Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #58834 üzenetére

    Tény hogy singlespeed párti vagyok :) És szeretem a sallangmentes dolgokat. Alapvetően szerint a láncváltó egy borzasztóan pontatlan, karbantartás igényes és durva szerkezet (mondjuk maga a lánchajtás is). Egyetlen érv szól mellette: jelenleg nincs alternatívája. Alternatíva alatt azt értem, hogy olyan rendszer ami hasonló átfogásra képes anélkül, hogy túl komplexé (javíthatatlanná), nehézzé vagy aránytalanul drágává tegye a rendszert. Ráadásul a fokozatszám olyan lett a bicikliknél, mint a MP a fényképezőgépeknél egy időben, minél nagyobb, annál jobb... legalábbis a marketingesek szerint. Gyakorlatilag a használatban lévő biciklik szerintem 70-80%-ára teljesen felesleges (alapból a bicikli használat nagy része városi használat, és a városok jó részében nincs szükség ekkora tartományra). Ha nem is singlespeed, de egy 3-5 fokozatú agyváltó bőven elég lenne városi közlekedésre, de szerintem sok helyen még túrázásra is. És igen, ezek jelenleg elég drágák, de ha nagyobb igény lenne rájuk, akkor az áruk is lentebb kerülne. És tudom agyváltó ellen mindig a fő érv, hogy "de hát nem lehet otthon szerelni". De az emberek többsége úgyis elviszi szervízbe, vagy még gyakoribb esetben akkor viszi el szervízbe amikor már menthetetlen. Akkor meg már mindegy, hogy mit kell egyben cserélni. És akkor olyan előnyökről már nem is beszélek, mint hogy nem láncváltónál a lánc élettartama többszöröse (ha nincs nagyságrendi különbség), főleg ha figyelembe vesszük hogy egy agyváltós/ss láncot nyugodtan lehet addig hajtani amíg nem szalajt, mert nem 10 részes sort, meg 3 lánctányért kell cserélni, hanem csak 2 db olcsó fogaskereket. Persze ez a bicikligyártóknak nem jó, tudom én... :)

Új hozzászólás Aktív témák