- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- DIGI Mobil
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Star Wars Jedi: Survivor - Egyre közelebbi a PS4 és Xbox One verziók érkezése?
gp Kíváncsian várjuk, hogy végül megkapjuk-e az előző generációs változatokat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
MPowerPH #237746 üzenetére
Ha jól van megcsinálva, akkor sokáig nem is kell, de ha nyolcas/tojás van benne, vagy úgy látod nincs középen, esetleg lazának érzed a küllőket, akkor érdemes. Mondjuk most még szezon előtt szétszedtem megint a műhelyt, mert lesz egy kis átalakítás. Ez kb eltart még 1 hétig, utána szívesen ránézek.
#237747 Ringman
A térdrögzítőkkel óvatosan, mert könnyen hozzászokik a térd és csak gyengébb lesz. Érdemes inkább a kiváltó oknak utána járni és azzal kezdeni valamit.#237765 Hasaggymeg
Nem kell kidobni, ha esetleg kezed közé kerül egy alap teló, oda jó lehet, de a Reba-ba semmiképp nem ajánlom. Vegyél hozzá Sram Butter-t vagy Slick Honey-t.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #237800 üzenetére
Én is így jártam. Vettem egy hátsó kereket, egy hónap után úgy föllazultak a küllők (nem mind), hogy kézzel (!) lehetett mozgatni. Ismerős szervizesem gyakorlatilag újrafűzte a kereket, mert egyszerűbb volt úgy mint csak simán centrírozni. Gépi fűzésű kerék volt, gyakorlatilag ahogy használtam, egyre jobban lazult fel. Ezzel szemben az első kerék, amit kézzel fűztek tökéletes (Sapim küllők).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #237806 üzenetére
A kellő küllőfeszesség a titok, de erre nincs 100 %-ig jó megoldás, mert függ a kerékpáros súlyától is. Ha túl feszesre fűzik akkor eltörhetnek a küllők, ha laza akkor fellazul. Meg persze a felninél is meg van adva a maximális nyomaték amit kibír a küllőfuratnál. Ezt nehezíti manapság a tárcsafék miatti csavaró erő még pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #237811 üzenetére
Én 1x megpucoltam rendesen a láncomat (sosem veszem le), jól befújva PTFE Wd40-el egy fűzőt húztam át minden egyes szem között, de nem volt benne köszönet, olyan hangos és darabos lett utána, mint az állat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz
MPowerPH #237811 üzenetére
Keresek itthoni boltokban valami hasonló kinézetűt. A belső részről én se nagyon tudom kipucolni a retket, mondjuk annyira nekem nem vészes alapos törölgetés után. Már több, mint 2000 km van a legolcsóbb féle sram láncban, de még a 0,5 nem esik bele határozottan, csak a patentszemnél. Sok mondjuk nincsen már hátra belőle.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #237855 üzenetére
Csak belenéztem kávé közben, de úgy tűnik kb. egy kutya a budgetlightforumos reviewekkel, csak videóban. Ha jól gondolom ez egy jó lámpa, jó vétel és általában nem sorolják a negatívumok közé, de picivel gyengébb a turbo mód a beigértnél és maxon nem bírja olyan sokáig. De egy ekkora lámpától szerintem ez a teljesítmény is csoda és minden másban nagyon ott van, pedig a Sofirn nem egy Nitecore szintű prémium márka.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #237861 üzenetére
Na erre kíváncsi vagyok, mert nekem is tetszik a lámpa. A jelenlegi S2+ lámpámban az akksi mindkét végén van rugó. Ezt anno kuponozva 5,6$-ért vettem, ennél olcsóbb sosem volt, de ehhez kellett venni töltőt, akksit is, szal végül 15-20$-be került és csak 1000 lumen. 35-ért nagyon jó vétel a Sofirn, ha bringára nem válik be is van egy jó lámpád, amitől turbo módban az összes havernak leesik az álla
. Valamiért csak egy nagyon szűk réteg használ jó lámpát, szal az emberek többsége nincs ehhez szokva, én amikor a fapados Convoyt használom is megállítanak full idegenek az utcán, hogy megkérdezzék, ez mi ez, vagy simán megdicsérnek, hogy "jó a lámpád!"
.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #237858 üzenetére
A kinézete nem bizalomgerjesztő, az biztos.
#237860Dark Archon...ha jól csalódok az úgy lehet, hogy a 10-es Shimi sor, a különleges tartóbakja miatt, szélesebb mint a 11-es.
"To make things more complicated, Shimano “builds in” the spacer on some 10-speed cassettes. For example: Tiagra 10-speed (road) and many MTB 10-speed cassettes have a bit wider spider that carries the largest cassette chainrings, so there is no need for adding the 1 mm spacer.
11 speed MTB cassette is put straight on, just like 8 and 9 speed ones."[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #237870 üzenetére
Enyém csak 700 lumenes melyet csak ereszkedéskor kapcsolok maxra és legtöbbet középen műxik, így is takargatják szemüket a szemből jövők.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MPowerPH #237887 üzenetére
Vannak bizony.
De itt ez kevéssé számít, mivel egyrészt 26650-esből nem nagyon van választék, ami jó, mert nagyon gagyival nem b*sznak át, és sz*r, mert nem tudsz sokkal jobbat szerezni. Igen, megy 21700-al is, kb. hasonló a helyzet.
Amit adnak vele, ha bundle-ban veszed, az elég jó amúgy.
Másrészt meg stabilizált boost driveres a lámpa, felfelé konvertálja a feszültséget, az akku terhelhetősége nagyságrendekkel kevesebbet számít ( ha egyáltalán számít ), mint egy FET driveres zsebrakétánál. Amit a runtime görbénél látsz, az aktív hővédelem. Van valahol egy ntc a lámpában, és ha túl meleg, akkor visszaszabályozza a drivert. A 2000lm-es high fokozaton látszik is, hogy nem mindegy, hogy hűtve vagy álló levegőnél mérték, mert hűtve tartja a 2000lm-t, szabadon állva pedig 1300 és 2000lm közt ugrál. Ha lefelé repesztesz, akkor egyébként valszeg tartani fogja a 2000-et.
Én azon gondolkodtam, hogy ha veszek egyet, akkor szétkapom, és kicserélem az áramérzékelő ellenállást a driverben 25%-kal nagyobbra. Akkor a turbó 4000lm lenne, a high pedig 1600, amit már hűtés nélkül is tartani tud végig.
De aztán inkább egy C8L-t vettem. -
Ringman
nagyúr
válasz
MPowerPH #237872 üzenetére
most volt egy kis időm átnézni, - dt swiss agyas kialakítással néztem (240-as sorozat), az elég jó; a karbon outi szettek 1100 eur fölöttiek, alu meg 700eur körül van, utóbbi:
[link] vagy [link]karbon mellett annyi szólna, hogy ott egy 45 mm magas felnijű is könnyebb, mint az alacsony alufelnisek, pl ez cx-ray küllőkkel, tubeless előkészítéssel 1200 eur [link]
vö: a gyári dt pr 1400-as keskenyebb és 350-es agyakkal 590eur: [link]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MPowerPH #237923 üzenetére
Anduril-os lámpáknál szokott lenni lehetőség a hőkorlát beállítására.
Az Anduril fw-t kiválóan lehet használni LDO és FET meghajtásokhoz, de visszacsatolt PWM DC-DC átalakítósokhoz nem implementálta még senki.
Előbbiek veszteségi meghajtók, nem csak a led melegíti a lámpát, hanem az áramkör disszipációja is. Illetve FET drivernél az a jellemző, hogy turbo fokozatban direktben ráengedik az akku feszültségét a ledre, és csak az áramköri elemek saját ellenállása korlátozza az átfolyó áramot. Az ilyen lámpáknál általában lesz*rják a ledek élettartamát, és nemigen van ideje átmelegedni a teljes lámpatestnek sem, szóval hadd játsszon a user a hőmérsékleti beállításokkal.Az az 57 fok egy huzamosabban fix teljesítményen üzemelő lámpához teljesen jó.
Egyrészt ha kívül 50 fok a lámpa akkor már nem szívesen fogdosod meg, másrészt ha visszafelé a led mag irányába nézed a hőmérsékleti lépcsőket, akkor azt szokták alapul venni, hogy 100 fok fölött nagyon gyorsan öregszik a fénypor, 140 fok körül pedig a mag P-N átmenete is hajlamos elégni. Márpedig, ha a hőmérő és a mag közt, 3-5 °C/W termikus ellenállás van, az elég jó. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #237988 üzenetére
Hát ha abból indulunk ki, hogy minél gyorsabb egy kerékpár és simább a felület amire szánták annál keskenyebb a kormánya és hosszabb a kormányszára akkor a logika azt mondja, hogy minél lassúbb a másik és rosszabb a terep melyen közlekedik annál szélesebb kormányt és rövidebb kormányszárt igényel...vagyis sem a keskeny kormány/rövid stucni, sem a széles kormány/hosszú stucni kombó nem segít a kormányzáson. Ezen logika alapján az XC, csak, hogy saját példámra térjek vissza, valahol a kettő között kellene legyen, vagyis aszfalton sem a leglassúbb, a legdurvább terepre sem igazán való, tehát sem a legszélesebb kormány, sem a legrövidebb stucnit nem neki találták ki....legalábbis így gondolom én.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz
MPowerPH #238005 üzenetére
Trail-re nem kell DD casing, ennyi.
Az analóg gépemen is assegai + dhr II van fent, a villany bringa beszerzése előtt mentem azzal is eleget. Annyi a különbség, hogy míg a villany paripán DD mind a kettő és az assegai az maxxgrip, a dhrII az maxxterra, addig az analógon exo és maxxterra mind a kettő.
Nem hajtok kom-okra felfelé, simán engedek a mászás sebességéből azért, hogy lefelé jobban szórakozzak.
Dissector kisebb gördülési ellenállású, sűrűbb minta rövidebb bütykökkel, trail-re simán jó, főleg ha szeret játékosabb tempót menni valaki szárazabb és kemény felületen a dissektor simán alkalmas hátra.
Aki meg fölfelé versenyzik annak már maga a trail bringa is csak hátrány, fölfelé az xc a király olyan konfigokkal és erőléttel, amiket itt 6030d és jjeahh csinál.Minta tekintetében jól látod a trendet a DH és az enduro felhasználás mára összeért. Enduro-zás dh mintákkal történik, sőt a verseny szinten már a casing is a DH felé ment el (DH és könnyebb riderek DD), különben nem bírják ki azt az abúzust és mindez az analóg vonalon.
Az is sokat elárul, hogy gyárilag milyen mintákkal szerelik a trail gépeket, egyre gyakoribbak a DH minták használata ott is, a gumi gyártók pedig pont ezért készítik a könnyebb oldalfalú változatokat a trail felhasználásra.Más csak úgy érdekességképpen: DHF létezése mára némileg okafogyottá vált, lényegében az assegai megjelenése óta létjogosultságát vesztette. Gördülési ellenállásra és súlyban azonos az assegai-al, de cserébe kevésbé tapad a dhf és mivel a bütykök középen és szélen vannak 4 sorban, ezért amikor rádöntöd a kanyarra van egy pont ahol nem tudod a bringát rendesen átvezetni, mert a középső bütykök már nem, a szélső még nem ér le teljes felülettel, ebből adódik az átmeneteknél egy bizonytalan érzés és pont az első keréken.
-
bardi
aktív tag
válasz
MPowerPH #238071 üzenetére
Ha jól emlékszem neked a legpuhább verzió volt ezekből a gumikból.
Én Bontrager XR2-es gumikat cseréltem még EXO dual compound DH2 és DHF-re (ez elöl végül Assegai lett), plusz fél kiló biztos került a kerekekre, de közel sincsen akkora különbség, mint amit írsz, cserébe lehet velük rendes féktávot venni.
Most már annyira elkopott hátul a DHR2, hogy lehet felrakom a DHF-et, elöl meg marad az Assegai.'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #238071 üzenetére
Xc-n nem szar a Rekon, sőt. Gondolom amikor kitalálták, akkor még 100mm rugóutas xc-k és 120-130mm rugóutas trail gépek voltak, így xc-trail kategóriába sorolták, értsd: agresszív xc vagy óvatos light trail. Te 150 vagy 160mm rugóutas Jeffsy-re raktad, ha jól tudom, ami a YT szerint AM gép és Minionokkal jön gyárilag? Ilyen bringán nem csodálom, hogy nem elég a Rekon, ha ma újratervezné a Maxxis, szinte biztos vagyok benne, hogy már xc-downcountry kategóriába sorolná. Csak azért reagáltam le megint, mert sokszor leszaroztad azt a gumit, aztán ha valaki xc-re meg szeretné venni és itt rákeres a véleményekre, azt fogja látni, hogy le van húzva. Nem fair
. Kicsit olyan, mintha egy 120mm trail gépre feltennék egy Assegai-t, mert a Maxxis trail gépre is ajánlja, aztán leszaroznám, mert használhatatlanul lomha. A megfelelő gépen és terepen biztosan jó az is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz
MPowerPH #238074 üzenetére
Amikor a Giant Anthemet lecseréltem, ami még 26os volt, a mostani Trek-re, akkor én se voltasm vele sehol lassabb, ugyan úgy lehetett vele mászni, cserébe lefelé jobb vele jönni, a dropper miatt olyan helyeken is le tudok vele jönni, ahol a gianttel nem tudtam volna, mert féltem, hogy orra bukok.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #238079 üzenetére
Lehet, hogy minden gépre?
. Allroad outira télen gravel gumi, nyáron virsli. Xc-re nyáron 29", télen 27.5" x 2.8" (mondjuk ha nincs hó, nincs értelme). Lefelé veretős gépekre meg talán külön bikeparkos kerékszett agresszív gumikkal
fultooooon: Tairin Wheels Innovative S1 Silent Star Ratchet Hub Finally Announced: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #238082 üzenetére
Naa, megjött? Mesélj majd, zavarja a rázós terep?
2.8" gyakran belemegy xc-be, Zolkow is úgy használja, a trükk, hogy 29er bringába 27.5" kereket kell tenni. A geot nem rontja, mert az átmérője a 27.5+ guminak akkora, mint a 29x2.25"-nek. A Decathlon egy időben mindkét verzióban árulta egyik Rockridert.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz
MPowerPH #238090 üzenetére
Akkor jól sejtettem, hogy a tiédről posztolt. Tényleg ilyen komoly a sérülés, hogy a szövet is bánta volna?
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #238111 üzenetére
Nem tudom hol lehet beszerezni és nincs idő meggyújtani. Sokkoló + medve spray a tuti. Sokkolónak a hangjától félnek, medve spray mindenre hatással van aminek van szeme, orra, viszont drága.
#238112 fulton: sokat, már nem számolja senki. Ilyen meg már rengeteg van
. Mi eddig megúsztuk, de tavaly már én sem számoltam hány medvével találkoztam
.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz
MPowerPH #238071 üzenetére
Az alapokban úgy tűnik ugyanazt írjuk, a kategória definíciókban vannak eltérések a nézőpontjaink között.
Neked furácsán hat, hogy a dissectort lekirándulozósoztam. Most viszont látszik, hogy nagyon másról beszélünk, mivel írsz 100km és 2000m szintet egy menetben. Igen pont ez a kirándulás, túra. Ez nem trail riding, ez az egész napos epic.
Igen egy trail bike alkalmas erre, ehhez csak annyi kell, amit írsz, hogy a túrához, kiránduláshoz, teljesítmény/távolság orientáltabb felhasználáshoz való gumit rakod rá.
Ez vizsont nem trail riding és itt keveredünk össze.
Amikor igazi trail riding van, arra a túra gumi kevés, ellenben trail riding esetében nem is a táv, teljesítmény, idő a lényeg, hanem a technikás single trail-ek élvezetes teljesítése, amik naturális és akár épített fícsörökkel tarkítva.A lényeg tényleg annyi csak, hogy van olyan bringa, ami sokmindenre alkalmas (trail) és az, hogy mire van épp hangolva az az aktuális gumi választástól fog függeni és a rider ezt akár cserélgetheti is a saját felhasználási szokásainak megfelelően a távolság - technika tengely mentén, meg persze az adott terep talaját is érdemes figyelembe enni a gumi megválasztásánál. Ezért lehet az, hogy látni trail gépet a túrás gumiválasztással is, míg az alpokban a trail gépek is aggresszív mintás gumikkal futnak és nincs is ezzel semmi baj.
-
-
chubby2o6
senior tag
válasz
MPowerPH #238294 üzenetére
Köszi a tippet, nem is ismertem ezt a webshopot
Mivel mindjárt itt a nyár, rendeltem is gyorsan egy ilyet [link], áfával, szállítással együtt 18.065 Ft
. Egyet már vettem tavaly a Rose-ról, de egy tízessel biztos több volt akkor. Nálunk (Mo) most is 28e körül adják, már ahol van egyáltalán.
#238301Fall-N Hogy lehet egy a-head kupakot roncsolással leszedni?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #238377 üzenetére
Ennyiért, ilyen súlyban ilyen jó fullyt mutass!
Hardtailnak is van azért előnye, kisebb súly, olcsóbb, könnyebben-olcsóbban karbantartható, én amíg magam szervizelem a bringát, biztosan nem lesz fullym. Amúgy meg technika ide vagy oda, felfelé szerintem még mindíg a súly és az erőnlét a legfontosabb, tavaly amikor lefogytam 54 kilóra és az edzettségem is rendben volt, sorra vettem el a fullysok, karbonosok KOM-jait. Majd ha nincs amire szórjam már a pénzt és megbízok a helyi szervizesekben, jöhet nekem is egy fully, addig szezonban felfelé hardtaillal nyomom le a helyieket, lefelé meg... lemaradok
Gravelen meg amíg 40-es gumi van és 400mm koskormány, nem fogja a merev montikat kiváltani. Sokszor temettek kategóriákat fórumon, aztán végül mégsem haltak ki. Pár éve még az xc-ket is temették páran, hogy már a trail bringáké a jövő, ha túrázgatni akarsz, aztán a trailok elmentek enduróba, a downcountryknak hála az xc-k meg divatosabbak, mint valaha.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
balintbaba
tag
válasz
MPowerPH #238378 üzenetére
Azért kíváncsi lennék ezekre az ismerősökre.
Egy helyen gyorsabb a gravel, mint az xc, az pedig nem túl meglepően a gravel/műút. Nekem ezzel az a problémám, hogy ilyen felhasználásra manapság már egy tárcsás országútit is simán be lehet fogni. Egy Factor LS is inkább egy országúti, mint egy gravel az én szememben.
Amúgy nem kell ide koskormány, aki XC-vel síkon nem tud 30-as átlagot tekerni szélcsendben, az gyenge.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #238411 üzenetére
Lefelé gyakran elkelne kis + rugózás hátra is (na persze nem annyira,hogy karban tartsam azt a sok + mozgó, forgó, rugózó alkatrészt), de felfelé még nem éreztem a tapadás hiányát.
...aztán lehet ez csak halovány watterőmet minősíti.🤭
balintbaba...jelen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
- Új Helly Hansen Nordvik 2 ébenfekete gumicsizma (47-es méret)
- Új Givenchy Gentleman Réserve Privée EDP 100 ml
- Touroll S1 elektromos kerékpár (750W teljesítmény, 100 km hatótáv, 7 sebességes váltó)
- Orient Mako 3