Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Telekom mobilszolgáltatások
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- Mobil flották
- Túl szigorú a véletlen érintések elleni védelem az iPhone 16 Próban
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
it Több mint 100 milliárd dollár értékben húzhat fel gyárakat az Egyesült Arab Emírségekben a TSMC és a Samsung, miközben a helyi elnök most a Fehér Házba látogat.
-
Adoptálja a Vulkan köztes nyelvét a DirectX
ph A Microsoft a shader modell 7-től tervezi bevezetni a változást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz atok666 #52334 üzenetére
Itt is van jobb oldalt táblázat a gumikról hogy mekkora a gördülési ellenállásuk: [link]
Nem véletlen vannak nagy eltérések az árakban. Bár a Conti jobb gumijai Németországban készülnek (büszkén hirdetik is a dobozoukon meg magán a gumin) ami sejtet némi felárat alapból de azért nem csak emiatt drágábbak mint egy mezeibb darab.
Més que un club!
-
Frenky89
őstag
válasz atok666 #52466 üzenetére
Na az gáz, mert pont a nagyobb kulacs miatt szeretnék valami ilyesmit.
Miben nyilvánul meg, hogy nehéz kiszedni belőle? Pont azt gondoltam, hogy ezekkel élhetőbb a nagyobb kulacs is. Esetleg tudsz lőni egy képet?
TayRol & Napfénysüti: Mekkora kulaccsal használjátok? Végül lehet ilyen lesz, mert ha jól látom, akkor ezzel is nyerek egy pár centi szabad helyet a mostanihoz képest, ami a felső csavar felett még jó 2-3 centivel is tartja a kulacsokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz atok666 #52495 üzenetére
Sokkal jobb. Idén még év elején én is próbálkoztam vastagabb meg dupla zoknival de kb semmit nem értek aztán vettem egy kamáslit amivel ég és föld volt a különbség.
Mondjuk a Shimano cipőm baromi jól szellőzik ami nyárra remek dolog de ha hűvösebb idő van lefagy benne a lábad így szerintem ennél a kamáslin kívül más megoldás szóba se jöhet.Més que un club!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz atok666 #52721 üzenetére
Campa gruppos bringa nekem nem kellene, maradnék Shimanónál. Ennek a váltását szoktam meg és bejön.
Olasz gép már más tészta azok tényleg szépek tudnak lenni. Viszont meg is kérik az árukat.
Reálisan nézve a következő bringám egy karbon Ultegra váltásos outi lehet, talán egy Radon.Més que un club!
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #52886 üzenetére
Magasabb oldalfalú kerékszettnél komoly veszélyt jelenthet egy főúton, néha érzem én is hogy belekap a szél a fulcrum racing 5-be, pedig annak a kerékszettnek nincs valami nagy oldalfala. Egy 80mm-es benyúlásnál jól figyelembe kell vegye az ember hogy milyen a szélirány illetve erősség.
-
andrisbandi
őstag
válasz atok666 #52907 üzenetére
Ha új korában is ugyan ennyire belemelegedtél, akkor szerintem még nem volt elég hideg a viseléséhez.
De mivel aláöltöző pólót is vettél alá (én kiróbálnám anélkül) más lehet a baj.
A leggyakoribb hiba a speciális soprtuhák mosóporral mosása, majd ölbítőszeres öblítése. A por eltömítheti a nedvességelvezetésre szolgáló járatokat, az öblítő végérvényesen csomósítja a szálakat.Öblítőzöttre nincs segítség.
A mosóporozott folyékony mosószerrel átmosva picivel jobban fog lélegezni.Bővebben;
A technikai ruházat tisztítása.Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz atok666 #53524 üzenetére
Nyilván nem tudom ezt 5km-en át de egy-egy gyorsabb szakaszon lehet azért pörgetni.
zoli03: változó. egyedül ha nincs nagy szembeszél akkor ilyen 35-37, bolyban 38-42 közötti tempó szokott lenni síkon. Lejtőn én még 70-nél jobban nem jöttem bár volt ahol lehetett volna de megígértem hogy egyben maradok.
Egyébként az 50-11 síkon nem garantál olyan brutál nagy tempót. Egyszer mértem hogy ha nem állok ki akkor olyan 51km/h-t hajtok ki de majd jó lenne lemérni hogy kiállva mennyi a max. Mondjuk hozzáteszem hogy én alkatilag sokkal közelebb állok egy sprinterhez mint egy hegyi bringáshoz, nem vagyok egy vékony gyerek. Emelkedőn sajnos ezt meg is érzem.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #53977 üzenetére
Oké, akkor előzni.
Én értem, hogy ez sok kerékpáros szemében egy különc kategória és úgy tekintenek az elektromos bicajokra mint a lócitromra, pláne Magyarországon, ahol az anyagiak miatt még kevésbé elterjedt, de ez egy nagyon innovatív technológia, ami komoly fejlődésen ment keresztül, és még komoly fejlesztések előtt áll. Itt az emberek azt sem tudják mi a különbség egy csúcs bosch rendszerű pedelc és gagyi kínai elektromos robogó között. Meg mindenféle motorkerékpárhoz hasonlítják, holott a működésük ég és föld, itt nincs gázkar, hanem ugyan úgy pedált kell tekerni. Rengeteg potenciál van ebben a szegmensben, ebike-on belül is megvannak azok a kategóriák amik a hagyományos kerékpárokon belül. Van amit az idősebb generációnak szánnak és vannak amiket a fiatalabb generációnak.
Idén volt szerencsém kilátogatni az Eurobike kiállításra, azt láttam, hogy szinte az összes komoly gyártó hatalmas ebike palettával jelent meg. Erre baromi nagy igény van a nálunk gazdagabb országokban. Amit maximálisan meg is tudok érteni. A mai középmotoros rendszerek nagyon kifinomultak és teljesítményükhöz képest kis súllyal is rendelkeznek. Maximum rásegítésen az átlagos emberi erő kb háromszorosát tudják hozzáadni a hajtáshoz és ezt is egész kellemes hatótávval, mindössze 7-8kg többletsúllyal. Az akuk gyors töltősek, amik 2-3 óra alatt feltölthetők. Szóval egy igen kiforrott rendszer ez. Ma már szinte nincs olyan kerékpár kategória ahol ne létezne elektromos rásegítéses rendszerrel szerelt változat.
Gondoljunk bele, hogy például a kerékpáros futároknak ez mennyire megkönnyítheti a munkáját, pláne az olyan bicajokkal amik komolyabb teher cipelésére lettek kitalálva. Ott vannak azok az emberek akik olyan munkakörben dolgoznak, hogy nem tehetik azt meg, hogy leizzadva érkeznek meg a munkába. Ott vannak az idősebb emberek, akiknek kopottabb az ízületük, gyengébb a szívük, de még is szeretnének fiatalabb társaságokkal együtt túrázni és egy kicsit mozogni is az erőnlétükhöz igazodva.
És ott a monti, mert városban még hagyján, de ha hosszabb hegyi túrára indulunk akkor nem tehetjük azt meg, hogy kizárólag az elektromos rendszerre hagyatkozva, maximum rásegítésen pörgetjük a pedált, minimális erőkifejtéssel, mert akkor a hatótávunk nagyon lerövidül és hamar vége lesz a túránknak. Itt már nekünk is bele kell adnunk mindent a saját erőnkből, de ott az a plusz, amivel már nem rendelkeznénk saját erőből. Ezt csak akkor lehet átérezni, ha valaki kipróbál egy komolyabb emontit hegyi körülmények között.
Én elég jóba vagyok az Alpinbike-os srácokkal, jó párszor voltam velük túrázni is. 40-50km-es túrákat, 1200-1500m szinteket nyomtam le normál montival, ami szerintem nem rossz, de szeretnék ennél jóval komolyabb túrákat is megcsinálni. Például szemezek a Cross Alps túrával már pár éve, de sajnos soha nem tudtam annyit edzeni kerékpárral, hogy ezt a túrát be tudjam vállalni. Felhívták a figyelmem rá, hogy egy átlagos bicajosnak kb 1 év felkészülés kell a cross alps-ra, ami heti legalább 3-4 hegyi tekerést jelent. 7 nap alatt kb 400km táv és 12000m szint, igen komoly terepen, nagyon változatos időjárás mellett, ez az Alpok átszelés. 1-2, talán 3 napot meg tudnék csinálni, de mind a 7-et kizárt. Az egy kínszenvedés lenne, nem élvezetes túra. A szívem is sz@rrá pörgetném. Na de az emontival? Pont azt a pluszt fogja hozzáadni ami nekem kell ehhez a túrához.
Ettől még kell rá készülni és el is fogok fáradni, de ott ahol meghalnék nyomok egy kis rásegítést, ez erről szól. Nem a lazsálásról.
Egyébként Svájcban már évekkel ezelőtt szerveztek olyan elektromos monti túrákat a hegyekben, ahol bizonyos pihenőpontokon az aksi csere is megoldott volt.
Amit én magam sem értek, az az elektromos országúti, mert bizony már ilyen is van. Gondolom erre is van igény, bár erre a kategóriára szerintem sincs túl sok szükség. Országútiba nekem sem kéne elektromos bringa, de az összes többi kategóriát üdvözlöm!
Akit érdekel kicsit komolyabban a téma az esetleg olvassa el ezt az irományt: [link]Frenky89: Ezt most negatívumként, vagy pozitívumként kell érteni? Én mindig segítő szándékkal írtam ide, nem azért, hogy "hero" legyek, vagy bárkit lenézzek, kioktassak. Csak szeretek bringázni már 92-óta, bringákkal foglalkozni, ez a munkám is, és ennyi.
runner 125: A bringa konkrét típusaez, maga a technológia innovatív, de ezt rengeteg egyéb gyártó is alkalmazza. Kiemelném a Haibike elektromos palettáját.
Hasaggymeg: Nálam mindegyik bringának előkelő helye van a lakásában, családtagnak számítanak.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atok666 #54226 üzenetére
Lesz ez még jobb is! Tulajdonképp ha max 1 hétig kibírod bringázás nélkül hosszabb időre már nem is nagyon kényszerülsz szobafogságra szinte soha.
Solad...mint egy jobb bringásboltban.Úgy tűnik passzol a 2 sport.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #54337 üzenetére
Ezt így elég nehéz elmagyarázni annak aki még nem próbálta, de én úgy tapasztaltam, hogy a bosch rendszerrel nagyon finoman lehet adagolni a nyomatékot. Átlagos edzettséggel is nagyon jól ki tudod használni azt a pluszt, amivel simán tartod a lépést az edzettebb kerékpárosokkal. Még így is vannak olyan tartalékaid, hogy simán meglépj egy igen erős bringás elől is. De nincs az a kényszer, hogy vissza kell fognod magad. Nagyon jól együtt tudsz tekerni a normál bringásokkal is. Na most egy egy ilyen erős rásegítésnél mint ami az M1 Spitzing-ben is van, már nagyon vissza kell magadat fogni, már közepes fokozaton is értelmét veszíti a csoportos bringázás a hagyományos kerékpározókkal mivel mindenhol sokkal gyorsabb vagy náluk.
Az M1 Spitzing-nek akkor van értelme, ha olyanokkal mész együtt akik szintén ilyen bringákon ülnek. Akkor ez is nagyon nagy élmény lehet. Illetve nagyon haladós városi bicajozáshoz is jó lehet.
Viszont ez már túl sok ahhoz, hogy együtt tekerj a normál bicajosokkal. Az aksija is nagyon nagydarab, tartalékot már bajosan viszel magaddal. Míg egy bosch aksi 2,5kg, kompakt méretű, simán befér egy tartalék is belőle egy hátizsákba. 2db 500-as aksival pedig a hatótávod is sokkal jobb, mivel a spitzing még többet is fogyaszt mint a bosch. Ettől függetlenül elfogadnám.
Nem mellesleg a spitzing motorja elég zajos, engem kicsit zavarna a csöndes erdőben.
Persze én most főként mtb, túra felhasználásról beszélek, amikor sportszerként is tekintesz az ebike-ra. Pusztán városi közlekedésre hibátlan megoldás a spitzing is. De ehhez meg feleslegesnek tartom az össztelót. Montizáshoz én inkább maradnék a bosch rendszernél, ráadásul sokkal nagyobb a választék is, szebbek a bringák, több gyártó van, rengetegen alkalmazzák, kiforrott, megbízható rendszer.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz atok666 #54387 üzenetére
120-as pulzus az nekem nagyon keves. 190-200 a max amit eltudok erni ezert olyan 155-os atlag pulzust szoktam tartani es 75-80-as pedalfordulatot. Az alkalmankenti tekeres eddig is megvolt, de nem igazan akar lemenni a hasam még a dieta mellett se
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
-
Solad
őstag
válasz atok666 #54395 üzenetére
Sajnos lejárt a szerkesztés
Attól hogy arányaiban az energiaigény fedezése az úgynevezett zsírégető zónában történik a legnagyobb arányban zsírból más forrásokkal szemben, korántsem biztos, hogy az ebben a zónában végzett munka lesz a leghatékonyabb zsírégetés szempontjából.
Mindemellett egyetértünk, én is a zabálj és tekerj elvet vallom
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Valkűr
addikt
válasz atok666 #54445 üzenetére
Nem rosszak, a fényük is elég komoly, de ismerőseim a tartósságról panaszkodtak, meg a gyors merülés miatt, állitólag kb 1-1,5 órát birnak maximum a nagy folyamatos fénnyel. ..
A fenixet elég sok helyen, közte külföldi oldalak is nagyon dicsérték. Csak a jelenlegi nagyon jó árajánlat miatt vettem meg, a BT20 ugyan ez csak nagyobb fényerővel, és attól is van nagyobb még nagyobb fényerővel. A jelenlegi lámpámból kiindulva teljesen feleslegesnek tartom az ettől nagyobbat, főleg ha jól is terit az adott lámpa. A Infini super láva egy nagyon jó kis lámpa, nagyobb a fénye mint a mostani lámpámnak de a szórása , ahogy a fényt teriti gyengébb. Ezekből levonva a konzekvenciát a Fenixbe nagyon bizom, főleg ennyi pénzért. Ma a próba sajnos nem jött össze, mert szakad az eső. Mindenképp leirom majd a tapasztalataim, ha sort keritettem a próbára.
AKi relative olcsón keres lámpát és olyat amivel lát is a sötétben, azoknak én is az Infini Super Lava, Sigma Buster 200, vagy a Jelenlegi lámpám az Osram Fx35 amit ajánlani tudok, ezeket mind kitudtam próbálni terepen is a sötétben. Az Infini nagy fényű, de elég hamar merül ha fullon használjuk, nálam kb egy óra alatt elfogyott, vagy talán valamivel több, de nem volt 1.5 óra. A sigma az kibirt 2 órát fullon, az Osram 3,5 órát fullon és utána még a kisebben is világit tartalékon nagyon sokáig. Szóval mindent összevetve az Osram mellett szólt a hosszabb elemhasználat, könnyű elemcsere és a nagyon jó fényterités, valamint a kiváló fényerő. A sigma kb ugyan ezen a fényen dolgozik, csak hamarabb merül, de az is jó kis lámpa de drágább, és nem is olyan jó a fénytere. Az osram 35 lux ami náluk 160 lumen fényerő, ezt csak a tájékozódás végett irom, az Infini hiába 300 lumen ha a szórása az Osramnak sokkal jobb, és igy a láthatóság jobb a gyengébb fény ellenére is, de ezt mindenkinek látnia kell, és adott felhasználás függvénye is. Van hely ahol az Infini is baromi jó áron van, azoknak melegen ajánlom ezt a helyet: [link]
Mindenkinek javaslom mindenképp próbáljon ki többet, mert önmaga a fényerő nem minden, sokkal fontosabb ahogy a fényt szórja, teriti és ezt mekkora sávban teszi.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz atok666 #54608 üzenetére
Nekem is ez húzza le a kedvem, főleg hogy nem tudom kipróbálni az országútimat az új vázra átépítve, hétvégén végeztem az átépítéssel, és egy métert nem tudtam vele menni. Ma talán lehetett volna, mert volt 5 perc mikor nem esett meg az út is kezdett száradni, de ma meg dolgoztam, plusz kerülget valami betegség, meg a fáradtság.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz atok666 #55150 üzenetére
Nálam azt takarja ha már amatőr szinten versenyzik valaki esetleg ilyen 10.000 km-t megy évente és szeretne fejlődni. Azért egy wattmérő nagyon nem olcsó dolog így az olyan embereknek akik csak hébe-hóba tekeregnek szerintem fölösleges. De ha valaki rendesen edz és vannak céljai akkor jól jöhet neki.
Nekem idén például fontos volt egy HR és pedálfordulat mérő beszerzése mert ezt hasznosnak találtam a saját bringázásomhoz és valóban azok lettek.
Més que un club!
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vigneau interaktív lokálblogja
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Honda topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Ukrajnai háború
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vonalkód olvasó beállítása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen