Hirdetés
Hirdetés
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #162577 üzenetére
Én kb 1 hét után ráakadtam a vázamra. Persze ez monti, amit előszeretettel tuningolnak. Lehet niche vázat tényleg nem könnyű találni.
Akkor meg majd eladja és vesz könnyebbet, ha elérkezik a fejlesztés ideje! De addig se kinlódik egy Tourney/Acera szettel. Főleg egy nőnél, akinek egy 3x9 váltást se könnyű elmagyarázni. Akkor legalább legyen patent a működése, még ha keresztbe áll is a lánc!
De amúgy mekkora szórás van súlyban a vázak közt? Nem gondolom, hogy lényeges eltérés kellene legyen egyazon méretben egyazon anyagból két márka közt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ti mikor arrébb akarjátok tenni a hátsó kereket, akkor váltotok oldalt a lábatokkal, vagy ha bal láb van elől alapból amivel jól tudom balra tenni a kereket, akkor áttekeritek jobb lábra a pedált a jobb irányú ugráshoz?
Gyakoroljátok mindkét pedálállást, vagy mindig csak az erősebb lábatokkal csináltok mindent?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz durmi_88 #162730 üzenetére
Közben olvastam mire is akarod használni.
Aszfaltra és könnyű földútra nem muszáj atombiztosnak lennie. Szerintem egy masszívabb alu vázas cross country bőven elég alád, jó nagy varratokkal, 73 mm széles középrésszel, hosszú fejcsővel és mondjuk félintegrált fejcsapággyal.
Ehhez egy középszerű levegős villa kéne 32 mm-es becsúszóval legalább. Kerékből se ártana vmi erősebb alád, h ne verd bele a nyolcast az első kátyúnál. De nem gondolom, h egy bármilyen montinak szét kellene esni alattad műúton.
Rázósabb terepen indul az, amit feljebb írtunk, hogy túl kell méretezni mindent.
Viszont még nem említették, de a féket tuningolnod kell majd, mindegy milyen bringát veszel.
160 mm-es tárcsákat azzal a lendülettel lehet ledobni róla, ahogy megvetted, mert az első lejtőnél égni fog. És persze hidraulikus jöhet csak szóba, az is Shimano legyen, ne Tektro meg noname. Tárcsának meg ajánlom a Shimano IceTech tárcsáit, ezek bírják az igénybevételt. Hátra 180, előre mehet a 203 mm. Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz durmi_88 #162730 üzenetére
Egyébként meg amit linkeltél bringa, ott már a kép alatt oda van írva, h ajánlott max terhelhetőség 100 kg.
És a bovdenes tárcsafék sem egy életbiztosítás.Amúgy meg nem ragaszkodnék a 29er-hez sem. Műúton és döngölt földúton teljesen mindegy mekkora a kerék. Ott csak az áttéttel és a hajtáshatékonyság számít.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
[Blog]
Selle Royal Scientia nyereghez (12 centis csontokhoz vettem a 13+ nyerget):
Teljesen jó választás volt a szélesebb. Nem esek le róla, stabilan tart és mikor meg-megbillen mondjuk elengedett kormány mellett a bringa, akkor combból vissza lehet nyomni a megszokottnál kicsit hosszabb nyúlvánnyal ami a belsőcombom éri.
Egykerék is icipicit könnyebb már így, hogy jól tart.A "félpárnázás" már nem nyom annyira, mint eleinte. Megszoktam. Viszont a farkam ugyanúgy lezsibbad, ha monoton tekerek vele mondjuk vízszintesen egy döngölt murvás szervizúton. Első nekifutásra 20 km és 1:45 időt töltöttem rajta, ami úgy 30% aszfalt volt némi mászással, majd széles erdei út és murvás szervizút pár fok emelkedővel. Úgy háromszor zsibbadtam le, amit egyébként egyáltalán nem érzek menet közben. Sőt! Kényelmesnek mondanám. Amikor kiállok vagy leszállok, akkor érzem csak, hogy nem volt vér a műszerben.
Ez mondjuk egy rendes lassú mászás közben nem probléma, meg rövidtávon sem probléma. Inkább olyan 15-20 perc monoton és intenzív hajtásnál jön elő. Vagyis ha rendeltetésszerűen használom az AM gépem (fel és le), akkor nincs baj. Ha egyhuzamban tekerek (közel vízszintben intenzíven), akkor igen.
Balaton körre már nem mennék el vele, mert félő leszárad a tököm és észre se veszem.
Ez amúgy minden eddigi nyergemnél fennálló probléma volt, szóval inkább vmi anatómiai defektre tippelnék. Sok az ér a zacsi alatt, vagy nem tudom.A nyereg viszont marad egyelőre.
Arra már rájöttem miért használnak atletikus nyerget montin. A 178 mm súrolja a combom ha kiállok és esetleg nyereg mögé helyezkednék.
Filózom rajta, hogy ez a konfig (széles nyereg + kiemelt karbon cső) teljesen jó mindenféle tekeréshez. De vadulni lehet mégiscsak jó lenne egy dropper meg egy keskeny nyereg, ami nem akadályoz. Aztán max cserélni a kettőt attól függően hova indulok. Meg kivel. Bnős túrázáshoz a trón tökéletes.
[/Blog][ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tegnap nekiálltam nagy lendülettel szétkapni a hátsó agyat kis karbantartásra. Shimano M765. Menet közben kiderült nincs kónusz kulcsom ilyen méretben (most azért is berendeltem 13/15/17 mm-es kulcsokat, h rohadjon meg), így egy mosáson és kazetta tisztításon kívül nem tudtam sokat kezdeni vele.
Kérdésem, hogy a szabadonfutót (így hívják?) is érdemes szétkapni? Kell annak karbantartás? Nem találok hozzá kézikönyvet, csak ezt a robbantott ábrát. 16-os számú csavart így ránézésre nem tudom hova tenni, hogy az vmi belső kulcsnyílású akármi lesz, de tudja vki mi kell hozzá?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163118 üzenetére
Hűha, hát annyi golyót még megszámolni is kihívás. Akkor jó az úgy.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163155 üzenetére
Amit linkeltél bizbasz 10 dollárért az egy főfékhenger és pontosan arra lesz szükséged, ha szivárog a fékkar. Nem rakéta tudomány, az a gumi karmantyú - vagyis az a kettő - végzi a munkát. Az első tartja a nyomást, a második meg csak tömít, hogy az olajtartály ne folyjon el, amíg behúzva van a kar. Az első karmantyú ilyenkor előre van tolva és lezárja a tartály kis furatát ami nyugalmi helyzetben átfolyhat a fékcsőbe. A két karmantyú közé elvileg csak ilyenkor kerül olaj, mikor be van húzva a kar. Az itteni szivárgás a hátsó kis gumiszoknya halálát jelenti, nem kritikus probléma, csak a tartályban lévő olaj lassan elszivárog. Viszont ha felépül a nyomás és behúzva tartja is azt (vagyis nem tudod szép lassan behúzni kormányig felkeményedést követően), akkor az első karmantyú ami a munkát végzi az ép.
Ami az állást követő nyúlósságot illeti az levegőre utal, ami üzemmelegen kitágul és vele együtt felkeményedik a fék is.
Ha sehogy sem megy a légtelenítés, akkor végső esetben a vákuum pisztoly lehet megoldás. Annak elvileg ki kéne szívnia minden beszorult apró bubit mindenhonnan.
Ha szakszerű légtelenítés után is levegősödik és nem forraltad el az olajat és szivárog a légtelenítő csavar, akkor ott komoly gebasz van.
Feltéve ha nem user error és kellően feszes a csavar, valamint nem sérült és nem szorult alá kosz. Elvileg tömítés ott nincs, legalábbis én még egyetlen járműnél sem láttam tömítést a légtelenítő csavar alatt. Elvileg a menetnél nem szivároghat olaj, az a csavar egy zsákfurat aljába ül bele és kilazításkor nyílik egy apró rés a furat és a csavar vége közt, ott tud átfolyni az olaj. Olajcserénél kivetted ezt a csavart? Tisztán tetted vissza? Sérülésmentes? Tuti nem csak azt az egy csepp olajat látod koszolni, ami a csavar belsejében maradt elzárás után? -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163183 üzenetére
Shimano alapvetően megbízható fékrendszert gyárt, de ha elhanyagolják benne az olajcseréket akkor az megeszi a tömítéseket és tönkremegy.
Nekem annó azt mondta egy szervizes, mikor még tiniként betoltam a bringát a boltba, hogy Shimano ásványi olajat használ és az nem eszi meg a gumit úgy, mint a DOT fékolaj.
Kérdeztem akkor cseréli-e, meggyőzött róla, hogy ha nincs vele baj, akkor nincs rá szükség.
Azóta is ebben a hitben élek és amióta nálam van a bringa (kb 7-8 éve) azóta ugyanaz az ásványi olaj van benne, amivel vettem. Jah és nem ismerem az előéletét, szóval még akár gyári olaj is lehet, amivel kigurult a boltból.
Őszintén soha nem volt vele gondom, csapatás közben se adta még a legkisebb jelét sem, hogy ne harapna. Szivárgás sincs, csont száraz minden a fék körül. Gondoltam már rá, hogy kéne egy olajcsere, de igazából nincs rá különösebb okom. Még a végén szar lesz az új olajjal, mint a kollégának.
Főleg, hogy engem is kísért vmi szerencsétlenség, hisz a motoron is teljesen felújítottam a fékeket: új tárcsák, fém fékcső, új főfékhenger, dugattyúk leszervizelve és szépen mozognak meg minden, új betét nyilván, magas forráspontú 5.1-es olaj. És háromszor estem neki lelégteleníteni, mire szép határozott fogáspontot sikerült kicsikarni belőle. Jah és szarabb, mint előtte: dörzsöli a tárcsát menet közben és visít fékezéskor. Persze harap mint állat, de a csereérett tárcsával és a régi cuccokkal is harapott és még kussban is volt. Nincs szerencsém a fékekkel. Vhogy az új sosem 100%-os nálam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ZolkoW #163190 üzenetére
Toseek-ről neked mi a tapasztalat?
Van egy kormányom tőlük, amivel idáig jó tapasztalataim voltak - bírt az mindent a csapatástól, a méteres letöréseken át a parkolós trialozásig (értsd: balfaszkodásig), de két kisebb esés után most egy pici kattogás van a stucni körül valahol, amikor ellentétes irányba hajlítom a két végén mondjuk kiállva tekeréskor. Leszedtem a kormányt és semmi sérüléset nem látok rajta, nincs repedés vagy vágás. Nyomatékkulccsal van lehúzva a stucni 5 Nm-re.
Fejcsőnél se látok repedést, a kormánycsapágy is feszes és van benne 14 üzemóra össz-vissz.
Nekem az az infóm, hogy ugyanaz az anyagminőség, mint a márkás társai, csak megbukott a méretellenőrzésen. Enyémen a kormányvég nehány tizeddel a névleges méret alatt van, vagyis alátéteznem kellett kb minden bilincset. Ezen kívül amúgy patent.
Viszont most ez a pici kattogás ez zavar, épp csak kezdtem bízni a karbonban és vadulni vele, erre most jött ez. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163193 üzenetére
Ha elkoszolódik akkor már nem végzi el a feladatát, mint hidraulika olaj?
Erről mindig a motorolaj jut eszembe, aminek konkrétan az a feladata, hogy "koszos legyen".
Lehet holnap lepattintom a tartály fedelét és belekukkantok hogy néz ki egy érettségi előtti ásványi olaj.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163194 üzenetére
Ez miért akkora probléma amúgy, hogy milyen árat tüntet fel akció címszóval? Azt hinném ez a trükk már annyira benne van a köztudatban, hogy kb mindenkinek tudnia kéne jól, hogy az akciós ár az eredeti ár.
-
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163209 üzenetére
Miért ne szabadna? Szerelhetőnek kell lennie, elvégre valahogy összerakták a gyárban is.
Általában csak egy seeger gyűrű tartja a dugattyút a helyén. Azt ha kiveszed, akkor a rúgó már ki is lövi majd onnan. Jobb helyeken szokott lenni egy porvédő gumiharang a fékhenger végén, de úgy látom a bringás fékeken ez snassz. Lehet ezért is ment tönkre a hátsó karmantyú, mert vmi oda bekerült és megette. Ha majd szétszeded, akkor vizsgáld meg a henger belső felületét is! Ha össze van karcolva, akkor sajnos kuka. Vmi ott nagyon el van szállva, mert a hátsó karmantyú még nyomás alá se kerül és így is ereszt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #163238 üzenetére
És miért baj ha csattog a lánc? Láncvédő rajta van a vázon, így felőlem úgy veri szét a védőhuzatot ahogy akarja, amíg nem esik le és tudok vele tekerni. Annyira rázós csapatásban meg ritkán van (sajnos) részem, ahol leesik a lánc. Normál körülmények között meg bírja a régi elgyengült rugós váltóm is a strapát.
-
Teasüti
nagyúr
válasz bexinho23 #163242 üzenetére
A fogáspont mennyire határozott rajta? Ha eléggé deszka, csak beljebb van akkor csak vidd ki megrázatni kicsit a pályán, adjál neki pár kemény satuféket és majd beáll az olajszint, meg kirázódik a bubi talán ha beszorult a nyeregbe vhol.
Ha meg nyúlós, akkor indulhat a hibakeresés. -
Teasüti
nagyúr
válasz Bigemperor #163248 üzenetére
Ez általában úgy szokott működni, h te keresgélsz, belinkeled ide, a többiek meg lebeszélnek róla.
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #163260 üzenetére
Ezért lassítasz? Ne már!!
Adjá' neki! Majd ha leesik, akkor visszateszed. Ennyi.
15 évvel ezelőtt nem volt ilyen luxus mint a kuplungos váltó, mégse lassított le senki.
A DH vonalon voltak a vezető görgők, mindenki más meg zúzott anélkül oszt kalap kabát.(#163257) soldi3r
Akkor az. Nem ismerem a belépő hidraulikus fékeket, de szerintem a mechanikusnál az is csak jobb lehet. Már csak azért is, mert két dugattyús kell legyen. Sose volt szimpi, hogy a mechanikusok hajlítják a tárcsát.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
Fékpor? Hogy kerül fékpor egy zárt rendszerbe?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
A DOT amúgy nem igazán kezdi ki a fékrendszert, ez vmi tévhit. Nem eszi meg a gumit vagy ilyesmi. Lehet a lakk megfakul tőle, arra külön felhívják a figyelmet, hogy ha fényezésre kerül akkor azonnal le kell törölni. De nem azért kell lecserélni 1-2 évente, mert megeszi a tömítéseket. Elvégre akkor is csak olajat cserélsz benne, nem felújító készletet veszel hozzá.
Azért kell lecserélni, mert a DOT folyadék felveszi a nedvességet és így lecsökken a forráspontja egy idő után, majd elmegy a fékhatás ha helyzet van.
De érdekes amúgy ez a csereperiódus is, mert autós környezetben nem egy bevett gyakorlat fékolajat cserélni. Évekig járnak a DOT fékfolyadékkal is és csak akkor cserélik, ha nem fasza vmi.
Az ásványi olaj nem veszi fel a nedvességet, egyes vélemények szerint 6-8 évig is használható gond nélkül. Magura kézikönyvében pl. az van, hogy nincs is szükség olajcserére, mert nem öregszik az ásványi olajuk. Akkor indokolt csak, ha vmi nem szupi vagy megbontod a rendszert. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zsohi #163330 üzenetére
Az más tészta. A motorosok eleve hisztisebbek a gépeikre. Annak patentnak kell lennie egész évben.
Hordják is szerelőhöz, mint a katonatiszt.Pályázni amúgy extrém igénybevétel, ott nem elfogadható a lecsökkent forráspont. Érthető, ha cserélik folyamatosan. Gondolom nekik ez olyan dolog, mint a hegymászóknak a karabíner. Nem tudni sikerült-e felforralni vagy jó-e még.
Autóban engem sosem fenyegetett a veszély, h felforr a fék A-ból B-be. Fék nélkül is tudok közlekedni, ha nagyon papásra veszem a figurát. Ha hegyen laknék, akkor elgondolkoznék a cserén.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163335 üzenetére
de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz.
Komolyan? Pedig komolyan elgondolkoztam, hogy egy ujjas fékre váltok a Shimano-ról. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163338 üzenetére
Lehet az újak ezerszer jobbak, nekem csak az öreg BR-M765-ös fékekkel van tapasztalatom. Egy ujjal is lehet vele biztonságosan lejtőzni, de satuzni csak két ujjal tudok.
-
Teasüti
nagyúr
Azt tudja vki mennyi olaj kell egy szett fékbe kb? 50 ml flaska elég? Vagy 100 ml?
Shimano is nevetséges áron adja az olajat. Ez még a Fox-ra is rálicitál. Már majdnem tintapatron árban van. -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #163344 üzenetére
Visszavonom, nincs szükségem olajcserére.
8 éve van nálam a bringa. Soha nem volt cserélve ezidő alatt és használtan vettem ismeretlen előélettel.
A Shimano kézikönyv azt írja akkor kell cserélni, ha belekukkantva a tartályba komoly elszíneződést látok. Nos, ez teljesen víztiszta és megközelítőleg rózsaszín, mint a gyári.
Mire enged ez következtetni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #163346 üzenetére
Én nem erre a következtetésre jutottam.
Aszondja a Shimano kézikönyv, h "It is recommended to replace the oil inside the reservoir tank if it becomes severely discolored."
Hát ez még barátok közt is nagyon távol áll az elszineződéstől, ha a rózsaszín az eredeti színe. Amit a képen látsz az nem a tartály aljának a színe, hanem ott mélyebb a tartály és jobban kijön a folyadék saját színe. A munkahenger és a furat elég közel van a felszínhez így vízszintesben, azért tűnik ott közel színtelennek az olaj.
Amúgy Maguráéknál meg úgy gondolják, hogy cserélni sem kell egyáltalán, csak ha vmi nem oké. Nem gondolom, hogy itt bárki jobban tudná e két gyártónál a karbantartás módját, én meg megkockáztatom és elhiszem amit leírnak a kézikönyveikben.
Megfőzve se volt soha az én használatomban. Nedvességet nem veszi fel. És a fékhatás is teljesen rendben van. Ez, mint hidraulika olaj szerintem teljesen korrekten látja el jelenleg is a feladatát. Szennyeződés nincs, legalábbis szabad szemmel látható az nincs. Elfosni se fosta még el magát 8+ év alatt, szóval a tömítések, szimmeringek és karmantyúk is rendben vannak.
Change my mind. -
Teasüti
nagyúr
válasz barcasattila #163353 üzenetére
Igen így gondolkodom, amiben nem segítettek a szervizesek sem, akik szintén azon az állásponton voltak, h felesleges hozzányúlni ha nincs baja.
És nem is szar helyekre hordtam, Pécsen pl. az Imperátorban volt szervizben Magyarországon utoljára.De épp ez az, h ez van leírva a "nagy könyvben", h ne nyúlj hozzá ha nincs baja.
Én is a gyári előírás szerint tartom karban a gépeimet, nyilván van tartva a bicikli üzemórája a rúgószervizekhez (ProBikeGarage), nyilván van tartva a motor futásteljesítménye (Drivvo). A DOT fékfolyadékot abban én is időben cserélem. Mondjuk abba is szintetikus olaj van és mérföldre pontosan cserélem, de ha a japán 8000 mérföldet írt a kézikönyvbe, akkor minek cseréljem 3000 km-enként? Mondjuk az autó az pont leszart igáslónak van használva, de az itt a szigetországban úgyis fogyóeszköz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163351 üzenetére
150 mm-es játékmonti. Nem kap amúgy túl sokat. Talán ötször ha legurultam vele a Mecsekről úgy igazán keményen 50 km/h körüli maxszal. A mostani lakóhelyemen meg nincsenek hegyek, így max ilyen egy perces lejtőket lát néha. Egyszerű tekerészésre használom főleg. Meg most trükközni tanulgatok vele. Talán az endo tanulgatása a legnagyobb igénybevétel, amit a fék kapott hetek óta.
(Mondjuk a motorom fékét forraltam már fel egy parkolóban stoppie tanulgatása közben...) -
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #163374 üzenetére
Sztem korrekt volt az eljárás. Nem tépték ki a karját, nem térdeltek bele a háta közepébe, finoman rácsattant a bilincs, oszt ennyi. Egy kis atyai ráolvasás meg nem fáj.
Ha hinni lehet a beszámolónak és a nő valóban elkövette amivel vádolják, akkor magára vessen. Egy kis katonai szigor amúgy nagyon ráférne sokakra, mert még felnőtt emberek is olyan dolgokat művelnek, hogy az ember esze megáll. Ha a hatóság intézkedik, akkor meg nem állunk ellen, hanem együttműködünk. Nem is értem mit gondolnak emberek...
Ha rajtakapnak a pirosnál, akkor sűrű elnézés közepette elfogadom a csekket és nem állok le hőbölőgni. Úgy kell neki. Remélem jó lecke volt számára.A gyalogosok meg hiába szimpatizálnak egy kiabáló nővel, senkit nem érdekel szerintük mennyire arányos a fellépés. Ha vki a szép szóból nem ért, akkor ez történik. Ennyi. Jó ez így. Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát!
(#163413) Mezga Aladár
A tarkójáig? Te küzdősportoltál vmit már?
Mi már tekergettük egymás karját, nem kell aggódni nem esik az le olyan könnyen.
Én alaphelyzetben megvakarom a saját lapockám minimális kényelmetlenséggel. A nőnek csak a dereka mögé lett csavarva a karja.
Az szerintem rosszabb, ha a kézfejét feszítik lefelé. Az tud fájni rendesen. De az sem ropiból van azért.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz cech19960320 #163425 üzenetére
Én először elmennék azokba a boltokba és meghallgatnám mit javasolnak. Lehet van nekik használt bringa is eladó. Attól nem kell félni, hogy szart fognak rád sózni drágán, mert bárhogy döntesz ez fog történni. Ebből élnek a kereskedők.
De fel tudod tenni nekik a kérdéseid és személyre szabott ajánlatot tudnak tenni. Ha nem tetszik, akkor még mindig elmehetsz venni egy nagyáruházi bringát. -
Teasüti
nagyúr
válasz cech19960320 #163455 üzenetére
Keresztkérdés: azt a 120K-s ajánlatot ugye listaáron rakod össze 60K-ból?
-
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163501 üzenetére
Ilyen szar dizájnt még nem láttam légtelenítőcsavarra. Nem alakzárással oldotta meg a tömítést.
A japán újra feltalálta ezek szerint azt, ami az iparban mindenhol máshol már olcsón és egyszerűen meg volt oldva évtizedek óta.
Ráadásul jó drága csavar és még szar is. Nem erre szoktam asszociálni a japán minőségből.Az, h a furat belső fala kopott meg az nem kizárt, ha rossz az anyagválasztás és ne adj isten a csavar keményebb lenne, mint a féktest. De ezért használnak az iparban mindenhol réz légtelenítőcsavart, h ne a nyereg menjen tönkre, hanem a csavar zömüljön be a zsákfurat aljába jobb helyeken.
Ha ezt benézték itt, akkor ez egy tervezett tönkremenetel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Segal #163538 üzenetére
Xc montin spd-ztem. Átjöttem trailbike vonalra és itt most inkább flat pedállal tanulom a technikát. Pár év spd után rá kellett jönnöm biciklizni is alig tudok.
De már kezdek ráérezni az egyensúlyra, egykerékre, fel tudom kapni a hátsó kereket is. A bunny hop na az nem megy még, csak a két kerék egyszerre. Spd-vel soha nem tanulnám meg rendesen használni a bringát. De nem mondom, h nem megyek majd vissza, ha már mestere vagyok ezeknek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mennyire elterjedtek manapság ezek a kattogós szabadonfutók?
Csak engem idegesít ez a hang?
[link][ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ivana #163553 üzenetére
Én egyszer megküldtem zsírspray-vel az XT agyat és teljesen elkussolt. Nem akadtak fent a kalapácsok szerencsére, de néma lett. Nekem nagyon bejött, hogy lopakodni lehet a bringával. Semmit nem hallasz, max a kavicsok ropogását a gumi alatt.
Azóta eltelt pár év és a zsír is kikopott picit, de még mindig elég diszkrét, lágy hangja van.
Gyalogosra nekem a csengő vált be. De újabban nem megyek járdán, bringa utak meg itt nemigen vannak.(#163544) Hasaggymeg
Ezek a szabadonfutók amúgy felcserélhetők különböző márkájú agyak közt? Vagy minden agyra csak a saját szabadonfutója megy fel?
Gondolok itt, amit mutattál pár napja szabadonfutó szervizt. Hogy az egy koronára ül fel az agyon. Ez a korona ez egyedi, vagy szabványos?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tubeless:
Ma felültem a szopórollerre és megpróbálkoztam az első átalakítással.
Gorilla tape-et vettem az FD28-as Alexrims felnihez, amit szépen körbe is ragasztottam. Viszont a TLE svalbi gumi fityeg a középső árokban, nem lehet felfújni. Próbáltam belsővel de ezzel meg azt vettem észre, hogy se a TLE se régi hagyományos svalbi gumi nem ül fel rendesen egy szakaszon. Lehetséges, hogy a nem tubeless felnin a gumiperemnek kialakított váll éppen akkora átmérőjű, hogy egy ragszalaggal leragasztva már nem fér fel a gumi? Van vkinek szakmai infója, hogy a belső nélküli és belsős felni milyen mérettűrésekkel rendelkezik?
Szóval jól leszívattam magam ma délután. Se felfújni nem tudtam, se rendesen "beültetni" még belsővel se nem hogy a TLE gumit, de a hagyományost se. -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #164261 üzenetére
Azért amikor a 3,5 barra fújt 26" hardtail bringám XT csapágyakkal kikönnyített 2,1" Smart Sam és Rocket Ron párossal lemaradt egy 170 mm-es 27,5" tubeless enduro mellett slx felszereltséggel és 2 bar körüli nyomással 2,4" Nobby Nic és Hans Damph kombóval, akkor azért lestem. Legurult egy hintaló aszfalton lefelé.
Azóta eresztettem le a gumikat kényelmesre én is. Felesleges pattognia ha legalább nem gurul jobban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Nem TL felnin, nem TL gumi.
Régi performance line (hajtogatható) kikönnyített Schwalbe. Tubeless-t hírből sem ismeri.
Eddig jónak tűnik, első felfújásra.
Újraszalagozom a felnit, mert a gumibelső kikezdte pár helyen a ragasztószalagot. Majd megy bele a tej és indulhat a tesztkör.
Azért van egy TLE gumim is, biztos ami biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- World of Warships
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Motorolaj és szűrő topik
- EA Sports WRC '23
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VoLTE/VoWiFi
- Elemlámpa, zseblámpa
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen