Hirdetés
- LG V30 - vezércsel
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- iPhone topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz mauimagic #308824 üzenetére
Az egész gravel koncepció a bepalizásról szól, az eladott életérzésről. Az acélváz sem különb. Aztán, amikor rájössz, hogy egy rozsdás vassal, koskormánnyal, teló nélkül igazából k***asz*r terepen lejtőzni vagy hepehupás úton menni (érdemi sebességgel), az utólag megfizethetetlen.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #308842 üzenetére
szerintem "modern gravel geoval" (értsd 50-es külső elfér benne) elég jól el lehet lenni a szar göröngyös utakon is, 35-40-es külső a harmad/negyedrendű utakra van kitalálva.
gravel geo: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #308890 üzenetére
Megy nekik, de van pár muzeális értékű cuccuk is. Igaz azt Kalocsáról hozták át, mert ott is volt boltjuk. Sőt itt a környéken az egyik legjobban felszerelt bolt, rengeteg bicikli van. Van Santa Cruz meg GT is, ami amúgy is kevés helyen van.
A BTS agyra fentem is a fogam, de valami ritka hülye küllőszámú volt arra emlékszem. Annó az újságok dicsérték, hogy jól sikerült darabok voltak ezek az agyak.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
válasz mauimagic #308961 üzenetére
HT4 lassan Csepel árban lesz
Ezek közül most szerintem a top verziók ára durva. HT és fully egyaránt. Alsóbb kategóriában szerintem a 3-mas volt 1800 euróért eszméletlen jó vétel.
Hajtókar mizériával sikerült előrébb jutnod?Egyelőre pihentetem az ügyet. Ha látok majd a télen valami extra akciósat olyan helyen ahova vissza lehet küldeni, akkor próbálkozok.
Az biztos, hogy jelenleg 12 cm-es tengelyű hajtókar van benne, kétszer 3mm távtartóval. Főni szerint az m7100-s is ugyanekkora, netes fórumok szerint viszont az m7120-as tengelye 6mm-el szélesebb annál. Utóbbi az 55mm-es láncvonalú. Szóval fura az egész.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #309041 üzenetére
Direkt tartod úgy az ujjad, vagy ez az Alis csoda ha akarod ha nem eltartja a nagyujjad mintegy beintve a hanyatt ló nyugatnak?
Szuszinho...nem tudom jól értettem-e, hogy kihagytad a csövet, de az a műanyag védőcső fontos eleme a por, víz, stb. védelemnek kivédve azt ami a vázból, főleg a nyeregcső-váz irányából a csapágyhoz juthat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz mauimagic #309196 üzenetére
Én kivancsisagbol egyszer mértem egy vérnyomást egy kiadós 47km után. Hazaértem, leöltöztem kb 10perec ha volt és mértem. Normalis 127/7X volt.
Viszont mértem már úgy is ( szintén kíváncsiság), h valamin nagyon fel* magam, eszembe jutott és mértem egyet. Magas volt. A stressz teljesen hazavágja.[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
válasz mauimagic #309204 üzenetére
ezert kell folyamatosan inni, hogy ne tudjon besűrűsödni. Egyébként kizártnak tartom, hogy 200-s vérnyomásod legyen edzés alatt. Az már igen csak veszélyes kategória ahol elpattanhat egy ér. Arra konkrétan azonnal gyógyszert kapsz...
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
zsamiatt
őstag
válasz mauimagic #309240 üzenetére
És igaza volt utána nézve és gondolva:
Whyte professzor szerint a terheléses próbák során a szisztolés nyomás, a vérnyomás felső szintje elérheti a 180-200 Hgmm értéket. Orvosi vizsgálatok, például terheléses EKG esetén ezt a vérnyomásszintet általában nem engedik meghaladni.
A szerző mindazonáltal emlékeztet arra, hogy egészséges körülmények között az emberi érrendszer viszont elképesztő terhelésnek is képes ellenállni. Idézi egy kanadai kutató vizsgálatát, aki munkatársaival öt, edzésben lévő sportember vérnyomását mérte súlyemelés közben.Ami viszont elképesztő:
Az önként jelentkező sportolók vérnyomása a legnehezebb gyakorlat pillanataiban átlag 320/250 Hgmm volt, de egyiküknél a vérnyomás csúcsértéke meghaladta a 480/350 Hgmm szintet.Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #309323 üzenetére
Az, hogy a kerékpározás erőnléti edzés-e vagy sem karbantartásfüggő.
Lacerta...én elég sok Shimi szabadonfutót szedtem szét, de azok mind minimum 3 reteszelősek voltak ...mondjuk igaz a régi mentes sorok mind kettesek voltak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #309428 üzenetére
Hasonlóak a tapasztalataim, csak megerősíteni tudom!
Több mint 10 éve megyek Wattmérővel és bizony már az első évben feltűnt, akár 1 kg leadása mondjuk februárról márciusra mennyit számít egy FTP-tesztnél, időben. 2015-ben végeztem pár (több tucatnyi) saját mérést terepen, jellemzően ugyanazon a szegmensen, tele kulaccsal vs. kulacs nélkül. Egy 10-perces Z3 teteje résztáv egy ~8%-os emelkedőn lazán hoz akár 12-15 mp-et - természetesen sok minden mástól is függ. (A linkelt GCN-es videónál picivel nagyobb számok is ezek, arányosítva az idővel - de összemérhető és szépen korrelál, szóval hasonló következtetésre jutottam ezek szerint magam is.)
Ezért sem bírtam elmenni szó nélkül a cikk (és az általam egyelőre még meg nem tekintett videó) mellett, mivel ellentmond az általam eddig tapasztaltaknak. Természetesen szándékosan nem fogalmaztam meg véleményt azon kívül, hogy felvetettem a lehetőségét annak, talán nem is érdemes tuningolni ("görbe tükör").
Valami nagyon hibádzik az általam linkelt teszt körül - talán az említett körnek a paraméterei, talán valamilyen cserélt, mozgó alkatrész hibája, lehet szinte bármi.Nálam egy klasszikus hosszú táv maratonon (régi Mátra, Bükk, Szilvás) 1 kg kb. 4-6 percet számított. A mai ~65 km vs. 1500 szint melletti hosszú távoknál is ~3-4 percet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #309514 üzenetére
Újabb kutatásokról hallottam, hogy elméletileg lehetséges, de nagyon nehéz tartani. Általában sokkal hatásosabb külön - külön a kettőt, de elolvasom, mert mikdig fejlődik a sporttudomány is. Valószínűleg sokáig még a tömegelés - szálkásítás ciklussal él sok ember.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #309573 üzenetére
Ja, te arra esküszöl, hogyne, Rothi forrasztópasztával, A.K.A. kencével esetleg ne kenje be a tárcsát?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz mauimagic #309610 üzenetére
Ezt is csak akkor kell toltogetni, ha lemerited kb, marha sokaig birja az akksi.
a minipumpadat:
- betudod rakni a nyeregtaskaba?
- fujj vele 6 bart 2 perc alatt pontosan esobe, hidegbe
10 eve nekem is volt minimumpam azzal minden defekt egy szopas volt, ezzel fenyevekkel komfortosabb…Hasonlo a velemenyem a talpas muhelypumpas szivassal is, kozben ott a xiomi kb. 5mp alatt fujom fel vele a latexet minden tekeres elott psi pontosan, na ezt a muhelypumpaval kicsit bonyolultabb muvelet
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #309610 üzenetére
mert ki akar rárántani a minimumpára 100-szor?
vmi kínai van nekem is, az jó, kormánytáskában/övtáskában elfér. hétfőn a ~másfél kilós bicikliláncot is az övtáskára raktam rá, 2×20 km-t úgy is le lehetett tekerni, szóval a súly azért nem minden.
bármilyen fájó is leírnikijelzőt hagyjuk, kinek kell 0,1 tized barra pontos nyomás, ha fújni kell útközben? (freedom unitben az nem tudom mennyi, ~1-1,2 egység talán?)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #309657 üzenetére
amúgy arra is jó, hogyha sokat mész aszfalton, mielőtt terepre mennél, akkor kényelmesen vissza tudod fújni a nyomást, hogy haladj is. gravel aka földutas vagy 3. 4. rendű magyar "aszfalt" esetében is jó lehet.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #309663 üzenetére
ha mész 15 km-t aszfalton, 20 km-t földúton, utána 15 km-t haza, akkor tényleg jól jöhet, persze nélküle is meg lehet lenni.
+ ezen részben már túl vagyunk, csak nem automatizált
Up close with the Scope Atmoz tyre pressure adjustment system at Paris-RoubaixEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Lacerta
aktív tag
válasz mauimagic #309691 üzenetére
A szilikon pont nem jó. Remek síkosító, de kenőanyagnak csapnivaló. Ha nem így lenne, az autóipar már rég azt használná motorolajnak. Szilikonzsírt én magam is próbáltam régebben szabadonfutóban, és tényleg nem alkalmas.
1000 cSt az nagyon sűrű, baromira fogná a szabadonfutót egészen addig, amíg ki nem szivárog mind.Az a piros zsír érdekelne, hogy mi lehet? Mi a típusa?
Attól hogy híg, simán lehet csapágyzsír, a konzisztencia a felhasználás körülményeihez kell, hogy illeszkedjen. A híg zsírok kis relatív sebességekhez és/vagy alternáló mozgáshoz alkalmasak elsősorban. A szabadonfutóra mindkettő igaz. -
user2
csendes tag
válasz mauimagic #309739 üzenetére
A "mi lenne optimális a user szempontjábó"l és a "mivel szereli a gyártó", gyakran két külön halmaz, közös részhalmaz nélkül. Dottore egyáltalán nem mond hüJeséget szerintem. Az általa említett szűkítőbetétre példa a Mavic 717 felni, ami egy könnyű és keskeny (17mm belső szél.) montis felni volt, gyárilag autós szelephez fúrva, gyárilag szűkítővel. Mégsem a szeleplyuknál ment tönkre, ha tönkrement.
-
Lacerta
aktív tag
válasz mauimagic #309720 üzenetére
A teflonról erősen megoszlanak a vélemények. Mert tök jól hangzik, hogy nem tapad, de a súrlódó felületekre sem, és akkor semmi haszna. Ha meg megoldják, hogy tapadjon a fémre, akkor utána az olaj nem fog tapadni a felületen. Komoly célra nemigen használják, ha pedig igen, akkor nem dekás tubusban és nem ennyiért.
Ez a zsír nem nagyon rossz, csak amire használod arra épp nem a legjobb.
A 160cSt olaj ami benne van, bicikli csapágyakba nem elég sűrű ( legalábbis ha 15 fok fölött is tekersz ), racsniba én kicsit sűrűnek érzem de rancsnija is válogatja, szóval akár jó is lehet. Ha neked bevált, akkor használd. De másba bicajon viszont nem tenném. -
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #309880 üzenetére
na de melyik alis?
btw van olyan hosszú szárú téli nadrág, ami vádliban lazább?
eddig ami jó volt fenék/derékméretben, azt alig tudtam a vádlimra felhúzni.
gyanítom nincs, így télire marad a betétes kantáros rövidnadrág + vmi mtb-s hosszúnadrág
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz mauimagic #309885 üzenetére
Én Holokolósat vettem nemrég, szerintem tök jó, annyira nem is drága.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-
vhunor
őstag
válasz mauimagic #309900 üzenetére
Én Tenerifén szoktam mérni valós egy órás FTP-t (ott van hozzá megfelelően hosszú mászás ), nekem pl. óriási a különbség a görgős mérés és az ottani tesztek között, az utóbbi javára. Gőrgőn bármit csinálok, túlhevülök, főleg egy ramp teszten, kint pedig mértem valós egyórás 280 wattot, amit görgőn sose tudnék tartani, mert már a felénél lefolynék a nyeregről.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #309883 üzenetére
Általánosságban igaz, nehezedtek valamennyire a montik, de egyre gyakoribbá válnak a karbon váz, karbon alkatrészek és a karbon kerekek. Persze ezzel még baromi drágák, de a garvel sem feltétlenül az olcsó kategória. A weight weenie meg főleg nem olcsó. De a gravelhez a hardtrail kategóriát hasonlítottam, azok annyira azért nem nehezek. Ott nincs annyira még ez a fully cuccok tömkelege aka downcountry. A gravelnél sincs alapból teló, levegős hátsó tag, meg 30+ mm széles felnik.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #309931 üzenetére
Nem, már ezerszer leírtam, hogy nem vagyok és nem akarok szakértő lenni. De te meg szándékosan félreértelmezed amit írok. Utána meg jön a gittrágás.
Az írásom lényege az volt, hogy egy átlag, régi aluvázas 14-15 kilós XC gépeknél könnyebbek a mostani karbonvázas biciklik. Nem arról írtam, hogy 6 év alatt az egyik vagy másik azonos modell hány kilóval nehezebb.
Szóval akkor bőven kifejtve, hogy megértsd:
Manapság full merev XC-t is lehet építeni 10-11 kg körül, ami sokoldalúbb, mint a gravel, főleg ha terep is a cél (nyilván nem 35+ mm-es felnikkel meg telóval, hanem karbon merev villával). Nyilván nincs rajta koskormány, de terepre jobb az egyenes. Akkor pedig eljutunk oda, ahová például a Merida Silex is az 50 mm-es kerekével, meg az XC-hez hasonló geometriájával. Ez volt az eredeti felvetés, nem az, hogy egyre nehezebbek vagy sem az XC-k. Az teljesen más téma. Mit nem lehetett ezen megérteni elsőre? Miért kell szándékosan félremagyarázni, hogy utána beleköss az emberbe? Egyébként a kép is engem igazol, mindkettő gép bőven 10 kiló alatt van (sőt a 9 kg az jónak számít), amit írtam eredetileg, akkor csak könnyebbek a gépek, mint régen amikor 11-12 kilósak voltak.
Tanulj meg szöveget értelmezni, utána kötekedj, ha tudsz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #310046 üzenetére
Végülis könnyebb duzzogni, mint szöveget értelmezni. Mondjunk kíváncsi lettem volna mit tudtál volna még kiszenvedni, és mi lett volna bullshit amit írtam. Pedig a lényeget leírta semmiho: gravel átlagsebesség: 31, merev XC: 29 km/h. De engem nem érdekel "kinek van igaza", nem vagyok óvodás. Ezen csak páran ti pörögtök. Értelmező olvasást meg nekem még megtanították az iskolában...
Szerk.: Egyébként pont ez a baj manapság az emberekkel, állandóan vitát látnak mindenben, ész érvekkel való meggyőzés és a véleménykülönbségek csak a mesében léteznek. És senkit sem néztem hülyének, nyilván mindenkinek más a véleménye.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #310131 üzenetére
pontosan ilyen van, de helyzetjelzőnek jó, menetfénynek kevés magában.
Műszakin sem kötözködtek (oké, van egy sejtésem a műszaki vizsgák alaposságáról, de nem bántam), előtte visszacseréltem mindent izzóra, kivéve ezt, mert akkor derült ki hogy az egyik eredeti izzó ki van égve..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #310245 üzenetére
mintha mindenki idővakságban szenvedne, ilyen napi 2×2-3 perc megtakarításért képesek száguldozni az emberek, nem értem miért.
szerintem amúgy az utóbbi 10-20 évben sikerült a
társadalombóllakosságból kiirtani az szolidaritás maradékát.nagy a hiszti a tempo30 miatt is, közben meg minimális időtöbbletet jelentene (sok esetben semmit!), mindenki másnak meg előnyt, a saját lakóhelyén a fontossietősembernek is.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #310245 üzenetére
*aki járt mostanában a Balkánon, az tudja, hogy már nem állja meg a helyét szitokszónak, mivel az albánokon kívül arrafelé mindegyik kultúrnép hozzánk képest...én jártam, járok, és hát...nem, a románok és a Montenegróiak is rosszabbak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #310240 üzenetére
biztos autófüggő is, mennyire sikerül hasznosítani azt az emlékeim szerint 300 körüli lument, de nekem napos időben semmiképpen nem tűnt elégnek a láthatósághoz. Próbáltam már csak ezt használva beállni garázsba, hát, ha nagyon muszáj, betalálok vele a kapun, de nem erőltetem
szerk.: sötétben - csak a példa kedvéért
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #310428 üzenetére
akartam már kérdezni, ez milyen koskormány, hogy lecsúszol alul róla? vmi retro példány? a moderneknél kb vízszintesen áll a vége (ha csak nem bandázsolás után jöttél rá, hogy túl lapos szögben áll a fvk)
---
ja, hogy felétek van napsütés! úgy könnyű, itt szerintem csütörtök óta nincs (de lehet szerda, csak akkor meg fújt a szél)[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest