Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • geza844

    aktív tag

    Ez a nehezebb felgyorsítani, de könnyebb mozgásban tartani egy érdekes dolog, sokak számára értelemszerű logika, máshol is találkoztam már vele (nem kerékpáros témában) de alapvetően hülyeség. Itt csak arról van szó, hogy valami nehezebb, és azért könnyebb(nek tűnik) mozgásban tartani, mert "viszi a lendülete" a gépet. Dehát lassul közben, és megint gyorsítani kell, ami megint csak nehezebb, vagyis összességében pusztán a nagyobb tömeggel soha nem nyerünk semmit sem. Ez csak pillanatokra tűnhet úgy, mintha nyernénk. A nagyobb felület miatti nagyobb tapadás meg csak szilárd úton igaz. Laza talajon, pl. sárban jó a keskeny gumi, mert gyorsabban leér az aljára, ahol fogást találhat. Persze ahhoz, hogy fogást találjon, kell a jó mély minta, ami nem nagyon fér el nagyon keskeny gumin, vagyis kell egy minimális szélesség sárban is. Homokra meg pont, hogy széles kell (bár tudom az is laza talaj), de ott meg a tetején kell maradni, mert ha elsüllyedsz homokban 20cm-t, hiába találtál fogást, onnan nehéz kitekerni a gépet. A jég meg a hó megint más, mert ott előnyös a nagy felületi nyomás, amit keskeny gumival lehet elérni. Szóval sok különböző helyzetben különböző szempontok érvényesülnek.

Új hozzászólás Aktív témák