- Mobil flották
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
Hirdetés
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
GRAVEN - Befutottak a PS5 és Xbox Series X/S verziók
gp A tervek szerint PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megkapjuk idén a teljes kiadást egy későbbi időpontban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZavaBalazs
őstag
válasz MPowerPH #256220 üzenetére
sok különbséget nem látok a bicikli, meg az utcán tartott bevásárlókocsi közt ilyen szempontból, max a láncot (de fulton waxol, külsősként kérdezem, hogy az tisztább megoldás, nem? )
szerintem tök érthető, hogy egy 200 kilométeres körre nem visz magával lakatot, aztán vészhelyzetet így tud csak megoldani. lehet, hogy csak egy csepel landrider, de én se hagynám kinn lezáratlanul.[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ReFleXx
addikt
válasz MPowerPH #257887 üzenetére
+andrisbandi & Hasaggymeg
danke, vettem egy menetrogzitot, azt neki esek. volt itthon loctite 542 ami lehet h jo lett volna, igaz az inkabb menettomito hidraulikahoz, de ir finommenetet is es kozepes szilardsagu az is
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
nagyúr
válasz MPowerPH #259377 üzenetére
nem az eleve hülyék hülyülnek meg, hanem azok közül is sokan, akik elvileg nem azok. de a tévében bemondták, a haveri közeg meg bíztatja, hogy lehet inni két sört, szóval az az öt sör, meg a három kilépő feles biztosan nem árthat neki, mert ő bírja.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
robee19
tag
válasz MPowerPH #259619 üzenetére
Kipróbálom majd szorosabban. A számok annyira nem érdekelnek, hobby bringás vagyok, ellenben 2-es diabos sajnos, így kicsit azért kell figyelgetnem.
Maximum1: azért a mellkaspántnál még mindig kisebb felületen.
Akartam is kérdezni: van köztünk más aki cukorbeteg? Mit eszik hosszabb többórás tekerés közben?
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #260177 üzenetére
Most jöttem vissza a strandról. A parkolóban ha szerencsénk van szokott lenni 1-2 szabad hely a 100-ból, most ennyi autó állt ott összesen. A parton holland fiatal csapat, pár másik család, a vízben kevesen, oké nem volt 25 fokos, csak 23, a levegő meg 29, szóval nem volt hideg. A tavaly még 500 Ft-os főtt kukorica most 800 Ft. Hogy is van a mondás, előre megyünk nem hátra?
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #270645 üzenetére
az elsőhöz körmös biciklikulcs kell, régi cuccokon divat.
a másodiknál egy rugót kell lepattintani, hogy a lánckereket levedd, de a kónuszokhoz talán anélkül is odaférsz, nekem kónuszosnak tűnik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #270645 üzenetére
Elhiszem, hogy elment a kedved tőle, én az összes régi technikát utálom szerelni (négyszögtengelyes cuccok, menetes kormány, régi kónuszos/kontrás kerekek, V-fék stb.). Manapság sokszor olyan hitvány minőségűekma V-fékek is, hogy szenvedés beállítani, amikor a régi Shimano V-féket könnyen be lehetett.
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #274788 üzenetére
Mennyit szánsz rá? Gondolom akkor már karbon és tárcsafékes legyen A magasság itt is, mint az AM-nél csak az érem egyik oldala, a másikon ott van a belsőlábhossz Amúgy leginkább a virtuális felsővázcső hossz amit nézni kell, mert a nyeregvázcső hossz erősen függ, hogy milyen bicajról van szó. Pl. Az én bicajomnak 560mm-es a nyeregvazcsöve, ellenben a virtuális felsővázcső hossz meg 554 mm, mert ez egy cyclocross bicaj. De mivel most kezded az ismerkedést, mindenképpen endurance geo-s bringát néznék, hogy ne legyél annyira döntött pózban. Amúgy ekkora magassághoz általában 530mm körüli virtuális felsővázcső hossz lehet jó. Nyeregvazcsőben általában 490-510mm között vannak az endurance geo-s gépek ekkora méretben.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Ha megfogadsz egy tanácsot, akkor 3 (4) dolgot mérj le.
1) Magasság: mezítláb fal mellett, rendesen kihúzva magad, segít, ha egy könyvet teszel a falnak, aminek az egyik oldala a falon, a másik fejed tetején, aztán jelölés és mérés.
2) Átlépő: szintén a falnál állva mezítláb tegyél egy vastagabb könyvet a lábaid közé, és told fel ütközésig, hiszen a nyeregben ülve is azon van a súlyod. A jelölés a könyv teteje.
3) Karhossz: kitapintod a vállcsontod, és laza, leengedett kézzel onnan a csuklódig, ezt célszerűbb inkább szalaggal mérni. Ugyanerre mások azt mondják, hogy 90 fokban hajlított könyökkel két részletben a vállcsonttól a könyökig és a könyöktől a csuklóig. Nagy különbség nem lesz így sem, plusz fél centi.
4) Kartávolság: két oldalra kinyújtod a karod teljesen, és ujjvégtől ujjvégig leméred. Ez azért egy jó indikátor, mert ha ez a méret nagyobb, mint a testmagasságod (vagyis az arány 1-nél nagyobb), akkor majomalkat vagy (mint én). Hegymászóknál és bizonyos sportoknál ez előny.
A 3-4 azért kell, mert általában a hosszabb kezűeknél, ha pont két méret közé esel, célszerűbb a nagyobb bringaméretet választani, mert úgy is eléred a kormányt.
Ezekből az adatokból meg tudod határozni a vázméretet. A legtöbb oldal csak magasságot és átlépőt kér, de van, ami a karhosszal is számol.
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #274793 üzenetére
Megvan a tárcsa és a felnifék maga-maga előnye, de azért általában a tárcsa felé billen a méreg nyelve. Ellenben a használt piacon a felnifékes, karbon országútiknak sokkal lejjebb van az ára Érdemes belépni facebook-on a használt országúti adásvételi csoportba, szoktak fent lenni jó deal-ek, főleg felnifékes verzióból
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #274788 üzenetére
Inkább 53 lesz az a méret, de 52-54 között bármi lehet, gyártótól, geotól függően. Mindenképpen ki kell próbálni. Endu/Race nálad szerintem mindegy,y én inkább a race felé hajlanék, elég fitt vagy hozzá, és jobban megy. Endurance inkább olyan graveles, túrázgatós dolog. De amúgy nagy különbséget ne várj a két geótól, nem is mindig disztingválja őket a gyártó sem. Keretet kell meghatározni, meg egy alsó igényszintet, aztán ha szerencséd van nem igazítani kell a dolgon, hanem megvenni, ami épp akciós, és a legjobban belefér a kettő halmazába. Ja, meg amelyiknek tetszik a színe.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Én múlt hét előtti héten kedden elég erősen meghúztam a derekam, így lesérült rendesen. Természetesen a munkahelyen a világ összes áruja jött, így pakolhattam sérülten. Egy hét után kértem rá gyógyszert, mert így nem javult. Egy hete szedem kábé a gyógyszert, tök jól helyrehozta. Viszont, ami a lényeg, az előredőlt testhelyzetet simán bírtam még így is, így tudtam biciklizni. Ezért elég erősen anatómia függő, hogy ki mennyire bírja a sportosabb testhelyzet. Persze az edzőterem az elmarad egy ideig.
-
itouchfan
senior tag
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Én a te múltaddal, lehetőségeiddel valami ilyesmit néznék: [link] Méret jó kell hogy legyen, sportos endurance geós, viszonylag könnyű és szerintem jó felszereltségű bringa, a kereskedőt is ismerem, tényleg korrekt társaság, mehetsz hosszabb próbakört is (legalábbis én mehettem).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #274826 üzenetére
Az nagyon jó. Mondanám hogy egy magasság meg belső lábhossz jó kiinduló pont, de nem hiszem hogy geóval bármi gondod lesz, ha a gyártói ajánlás alapján választol magasságodhoz vázatméretet.
Azt kell eldönteni mennyire akarsz sportosat, viszonyítási alapod már van, ahogy olvastam volt/van országútid. Illetve próbáltad a race geót (kényelmesnek érezted - mondjuk a (meddig próbáltad is érdekes lehet, mert nem mind1 hogy 5 percre, vagy pár órára volt kényelmes).[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #274859 üzenetére
szerintem a legfontosabb tt, neked XS vagy S kell, magasságod alapján szerintem XS.
másodiknak a stack, azon nem sokat tudsz változtatni, de a te hajlékonyságoddal az nem lesz annyira problémás,
reachen többet tudsz állítani, de azt nehezebben is tolerálja az ember, ha túl sok.de jó lenne hozzá tudni a stucnihosszat is, mert S-nél a 390-es reach nem kevés azért.
+ standover height hogy ne verd be a tököd.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #274862 üzenetére
nem tudom milyen hosszú a kormány reache, de lehet hogy neked ez rövid lenne (bár 10-15 mm-t azért lehet nyerni stucnicserével), ill. jó lenne tudni, hogy mi a nyeregmagasságod, hogy fel tudod-e húzni a megfelelő magasságra a nyeregcsövet.
#274865 fulton
S szerintem baromi hosszú egy 173 cm-es embernek -
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #274955 üzenetére
AZ 54-55 az nagyon nagy lesz. Olyan nincs, hogy valami 15 centis tartmányban mindnekinek jó. 52-54 között keress, persze geókban lehet némi szórás. Én kb akkora vagyok, mint te (fénykoromban, hivatalosan, reggelente 175 centi), és gyakorlatilag tökéletes konfekcióméret. Van két 54-es országútim, az egyik ok, a másik kicsit határeset, volt 55-ös CX-em, az határozottan nagy volt, az 52-es, amit próbáltam amolyan barátságos módon kicsi, de jól beállítható, a mostani karbon országútim meg egy 53-as Orbea Orca (nézz rá esetleg a geójára neten), és az pont jó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #274958 üzenetére
Buycycle-t akartam írni én is. Egyébként közel ennyiért a Deka is kínál elektronyos karbont.
Kíváncsiságból összeraktam egy kínait is: Lightcarbon váz+cockpit, 105 Di2, 50 mm peremmagasságú felnik DT350 agyakkal.
Persze erre rájön még a szállítás díj, plusz kínai cuccoknál kb. 100-200 USD, amit az eladónak kell adni, hogy ne kelljen áfát és vámot fizetni itthon. A kiegészítőkön lehet spórolni, illetve a kínaiakkal lehet alkudozni, szóval nagyjából az 1-1.1m Ft szerintem jó megközelítő érték. 390-es euró és 360-as usa dollárral számoltam.
Ezért cserébe megkapod a legdivatosabb országúti váz geometriát, karbon kerekeket és a legjobb hajtást a piacon.
dom1n0: Jó, de ezt Stages-szel mérte! Viccet félretéve, normális edzéssel, jó TT szettel (bicó+kiegészítők és beállítás), magyar bajnokságban a profik között is dobogóra esélyes lenne. Ha nem lenne Valter, még akár a trikóra is - Eriknek nem jó a technikája, a többi pro pedig elég halovány mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #274977 üzenetére
"Miert rossz a felnifek outin?"
elavult. többek között. már csak a legalapabb (alu) bringákon van, de van gyártó, amelyik már nem is csinál felnifékes bringát.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #274977 üzenetére
Ugyan azért "rossz" amiért egyéb felnifékek is azok, a tárcsafékhez viszonyítva. Nedves körülmények között például jobban kopik a pofa és csökken a fékhatás. A fejlesztések is a tárcsa irányába mennek, idővel nehéz lesz olyan modern karbon felnit találni amin lesz fékezőfelület, mert evidens lesz a tárcsafék használat. És azért egy minőségi hidraulikus tárcsa mindenképpen komfortosabb használatot eredményez. Nyilván a patkófék előnye az egyszerűbb felépítés, szerelhetőség, nem azt mondom, hogy használhatatlan egy minőségi patkófékes outi, sok évig jó volt az mindenkinek, de túl sok pénzt tényleg nem érdemes adni érte.
-
-
nagyúr
válasz MPowerPH #274977 üzenetére
gumiszélességet limitál. a trend most az, hogy outikon szélesednek a felnik és a gumik. de pl. a 9110es dura-ace-be nem fér bele a 32es gumi.
ha később meggondolod, hidrósra cserélni meg nagyon drága, fékváltót is venni kell vele, ami újonnan több százezres tétel is lehet a féken kívül pluszban.
nyári, száraz időben történő örömtekeréseken és instás fokókon kívül én nem vennék már felnifékes bicajt.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #274989 üzenetére
Nyugodtan megvehetsz egy felnifékes outit, nem erről van szó, csak azt érdemes figyelembe venni, hogy a felnifék ma már egy értékcsökkentő tényező. Hiába magas a felszereltség. Hasonló dolog ez mint egy 26"-os monti, lehet rajta akármilyen magas felszereltség, de csak nyomott áron lehet eladni. Ha nem mész nagy hegyekre, teljesen jól elleszel a felnifékkel is.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #275077 üzenetére
Én már csak azért vennék tárcsafékes outi biciklit, mert drága később fejleszteni rá, ha egyáltalán a váz és villa alkalmas rá (általában nem, úgy ahogy az MTB-knél, már tizenéve volt legalább IS konzol, ha nem is azzal szerelték).
Egyébként is általában hosszabb távra tervez az ember, akkor meg legyen időtálló amennyire lehet.
Másik ami manapság aktuális, hogy minél szélesebb gumi is elférjen a vázba.
[ Szerkesztve ]
-
-