Hirdetés
-
Tényleg jön a The Thing: Remastered
gp Egyelőre nem kaptunk megjelenési dátumot, de elvileg még idén megkapjuk az új változatot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #286309 üzenetére
Szerintem is az lenne. Nekem egy két Dangerholm glp tetszik, ahol pár alkatrészen van polírozott alkatrész, de az alap cuccok nem fémszínűek. Például a Tricstuff Piccola fém szinű, így a fékkar és a féktest polírozott alu, meg pár részlet.
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #286375 üzenetére
A legegyszerűbb a féktisztító, miben ragacsot leszed, nem hagy semmilyen nyomot és nem káros a festésre sem. Na meg előbb használ azt ember egy biciklihez ilyen sprayt, mint WD-40-et. Annyira jó a WD-40, hogy semmihez sem jó. Biciklihez sincs semmi keresnivalója.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #286381 üzenetére
Múltkor erről témáztak az emberek a Facebook csoportban, sokan a 622-37es gumira esküsznek. Az alá menni szerintem fölösleges.
Abból is látszik a kategóriák összemosása, hogy a legújabb Merida Silex vázba belemegy a montis 622-50-es gumi is, ami a 29"-2.0", ami már nem "gravel" kategória. Igaz ezzel egyidőben már montin nem ritka a 2,4" - 2,6" szélesség sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #286429 üzenetére
Én írtam, hogy túl vannak építve az olcsóbb bicikliknél, ahol nem számít a váz többletsúlya a tartósság javára. Azért egy átlagos váz tömege lehet simán másfél vagy dupla annyi. Mondjuk ezzel kapcsolatban inkább az alunál gondoltam, de karbonnál is végletekig ki vannak könnyítve.
Mindenesetre kiderül hosszabb távon ha gyenge a váz és másnál is törik. Van egy tippem, hogy sok tesztelő rámegy a témára, hogy náluk mit bír ki a váz.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #286737 üzenetére
Igen kell a hézagoló. Nekem 68 mm széles a csapágyház, így 1 db kell a hajtással ellentétes oldalra, a hajtás oldalra meg 2 db. Valószínűleg ezért kotyog. Nekem semmi bajom vele, mióta összeraktam tavaly azóta jó. Lassan egy éve volt ez.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #286817 üzenetére
Nem hinném, hogy bármi gondot okozna egy vázban a szinterező kemence. Egyrészt alufelniket is ezerszámra porfestenek és nem hinném, hogy ott is előnyös lenne ha deformálódik. Másrészt sok gyártó porfest, például a KTM is régóta, nem a szórópisztolyos festést alkalmazzák.
Viszont ha bele van javítva a vázba, akkor lehet, hogy gondot okozhat, főleg ha nem szakszerű volt a javítás (bár ennek is kis esélyt látok). Ha belegondolunk, akkor az alumíniumot is edzik, így több körben hősokkolják, például a 6061 T6-nál hatszor van edzve. Ha azt kibírja maradandó alakváltozás nélkül, akkor a szinterezés az semmi.
Én inkább a szemcseszórástól ("homokfúvás", azért idézőjelben, mert nem csak kvarchomokkal szórnak) aggódnék, hogy mennyire ért hozzá aki csinálja. Ha túl durva az anyag vagy nagy a nyomás, akkor elvékonyodhat a váz anyaga, ami viszont elég nagy baj. Itt Baján például nem cég csinálja, hanem egy magánember otthon. Egy acél váznál nincs kockázat, de egy modern aluváznál már igen. Ezért gondoltam, hogy lemaratom a régi festést a Kellys vázról, majd felcsiszolom. Sajnos itt a porfestő cég nem csinál szemcseszórást.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #286821 üzenetére
Igen azt is felhasználtam, most beugrott, hogy nem volt egyszerű felrakni a csavarra.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #286833 üzenetére
Én is azt tervezem, hogy kémiailag marom le a festéket itthon, utána megy a festésre. Nincs macera a szállítással a homokfúvóhoz.
Oszi szintéren én is gondolkodtam, csak macera az oda- meg visszaküldés, meg idő. Költségben is több lenne, bár jó áron dolgoznak. A honlapjuk szerint 20ezer Forintért eltávolítják a festéket, kijavítják a hibákat, ha van + a szinterezés. A színátmenetes festés viszont komoly érv lenne mellettük. Facebookon vannak fotók milyen egyedi kinézeteket tudnak a srácok.
A szállítás az belekerülne kábé 10-12 ezerbe.
HEAHEA: A magasságon kívül fontosabb még, hogy mennyire hosszúak a végtagjai. Én például 186 cm vagyok, de hosszúak a karjaim így simán kell a nagyobb váz (meg a minél alacsonyabb kormány ).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #286862 üzenetére
Én a csavarra ráhajtottam az alátéteket előtte, így könnyen be tudtam hajtani a csavart a csőtengelybe. Megvolt a hajtómű szerelése 5 perc alatt, tovább tartott a csapágyfészek kitakarítása féktisztítóval és a régi négyszögletes hajtást leszerelni.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #287029 üzenetére
Igen, oda raktam a két gyűrűt, de nemsokára szedem szét a biciklit, akkor majd berakom a pedálokhoz.
Mivel a használati útmutató nem írt erről semmit, így jobb híján azt hittem oda kellenek.
Szerk.: Itt sincs a két gyűrű a rajzon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #287064 üzenetére
Nekem azért logikátlan, mert már cseréltem pedált és semmilyen nyoma nem volt a hajtókaron, nem maródott be. Más hajtóműnél sem láttam sosem, hogy kellene oda gyűrű.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #287070 üzenetére
Szerelős videóknál akkor rendre kihagyják. Mindenesetre ezen nem múlik, majd odarakom a "rendes helyére".
jjeah: Marad a CNC (drága, kivéve ha van ismerős), vagy a kézzel átrajzolás vastag alu lemezre és a kivágása a formának, felfúrása a lyukakanak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #287073 üzenetére
Értem, hogy benne van a manualban, Funn elég lényegre törőket ad ki, abban meg sincs említve. SRAM meg hope manualt, meg nem töltöttem le, érthető módon, mivel nincs ilyen hajtóművem.
YT szerelés alatt meg azt értem, amikor 0-ról építenek össze bicikliket (pl. Dream Bike by Gee Milner, mtbr csapata stb.), igaz elő vannak készítve a cuccok, lehet be van már téve a gyűrű oda.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #287090 üzenetére
Meg végre beindít egy árversenyt, ha szokásához híven kicsit kevesebbre árazza a Shimano, mint a SRAM. Később meg szépen lejjebb csorog a technika és lesz a GX AXS ellen is valamilyük elérhetőbb áron. Na az még nem most lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #287106 üzenetére
Nem értem miért csináltak Essa családot. Úgy mutatták be a CUES-t, hogy a egyszerűsítik a palettát, hogy HG alatt nem kompatibilisek egymással a különböző sebességes alkatrészcsaládok. Ez CUES alatt meg is oldódott, mert 9-11 sebességig lehet csereberélni az alkatrészeket. Utána jött az XT 12 sebességes LinkGlide változata, az már nem vegyíthető a CUES-szal, mert abból nincs 12s. Lett LG Deore is, ami szintén 12s. Elvikeg ezek a LinkGlide cuccok nem kompatibilisek a HyperGlidedal, egyedül a HG 11 sebességes lánc, amit lehet használni hozzá.
Így most megint bonyolítják a dilgokat, mert ez az Essa megintcsak HG lesz és az elavult Tourney alkatrészekhez lesz jó, amit elvileg ki akarnak vonni a forgalomból. Utána meg jön hozzá pótalkatrész?
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #287112 üzenetére
Nem lehet variálni. Egyedül a HG 11 lánc, amit elvisz a LinkGlide, de közel sem optimális, azaz nem lesz tartós vele. Az első lánctányér abból a szempontból mindegy, hogyha csak 1x a rendszer akkor NarroWide kell, ami jó mindkettőhöz. Két tányérnál már LG lánctányér kell, nem jó a hagyományos. A fogaskoszorúnak a hátsó váltónak és a váltókarnak is mind LinkGlidenak kell lennie. A lánc sem árt ha az, mert teljesen másak a szemek kialakítása.
Patentszemmel nem tudom, hogyan áll a LinkGlide lánc, annyire nem néztem utána, de biztos nem jó a HG cuccokhoz való.
Outihoz biztos nem lesz LinkGlide, oda túl nehéz az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #287140 üzenetére
Valahol érthető, hogy kell a CUES alá is valami, de túl bonyolítják a dolgokat. Ki kellett volna csak vonni az Alivio alatti alkatrészeket a forgalomból és olcsóbban adni a kiforrott Alivio 9s családot. Abból van 3x9 is trekking alá, meg 2x9, esetleg egy új integrált NarroWide 1x hajtóművet kiadtak volna, bár ahhoz jók a meglévők is.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #287179 üzenetére
Itt Baján is van egy biciklis, aki egy tekeréssel 50-100 kilométert megy, heti többször és két Cannondale biciklije van. Van egy karbon fully XC és egy karbon országúti gépe. Egyiknek sincs semmi baja, pedig nem tegnap vette őket. A fullyt viszi a Mecsekbe is, nem vitrin gépek.
De ez is csak egy minta és azokat nem boldogítja akinél meg gondok vannak. Egyébként azért tartják sokan gáznak a váz töréseiket, mert a Cannondale az "innovatív", a "masszív" a "kar vastagságú fejcsapágyakkal" (1,5" - 1,5" nyak) stb. Mégis ellentmond időnként. Nekem ugyanolyan gyártó, méregdrága, saját megoldásokkal. Na azért egy Lefty Ochot elfogadnék szó nélkül.
Közben ma megjött a ProWheel Charm hajtómű, meg a Motsuv lánctányér. Szép, masszív, jó kidolgozású. Adtak mellé lánctányér-csavarokat is. Az integrált középrész szépen forog. Holnap lemérem hány gramm.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #287216 üzenetére
Én is arra gondolnék, hogy eredetileg préselt csapágyas* és át lett adapterezve BSA-ra, ezért látod a menetet. A tengely vastagsága 24 mm, de jó a HollowTech II integrált hajtómű
BB30-hoz is, létezik olyan középrész. A csapágyház szélessége BSA-nál általában 68/73 illetve 83 mm is létezik.*A 86 mm-es csapágyház szélesség az BB86, nem BB30. A specifikáció nem tudom miért BB30-at ad meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #287223 üzenetére
Amit linkeltél abban is látszik, hogy a BB86 és az ennek továbbfejlesztett változata a BB386EVO ami 86 mm széles. A Colnago féle ThreadFit82,5 (külön misét megérne, hogy miért 82,5 a neve, amikor nem annyi, hanem 86 mm ) is annyi, de ezt kizárható, mert nem Colnago országúti vázról van szó.
De valaki írta, hogy szabványon kívüli
valami leheta tengely. Az meg sosem jó, mert nehéz kapni hozzá alkatrészt. De az is egy ellg rossz dolog, hogy minek ennyi fölösleges szabvány, amikor úgyis egy-két szabvány ami mellé beállnak a gyártók, sosem lesz elterjedt az összes. Nekem ez a sok vacak közül a BSA-n kívül a T47, ami szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Méricskélés, ProWheel Claw + Motsuv 36T NarroWide:
középrész:[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #287245 üzenetére
BSA-hoz sem kell négyszögtengely, jól megvagyok a BSA + integrált hajtóművel. Manapság már drágábbnak sem drágább, teljesen fölösleges az elavult technikával fogalkozni. Na meg manapság is jön ki normális váz BSA-val. Nem mindenki erőlteti a PressFitet.
Roland861010: A patak alatt sem megy szét az a teló, ami a linkelt RockRiderben van, ezért nem kell feltétlenül fully. Főleg, hogy ahhoz a keretet fel kéne tolni legalább duplájára.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #287259 üzenetére
Amit te mutattál. [link]
De amit felettem jjeahh linkelt, Rose az is jó.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fattyu #287340 üzenetére
Én sem venném meg. Sajnos az össztelós gépek avulnak el a leghamarabb. Ez meg már nagyon régimódi. Gondolom 26"-os is, azt sem vennék már. A régi Lefty szervize sem lehet olcsó.
Roland861010: Mekkora méretű a váz? Nekem nagyon kicsinek tűnik. Ha nem vagy alacsony, akkor kérdezz rá.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #287363 üzenetére
Nem baj, ideiglenesen jó lesz, hogy erre egyelőre nem kell költeni. Később kap egy normális középrészt.
Ma egy csomó vackot vettem az asszony biciklijére ami nem volt itthon. A helyi boltban kaptam félár alatt az MT200-hoz 2 méter fékcsövet (BBB) (2ezer Ft volt, a neten métere drágább). Sajnos túl rövid a gyári a női váz girbegurba elvezetéséhez. A vázról tegnap és ma is szedem le a festéket, utána kap egy kádas fürdőt és lefestem 2K autófestékkel.
Közben nekem is megjöttek az alkatrészek, vázcsere lesz újra, nagyobbra (jövő héten jön meg), ami már nem 26"-os lesz. Sárgának sárga marad, de "elavult" marad abból a szempontból, hogy non-boost és nem átütős. Viszont ez 700C-s sportos cross trekking váz (papíron), gyakorlatilag meg ugyanaz, mint az MTB váz miliméterre. A 27,5" x 2,0" gumim az pont megfelel a 28" x 37C-nek, ami a gyári kerékmérete. Rendeltem hozzá Funn Descent ZS 44/28.6 felső- és ZS 44/30-as ipari csapágyas kormánycsapágyat (azaz 1 1/8"), az XLC tartalékba lesz. Jött mellé egy narancs FUNN Stryge 60 mm +/-7°-os stucni, ami lefelé lesz fordítva szigorúan. Rövidebb stucni kell a mostani helyett, mert a váz +5 centivel hosszabb felsőcsövű, ami kell is. A villából még vágnom is kell, mert az új váz homlokcsöve/nyakcsöve két centivel rövidebb (14 vs 12 cm).
Régi váz megy majd apróra, remélem nem a ruhás szekrényben fog lakni.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #287421 üzenetére
Az ismerős nyugodtan írjuk le, egy idióta! Minek ugrálgat más biciklijével? Azt sem értem, miért kéne ráhagyni a dolgot. Igenis ő vágta tönkre, az lenne a minimum, hogy állná a javítási költséget.
De arcitec írta jól le, vannak dolgok, amiket nem adunk kölcsön.
ReFleXx: Na ilyen barát inkább nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Nincs a SunTourral semmi baj, csak nem az alap XCT/XCM/XCR villákat kell megvenni. Én meg vagyok elégedve az NCX-D Air-rel, ez a Rock Shox Paragon alternatívája. Én még 47ezer Forintért vettem, itthon már 120ezer Ft, ami vicc. Igaz a Paragon sem olcsóbb.
De a montis villáik is jók, az Auron, Durolux stb.
Abban viszont nem értek egyet, hogy egy "jóbarát" ilyet tegyen. Pont ha kölcsönad valaki nekem valamit, akkor jobban vigyázok rá, mint a sajátomra. De a saját bicikimen sem ugrálgatok, mert idiótaság. Annyi gerinc pont levetett villa benne, hogy kifizeti majd a javítás díját, nem elsumákolni. A Lockout meg nyitott állapotban van nálam mindig, akkor aktiválom csak ha emelkedőn mászok. Utána kikapcsolom.
Roland861010: Szerintem felejtsd el a 26-os kerekeket. Nem lehet vele haladni és elavult. Ha nem akarsz 29-es kerekeket, akkor inkább cross trekking 28"-al vagy 27,5", még az is jobb. Nem véletlenül van ennyi eladó 26-os bicikli. Mindenki próbál szabadulni tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #287453 üzenetére
Fú az elég gáz. Nekem is kellene már pár fogat pótolni (sajnos rossz fog genetikám van), de ettől fék mindenki. Kifizet az ember egy vagyont és nem bírja a szervezet. Elvileg a titán helyett ilyenkor a kerámia (cirkon) műcsonk ami beválhat. Van róla leírás, állítólag jobban be tudja fogadni a szervezet.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #287470 üzenetére
Igen, ha elfertőződik és megtelepednek rajta a bacik, akkor begyullad és kilöki a szervezet. Ezért jobb állítólag a cirkon, mert sima a felülete és azon nem tudnak megtelepedni. Csak sajnos drágább, igaz nem sokkal. Én még gyűjthetek egy valag pénzt, legalább 4 db rágófog és egy első fog (? még nem biztos, hogy nem lehet megmenteni) kell, aminek darabja itt vidéken 165-200 ezer Ft.
Viszont szerencse, hogy garanciális a dolog. Ismerősömnek alul - felül elhen elgennyesedtek az implantok, (kábé 6 fogról van szó - 4 implant), ki kellett szedni mind és újra csinálni. Lesz vagy 1,2 millió, főleg a csontpótlás, ami drága. Igaz ez még nem számít "drágának". Nost egy fél évig fogatlan szegény, annyi idő kell a csontosodáshoz legalább.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #287466 üzenetére
Közben feldobta újra a Facebook reklám. Ez a Decathlon Explorer 500 miért nem jó például? Egyedüli gyengepontja az XCM teló, de azt lehet cserélni használt levegős telóra vagy merev villára. [link]
Ennek legalább modernebb a vázgeometriája. Egyedüli szépséghiba a "hasán" elvezetett kábelek a műanyag alatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #287493 üzenetére
Miért ne lenne jó? A váltás microSHIFT, de teszi a dolgát. Egyedül a teleszkóp ami alap, de lehet idővel cserélni. Viszont sokkal korszerűbb a váz és az egész biciki, mint a régi, lerúgott 26-osok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #287552 üzenetére
Rosszul van beállítva a váltó valószínűleg. Vagy megtanulod beállítani (YouTube jó segítség) vagy elviszed addig beállításra még jó nem lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #287682 üzenetére
Nekem nincs különösebb bajom a 29-es kerekkel, csak feleslegesnek érzem csak városba. Így maradt lehetőségnek a 28"-as vagy 27,5-ös kerék. Utóbbi lett, de a táblázat szerint a 2" széles 27,5-ös kerék is ugyanolyan átmérőjű, mint az átlag trekking 28"x37C kerék. Most én cross trekking vázat vettem, de miliméterre megegyezik a 27,5"-ös vázzal. Itt a szín döntött meg a tárcsafék felfogatás (alul vezethető el és a hátsó háromszögben van). 29-es bicikli nincs tervben a jövőben sem nekem. Akkor maximum ha elköltöznék valami olyan helyre ahol normális terep van, nem homok és agyag.
-
Fall-N
veterán
Legalább volt időtök írni, én ma lettem kész a váz kézi csiszolásával. Na hát soha többet.
Ha nem kellene SOS az asszony születésnapjára kész lennem (15.-ére péntekre), ment volna szemcseszórásra. Már csak 2K autófestékért kell elmennem meg alapozó, lakk és mehet a fújás. A szerelés már gyerekjáték lesz, kedden megjön pár apró kacat, addig villa nélkül összerakom, hátsó váltó is mehet majd fel. Másik kisebb szivatós szerelés, az a hidraulikus fék fékcső-hosszabbítása lesz. De azt valószínűleg fellógatom és úgy légtelenítem, úgy nem tud megrekedni buborék benne.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #287930 üzenetére
Na ezért szerelem én magam egyedül a biciklimet. Így elkerülhetők az ilyen dolgok. Hiába ismerné el a szerviz, attól a karc még ott marad. Javítani nagyon nehéz lenne, ezért egy jól működő fékkart cserélni meg majdnem hogy pazarlás. A karc viszont bosszantja az embert.
Esetleg ha találsz javító filcet, amiben rendes festék van, meg lehet próbálni kijavítani, utána egy kis polír és nem látszana. Csak baromi kicsi felület, nehéz hozzáférni.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #287977 üzenetére
M5-ből kettő van a csomagban, élőben kiderül melyik jó hozzá. Majd nemsokára én is felavatom a légtelenítő szettet, mert meg kell majd hosszabbítani a fékcsövet. Egyelőre még nem tartok ott, tegnap és ma reggel még az alapozót fújtam fel a nyers alu vázra. Holnap megy rá a szín és lakk, utána egy nap múlva már rakom is össze a biciklit. Mipa 2K alapozót, 2K kikevert színt és lakkot vettem.
-
Fall-N
veterán
Ma meglett a festés. Mehet majd a szerelés végre.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen