltó és keveset vagy egyáltalán nem használtad, akkor lehet össze van rohadva és akkor hiába csavarja az ember a csavarokat rajta, nem állít semmit. Így jártam még régen a Tourney váltóval. Kukáztam is, akkor álltam át ideiglenesen 1x7-re. Utána jött egy ideig az 1x8, majd az 1x10. De valószínűleg a határoló csavaron kell állítani addig, hogy megfelelő távolságra legyen a terelő.
-
Fall-N
veterán
Általában az ilyen állapotban lévő rozsdás vasakat nem érdemes felújítani, mert anyagi csőd. Egyszerűbb venni egy használt de jobb állapotban lévő aluvázas biciklit. Ha a váz és a többi fő rész el van rozsdásodva, akkor a lánc és a hajtás is, a bowdenek, bowdenházak és lehet a váltó is összeállt. Ezeket pótolni többe kerülne, mint amennyit az egész ér. A vázat és a villát rozsdátlanítani sem egyszerű és olcsó, bár ha ennyire mállik szét, akkor nem érdemes foglalkozni vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289666 üzenetére
Szerintem a Loctite menetrögzítő a legjobb megoldás. Most fejből nem mondom meg mi a tipusszáma, de kifejezetten PressFithez ajánlja a gyártó. Jól látod, itt inkább az a fontosabb, hogy ne csússzon meg egymáson a bepréselt műanyag a csapágyfészekben. Kenő szerepe nincsen.
Másik ilyen visszás dolog az a félintegrált kormánycsapágy beütőcsésze zsírzása. Ha acél a váz és vagy a csésze maga, akkor nagyon kevés zsír kell, különben össze fog rozsdásodni. Alu váz esetén ha alu a csésze akkor tilos. Csak szárazon szabad összerakni, különben el fog tudni csúszni a csésze a váz fejcsővében és ki fogja koptatni. A kormánycsapágy is elvileg ugyanúgy préselt, mint a PressFit, így az elv is hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #289730 üzenetére
Bár nem vagyok híve a mobiltelefon kormányra rögzítésének, de ilyenkor megértem, hogy miért használ valaki azt. Jó lenne ha elérnék legalább a Google (offline, letöltött) térkép vagy bármilyen offline térkép szintjét (Here We Go pl.). Ilyenkor kár, hogy erős vas kell az Androidhoz és emiatt fürdött be a Bryton Androidos kerékpár komputere. Pedig mekkora királyság lenne natívan Stravát vagy bármilyen offline navit használni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #289731 üzenetére
A Merida és az XLC bandázsa is jó, azokat is annyiért vettem annó. Nekem nincs koskormányom, de családon belül bevált.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen