- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- MIUI / HyperOS topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Mobil flották
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
Na itt van a kép az outimról amit ígerétem.
A váz egy mercier columbus aelle.
Hajtás: campa mirage
Fékváltók: balos athena, jobbos egy sokat váltós béllel és xenon karral szerelt valami
Hátul tricolor 600-as agy, az első deore lx (mióta a 600-as első agyával fűzött kereket széttörtem)
Nyereg Selle italia C2 gel flow
Fékek és váltók mindenféle random borzalmak -
ivana
Ármester
válasz Emtra Prime #78306 üzenetére
Jó is lenne. Amúgy nem rossz ez, egy fedtés ráférne meg normális fékpofák de amúgy jó.
A campa fékváltók sokkal olcsóbbak mint a shimanok, és campa 10 jó shimano 8-hoz és 9-hez is.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Arról nem is beszélve, hogy a headset is spéci. Mondjuk elvileg kb. egy 10-esből megoldható, csak kell valaki akinek van olasz menetvágója, meg egy villanyak hosszabbítás és akkor colos ahead lesz a cucc. Az utóbbi egyszerűbb Pedig egy olasz menetvágó azért annyira nem ritka cucc.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #78319 üzenetére
Milyen hosszú az út? A régi "pálya papucsos" (idézőjel mert lemez papucs, de hátrafelé nyílik) csepel túrák (főleg a vázuk) szerintem jobbak SS-nek. Stabilabbak, kényelmesebbek utcai ruhában, és nem mellesleg elég gyorsak és merev a vázuk. 10km-ig jók.
A régi outik, papucsa nem elég hosszú SS-nek, illetve nem is igaziak ingázni mert mondjuk hóban vagy esőben azért annyira nem vicces a max. 25-ös gumi. Illetve ezek a vázak sokkal drágábbak, csepel festés nélkül 2000Ft egy outiváz ami nem szar, az 30 ezer felett.
(Nem saját kép)
Itt ha benyomod tökig a stucnit akkor is már elég sportos a gép (a női túrámon kb. ez a beállítás mint ezen az se lassú), ha meg megfordítod a kormány úgy tudod neki nyomni mint ha dropban mennél, csak nem kell annyit hajolni (a legellenállás rosszabb, de támaszkodni jól lehet), akkor már kifejezetten keményen lehet menni 5-6 baron.
Persze nem ilyen retróra kell összerakni, fixi hajtás mehet rá, előre egy 90mm-es dobfék akár agydinamóval egybe, ha nem jön be a kontra SS agy, 622-es felnik, sárvédők stb. Ennyire perverz rugós nyereg se kell, de a rugós nyereg amúgy jó cucc.
Irányításuk igen vicces, mert nagyon jól reagálnak kormányzásra és kevésbé döntésre, de mindenképp igaz rájuk, hogy élvezetesebbek mint egy mai trekking.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #78324 üzenetére
Én annyit megyek oda-vissza minden nap a full gyári női túrámmal és kiszorította az agyváltóst 28mm-es gumikkal mert kényelmesebb. (Na jó most az agyváltósból is hasonló lesz szóval jön vissza)
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #78328 üzenetére
Agydinamó most nem lesz, mert az agydinamós dobfékes agy 20 ezer alatt nem beszerezhető. Ja meg nem trekking "roadster" (bármily meglepő is ez a tanyabike angol neve).
Kiszámoltam ha mindenből a legjobb hozzáillőt veszem, újonnan akkor is max. 150-ben megáll, de az már tényleg valami brutál gépezet lenne, integrált hajtással, rendes agydinamós ledes világítással, kickback agyváltó stb. -
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #78333 üzenetére
Énnel csak az furább ha valaki nem tud biciklizni Egyszer valami házibuliban dumáltam egy csajjal, és valamiért kiderült, hogy nem tud biciklizni, én meg néztem, hogy mi van Sose hallottam olyanról előtte aki nem tud bringázni
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #78443 üzenetére
Értelmesebb teljesen új kereket venni mint egy jó kereket szétfűzni ha az amúgy semmi különös, egy használt agyat nehezebb eladni, mint egy használt kereket, a küllők értékét meg lenulláztad ha nem jó az új agyhoz.
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #78449 üzenetére
Kereket nem kell gumival eladni... Amúgy meg van piaca a használt első keréknek, mondjuk gyorszáras monti keréknél nem tudom, de ha normális akkor simán megveszi olyan aki mondjuk esésnél szétverte az elsőt.
Ha magad fűzöd akkor egyből jobb az új agy, ott csak fogod befűzöd, régi agyat eladod. Amúgy annyira nem nagy dolog kereket fűzni...
Normi: Első agynál sanszos, hogy nem kell új küllő, de nem 100%.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #78473 üzenetére
Miért használod ha kényelmetlen?
-
ivana
Ármester
válasz Emtra Prime #78567 üzenetére
18-19 kg az baromi sok, a csepelem olyan 15-16kg (jó mondjuk ebben nincs rugós teló ). A trekkingekkel a legnagyobb baj a gyakori rugós telón kívül a lomha geometria, ami a tanyabikekokhoz hasonlít, de teljesen elrontják a hosszú stucnival, a tanyabikenak stucnija a lehető legrövidebb... Egy merev villás 26-os MTB szerintem értelmesebb.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #78574 üzenetére
Az rohadt durva, outinál para, tanyabikenál elmegy... MTB-nél elég durva
-
ivana
Ármester
válasz Agostino #78627 üzenetére
26-nál elég azt nézni, hogy 26-os legyen. 622mm-es keréknél ez nem lenne igaz... Ez egy külső ellentétben az autókkal itt van belső is (legalábbis esetedben tuti, létezik tubeless rendszer, de az elég high end még). Tapasztalataim szerint ez működik a normál belsővel, de elvileg lehet bele kisebb 1.4-es belsőt kapni. Szóval az eddigi belsőid maradhatnak.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #78707 üzenetére
80mm nagyon a legalja, szerintem 90mm, de a konzervatív a 100mm. És ajánlott az minél egyenesebb, vagy lefele menjen legalább
Ha megy vele 80 fölött akkor 110 alá ne.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz rétisün #78713 üzenetére
A Cube az egy fitness, vagyis a klasszik trekking geo, annak az utánfutása nagyobb, fejcsőszöge laposabb ezért rövidebb stucni illik hozzá. Ennek extrém példája a tanyabike ahhoz 25mm-es stucni kell (a lehető legkisebb), mert amúgy nagyon gagyi vele menni ha hosszabb...
Az outi meg érdekes jószág, fura ez a slopping, nagyon nagy. Ott is laposabb a fejcsőszög. Ez komfort outi? Talán itt is kicsit laposabb a fejcsőszög... -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #78724 üzenetére
80mm már elég kevés lesz szerintem, az nagyon a minimum. Ilyen geometria azzal már eléggé kihívás...
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #78730 üzenetére
Szerintem a stucni méret mindig geometriához kell illeszkedjen, egy adott vázra kb. van egy méret +-1 cm annál több borzasztóvá teszi a gépet.
-
ivana
Ármester
Elvileg annak tűnik, de valami olcsó után gyártott verziónak, ehhez képest még a legolcsóbb shimano SPD az M520 is szép kidolgozású. Bármilyen SPD cipő jó, viszont ilyen pedállal nem biztos hogy annyira jó ötlet, elég kétes minőségnek tűnik. Pl. ha nem sikerül oldani az gáz.
-
ivana
Ármester
Mostanában főleg tanyabikoztam, outim rossz volt egy ideig. Na ma felültem az outira, és repült A napi ingázás alatt eljutottam oda, hogy a tanyabikeot mindig 110-120 rpm-ig pörgetem, ezt bevetve outin brutális. Szóval mindekinek ajánlom a tanyabikeot edzeni
-
ivana
Ármester
BCD= Bolt Circle Diameter vagyis annak a körnek az átmérője amire illeszkednek a lánctányér csavarok közéo pontjai. Na ebből a montis méretekből a legkisebb a 64bcd erre a 22 tányér a lehető legkisebb mert egyébként bele érne a csavarokba. A 130BCD az a road double standard outi hajtás ott 39 a legkisebb. Van kompakt outi illetve régi monti nagytányérok a 110mm arra megy kisebb is, 34 ott a minimum.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #78907 üzenetére
Amit ma fitnessnek hívnak az kb. egy classic trekking, hosszabb felső cső a kormány miatt és kicsit kevésbé agresszív geo, meg sokszor nagyobb gumi férőhely. Szvsz annak való aki nem képes normális méretű outit venni
-
ivana
Ármester
válasz korcsillio #78972 üzenetére
Nem igazán inkább használtan nézz, lehet kicsit kopottabb, de én például a tök jó selle italia nyergemet 3000 forintért vettem, igaz az oldala ocsmányul kopott, de funkcionálisan teljesértékű.
-
ivana
Ármester
7-es 105 hajtokar az 100%, hogy 130 BCD (bolt circle diameter = a tanyer csavarok korenek atmeroje), na erre a legkisebb tanyer ami ramegy az a 39, a 38 mar bele erne a csavarokba.
Vagy az a baj, hogy sunrace? A shimano claris azt hiszem meg olcsobb is...[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Ja bocsi. Ez eszembe se jutott mivel a 7-es lanc ugyan az mint a 8-as Szoval azzal nincs baj.
Ha a zaroanya menete megegyezik, akkor igazabol ket lehetoseg is van:
1. A kazettanak mesz neki reszelovel, ez hosszadalmasabb, de tuti
2. Leszeded a kazettatestet elviszed egy esztergashoz es leszedetsz belole. Siman megoldajak, csak kell egy valaki aki megcsinalja, szerintem egy 1000-resbol megvan. -
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79175 üzenetére
Az acélt lehet rendesen javítani csőcserével
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79180 üzenetére
Ezt igazából arra írtam, hogy semmilyen anyagú javított vázra nem ülnél rá, az acél esetében, ha egy rendes vázépítő csinálja, akkor a javítás észrevehetetlen és akár jobb is lehet mint az eredeti.
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79182 üzenetére
Acél váz javításakor kiforrasztják a csövet és raknak bele egy új csövet, keményforrasztással. Nincs varrat. Ha egy jobb minőségű csövet használnak akkor jobb lesz a váz. Erősítés nem kell, mert acél esetén még nem hallottam olyanról, hogy a törés/elhajlás ne valami óriási perec következménye legyen.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79184 üzenetére
Nem, az egész vázat kemény forrasztják Így készül egy acél váz...
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79193 üzenetére
Igazából inkább az én érdeklődésemnek felelnek meg jobban a muffolt acél vázak. De amiket használok:
1. Acél outi 99%, hogy muffolt
2. Tanyabike szintén tuti muffolt
Jelenleg más nem nagyon jöhet szóba nálam, ha cserélnék is outit akkor is acélra cserélném mert szép és tartós. Más kategóriából a monti játszana vagy a CX, de arra jelenleg nincs túl sok lehetőségem. -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79200 üzenetére
Az alu muffolt karbonról nagyon rosszakat halottam, mert az alu muff és a karbon cső közti ragasztó nagyon nem tartós, mondjuk elvileg mai anyagokkal megoldható, a tartós javítás.
Az acél vázakat a következő 5 kategóriába sorolnám:
- Klasszik tanyabike váz
- Vintage monti/Crmo trekking főleg tange csőből
- Outi Columbus, Reynolds, Vitus ha jobb
- Új keletű minőségi acél váz pl. 29-er montihoz, vagy gravel bikehoz
- Kohóba való szemét -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79210 üzenetére
Érdekes össze állítás Mondjuk ebben az esetben nem tudom miért jó...
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest