- iPhone topik
- Mobil flották
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #273870 üzenetére
Elvileg fél centi a clearance, ami a minimum. Szerintem csak az agyagos sár ami le tudja teljesen bénítani a kerekeket, abban van régről tapasztalatom. Sima sért lehúzza a villa.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #273884 üzenetére
Nekem a Conti DoubleFighter II gumik most bizonyítottak. Ma enyhe jeges úton mentem, tök stabilan ment, nem akart kicsúszni. Az egész út a beton és az aszfalt is csillogott.
De mentem vele felhőszakadásban is, ahol felniig elmerültek a kerekek. Másnap ment is a karbantartás.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #273899 üzenetére
Szerintem azóta változtattak a keveréken, ami az árán is mutatkozik. Valamennyire érzékeny vagyok a gumira én is, szerintem a mostani nem rossz.
A teló hasonló nekem is, csak NCX D Air RL (az E az ebike ready), és 29"/28"-os, így bőven van hely a híd és a 27,5"-os gumi között. Nekem a 26"-os váz lehetett volna a szűk keresztmetszet, de bőven van 10 mm hely, így nincs gond.
Ez az 5 mm meg ajánlás, sok szaki mondja YT videókban, persze a 10 mm ideálisabb. A Suntour amúgy is óvatosabb, mert elvileg maximum 50 mm széles, azaz 2" széles gumikat ajánl, ami nekem épp most is van, mégis elférne benne simán a 2,2"-os is. Durva sarazásnál, ami nem trekking már, oda tényleg jobb a 10+ mm.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #273900 üzenetére
Szerintem a fék, mint biztonsági alkatrész miatt, nem nagyon fogja egy gyártó sem bevállalni, mert ha bármi miatt lemerül, elromlik az akku, akkor nincs megállás. A hidraulikus tárcsafék még mindig a legjobb megoldás. Azért fékcső szakadás nem nagyon szokott lenni, főleg ha a vázban fut. És
Hasaggymeg: így van. Ha eddig azt hitted (fórumozás előtt), hogy elégedett vagy a biciklivel, akkor csak voltál. Majd pár
százezertízezer Ft után.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #273963 üzenetére
Nem, simán odaadom annyiért. Nehéz manapság bármit eladni, én csak örülnék ha valaki használná is.
Gondoltam jó lesz asszonynak, de őt nem érdeklik az ilyen dolgok, így régóta nem volt használva. Hirdetni sem hirdetem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #273969 üzenetére
Azért a Lefty féllábas telójuk egy műszaki csúcs, ez vitathatatlan. Az ára is ezt tükrözi.
Sajnos abban igazad van, hogy attól még, hogy drága valami nem feltétlenül jobb. De ez fordítva is igaz. Kis gyártók olcsóbb dolgai is lehetnek jók. Lásd bevált kínai cuccok.
Rodzser Mór: persze gondolod át. Ha kell írj rám privátban. Ha nem akkor Kro-nak írok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Más: meglepődtem ma és az elmúlt hónapban. Ma egy idősebb férfi (Tesco parkolónál), pár hete egy fiatal srác dicsérte meg a biciklim. Csak jót tett a nagyobb kerékre csere. Mondjuk volt meglepődés, amikor kérdezték, hogy mennyibe került végül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #273995 üzenetére
Nekem a párom annyira nem ért az egészhez, hogy észre sem vette, hogy az egész bicikli kicserélődött. Mondjuk nekünk nem kell egymástól engedélyt kérni, ha veszünk magunknak valamit.
Egyedül az új nagyobb kerekeket vette észre.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #274025 üzenetére
Így igaz. Én is alulról építkeztem. Tourneyről kezdtem, majd lett Altus, most Deore 10s. Zongorázni lehet a különbséget. Az Altus szerintem alap lötyögésre már elfogadható, de azért a Deore már egy műszer hozzá képest. Szépen hangtalanul vált, terhelés alatt is szépen rakja a láncot, nem hangoskodik közben. Bár kímélem a technikát, így nagyon ritkán váltok terhelés alatt.
Ugyanúgy a négyszögletű tengelyes hajtás után az integrált és a tripla hajtás után a normális 1x hajtás is nagy előrelépés, V-fék után a hidraulikus tárcsafék. Na meg persze a rugós, nehezék "teló" után a levegős is. Nekem mondjuk pozitív előrelépés a váz anyaga is, acél után az alu, na meg főleg a karbon, bár az nekem nincs, csak kipróbáltam.
De ha úgy veszünk irigylem azt aki igénytelen és nem szereti a jobb dolgokat. Jóval olcsóbban kijön neki a gép.
Más: fake cuccok Aliról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274056 üzenetére
Nem, ő is sokat költött novemberben, sőt. 140ezer Ft-ot, pár szőnyeg + kettes ülő (ez volt 95e akcióban) + dohányzó asztal. Na jó, ő kapott 13. havi fizut, én csak egy 10ezres karácsonyi kajajegyet. Nekem a komplett kerék kijött olyan 85 körül.
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #274075 üzenetére
Ez régen volt így. Most default 29" és ritkábban 27,5". 26"-os biciklit újan már csak gyerekbicikli kategóriában kapsz, meg a libakergetők azok még (Koliken, Cruiser borzalmak konkrétan).
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #274115 üzenetére
Nekem is szimpatikus az iGPSPORT, azonos kategóriában olcsóbb is a Brytonnál. Bár nekem semmi bajom nem volt soha a 320-szal, igaz térkép és csiganyálas navigáció sincs benne,így lehet kimaradok a sarokpontjaiból a dolgoknak. Viszont az Active alkalmazással és a szinkronnal sem volt semmi bajom.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274134 üzenetére
Én is erre jutottam. A fék beállítása a legkevesebb, általában lelazítom a féktest csavarjait, behúzom a fékkart és már a helyén is van, lehet meghúzni a csavarokat.
Közben ma megjött a Cateye lámpához a GoPro adapter, így a komputer konzolról lóg le a lámpa. Sokkal jobb, nincs végre a kormányon. Mellé rendeltem egy Sigma Nugget II hátsó lámpát [link] , sokkal jobban tetszik a Velotechnél.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #274136 üzenetére
Én szerencsére sötétben ritkábban tekerek, általában munkába menet szoktam hajnalban, meg este ha délutános vagyok. A munkahely meg a komputer szerint 780-800 méterre van, így gyorsan hazaérek. 😁
Persze van, hogy asszonnyal elmegyünk valahová boltba, de az is maximum fél, háromnegyed óra, oda-vissza. Egyedül tekerni meg világosban szoktam. Erre bőven elég lesz, gyanítom, hogy a Velotech sem volt jobb ilyen téren. Fényereje is nagyobb.
Csak azért untam meg a Velotech lámpát, mert nem jelzi, hogy merül, így akkor jövök rá, hogy lemerült, ha fel akarnám kapcsolni és nem tudom. Így viszont elég veszélyes sötétben hátsó lámpa nélkül. Sigmán legalább van visszajelzés, hogy tölteni kell. Ha kibír így egy-másfél hetet, nekem már bőven jó.
Néztem Cateye lámpát is hátra, de az legalább dupla áron lett volna. Ha nagyon nem válik be a Sigma, akkor maximum veszek egy 200 lumenes Cateye hátsó lámpát.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Bicikli vásárláskor nem érdemes azon agyalni, hogy mennyiért lehet eladni. Ha már ez felmerül, akkor (jó állapotú, alig) használtat kell venni, amin már bukott az első vásárló (ugyanez autóknál is). Általában pár évre legalább vesz az ember biciklit, így az értéktartás kevésbé fontos. Meg használati cikkeknél badarság értéktartásról beszélni, mert csak bukik rajta az ember. Főleg hogy használat alatti kopó alkatrészekkel van tele, amiknek a cseréje is plusz költség. Nem olyan mint egy átlagos műszaki cikk, aminek az állaga nem romlik tartósan sem.
Viszont ahogy látjuk a használt vásárlás nagyon limitálja a lehetőséget, ha nem átlagos méretű az ember, mint Dark Archon esetében. Hiába tele a használt piac M és L-es biciklikkel, ha neki XS vagy S kell. Amikor egy adott bicikli nem elérhető, akkor a gyártó van helyzeti előnyben, mert adhatja drágán a bicikli, mert hiánycikk. Főleg ha a konkurens gyártók még drágábbak is. Ezért sem számíthat senki hatalmas árelőnyre. Lásd itthon, sincs olyan hú de nagy leárazás, mint kint. Sőt itthon még drágulás is lehet simán a Forint kedvezőtlen változása miatt.
Egyébként rengeteg kiváló használt bicikli van nagyon jó áron. Outikat nem követem, de MTB-kből elég jó kínálat van Facebookon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #274262 üzenetére
Ne azt vegyél, hanem FUNN hajtóművet ha fontos a súly [link]. Nekem is a Solo Comp van, kicsivel több, mint 700g (pontosan 667g + 52g = 719g a legnagyobb 36T NarroWide tányérral, ha kisebb a tányér, akkor nyersz még +5, +10 grammot ).
Könnyű, merev, jó minőségű és a gyártó akár DH-ra is ajánlja, így ha azt kibírja akkor mindent. Eredetileg nekem is Shimano Deore M5100 volt tervben, de jobb a Funn. Árban sem drágább. Viszont fordítva, ha hasonló tömegű XT-t akarjál az jóval többe kerülne.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
Szerintem a kábelvezetők a legjobbak. [link] Ez bepattintós fajta a legjobb, ilyet használtam régebben. Fillérekért kapni Alin, nem ezt a BBB-t kell megvenni. Nekem Spyral "márkájú" van, ami ugyanúgy kínai.
Hasaggymeg: Elsőre valami 885 grammot írt, mostmár látom a 600 pár garmmot. Azzal hellyel - közzel pariban vannak, mert ezek átlag értékek, amit a Funn is megad, lehet +/- eltérés. Egyébként a FUNN minőségi darab élőben, semmi szégyenkeznivalója nincs a Shimi mellett. Itthon kevésbé népszerű, csak extrém ágon ismert inkább. A többi cuccok is igazi minőségi darab.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #274314 üzenetére
Én vettem egy kis tégely 100 grammos Shimano Premium Grease-t (az a klasszikus zöld zsír, amit a Shimano használ az alkatrészeken), azt használom mindenre, főleg az összeszerelésre. De ugyanúgy jó a Motorex általános kenőzsírja is. 100 gramm sokáig elég, elég sokat használtam már és több, mint fele még megvan. Pedig az egész biciklit ezzel raktam össze. Többször , mert közben jöttek-mentek az alkatrészek.
Vettem előtte valami olcsó cseh szerelőzsírt, de túl sűrű volt, így nem vált be (leesik a csavarról, olyan sűrű ). Lehet kónuszos csapágyakba jó lett volna, de az már nincs egy sem a biciklimen.
Oktaan: Én is saját bőrömön tapasztaltam, hogy a KMC jó Shimano lánchoz, a SunRace viszont nem, nem egyforma furcsa mód a lánccal és ugrott. Sajnos vagy nem sajnos 10 sebességes Shimano patentszem nem létezik, így marad a KMC. Én többször bonthatót vettem, mert szerintem semmi értelme az egyszer használatos fajtának. Bármikor le kell venni a láncot, akkor rögtön vegyek újat.
Ringman: Shimano lánc mellé szerintem a KMC, ami 100 % hogy jó. Mondjuk nem csoda, a Deore szint alatti láncokat, mind ők gyártják a Shimanonak. Ahogy írtam SunRace csak a saját láncával jó, amit nem gondoltam volna. Connex is jó lehet, de nem tudom Shimano lánccal jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #274344 üzenetére
Én mióta személyesen is ki tudtam próbálni ismerős boltjában azóta Fidlock rendszerű kulacstartót (MonkeyLink) [link] fogok szerezni. Hatalmas előnye, hogy mágnes húzza a helyére és oldalra kell kifordítani a kulacsot, így bármilyen szűk vázhelyen elfér, nem karistolja össze a kulacsot. Az is bónusz nekem, hogyha nincs a kulacs a tartóban, akkor szinte nem is látszik a tartó, mert egy lapos valami. Kicsit borsos ára van (tartó+ kulacs kábé 15ezer), de megéri szerintem.
Alapból a kulacsra van szerelve a mágneses adapter, de lehet kapni univerzális adaptert, így bármilyen kulacsra, termoszra rá lehet tenni, ami ugyanúgy működik a Fidlock zárral.
Egyedül az a hátránya, hogy alap kiszerelés az csak az áttetsző szürke, semmilyen más szín nem elérhető.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Na annyit volt téma az egyedi bicikli építés, hogy csináltam egy Excel táblázatot, kíváncsi voltam mennyibe fájt. Az apró kiegészítők nélkül 306.705 Ft-ra jött ki a bicikli. Az A2Z cuccok még kb. 20 körül jöttek ki, így szerintem nem lett rossz áron a bicikli. Természetesen nem számoltam a mellékvágányokat, amiket idő közben jobbra cseréltem (KLS kormány, Altus váltó és kar, régi 26-os kerekek stb.).
Szerintem egy 1x10-es Deore hajtású, integrált hajtóműves 27,5"-ös gépért nem rossz ár. Ha van rá igény akkor megosztom a PDF-et.
Alkatrészlista:
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #274358 üzenetére
Ha megnézem, nekem ezek nem jobbak, mert ezekben eleve a kerekek kónuszos - golyós, olcsó Shimano agyasak, meg a fék is Tektro a Shimanoval szemben. Így szerintem még mindig jól jöttem ki. Ha esetleg vettem volna egy 29-es vázat és a kerék is 29 lett volna (azonos áron) akkor sem lett volna sokkal drágább, maximum még +50ezer Ft, de nem akartam 29"-t.
-
Fall-N
veterán
Közben sajnos egy kis negatív tapasztalat. Kro fórumtársnak feladtam Packetával a Bryton komputert és sajnos betört kijelzővel kapta meg. Én így nem ajánlom nektek, mint csomagküldő szolgálat. Eddig rengeteg csomagot adtam fel és kaptam meg FoxPosttal, soha nem volt semmi gond velük. Tanulság, hogy videóra kell venni, ahogy sértetlenül becsomagolja az ember a küldeményt.
-
Fall-N
veterán
Igen a sárga bringa. Azért számoltam össze, mert kíváncsi voltam mennyivel többe került (volna) mintha egybe vettem volna hasonlót. Hát nem lett drága, sőt. Az meg pénzben nem mérhető, hogy tényleg olyan az utolsó csavarig, amilyet én szerettem volna.
Szerintem neked még ennyibe sem kerülne ha kicsit fejlesztesz, így jobban megéri pár dolgot cserélni, mint egy komplett új bicikli.
Hasaggymeg: Ezért lepődtem meg én is. Olyan mintha ráejtettek volna egy nehezebb másik csomagot.
Dark Archon: Ha visszagondolok, akkor az ebike és a BikePro sem viszi túlzásba a csomagolást, mégis az összes alkatrész sérülésmentesen jött meg. Még a dobozon sincs a legkisebb nyúzás. GLS szintén. Packeta a szar.
mauimagic: Eladásakor csak bukik az ember, így az nem ellenérv.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #274383 üzenetére
Nekem tételesen, így fest, mind hazai beszerezés, egyedül a teló jött Szlovákiából:
A váltóhoz való bowdenezés, azért 0, mert a Deore kar mellé adták. A Funn középrész szintén a hajtómű tartozéka volt. A nyeregcső az az előző biciklimhez adta az ismerős, nem került pénzbe.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274440 üzenetére
Én is meglepődtem, hogy adnak az M4100 mellé SP41-es fekete bowdenházat, kupakokat, bowdenvéget. Azért is ilyen nagy a doboz. [link]
-
Fall-N
veterán
válasz wolfman #274450 üzenetére
Attól függ, hogy lehet-e bontani a fékkart. Ha nem, vagy olyan speciális alakú a tömítés, akkor nem fog tudni segíteni senki.
Szerintem fordítva közelítsd meg a dolgot. Ki kéne deríteni, hogy melyik másik fékkar amivel működne a féktest. Itt a hidraulikus fékvezeték átmérője az egyik kompatibilitási tényező, meg hogy mennyi olajat kell megmozgatni a karnak. Az is lehet, hogy Tektro, Magukra vagy másik Shimano fékkar amivel tökéletesen működne. Lásd Shimano kar és Magura féktest, amit előszeretettel kombinálnak, "Shigura". De láttam Magura féknyerget Tektro fékkaral vegyiteni. Ha tippelnem kéne akkor valamelyik ServoWave nélküli Shimano jó lesz hozzá.
De először a féknyerget kéne rendbe hozni, mert ha az továbbra is ereszt és nem találsz hozzá tömítést, akkor kár a fékkarral foglalkozni, akkor tényleg kuka az egész.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274446 üzenetére
Altus mellé én sem kaptam, azt hittem nem is adnak semelyikhez sem. Deore meg gondoltam egy magasabb szint, így ad mellé a Shimano, nehogy valami rossz minőségű bowdenezés miatt legyen rossz a váltási élmény. Kíváncsi lennék, hogy SLX, XT mellé is adnak?
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #274454 üzenetére
Nem vagy sznob, sajnos amit egy átlag keresetű magyar ember meg tud engedni magának, az egy orosz rulett. A 400-800ezer körüli kategóriában, ami a legnépszerűbb itthon, csak levedlett roncsok vannak, amik állandóan szerelőnél vannak kisebb-nagyobb hibákkal. Nem kell 20 évesnek lenni, anyósom 2009-es Corsáján is jönnek elő a motorikus gondok. Ők újan vették, így első tulajdonos. Hiába vigyázott rá, ez a széria nem volt a legjobb (enyhén szólva) és ennyi idősen már jönnek a gondok.
Többek között ezért sincs autóm, de nem is hiányzik, hogy állandóan költsek valamire (inkább biciklire költöttem ), amire igazán nincs szükségem. Amikor jól jönne az autó az ritka (nagy tárgyak hazavitele). Összességében olcsóbb a házhozszállítás, mint egy autó éves fenntartása.
Persze vannak olyan autók, amik jobban bírják, csak az összeg amibe belefér, azok is már olyan idősek, hogy érik a nagygenerál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #274460 üzenetére
A régi Swift tényleg jó, csak akinek van gyereke élből nem jó, mert "túl kicsi" az autó, ezért általában nagyobb autót akar mindenki venni. Na meg a Suzuki nem jó státusszimbólum az a másik oka. Amúgy ültem 4 ajtós régi Swiftbe és el lehet férni benne és tényleg jó értelemben véve igénytelen autó.
Lacerta: Ezért építek én is mindig. Nem akarok és tudok egyszerre két havi fizetést kiadni, így apránként eloszlik. Bár most hogy kiszámoltam, a mellékvágányokat nem számolva kevesebb, mint másfél fizetésből kijött a bicikli. Ismerős is mutatott tök jó Cube biciklit, kedvezményt is adott volna, így lett volna 400ezer. Mondtam neki, hogy mire ezt-azt kicserélnék, hogy nekem tetszen, már lenne az 500 is. Főleg a 3x10-es hajtás nem tetszett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274723 üzenetére
Én azért rendelnék mellé egy DT vagy Mavic szettet. Amúgy is olcsóbban szerezte meg a biciklit.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #274767 üzenetére
Ne is mond. A ruhászekrényben dekkol a két 26-os kerék, gumistól, mindenestől, mert nehéz eladni. Lehet fel kéne rakni apróra, mert nem fog elmenni olyan gyorsan sajnos.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Én múlt hét előtti héten kedden elég erősen meghúztam a derekam, így lesérült rendesen. Természetesen a munkahelyen a világ összes áruja jött, így pakolhattam sérülten. Egy hét után kértem rá gyógyszert, mert így nem javult. Egy hete szedem kábé a gyógyszert, tök jól helyrehozta. Viszont, ami a lényeg, az előredőlt testhelyzetet simán bírtam még így is, így tudtam biciklizni. Ezért elég erősen anatómia függő, hogy ki mennyire bírja a sportosabb testhelyzet. Persze az edzőterem az elmarad egy ideig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Polar mirage kerékpár eladó olvass!!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Braun Series 5 EasyClean 50-W1000s nedves/száraz villanyborotva
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs