Hirdetés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- rootolt Galaxy készülék teljeskörű ROM mentése & visszaírása v. klónozása root-olatlan készülékre TWRP !nélkül!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- HMD Skyline - jó szerelés
- Apple iPhone 11 - népalma
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
it Nagy médiaszenzáció lett az a jelentés, amely szerint a Qualcomm megvenné az Intelt, erre azonban az elemzők szerint kevés az esély, ráadásul óriási trösztellenes botrányt okozna.
-
2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
ph Az ATX 3.1-es monstrumot mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztőkörnyezetek meghajtásához szánták.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
senior tag
Ha megnézed, a pedálhoz adnak stoplit ;)
Én egy XLC-vel kezdtem, ami M520 kompatibilis, épp csak életveszélyes volt a szó szoros értelmében, mert sokszor volt rá példa, hogy a stoplit nem bírtam kitépni sem, nemhogy szabályosan oldani. Kétszer borultam, egyszer a stop táblánál gurultam kinegy érkező autó elé...
Na ezt követően ment a kukába az XLC és vettem Shimanot, azzal nem volt gond. Ahogy elnézem, amit kiválasztottál, az egy 520-as, csak kapott egy taposó felületet(?) is, szóval nyugodtan.Pedáloknál szerintem nincs olyan, hogy kezdőnek vagy haladónak való, csak felhasználási cél.
Te mire használnád?
Bár a kérdés alapján arra tippelnék, hogy kirándulás, városi tekerés, trekking vagy monti biciklin.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
Milyen felhasználáshoz vennéd? Zúzol komoly terepen lefelé és gyakran odavered a pedált sziklákhoz? Mert szerintem ez a keretes spd csak akkor előny, mivel a keret valamennyire védi a pedált. Bár általában a pedálokat alulról éri az ütés és ott pont nem véd semmit. Másképp nekem ez az 520-as ikertestvérének tűnik, csak a keret miatt nehezebb nála, szal én inkább azt ajánlanám, szerintem keret nélkül is elég masszív cucc. SH56 stopli nekem nagyon bevált, mert máig képtelen vagyok vészhelyzetben reflexből oldalra kirántani a cipőt, de a többség SH51-el is simán elvan, szal szerintem előbb tégy egy próbát azzal és ha nagyon nem megy a kioldás, csak akkor vedd meg az 56-ost.
samujózsi & nmate91: ti viszont próbáltátok az SH56-os stoplit? Mert ha nem, lehet az lenne a megoldás a problémátokra, nekem már a trackstand és a legelborultabb köves mászások is mennek vele, pedig az 51-essel egyáltalán nem mertem terepre menni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
A keret a becsatolásban nem hiszem, hogy segít, de ha nem sáros a stopli/pedál, akkor nem nehéz becsatolni, csak rá kell érezni. Az én technikám kb. így néz ki: előre döntöm a pedált és a lábamat, majd lefelé-előre csúsztatom a pedálon, kattan és voilá. De ha minuszba csavarod a pedálon a csavarokat, akkor nagyon könnyen járnak, csak sajnos ennek is vannak hátrányai, szal amíg megtanulod a használatát és ráérzel, addig érdemes lehet lazára venni, de ha belejöttél, akkor jobb meghúzni. A becsatolástól amúgy szerintem ne félj, inkább a kicsatolás miatt szokás borulni . Én is nemrég váltottam SPD-re, szal vannak friss "élményeim"
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zodo
nagyúr
Annyi lenne még hátha tudja valaki hogy az PD-M530 és PD-M530L között mi a különbség?
Nem sok helyen bukkan fel az L változat de ott van pár dkg különbség ami számomra nem szempont, viszont érdekelne ha könnyebb akkor miért lett könnyebb.
Egy helyen venném a stoplit + pedált és ahol találtam ott csak L-es típus van ezért érdekelne. -
jjeahh
nagyúr
Azt nem tudom, hogy miért írja könnyebbnek, de szerintem a Shimano SPD-knél a színt jelöli, csak valamiért ritkán írják oda.
L = black
S = silver
W = white
Bár úgy nézem az 530-ból S nem létezik, csak W, ha rákeresel láthatod, hogy a PD-M530W-re fehér pedálokat dob. Erre amúgy az 520-nál figyeltem fel, ott tutira a színt jelöli.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Valszeg elírták, vagy stopli nélkül mérték le . Máshol én mindenhol 455 vagy 456 grammot látok, itt amúgy írja is ha lejjebb görgetsz, hogy:
Contents:
- 1 pair of Shimano PD-M530-L or PD-M530-W clipless pedals
- 1 pair of Shimano SM-SH51 cleatsFent a legördülő listából meg lehet választani fekete és fehér közül.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zodo
nagyúr
Tegnap megérkezett a csomagom de nem volt 100%-os az örömöm a kibontás után.
Shimano PD-M530 doboza igencsak viharvert, mondom ezt honnan rángatták elő.
Ebben a dobozban félő hogy nem lesz benne a SM-SH51 stopli ami jár a pedálhoz, sajna így is lett.
Kivettem a pedálokat amikor látom hogy az egyik oldalinak a fényezése kicsit gyanús.
Talán használt és a levert festéket próbálták elfedni de különben meg tiszta a szerkezet.Ezen még túl teszem magam mert csak esztétikai hiba de ha ezért volt olcsó akkor feltüntethették volna.
Felszereltem, holnap talán kimerészkedek valami füves parkba, tanulni az új érzést vagy eséseket.Kerekparcity.hu oldalán van egy chat ahol jeleztem a problémát, képekkel mellékelve a stopli hiányát.
Szó nélkül felajánlottak 2 féle SM-SH51 választási lehetőséget vagy kupon formájában jóváírást esetleg visszautalják az árát.
Ma délelőtt meg is érkezett a SM-SH56 stopli ára 4290 ft így a fenti csomagom költsége 13.012 ft-ra csökkent.
Igaz buktam a gyári stoplit és kicsit szépséghibás (amit szerintem én is le fogok verni) de ennyiért jó vásár volt ill. pozitívum a cég ügyintézése.[ Szerkesztve ]
-
-
Massmurderer
őstag
Már bocsi..a dobozon eleve lehet látni hogy már kibontották.Legfeljebb a futár/szállitó,aki vitte focizot vele vagy valami.Mert ha rendelsz,eleve becsomagolják rendesen,hogy ne sérüljön.De nálad úgy néz ki mintha egy marhacsorda ment volna át azon a dobozon.Egy zsír új,amit levesznek a polcról,vagy ép egy nagyobb dobozból ahol ilyen termék van 8-10db,biztos nem igy néz ki a doboz,meg a cucc se.
-
Motion_Blur
félisten
Köszönöm!
Ez a típus esetleg megéri a felárat?
200k
illetva ha megveszek a bicót, érdemes egyből JÓ szakszervizbe elvinni és átnézetni? olvastam első hsz-t és sok jóra nem számítok pl egy Decathonos vásárlás után
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
6030D
Ármester
-
samujózsi
senior tag
Az eredendően negyvennégyes lábamra 47 körüli bringáscipők voltak jók eddig... lehet, hogy ez valami ortopédiai rendellenesség nálam, de tény. Szekrény mélyén most találtam meg a húsz éve vásárolt utcai cipőmet, amit nem hordtam, (mert elvették a ruhapénzt és attól kezdve farmerban jártam tornacipővel) de még ma is jó rám és 44 van rajta... kb ennyit ér a cipőkre írt méret.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
maximilian4
addikt
Nekem az utcai cipő +1 méret volt jó (northwave).
Más:
Fullface bukó. Kinéztem egy oneil bukót, de pont határon van a fejméretem. 55-56 cm a kerülete. Elvileg ez S-nek felelne meg papíron. De nem tudom hogy jó-e vagy egyel nagyobbat kéne. Utálom ha a fejemen mozog.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
zodo
nagyúr
Tovább folytatódik első spd pedálom története mert nem volt veszteni valóm ezért még pénteken írtam neki a csomagolás sérülésen felül a pedál is sérült.
Ma kaptam a levelet hogy küldjem vissza (küldenek érte futárt) és visszautalják az árát.Rákérdeztem hogy egy időben lehet-e fehére váltanom, felár fizetése mellett ami megoldható.
Lehet hogy hamarabb kopik és lesz csúnyább de talán jobban megy a bicaj dizájnjához. -
rétisün
veterán
én ilyent használok, 5 fok fölött már izzad benne a kezem.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
Én most ezt fogom kipróbálni: felül egy mérettel nagyobb kesztyű, ami valamennyire szélálló, alul meg egy vékony merinó (alá)kesztyű. A merinóm asszem GripGrap bike24-ről, a felső réteg meg ilyen. Utóbbi viszonylag merev és vastag, de cserébe tényleg melegnek tűnik, aztán télen meglátjuk beválik-e.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Az 500-as bringás kesztyű nekem legfeljebb 5 fokig jó, alatta már csak korlátozottan. Az új 900-ast nem ismerem, de a tavaly télen egy régi noname síkesztyűvel szerzett tapasztalatok alapján 0 fok alá olyasmi kell. A Wedze 500-as és a Wedze 900-as között gondolkozom, lehet, hogy megkockáztatom a drágábbat - amennyire fázós a kezem, inkább fölé érdemes lőnöm melegségben
Jó olvasni, hogy mindenkinek sikerült jókat tekerni ebben a szép időben! Nekem meg végre felszabadultak a bringák, nem csak az outihoz férek hozzá, jövő héten érkezik egy lámpa is, újra pedálra kapok (pénteken kínomban már futni is elmentem, csak legyen mozgás) , főleg, hogy a család felé az elmúlt, eléggé bringamentes heteket eladtam, mint vezeklést, így a következő időszakban majd lesz mire hivatkozzak.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
azt jelenti, hogy a gyártó min. 32 max. 38 fogszámú legnagyobb lánckerékkel ellátott lánckeréksorhoz ajánlja, elöl minimum 11 maximum 12 fog, a teljes kapacitás 45T
azért van, mert a paralelogramma nagyon elállna“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bardi
aktív tag
Láncbontóhoz szólnék hozzá, nekem egy ilyen szerszámkészletem van, amit hordok magammal, csak Merida felirattal. Ha nincsen még ilyened, szerintem érdemesebb ezt beszerezni. Láncot bontani nem fogsz olyan gyakran szerintem, hogy megérje megvenni csak egy láncbontót ezért, amúgy is jobb szerintem a patent szem, én 9 sebességes láncom már többször megbontottam, visszaraktam, és még soha nem volt gondom vele.
Bowdenezés: magát a bowdent el fogod tudni bármilyen fogóval, a bowdenház már nehezebben. Én egy ilyet vettem erre a célra (csak még teljes áron...), egyelőre két biciklirevaló bowdent meg bowdenházat vágtam vele, és tökéletesen megfelel. Ebike-on lévő bowdenvágók ehhez képest eléggé túlárazottak, pedig a praktiker se feltétlen a jó árairól híres.
Én még anno egy tubus teflonos zsírt vettem, én azt rakok minden menetre, hogy ne rohadjon be, eddig nem volt vele gondom.
Viszont ha már ennyire szét akarod kapni a biciklidet, egy nyomatékkulcs nagyon hasznos beruházás lenne a többi szerszámon felül. 1/4 colos, ~0-20 Nm között állítható a legtöbb csavarozáshoz megfelelő. Főleg az alumíniumba menő csavaroknál fontos, saját biciklimen az összes olyan csavart sokkal kisebb erővel kell meghúzni, mint ha csak érzésre húznám.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni, szóval lehet mások majd kijavítanak.
Láncot cserélgetni szerintem fölösleges, ugyanis a lánc meg a fogaskoszorú együtt kopik. Egy kopott fogaskoszorún az új lánc ugrani fog.
Most ez lehet hülyeség amit mondok, de amit az ember lánc nyúlásnak hívnak, az szerintem a csapok kopása, nem pedig ténylegesen a lánc megnyúlása.
Esetleg azzal lehetne a lánc élettartamát kitolni, ha nagyon gyakran forgatnál 2-3 láncszettet. Szerintem fölösleges.
Ha jelenleg nincsen gondod a lánccal akkor szerintem fölösleges cserélned.Amíg nem fog ugrálni a láncom, addig én ugyan azt fogom visszarakni, max pucoláshoz szedem le. Egy extra patentszemet akarok csak venni, hogy ha esetleg mégis szétesne menet közben, akkor ne kelljen a láncot bontani, hanem elég legyen azt felrakni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Én szerintem jó, remélhetőleg kijavítanak ha nem.
Nyomatékkulcsból nem tudom mi az ajánlott, én azt még külföldről rendeltem.Sok alkatrészre rá van írva, hogy mi a meghúzási nyomaték.
Shimano termékeknél a weboldalukról le kell szedni a manualokat, én eddig mindent megtaláltam azokban.'92 Honda VFR 750
-
-
zodo
nagyúr
Tegnap ezeket hozta a futár....
Shimano CS-HG400 9 sebességes fogaskeréksor [Dobozos, 11-32]
BBB BTL-125 láncnyúlás mérő multiszerszám
Shimano Deore (CN-HG53) 9 sebességes lánc [116 szem, Dobozos]
Sunrace CNQ09 9s. patentszem
Motorex Bike Grease 2000 (100g tégely) nyomásálló kenőzsírLáncnyúlás mérő teljesen beesik azaz cserélni kell a láncot.
Ha már megvettem az új hátsó sort akkor azt is cserélem.Kérdésem pedig hogy ha belemelegednék életem első "nagyobb" szervizelésébe és szétszedném a középcsapágyat akkor benzin vagy gázolaj (hétvégéig ez a max. amit be tudok szerezni) jó lehet a régi zsír eltávolításához?
WD40 lánctisztító van még itthon ha esetleg érdemes próbálkozni vele.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Persze,van külön fék és váltóbovden a hozzávaló házzal.Én a Jagwire Mountain Elite-t ajánlom,nem fogsz ráismerni fékjeidre,váltásodra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Úgy látom nem lehet külön is venni. ...sőt fékhez nincs is,csak váltóhoz.
(#160839) Massmurderer...csak azt akartam szemléltetni,hogy kis bringa/nagy kerék már nem ördögtől való,sőt,ez a jövő. Ahogy a 2.0 alatti gumik már lassan virslinek számítanak,a kis kerék is furán kezd kinézni a trendek nyomásának hatására.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zodo
nagyúr
Egy kicsit későn csak délután álltam neki felújítani a bicajom.
Soha nem szervizeltem magam csak gumikat és fékbetéteket cseréltem.
Ok most sem mentem bele az agyak karbantartásába de talán majd annak is eljön az ideje.
Itt a korábban említett Lidl-ben alkalmanként kapható Crivit szerszámos kofferem beltere.Egész jól haladtam a semmivel.
Kicseréltem a külsőket
Feltettem az új bilincses fogantyúkat
Lecseréltem a gyári V fékeket
Kipróbáltam a láncbontót - új lánc bontása nem ment elsőre hogy a patentszemet is be tudjam illeszteni a sorba.
Monoblokk zárókupak szerszámmal is elidőztem de full tiszta a belső rész.Ez pedig a "napi röhögős" kép de hamar rájöttem hol rontottam.
Holnap bowden csere + beállítások, pedál csere és jöhet a próba kör.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezen ne évődj,nálad gyakorlottabbaknál is megesik.(Pl.nálam )
Massmurderer...fura az az egész bovdenvezetés,déházni,meg bájkparkozni jó lehet,de én valamelyik dzsumbujban biztos megakasztanám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zodo
nagyúr
Üdv!
Nagy vonalakban a bicajom alkatrészeinek listája.Csepel Wak félintegrált kormánycsapágy
Shimano Alivio FC-T4060 hajtómű lecsupaszítva 3x => 1x
+ Motsuv Narrow Wide 38T lánctányér
+ Shimano Deore SM-BB52 integrált középcsapágy
Shimano Alivio '15 (RD-M4000) hátsó váltó (11-28 sorral nem használható)
Shimano Deore XT FH-M756A hátsó-agy (32 lyuk, 8-9-10 sort fogad)
Shimano CS-HG400 9 sebességes fogaskeréksor 11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32)
Shimano Deore (CN-HG53) 9 sebességes lánc
"SUNTOUR NEX 63MM V-FÉK" amit az első teleszkópról tudok.Lassan nagy generálra vinném és ilyenkor szoktam alkatrészeket is cserélni.
Dilemmám hogy a 9-es sort nem használom ki a városban, túrázni nem járok.
Elől 38 míg hátul 14-16-18-21-24 minden igényt kielégít tehát luxusnak érzem a tisztán maradt 11.12.28.32-es tányérokat kidobálni.
Akár 8-as sorra is váltanék, váltókar cserével csak nem tudok dönteni.
Hátsó váltót is cserélhetem ha szükséges.Milyen típusszámú és sorkiosztással lehetne a legideálisabb az összetétel?
Másik kérdés az első teló amihez aztán semmi közöm a méretekhez, típusokhoz.
Mostanihoz hasonlót szeretnék, nem fontos hogy zárható legyen sőt a lehető legkevesebb törődést igényeljen.
Azt sem tudom létezik olyan különbség köztük mint pl. autóknál a ki-be rugózás értékei.
pl. a mostani nem dobál/pattog egy kátyúból kifelé.
Ha le kellene írnom akkor gyorsan megy össze és lassan tolja ki a rugót.Mire lenne érdemes cserélnem?
-
MODERÁTOR
Mendemonda vagy nem azért a rendszeresség számít. Én reggel 8 és este 8 között eszem, utána max. gyümölcsöt vagy zöldséget. Kalóriát pedig kell számolni, főleg ha sokat ülsz (én is).
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Miért szeretnéd lecserélni? ... innen jónak tűnik. Ami a szegecseket illeti nem tudom mennyire erősíti a felnit, de nehezebbnek biztos nehezebbé teszi. (nekem is ilyen van ). Amúgy ezek a sokküllős, szegecselt kerekek meglehetősen strapabírók.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Tányérba" húzásért még nem vennék újat. Az agynál a papucstávolságot (nálad a sima 100/135 mm) kell figyelni és azt, hogy gyorsszáras legyen (ez is stimm) meg ugye a kazetta fogadja minimum azt a szélességű sort ami neked van, itt ez is rendben.
6030D...linkeden le is írja mint hátrány amit írtál "Cons: All those proprietary parts mean repairs could be costly"...vagy puskáztál? 🧐 ...a sort nem is gondoltam át, az nem olyan vészes árban, oda mehet valami GX, a neccesebb árú hajtómű helyére írtam az XT-t...már ha az a hajtómű XX1-es.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Parfüm topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- A Temu büntetésétől rettegnek az eladók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen